Jig's Arcade | HOTD3 / Star Wars pinball

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
Post Reply
jiggymf

Re: Jig's Gameroom / Arcade room

Post by jiggymf » Sat Oct 15, 2011 19:09

Vooral die laatste, of een leuke Initial D 1-2-3 cab met cardreader waar Outrun 2 ook in kan :mrgreen:

keuzes keuzes keuzes. Maar eens over nadenken de komende tijd ;)
jiggymf

Post by jiggymf » Sat Oct 15, 2011 20:38

Arjan, ze zijn inmiddels gesplitst :( (het stond wel ERG vol in de garage) en mijn cab staat op zijn plek, gebroederlijk naast de Scud Race.

Had ik al gezegd dat Daytona USA een heel gaaf spel is? ^^
Da Dude
Active Level:
Active Level:

Post by Da Dude » Sat Oct 15, 2011 22:02

Had ik al gezegd dat Daytona USA een heel gaaf spel is? ^^

Volgens mij nog niet. nee. :P

Maar geweldige aanwinst. zie graag nieuwe pics van je gameroom.
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Mon Oct 17, 2011 20:23

Jig, ik haat je. En ik hou van je.

;-)
jiggymf

Post by jiggymf » Wed Oct 19, 2011 18:00

Zo, alvast wat parts binnengekregen vandaag die ik besteld had voor de Scudrace.

Drive board roms voor Daytona USA 2 en Sega Rally 2, en Sound roms voor een DSB-2 ook voor Daytona USA 2 en Sega Rally 2. Kan ik binnenkort eindelijk in Full Glory SR2 en Daytona 2 op de scudrace cab spelen. Moet alleen nog een DSB-2 hebben, alle roms voor de sound heb ik al, de roms voor het driveboard ook, en ik heb ook de model3 sets van SR2 en Daytona 2 al inc sec chip klaar om een keer getest te worden.
Image

Shifter plate en cover voor Scudrace (wacht nog op een nieuwe 4-shift cover)
Image

En een gloedjeNIEUW dashboard voor de Scudrace :mrgreen:
Image

Ben vooral met laatstgenoemde erg blij, had niet durven dromen dat ik een nieuw exemplaar zou kunnen bemachtigen. Alleen de art wordt een probleem, ik heb allerlei art al gevonden voor Scud Race, maar de dashboard art is een ander verhaal blijkbaar, dat is wat lastiger. Aanhouder wint :)
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Wed Oct 19, 2011 20:49

Ja, dat ziet er echt super uit, man. Je had het erover dat er van die dash meerdere verkrijgbaar waren..? ;-)
jiggymf

Post by jiggymf » Wed Oct 19, 2011 20:59

Ik wilde alleen eerst dat ding in mijn handen hebben voor ik anderen heel blij ga maken.

Dus bij deze, ik maak er bewust geen winst op want ik gun het iedereen hier:
Dashboard, Nieuw, 25 euro (ex verzending naar NL), hoe meer we bestellen hoe cheaper de verzending wordt (voor een los dash is verzending ongeveer 20 euro, hoe meer we in de doos proppen hoe cheaper het wordt als we de shipping het delen door het aantal kopers). Het dash is zoals je afgebeeld ziet, brand new, ongebruikt, zonder art. Als iemand er een of meer wil, PM me even en dan maken we het in orde, ik ga volgende week een voor mezelf bestellen voor de daytona en dan bestel ik mee voor whoever wilt.

mvg,
Arno
Beatmaster-P
Active Level:
Active Level:

Post by Beatmaster-P » Wed Oct 19, 2011 21:36

Wauw, idd brandspanking new, je zou er voor die prijs een nemen
just for the fuck of it ;-)
OIIIIIIIO
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Wed Oct 19, 2011 23:58

Tsja, doe mij er maar gelijk eentje, daar gaan we niet moeilijk over doen ;)
jiggymf

Post by jiggymf » Thu Oct 20, 2011 15:07

Zo, scudrace restoration has begun. Ik begin met het hele dashboard, daarna kijk ik even wat ik als eerste op ga pakken.

Heb het hele dashboard wat erin zat uit elkaar gehaald. Ik ben begonnen met de shifter, die was vies, lelijk, peukgaten, zooi, zelfs geld zat erin. Ook was al het plastic lelijk, de pook matig en schakelde hij niet lekker.
Ding uit elkaar gehaald en helemaal schoon gemaakt, en alles fatsoenlijk herbevestigd.

Bij het checken van het schakelmechanisme (ik ben een noob, geen idee) kwam ik al snel tot de conclusie dat er 2 rubbers zijn die ervoor zorgen hoe zwaar/licht je kan schakelen, en of je pook in een versnelling blijft staan. De rechter was nog prima, de linker was versleten.
Heb wat rubber uit de garage gepakt wat toevallig dezelfde weerstand heeft als de versleten rubbers die erin zaten, op maat gemaakt en hiermee de linkerkant vervangen. Wat getest en aangepast op de werkbank en schakelt weer als nieuw.

