Animo check : Wie is in de markt voor een nieuwe Vewlix L?

Bied hier alles aan en wat je zoekt voor arcade en consoles.
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Animo check : Wie is in de markt voor een nieuwe Vewlix L?

Post by Jinxz » Tue Aug 16, 2011 12:30

Ik ben bezig met research voor het aanbieden van Vewlix L Cabs.

- Vewlix L cabs zijn 2 player shoulder-to-shoulder setups.
- Zwart/wit modellen zoals in deze foto te zien is http://www.shadaloo.eu/images/temp/vewlix_L.jpg
- Inclusief 32" LCD (model nr volgt)
- Sanwa JLF sticks en 2x 6-button Sanwa OBSF buttons
- Incl hardware zoals voeding en coin mech
- wordt geassembleerd geleverd.

Richtprijs incl. BTW/Shipping etc. is 1600 - 1900 euro.

Als het goed is ontvang ik vandaag nieuwe foto's.

Laat maar weten of je nog belangrijke vragen hebt die ik aan de leverancier door kan sturen en natuurlijk of je serieuze interesse hebt.
Last edited by Jinxz on Fri Aug 26, 2011 12:28, edited 1 time in total.
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Re: Animo check : Wie is in de markt voor een nieuwe Vewlix

Post by Jinxz » Tue Aug 16, 2011 12:31

Hier alvast foto's die ik ontving. Er komen nog nieuwe, betere, afbeeldingen.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Last edited by Jinxz on Wed Aug 17, 2011 14:52, edited 1 time in total.
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Tue Aug 16, 2011 12:47

Gave cabs zijn dat. Wat bedoel je met 'Alle originele hardware zoals voeding en mainboard'? Wat voor mainboard zit er in een vewlix? TypeX? TypeX2?
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Wed Aug 17, 2011 14:55

Cageman wrote:Gave cabs zijn dat. Wat bedoel je met 'Alle originele hardware zoals voeding en mainboard'? Wat voor mainboard zit er in een vewlix? TypeX? TypeX2?

Je kunt in de foto's die ik net heb gepost de hardware zien. Ik ben nog ff aan het uitzoeken welke Type er exact in zit. Misschien dat er Nozomers zijn die het Type herkennen aan de pics?
ne0

Post by ne0 » Wed Aug 17, 2011 15:15

Zo te zien type niks, ik zie er niks in zitten iig :)
goatboy

Post by goatboy » Wed Aug 17, 2011 15:38

Waarom die zwarte balken over de foto's?
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Wed Aug 17, 2011 15:42

Nee, ik zie ook geen arcade mainboard. Wel iets dat lijkt op een JAMMA/JVS IO, Versterker, voeding, en een lege plank met een VGA kabel erop ;-) :-)
Umdlye
Active Level:
Active Level:

Post by Umdlye » Wed Aug 17, 2011 16:40

goatboy wrote:Waarom die zwarte balken over de foto's?

daar heeft waarschijnlijk tekst gestaan
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Wed Aug 17, 2011 18:20

ne0 wrote:Zo te zien type niks, ik zie er niks in zitten iig :)

Je hebt gelijk. Ik was te noob om te beseffen dat er geen TypeX in zat maar dat de PCB een Jamma was.

Het is leuk om je er in te verdiepen ;) Ik heb een topic gevonden van Cell247 op ArcadeOtaku.com : http://forum.arcadeotaku.com/viewtopic. ... 32#p210831
Hij heeft via Coinopexpress waarschijnlijk hetzelfde exemplaar gekocht. Mooie review van de cab.

Er zijn dus de Vewlix F en Vewlix L waarbij het F model bizar duur is en vrijwel hetzelfde is qua specs. De F gaat voor zo'n 5800 euro incl. shipping (waarschijnlijk nog excl. 19% BTW en invoer). Het enige noemenswaardige verschil is dat het scherm van Sanwa is (wist niet dat ze schermen maken) en een wat lagere ms heeft. Dit laatste lijkt me alleen doorslaggevend voor fightgame spelers, als het uberhaubt al merkbaar zou zijn. Tot nu toe vermoed ik uit de gebrekkige specs die ik heb dat het L model een 8 ms scherm heeft en de F een 2 ms scherm.
Daarnaast heeft ie een diepere asbak...

