Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
-
Marc
Hallo,
Een tijdje geleden heb ik een 138 in 1 cart gekocht om aan te sluiten op mijn Atomiswave (jamma).
Wat is de juiste manier om het aan te sluiten? Na het (scrollende) menu kan ik selecteren, maar daarna "klik"en beeld wordt zwart.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Thx alvast.

-
Cageman
- Active Level:

Hey,
Die cart is niet voor de Atomiswave, maar voor de Neo Geo

Aansluiting ziet er zo uit:

Dat tweede PCBtje (blauwe connector) is denk ik een JAMMA/MVS converter? Zo ja, haal die ertussenuit. Als hij wel nodig is moet 'ie denk ik aan de andere kant worden gezet

-
Marc
Bedankt, ga het even zonder de convertor proberen en daarna aan de andere kant.
Ik heb er een 4 slots bijgekocht destijds.
-
Marc
zelfde probleem nog helaas.
-
jiggymf
Steek hem in slot 1 bij een 4 slot, ik geloof dat zo'n x in 1 andere slots niet leuk vindt
en experimenteer met alle andere slots leeg, en carts in de andere slots.
Last edited by jiggymf on Mon Oct 10, 2011 11:45, edited 1 time in total.
-
Cageman
- Active Level:

Die 138 in 1 staan wel bekend om instabiliteit op 2- em 4-slots bordjes. Ik geloof dat ze zelfs aanraden hem alleen op een 1-slot te gebruiken?
Maar probeer het gewoon

-
Marc
slotjes 1 en 2 beiden niet, ik kan de cart er ook andersom indoen, ook niets.
-
Marc
Yessssssss, hij doet het! Bedankt mannen. Kreeg ineens geluid, beeld begon te flikkeren en na een beetje aan knopjes draaien stabiel beeld.
Volgende probleem: knop twee (van de drie) doet het niet, ik kan slaan en schoppen met 1 en 3, niet springen dus.iemand een idee?
-
Cageman
- Active Level:

Marc wrote:slotjes 1 en 2 beiden niet, ik kan de cart er ook andersom indoen, ook niets.
Doe dat maar liever niet

Knopje is denk ik een bedradingsprobleempje..? Of een fout in de interface of je NeoGeo. Doen alle knoppen het wel als je de neogeo kaal aansluit (je komt dat vanzelf in het testmenu uit)?
-
Marc
Zal ik straks proberen. Ik laat het weten.
-
Marc
Als ik de neo geo kaal aansluit en de knoppen test in het test menu, dan doen de drie groene knoppen het alledrie wel, alleen de rode eronder niet, ik heb de draadjes verwisseld met de linker groene knop naar de rode maar dan doet ie het ook niet. Het is de select button, dus erg onhandig om een spel te starten.
Dus voor de duidelijkheid: Rode knop onder de groenen reageert niet in testmenu, ook niet in spel.
tweede groene knop (B) reageert wel in testmenu, niet in spel.

-
jiggymf
Weet je zeker dat die knoppen wel wired zijn (met name de eerste die je noemt)
-
Marc
De selectknop bedoel je? De rode?
Ik weet niet hoe ik kan zien of ze wired zijn, ze leiden naar een blok en vandaaruit gaan ze weer verder de kast in.
Sorry, ben absoluut niet technisch.
-
ckong
-
jiggymf
Als je stapje 1 van ckong volgt ben je al een heel eind, klap het control panel open en check of aan elk knopje 2 draadjes zitten
-
Marc
Ja dat weet ik, er zitten wel twee draadjes aan elke knop, maar zie nergens een breuk oid, ik heb de draadjes ook verwisseld van de knoppen en daarna weer de test gedaan, maar nog niets.
Het volgen van de draadjes is lastig, dat bedoelde ik eigenlijk.
-
Cageman
- Active Level:

Hoe heb je het nu aangesloten zitten? Met of zonder de blauwe JAMMA-MVS converter?
Je gaat hier op deze manier niet achter komen; je moet gaan traceren waar de draadjes van de knoppen eindigen op de JAMMA connector. Dit kun je doen door ze fysiek te volgen, of door ze door te meten.
Mijn advies: volg de draadjes (ze hebben allemaal één unieke draad die naar het JAMMA harness gaat), en noteer waar ze aangesloten zitten (welke pin).
-
Marc
Goed, dank je, doe ik morgen meteen.
btw. zonder de blauwe converter. Ik kan me herinneren dat Hassan destijds met dat probleem mij die converter adviseerde, maar weet niet meer precies wat daar de bedoeling van was. Deze converter heb ik uit Amerika laten komen.
Anyway, ik zal morgen de draadjes volgen. thx.
-
jiggymf
Die converter zorgt ervoor dat je je sound amp niet opblaast en semi-fatsoenlijk geluid hebt. MVS is net een andere pinout als Jamma (vooral een 4 slot MVS mobo heeft een iets andere pinout).
Ik zou dat ding er wel echt tussen laten.
Heb het toevallig zelf vorige week uitgezocht toen ik een 4 slot wilde aansluiten ^^
-
Cageman
- Active Level:

Ach, je blaast niks op zolang je het volume op de NeoGeo PCB maar gewoon laag laat.
-
jiggymf
Cageman wrote:Ach, je blaast niks op zolang je het volume op de NeoGeo PCB maar gewoon laag laat.
Wat een echte vent niet doet, METAL SLUG moet van je speakers galmen ^^
-
Ratson
- Active Level:

Paar speakers via de headphone uitgang doet wonderen

Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!