Klein mame vraagje
Klein mame vraagje
Heb mijn mame kast bijna klaar op een kleinigheid na
1 als ik mame automatisch laat starten dan vergeet hij de locatie van zijn roms en dan krijg ik een foutmelding
wie weet de oplossing..?
verder werkt de kast uitstekend
1 als ik mame automatisch laat starten dan vergeet hij de locatie van zijn roms en dan krijg ik een foutmelding
wie weet de oplossing..?
verder werkt de kast uitstekend
Re: Klein mame vraagje
Jeez, dat is wel een hele algemene vraag. Je moet echt wat specifieker zijn, want er zijn natuurlijk zoveel verschillende setups dat deze vraag onmogelijk te beantwoorden is.
Gebruik je bijvoorbeeld een frontend? Werk je in een DOS omgeving of Windows etc. etc.??
Wees wat specifieker en wie weet kunnen we je helpen?
Gebruik je bijvoorbeeld een frontend? Werk je in een DOS omgeving of Windows etc. etc.??
Wees wat specifieker en wie weet kunnen we je helpen?
Windows 7 64 bit
mame 64 van de ofiiciele mame site
en nog geen front end omdat ik eerst mame wil doorgronden
mame 64 van de ofiiciele mame site
en nog geen front end omdat ik eerst mame wil doorgronden
Misschien dat het mame forum je anders kan helpen.
Ik persoonlijk gebruik de UI versie van MAME en dat werkt voor mij beter. check mameUI maar is.
Ik persoonlijk gebruik de UI versie van MAME en dat werkt voor mij beter. check mameUI maar is.
legztec wrote:heb je de map roms in de zelfde map staan als mame.exe?
nee de rom staan in de standaart roms map
mame zelf herkent de roms direct speelt ze ook goed af mits ik mame handmatig met de muis start
laat ik mame automatisch starten dan vind hij de roms niet meer en sluit af
retrogamertje wrote:legztec wrote:laat ik mame automatisch starten dan vind hij de roms niet meer en sluit af
Hoe laat je Mame automatisch starten? Welke constructie gebruik je? mapje 'opstarten'?
ja windows knop+e dan mapje opstarten zoeken die open laten staan
dan de exe mame erin
dan de exe mame erin
Je moet de exe er niet in kopieren maar een shortcut
Precies. En als dat niet in één keer werkt, zet dan het pad naar mame.exe bij 'uitvoeren in', of 'start in' (afhankelijk van welke taal je OS is
) in de snelkoppeling.

resulteert weer in een andere foutmelding
driver not loaded
maar we komen iets verder
(computers blijven leuk)
driver not loaded
maar we komen iets verder
(computers blijven leuk)
Last edited by retrogamertje on Mon Aug 29, 2011 09:53, edited 1 time in total.
ook als je 'uitvoeren in' goed invult? (pad naar mame executable. voorbeeldje, als mame in C:\mame\mame.exe staat, dan is het pad dus C:\mame).
Computers zijn zeker leuk, je moet er alleen wel verstand van hebben als je met Mame aan de gang gaat. En dan hebben we het nog niet over Hyperspin gehad. Heheheheh

Computers zijn zeker leuk, je moet er alleen wel verstand van hebben als je met Mame aan de gang gaat. En dan hebben we het nog niet over Hyperspin gehad. Heheheheh

computers gaan me al vanaf de zx 81 erg goed af
hyperspin of Maximus Arcade zie ik later wel
eerst moet mame maar eens goed draaien zonder toetsenbord
dus autostartiing
hyperspin of Maximus Arcade zie ik later wel
eerst moet mame maar eens goed draaien zonder toetsenbord
dus autostartiing
retrogamertje wrote:computers gaan me al vanaf de zx 81 erg goed af

Post anders even wat plaatjes van je shortcut configuratie en de foutmelding. Dat kijkt wat makkelijker mee.
ok
monument
monument
Aha
Twee vraagjes:
- probeer ook een plaatje te posten van de eigenschappen van de snelkoppeling.
- Kun je het window van de foutmelding maximaliseren/openen? Of is het beperkt tot de display in de taakbalk?

- probeer ook een plaatje te posten van de eigenschappen van de snelkoppeling.
- Kun je het window van de foutmelding maximaliseren/openen? Of is het beperkt tot de display in de taakbalk?
de foutmelding is wat je ziet
bij het klikken op de melding klikt hij weg en blijft er niets meer over van het scherm
bij het klikken op de melding klikt hij weg en blijft er niets meer over van het scherm
Ok..
Als je in Windows zit, en mame met de snelkoppeling opstart, doet alles het dan gewoon? Ook als je een game selecteert?
Kan zelf ff niet testen. Ik heb geen up-to-date MAME roms.. mijn huidige roms willen niet starten met de laatste versie van mame. zucht..
Als je in Windows zit, en mame met de snelkoppeling opstart, doet alles het dan gewoon? Ook als je een game selecteert?
Kan zelf ff niet testen. Ik heb geen up-to-date MAME roms.. mijn huidige roms willen niet starten met de laatste versie van mame. zucht..
ja vanuit windows kan ik mame starten en spelen op de kast met alle knoppen en sticks
mame start ik dan met de muis
mame start ik dan met de muis
zowel vanuit de snelkoppeling in de opstart map als vanuit mame exe zelf vanzelfsprekend
En bij automatisch opstarten: krijg je dan wel mame te zien, of helemaal niet?
ja eventjes een seconde ongeveer
dan minimaliseert het vernster en ook na erop klikken met de muis niks meer
dan minimaliseert het vernster en ook na erop klikken met de muis niks meer
Nou, even zonder echt te troubleshooten: even kijken of UAC niet in de weg zit. Zet in de shortcut deze eens aan:

En probeer het dan nog eens..?

En probeer het dan nog eens..?