Ik ben natuurlijk huiverig voor Chinese fake cabs dus heb de distributeur grondig uitgehoord en hij kan bevestigen dat ze door Taito Japan zijn gemaakt en bij hun kant en klaar worden aangeleverd ter distributie.
Het was nml. mijn bedoeling om de cabs als ongeassembleerde barebones te kopen om zodoende te besparen op shipping en te kunnen kiezen uit scherm, stick en buttons. Dat kon dus niet.

Hun antwoord was : "our company can guarantee the Vewlix cabinets are from Japan Taito absolutely. we had exported this model Vewlix L and another model Vewlix VS to Australian. so you can believe and feel relieved."
Die Australiers zijn 90% zeker 'Highway Entertainment' geweest.

Highway entertainment geeft de volgende specs:
- 32" Weiya LCD Monitor
- Sanwa Joysticks and Pushbuttons
- IO board suitable for Taito X,X2, Naomi games
- Jamma cabinet
- machine allows all types of arcade game board resolutions to be displayed including 15khz, 24khz, 31khz

Dat Weiya scherm is een scherm waarbij de specs enkel aangeeft dat het een Samsung paneel is. Geen enkele referentie naar Weiya. Het zal dus een Samsung OEM scherm zijn. Geen crap dus.

Ik zit eraan te denken om er eentje te bestellen om zodoende iedereen die enigszins interesse heeft de gelegenheid te geven om te kijken/spelen.
Daarnaast lijkt het me ook wel een idee om opties te bieden voor custom buttons/ stick en misschien zelfs monitor.
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Fri Aug 19, 2011 10:30

Die thread op AO gelezen; ze twijfelen wel of het een originele Taito cab is. Staat nergens Taito op vermeld. En Vewlix cabs zijn de meest gekloonde cabs of all time.
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Fri Aug 19, 2011 10:47

Cageman wrote:Die thread op AO gelezen; ze twijfelen wel of het een originele Taito cab is. Staat nergens Taito op vermeld. En Vewlix cabs zijn de meest gekloonde cabs of all time.

Dat heb ik ook gevraagd aan de distri en hun zeggen letterlijk: "this cabinet is Japan original, we import it from taito".

Ik zal ter confirmatie Taito benaderen om dat vanuit hun kant ook te laten bevestigen.
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Fri Aug 19, 2011 15:27

kreeg gisteren te horen dat ze me de prijs nog 9 dagen kunnen garanderen en daarna Taito z'n prijzen gaat verhogen.
legztec
Active Level:
Active Level:

Post by legztec » Fri Aug 19, 2011 15:52

Klinkt als een verkooptruuk...
2d fighting rules
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Fri Aug 19, 2011 18:20

legztec wrote:Klinkt als een verkooptruuk...

Daar ga ik voorlopig nog niet van uit. Het kan... maar om B2B te liegen over zoiets essentieels is wel een groot risicio voor een verkoper. Ik laat Taito daar over oordelen.

Zojuist kreeg ik een zooi nieuwe pics. Heb ze nog niet aandachtig bekeken maar heb al een sticker en modelnummer van het Samsung scherm voorbij zien komen. Ze gaan dit weekend online.
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Tue Aug 23, 2011 21:53

Kwaliteit van de foto's is nog niet hoog maar hier zijn dan de foto's. Je kunt zien dat ze het Samsung scherm (LTA320AP05) gebruiken.
Ik heb de specs van het scherm ff op m'n server gegooid:
http://www.shadaloo.eu/images/temp/201011084545155.pdf

Image

Image

Image

Image

Image
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Tue Aug 23, 2011 22:31

Mijn persoonlijke mening: als ik bijna 2000 euro uitgeef voor een cab die wel lijkt op een Vewlix, maar niet origineel is, hou ik mijn portemonne liever dicht. Het is mij intussen helder dat dit geen originele cabs zijn. Ik heb eens gezocht naar officiele Taito replacement parts voor de Vewlix, en de meeste componenten zijn duidelijk niet origineel.

