Puberale gaming middenstand is de main doelgroep
Puberale gaming middenstand is de main doelgroep
Ik begin me de laatste tijd (vooral met de komst van de X360) ontiegelijk te ergeren aan mijn casual gamers vrienden die op een een of andere manier allemaal een Xbox hebben en gezellig met elkaar Halo 2 spelen. Kicken op de beste graphics en vooral alles wat van Xbox is. Die zich nu een beetje in een klein hoekje lullen want de PS3 zal de beste graphics gaan hebben, maar toch de X360 kopen . Zij denken dat Call of Duty het beste en mooiste spel is op de 360, het zijn stuk voor stuk X360 fanboys maar niet eens de tijd ervoor te nemen om er echt iets over te weten te komen. Die mij stiekem buiten mijn rug om iemand noemen die totaal niks van gamen af weet, maar diep in hun hart weten zij wel beter.
Het zijn zij die de gaming-markt op het moment bepalen, niet wij die gamen serieus nemen en de casual gamers moet informeren, nee het zijn zij die de markt bepalen, die blind zijn voor grove fouten van developers als EA maar elk miniscuul foutje van een spel als Final Fantasy X zien en het daarna volwaardig afkraken. Is dit eerlijk tegenover ons, wij die de hobby gamen delen met ziel en vreugde, die rustig EA games kunnen afkraken zonder ons onzeker te voelen als een vriend het daar niet mee eens is want je weet gewoon dat je gelijk hebt in je hart. Nee tuurlijk is dit niet eerlijk, onze hobby gaming is niet meer op ons gericht, neen het zijn de onwetende die het in de hand hebben. De markt die zoals het vroeger was, niet alleen om geld te verdienen maar ook games maken voor diegene die meer ziet in zijn hobby gaming, jammer genoeg heb ik hier alleen de ondergang van meegemaakt. Het zijn wij die nog dat kleine stukje “hardcore†hebben die over het algemeen ver te zoeken is, wij zijn bij lange na niet allemaal hardcore maar toch dat kleine stukje nog hebben, die onze passie voor gaming levend houd en toch bepalen wij niet de markt. Ik word hier een beetje droevig van eerlijk gezegt. Dat onze inspraak in het gamen miniscuul is.
Het zijn zij die de gaming-markt op het moment bepalen, niet wij die gamen serieus nemen en de casual gamers moet informeren, nee het zijn zij die de markt bepalen, die blind zijn voor grove fouten van developers als EA maar elk miniscuul foutje van een spel als Final Fantasy X zien en het daarna volwaardig afkraken. Is dit eerlijk tegenover ons, wij die de hobby gamen delen met ziel en vreugde, die rustig EA games kunnen afkraken zonder ons onzeker te voelen als een vriend het daar niet mee eens is want je weet gewoon dat je gelijk hebt in je hart. Nee tuurlijk is dit niet eerlijk, onze hobby gaming is niet meer op ons gericht, neen het zijn de onwetende die het in de hand hebben. De markt die zoals het vroeger was, niet alleen om geld te verdienen maar ook games maken voor diegene die meer ziet in zijn hobby gaming, jammer genoeg heb ik hier alleen de ondergang van meegemaakt. Het zijn wij die nog dat kleine stukje “hardcore†hebben die over het algemeen ver te zoeken is, wij zijn bij lange na niet allemaal hardcore maar toch dat kleine stukje nog hebben, die onze passie voor gaming levend houd en toch bepalen wij niet de markt. Ik word hier een beetje droevig van eerlijk gezegt. Dat onze inspraak in het gamen miniscuul is.
Gamen is altijd voor het grote publiek geweest. Het draait nu eenmaal om het geld, dat was 20 jaar geleden ook zo. Sommige developers willen ook bij de minder grote doelgroep aanspreken, dit was toen en dit is nu ook het geval. Het probleem is persoonlijke smaak. 2D vs 3D. Ik heb in de meeste gevallen liever 2D. Vroegah had je nog geen echte 3D games op de consoles en was alles 2D. Later met de komst van de PSX en Saturn kwamen er steeds meer 3D games uit en dus minder 2D. Misschien is het daarom dat het nu moeilijker is om de juiste games te vinden die je aanspreken?