Image

Hierna de pookhals opnieuw gepolijst zodat deze weer glimt als nieuw (komt niet tot zijn recht op de foto, hij glimt als nieuw).
Vervolgens de rest van de shifter weer in elkaar gezet, en de nieuwe shift cover, en de nieuwe metalen plaat daarboven. Alle schroeven die niet meer mooi glommen, half doorgedraaid of geroest waren heb ik vervangen voor nieuwe exemplaren. Ook al zit eigenlijk niks van deze schroeven in het zicht, gevoelsmatig moest het :mrgreen:
Alles gechecked naar wens, en ik ben tevreden, werkt weer goed, ziet er fris en netjes uit.

Image

Next up de viewbuttons, wat roest hier en daar, een of andere prut op de knoppen en eronder/omheen, en oud en lelijk geworden metaal.
Na een grondige schoonmaakbeurt:

Image

En natuurlijk nieuwe schroeven :D:

Image

Nu ik hier mee klaar ben kan ik zo langzaam aan alles weer in elkaar zetten en kijken wat ik verder nog tegenkom en het nieuwe dash populeren met wat parts.
Valt me redelijk tegen, ik dacht dat zet ik wel even over, maar het is best veel werk.
Aan de andere kant, erg leerzaam.
jiggymf

Post by jiggymf » Thu Oct 20, 2011 16:58

Weer een stappie verder met t dash.
De credit knop gefatsoeneerd en in t nieuwe dash gemonteerd, shifter ook netjes terug op zijn plek'.
Begint enigszins ergens op te lijken.

Image

Stuurkolom weer gemonteerd, fan verwijderd want die was te erg, ook overal nog zooi en troep.

Image

Na wat poetswerk de stuurkolom weer netjes, niet teveel aan de tandwielen gezet (alleen vuil weggehaald) want die vinden het best fijn om nog een beetje smering te hebben, en de fan schoon en wel teruggemonteerd.

Image
Umdlye
Active Level:
Active Level:

Post by Umdlye » Thu Oct 20, 2011 17:50

goed werk!
jiggymf

Re: Jig's Arcade

Post by jiggymf » Thu Oct 20, 2011 21:29

Zo, weer een heel verhaal, geen idee of dit uberhaupt iemand interesseert maar ik heb maar foto's gemaakt, allicht kan iemand er wat tips uithalen voor zijn eigen dash dus ik hoop dat iemand er iets aan heeft.
Moest tussendoor even weg maar heb een groot deel van de avond kunnen hobbyen.
Dash even geproef-monteerd, ik lijk alles goed te hebben gemonteerd ^^

Image

Image

Foto van wat er van het oude dash over was. Ik heb gekeken of er nog goede art was. De art die erop zit was vies en dof, met name de tellers en de achtergrond daarvan. Ik had eigenlijk weinig hoop dat ik dit er goed af zou krijgen, laat staan zonder beschadigingen. Ik wilde toch een poging wagen, zonder art in een verder gloednieuw dash en eigenlijk alles vernieuwd/refurbished is het toch *net niet*, en ik heb gezocht en rondgevraagd maar deze art is niet meer nieuw te krijgen, dus dat zou sowieso een heel lastig karwei worden.

De background van het dashboard zit met 3 schroeven en 4 popnagels vast. Deze popnagels heb ik heel voorzichtig met een heel klein boortje losgeboord, ik heb hier ruim de tijd voor genomen, ben er zeker een kwartier bezig geweest met 4 popnagels.
Na een kwartiertje in de keuken met een sopje is hij weer als nieuw (de vegen op de foto zijn van allesreiniger, hij is echt alsof hij net nieuw binnen is gekomen).
Dit ding is overigens geen stikker maar een soort dun metaal met art erop, prima kwaliteit.
Dat dunne randje onder de middelste teller is niet gebroken overigens, dit hoort zo.

Image

Image

Tijd om het dashboard te monteren en daar verder te gaan. Na dat ik heel dat ding had vastgezet kwam ik erachter dat niet alles werkte en ik dus een kabel was vergeten aan te sluiten of los was geschoten. Alles weer los, en toen werkte alles.
De art vastgezet met 3 nieuwe schroeven, de popnagels laat ik even voor wat het is, ik heb namelijk geen popnagelgun/hoe dat ook heet.
Het zit in ieder geval vast en ziet er heel goed uit.

Image

Image

Onderstaand verhaal met de tellers heeft me ongeveer een half uur gekost. Deze dingen loskrijgen zonder beschadiging aan de tellers is een hele opgave, het is een hoop voorzichtig loswrikken met een mini schroevendraaier en veel geduld hebben. Die dingen zitten muurvast met een soort lijm/kit, onwijs sticky en heel lastig los te krijgen. Rond deze tellers zit plastic van het dash, dus je schuift er helaas niet zomaar een schroevendraaier onder...

Image

Image

Hier zie je de prut die eronder zit, het is ook een soort elastische lijm/kit of iets dergelijks, als je de teller een beetje los hebt schiet hij zo weer terug en vast. Heel lastig.
Het is me echter gelukt, heb ze weer netjes in nieuwstaat teruggebracht en goed in het nieuwe dash gekregen.

