Na allerlei problemen met de kaart besloot ik de BIOS van de nieuwe kaart te vervangen door de BIOS die op de oude kaart staat.
Wat heb ik daarvoor gedaan:
- Bootable floppy gemaakt met MS-DOS erop. Geen memory managers enzo, gewoon een kale boot. Even googlen en er zijn allerlei bootable media zo te downloaden. Ik moest een floppy gebruiken omdat het oude moederbord dat ik gebruik geen booting van USB ondersteunt (en ja, moest natuurlijk een AGP slot hebben)
- NVFLASH gedownload en op de floppy gezet. NVFLASH is een utility voor NVidia chipsets waarmee je de BIOS kunt dumpen en flashen
- PC aangezet met de originele videokaart in het AGP slot.
- Commando NVFLASH --save A:\LIND.ROM uitgevoerd
- PC weer uit, en nieuwe videokaart erin gezet.
- PC weer aan, BIOS van de nieuwe kaart eerst gedumpt, en daarna commando NVFLASH -4 -5 -6 A:\LIND.ROM gedraaid. De '-4' optie is ongedocumenteerd maar noodzakelijk. het zorgt voor een geforceerde flash van de BIOS. Als je deze optie niet meegeeft gaat het flashen verkeerd vanwege een mismatch in device ID's.
- PC weer uit, videokaart eruit, en in de Lindbergh gezet.

Voor de liefhebber: In het attachment aan deze post zit de laatste versie van NVFLASH, en de BIOS van de originele Lindbergh NVidia 7800GS kaart (versie 5.70.02.30.32).
Ik heb begrepen dat het niet mogelijk is om een 7800GS met een 5.71 BIOS te flashen naar 5.70, dus zorg ervoor dat je een 7800GS regelt met een 5.70 BIOS. De 5.71 BIOS is vooral terug te vinden op de overclocked versies van de 7800GS.