Ik lees deze forums al even, maar heb nog nooit echt iets gepost.
Ik heb vooral de naomi threads in het oog gehouden. Ik had in het verleden al 2 mame kasten gebouwd. Nu heb ik sinds een weekje een Naomi met Virtua Strikers 2 gekocht. Voor de rest speel/volg ik al games sinds m'n zesde. Maar echt veel ervaring met arcade cabs heb ik niet. (Buiten dus de mame conversies) Ik ben niet vies van een soldeerbout en interesseer me in alles wat met techniek te maken heeft...
Ik heb het Naomi cab volledig gepoetst en de plastic herspoten. Het cabinet kwam uit een café vermoed ik, en was lekker smerig

Na alles terug te monteren merk ik dat er een probleem is met de monitor. (Vandaar dus deze post...

Verticaal is alles perfect.
Horizontaal is het beeld (indien afgeregeld op als 'smalste') nog ietsjes te breed voor het scherm. Op deze stand treedt er ook enorme pincushioning op.
Ik heb alles al proberen bij te regelen via de PIN amp en de Par/Trap correctie, maar ik krijg het beeld niet passend op het scherm. Breder maken is geen probleem. (Dus de hor size pot doet wel degelijk iets, maar net niet genoeg....)
De monitor is een 31Khz 29E31S van Sanwa.
Heeft er iemand enige suggesties hoe ik dit kan oplossen? Ik kan redelijk goed overweg met een soldeerbout. (Ik bouw buizenversterkers in mijn vrije tijd) Ik heb echter niet meteen een idee hoe monitor electronica werkt...
Het beeld ziet er ongeveer uit zoals op deze foto (met width helemaal dicht gedraaid):
http://imageshack.us/photo/my-images/607/29e31s.jpg/
Als ik de width helemaal dicht draai, doet de pincushion correctie niets. Draai ik hem echter iets breder, dan zie ik dat de pincushion regeling wel begint te werken. Hoe breder het beeld, hoe meer zichtbaar effect de pin/par/Trap correcties hebben...
Alvast bedankt!