De Xbox en Xbox 360 hebben hier weinig mee te maken. Sterker nog, de Xbox 360 zal zelfs helpen met XLA, iets wat mij persoonlijk erg aanspreekt.
En wat is “Hardcore”? Iedereen heeft een andere definitie daar voor. Als ik al mijn games importeer, ben ik dan Hardcore? Sommigen zullen ja zeggen, maar ik vind van niet. Als ik maar 2 consoles heb, ben ik dan wel hardcore? Sommigen zeggen van niet, ik zeg dat dat er niets mee te maken heeft. Of als iemand games download ipv ze te kopen, dan is ie niet hardcore? Zou best kunnen vind ik. Mensen moeten een keer stoppen dat woord te gebruiken want iedereen heeft er een andere betekenis voor.
De Xbox en Xbox 360 hebben hier weinig mee te maken. Sterker nog, de Xbox 360 zal zelfs helpen met XLA, iets wat mij persoonlijk erg aanspreekt.
En wat is “Hardcore”? Iedereen heeft een andere definitie daar voor. Als ik al mijn games importeer, ben ik dan Hardcore? Sommigen zullen ja zeggen, maar ik vind van niet. Als ik maar 2 consoles heb, ben ik dan wel hardcore? Sommigen zeggen van niet, ik zeg dat dat er niets mee te maken heeft. Of als iemand games download ipv ze te kopen, dan is ie niet hardcore? Zou best kunnen vind ik. Mensen moeten een keer stoppen dat woord te gebruiken want iedereen heeft er een andere betekenis voor.
20 jaar geleden was gamen veel anders als nu, daar kan je niet omheen, ja toen verdiende ze er ook al geld aan maar niet het grove geld wat bedrijven als EA binnenhalen. Als ik jou was zou ik nog even rustig mijn stukje doorlezen want ik begrijp heuswel dat het niet anders is, staat er ook in(alleen niet super duidelijk)
3D of 2D games maken mij niet uit.
De Xbox/360 hebben er wel degelijk mee te maken, het is jammer dat jij niet meer op de middelbare school zit want dan zat je volgens mij wel anders te piekeren. Bijna alle casual gamers die ik ken hebben een Xbox en halen een 360. En dit zijn er heel wat.
Hardcore, ja iedereen heeft een andere definitie voor hardcore, heb je dit nodig om mijn stukje te lezen? nee jullie zijn wel slim genoeg om te begrijpen wat ik bedoel. maar anders mogen jullie het veranderen in "echte gamer" maarja, daar kan je weer een eindeloze discussie over houden wat dat is. Het is inderdaad een gebed zonder eind
Akira,
Ik weet het, het is heel makkelijk om iemands stukje af te kraken op dat soort dingen maar jij weet volgens mij wel wat ik bedoel met alles.
3D of 2D games maken mij niet uit.
De Xbox/360 hebben er wel degelijk mee te maken, het is jammer dat jij niet meer op de middelbare school zit want dan zat je volgens mij wel anders te piekeren. Bijna alle casual gamers die ik ken hebben een Xbox en halen een 360. En dit zijn er heel wat.
Hardcore, ja iedereen heeft een andere definitie voor hardcore, heb je dit nodig om mijn stukje te lezen? nee jullie zijn wel slim genoeg om te begrijpen wat ik bedoel. maar anders mogen jullie het veranderen in "echte gamer" maarja, daar kan je weer een eindeloze discussie over houden wat dat is. Het is inderdaad een gebed zonder eind
Akira,
Ik weet het, het is heel makkelijk om iemands stukje af te kraken op dat soort dingen maar jij weet volgens mij wel wat ik bedoel met alles.

Sam, ik denk dat als je de topic van Commerciele Indoctrinatie leest je genoeg weet.
En Akira, je hebt gelijk dat het gebruik van Hardcore idd. verschillende dingen oplevert, wat vooral met smaak te maken heeft.