Image

Image

We zijn er bijna, ik denk veeg alvast alles bij elkaar wat ik aan kleine zooi heb, wel geinig om te zien wat er allemaal uit zo'n dashboard komt (ja, dit is enkel uit het dashboard).
Een hoop stof/zooi/troep, verbrand plastic, tandenstokers, een paar euro aan geld (jay) wat klem zat bij het stuur, in het dash, tussen de shifter, eigenlijk overal zat wel geld klem. Een hoop troep dus :)

Alles getest nogmaals, gemonteerd, stuur en logo erop, en klaar zijn we voor vandaag!
Ik krijg het niet over mijn hart om het oude 4gear shifter plastic terug te zetten nu de rest van het dash er als nieuw uitziet. Dus die gaan we even nieuw bestellen om het af te maken (had ik al willen doen, maar ben het vergeten).
Kwa dashboard heb ik eigenlijk bijna alles tot de laatste schroef nagekeken en vernieuwd waar ik het niet netjes meer vond, ik ben erg blij met het resultaat, het ziet er in het echt als nieuw uit.
Ben er al met al wel zeker een paar uur aan bezig geweest.

Image

Image

Image

Als beloning nog even ge-neo geo'd, m'n eerste shmup gespeeld (Andros Dunos, heb begrepen dat deze hooguit aardig is maar echt geen super shmup. En ik heb me onwijs vermaakt, hier kan ik wel aan wennen :D )
De enige art die ik nu ergens moet zien te scoren is die bij de credit knop, boven de view buttons. Ik heb dit nog nergens kunnen vinden (wel de sr2/daytona2 varianten, maar ik wil wel graag de scudrace versie hebben.
Mocht iemand het tegenkomen, geef dan ajb een gil :)

Jigmeister, for all your dashboard refurbs! :mrgreen:
Nu even verzinnen wat ik nou als volgende aan ga pakken.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Thu Oct 20, 2011 22:14

Kick. Heb je ook al eens de pedalen helemaal uitgestoft? We hebben dat met de mijne met een hoge drukspuit gedaan, kwam een partij zooi uit niet normaal.
jiggymf

Post by jiggymf » Thu Oct 20, 2011 22:19

Nee nog niet, wil de pedalenunit eruit halen en polijsten.
Maar als ik kijk wat voor zooi daat op-in-en onder ligt bewaar ik dat nog even :p
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Thu Oct 20, 2011 22:41

Goed werk, jig!
michelze
Active Level:
Active Level:

Post by michelze » Fri Oct 21, 2011 20:11

Ik vind dit echte een wreed project. Gelukkig zijn er mensen die deze toestellen "in leven" houden.
Als mijn kinderen later groot zijn kan ik ze nog leten zien waar papa destijds zijn (jawel) guldens ingooide.

Zelf heb ik ook een Daytona Twin, met tevens een Sega Rally boxed, maar geen tijd deze samen in te bouwen.
Dit komt voornamelijk door (jawel) de kinderen.......

Zou graag een keertje Daytona USA 2 willen rijden. Nog nooit gezien. (alleen op youtube)

Blijf posten, dan blijven wij lezen
Peet1979

Post by Peet1979 » Sat Oct 22, 2011 07:53

Puik werk Jig! Je bent in korte tijd al een echte arcade-vakman geworden ;-)
Knap hoor, ziet er echt goed uit!
Aleste
Active Level:
Active Level:

Post by Aleste » Sat Oct 22, 2011 12:07

Goed bezig Jig! Cool project om te volgen. :)
jiggymf

Post by jiggymf » Sun Oct 23, 2011 09:57

Weer een stappie verder, View Change button / Start art helemaal schoon gekregen en goed over kunnen zetten.
Kost een uur met een fohn en heel veel geduld, maar dan hebbie ook wat :)
Nou alleen de shift cover nog :mrgreen:

Image

Image
joeks
Active Level:
Active Level:

Post by joeks » Sun Oct 23, 2011 11:18

Ziet er goed uit Arno :) Ben zelf meer van de japanse candy's maar als ik dit zie begint het toch een beetje te kriebelen.
Casey120
Active Level:
Active Level:

Post by Casey120 » Sun Oct 23, 2011 16:47

Mooi spul en leuk dit te volgen :mrgreen:

Had ik maar meer ruimte ......... :cry:
jiggymf

Post by jiggymf » Fri Oct 28, 2011 14:09

Vandaag even met een Chihiro Type 3 aan de slag geweest, in de Crazy Taxi cabinet.

Krijg geen beeld van de Chihiro, hij gaat wel aan.
Opvallend is een rood knipperend ledje (Status2LED5), zou het kunnen dat de PSU niet genoeg spanning levert?
Rorsach
Active Level:
Active Level:

Post by Rorsach » Fri Oct 28, 2011 18:09

Toch eens ff langswippen ;)
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Sat Oct 29, 2011 00:20

Je kunt een Chihiro niet op een Naomi voeding draaien. Daar is die te zwaar voor. Er zijn voedingen specifiek voor de Chihiro; ik draai hem op een Lindbergh voeding.

Domme vraag, maar heb je de VGA loopback cable eraan zitten? (1 kant in de xbox output, 1 kant in de vga input)
Post Reply