Neemt niet weg dat deze cab er waanzinnig goed uitziet, natuurlijk. Heb je al bevestiging dat ze echt van Taito zelf komen?
Ahoud
Active Level:
Active Level:

Post by Ahoud » Tue Aug 23, 2011 23:58

Als referentie wat foto's van mijn Vewlix F hier
Da Dude
Active Level:
Active Level:

Post by Da Dude » Wed Aug 24, 2011 00:01

NICE!!!
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Wed Aug 24, 2011 07:56

Ahoud wrote:Als referentie wat foto's van mijn Vewlix F hier

Wauw.
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Thu Aug 25, 2011 08:15

Ahoud wrote:Als referentie wat foto's van mijn Vewlix F hier

Ziek mooie Vewlix. :lol:

Cageman wrote:Mijn persoonlijke mening: als ik bijna 2000 euro uitgeef voor een cab die wel lijkt op een Vewlix, maar niet origineel is, hou ik mijn portemonne liever dicht. Het is mij intussen helder dat dit geen originele cabs zijn. Ik heb eens gezocht naar officiele Taito replacement parts voor de Vewlix, en de meeste componenten zijn duidelijk niet origineel.

Neemt niet weg dat deze cab er waanzinnig goed uitziet, natuurlijk. Heb je al bevestiging dat ze echt van Taito zelf komen?

Dit is wat de koper van de Vewlix L op ArcadeOtaku letterlijk zegt: "Taito emailed me and verified these are legit cabs. "

Ik heb nog geen reactie gehad. Misschien was mijn Japans not up to par ;)

Vervolgens besteld hij 'm en wilt graag witte zijpanelen voor de CP en een lichtbak onder de controls artwork. Die besteld hij direct bij Taito Japan en die passen perfect zonder tweaks in z'n Vewlix L:
Image

Image

Dit is de onderdelen lijst voor dit model : http://www.shadaloo.eu/images/Vewlix/Vewlix_part_2.pdf
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Sun Sep 04, 2011 13:09

Ik kreeg een response van Taito over de cabinets en zei zeggen dat ze niet kunnen bevestigen dat het wel/niet een originele cab van hun is = "The distribution of our cabinets beyond the japanese borders is not transparent so we can not confirm nor deny it's authenticity."
Daarom verkoop ik de Vewlix L nog niet als een officiële Taito.

Ik heb gelijk met de sales van Taito gekeken wat de prijs zou zijn om de huidige Vewlix-Diamond hierheen te halen.
De cabs moeten per 20 worden afgenomen en de prijs van Taito is van hun deur tot aan hun haven.
Je moet dus voor een Vewlix Cab met een Taito stickertje zo'n 6000 euro rekenen (x20 voor de importeur). Daarnaast hebben ze nog geen specs beschikbaar in het engels dus komt direct de vraag of je 'm kan vergelijken met de Vewlix-L of de Vewlix-F om de prijs nog enigszins te verantwoorden.
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Sun Sep 04, 2011 13:17

Voor dat geld raak je ze in de particuliere markt niet kwijt, denk ik. De kloon-Vewlix is dan wel goedkoper, maar ook dat is een bedrag dat niet iedereen kwijt wil voor een cab. My 0.02c.. ;-)
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Sun Sep 04, 2011 18:16

Cageman wrote:Voor dat geld raak je ze in de particuliere markt niet kwijt, denk ik. De kloon-Vewlix is dan wel goedkoper, maar ook dat is een bedrag dat niet iedereen kwijt wil voor een cab. My 0.02c.. ;-)

De cab is besteld, daarnaast is ie al verkocht op basis van alle info.

Ik heb geïnformeerd en zou ze in grote aantallen ook als barebone kunnen inkopen, zonder scherm, hardware en stick/buttons. Dat geeft mij de gelegenheid om custom cabs te bouwen met custom specs zoals no-lag scherm, 1080p scherm, keuze uit sanwa & seimitsu, button light-up, subwoofer, custom kleuren en extra compatibillity met 360/PS1,2,3/PC.
ne0

Post by ne0 » Sun Sep 04, 2011 18:42

Er zal wel een beperkte markt voor zijn denk ik. Zelf echter geen interesse. Vind het wel mooi om te zien uiteraard :) De prijs is mij te fors, waarbij ik niet zeg dat de prijs niet klopt overigens.
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Sun Sep 04, 2011 19:42

ne0 wrote:Er zal wel een beperkte markt voor zijn denk ik. Zelf echter geen interesse. Vind het wel mooi om te zien uiteraard :) De prijs is mij te fors, waarbij ik niet zeg dat de prijs niet klopt overigens.

Thanks. Ja het is een boel geld maar niet duur.
Post Reply