Stoppen zou zeker geen kwaad kunnen, want in mijn ogen vatten mensen (members) het af en toe verkeerd op en voelen ze zich verongelijkt.
Ben ik dan niet hardcore als ik dit heb, dat uitgespeeld heb, een NES op mijn toilet heb? etc etc.
Levert kinderachtige discussies op
En Akira, je hebt gelijk dat het gebruik van Hardcore idd. verschillende dingen oplevert, wat vooral met smaak te maken heeft.
Stoppen zou zeker geen kwaad kunnen, want in mijn ogen vatten mensen (members) het af en toe verkeerd op en voelen ze zich verongelijkt.
Ben ik dan niet hardcore als ik dit heb, dat uitgespeeld heb, een NES op mijn toilet heb? etc etc.
Levert kinderachtige discussies op
Last edited by GWAR on Mon Dec 05, 2005 16:57, edited 1 time in total.
- General Wong
- Active Level:
General Wong wrote:20 jaar geleden was jij nog niet eens geboren....
Was jij ook niet diegene die met een 50 hz tv per sé een Super Famicon wilde hebben?
Nuff said...
Wat maakt dat uit? Je snapt wel wat hij ermee bedoelt, en ik ook aangezien ik ook nog op de middelbare school zit, met meer casuals dan je je kan voorstellen.
Zelf heb ik meer last van fanboys op fora zoals IGF, met Kiyoshi als main-voorbeeld.. Casuals op mijn school bemoei ik me nauwelijks mee, aangezien een normale discussie uitgesloten is met die gasten..
En Sam, richt je vooral op jezelf, niet op anderen. Eerst ergerde ik me er verschrikkelijk aan als ze het verhaal van Halo beter vonden dan die van FFX oid, maar who cares denk ik nu. Wat jij met je games beleefd moet je afsluiten van al die casuals en fanboys, het gaat erom wat JIJ ermee beleefd, en niet wat zij ervan vinden

Wong heeft wel een puntje.
Sam, niks persoonlijks hoor maar een tijdje terug wilde je een SNES hebben en je had totaal de ballen verstand van welke games er nu voor waren. Nou maakt dat mij niks uit maar de termen harcore en casual gamers zijn termen die je gewoon links moet laten liggen omdat je zelf ook maar net om de hoek komt kijken.
Dit 'fenomeen' dat de mainstream gamers kiezen voor een console puur vanwege de hype en media is al veel en veel langer. En vroeger lepelde Nintendo nog veel meer bakken met geld binnen dan bijv een EA. En laat die mensen toch lekker op hun Xbox (360) spelen, dat is nu eenmaal de huidige shit op de markt. Ik geniet ook van mijn Xbox (360) en 'mainstream' games, maar waarom zou ik dit niet doen? Omdat niet 'hardcore' is?
Over het algemeen vinden de meeste mensen hier games of consoles tof die nu eenmaal niet door de massa tof wordt gevonden, so what? Het is niet verkeerd of raar dat de meeste mensen in Nederland alleen maar lullen over Halo of Xbox of PS3 want dat is het enige wat ze kennen en meemaken.
Je moet gewoon je eigen ding doen en niks aantrekken van anderen.
Sam, niks persoonlijks hoor maar een tijdje terug wilde je een SNES hebben en je had totaal de ballen verstand van welke games er nu voor waren. Nou maakt dat mij niks uit maar de termen harcore en casual gamers zijn termen die je gewoon links moet laten liggen omdat je zelf ook maar net om de hoek komt kijken.
Dit 'fenomeen' dat de mainstream gamers kiezen voor een console puur vanwege de hype en media is al veel en veel langer. En vroeger lepelde Nintendo nog veel meer bakken met geld binnen dan bijv een EA. En laat die mensen toch lekker op hun Xbox (360) spelen, dat is nu eenmaal de huidige shit op de markt. Ik geniet ook van mijn Xbox (360) en 'mainstream' games, maar waarom zou ik dit niet doen? Omdat niet 'hardcore' is?
Over het algemeen vinden de meeste mensen hier games of consoles tof die nu eenmaal niet door de massa tof wordt gevonden, so what? Het is niet verkeerd of raar dat de meeste mensen in Nederland alleen maar lullen over Halo of Xbox of PS3 want dat is het enige wat ze kennen en meemaken.
Je moet gewoon je eigen ding doen en niks aantrekken van anderen.
Als je niet het begin en het zogenaamde gouden tijdperk hebt meegemaakt, kun je dat nooit en te nimmer inhalen.
De meeste gamers hier zijn uit het Commodore64/Amiga en NES tijdperk. Die wat hierbuiten vallen...leuk dat jullie ook in de retro bezig zijn, maar de schade inhalen kun je nooit. En om nu meteen te zeggen dat je de casual gamer verafschuwt...het zijn net jongeren zoals jullie waar ik me aan erger.
Kijk gewoon rustig rond hier ipv dit soort topics aan te maken.
De meeste gamers hier zijn uit het Commodore64/Amiga en NES tijdperk. Die wat hierbuiten vallen...leuk dat jullie ook in de retro bezig zijn, maar de schade inhalen kun je nooit. En om nu meteen te zeggen dat je de casual gamer verafschuwt...het zijn net jongeren zoals jullie waar ik me aan erger.

" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
DreamerNL wrote:Als je niet het begin en het zogenaamde gouden tijdperk hebt meegemaakt, kun je dat nooit en te nimmer inhalen.
Houd daar als-je-blieft mee op zeg...
Ik game al vanaf de NES en ik zie dat niets anders dan jeugdsentiment. Het wordt erg overgewaardeerd. De jongeren van nu zullen over 20 jaar ook zo hardcore over deze generatie doen...
DreamerNL wrote:Als je niet het begin en het zogenaamde gouden tijdperk hebt meegemaakt, kun je dat nooit en te nimmer inhalen.
Hier ben ik het ook gewoon mee eens.. dus ben gewoon jezelf en doe je eigen ding. Klaar
Sorry hoor, maar kom op zeg. Bullshit!
Doe nou niet of je boven bijvoobeeld jongens als ik en Sam staat, dat sta je namelijk NIET. Ja, jij hebt dat tijdperk wel meegemaakt, en ja jij bent al heel lang bezig met de SNES. Wij hebben dat niet, maar ga alsjeblieft niet zeggen dat het niet in te halen is en dat we maar moeten gaan toekijken.. Sorry hoor, maar dat is echt pure onzin.
Dit topic (wat zowiezo al een onnuttig topic was) begint echt triester te worden.
Kijk, je kan deze reacties nu eenmaal verwachten als je hier een aantal weken geleden binnenkomt als totale nieuwkomer (geen kaas gegeten van alle shit die voor de PS2 is uitgekomen) en dan zeggen dat je een hekel hebt aan de mainstream/casual gamer. Ik wil niet zeggen dat je nou niet hardcore kan zijn zoals je het noemt (ik vind het nog steeds een bullshit term die mensen gebruiken die het juist niet zijn) maar als je bijna niks afweet van klassieke consoles en games; wat maakt jou dan anders dan een casual gamer? Niks toch?
En inderdaad Gungrave, over 20 jaar zijn jullie het wellicht die zeggen hoe cool PS2 nu wel niet was en dan zijn er ook kereltjes van 15 die dan alle toffe games van de PS2 willen spelen. Wat zeg jij dan? "Succes, dat haal je niet zomaar in.... "
Nuff said
Slotje misschien?
Kijk, je kan deze reacties nu eenmaal verwachten als je hier een aantal weken geleden binnenkomt als totale nieuwkomer (geen kaas gegeten van alle shit die voor de PS2 is uitgekomen) en dan zeggen dat je een hekel hebt aan de mainstream/casual gamer. Ik wil niet zeggen dat je nou niet hardcore kan zijn zoals je het noemt (ik vind het nog steeds een bullshit term die mensen gebruiken die het juist niet zijn) maar als je bijna niks afweet van klassieke consoles en games; wat maakt jou dan anders dan een casual gamer? Niks toch?
En inderdaad Gungrave, over 20 jaar zijn jullie het wellicht die zeggen hoe cool PS2 nu wel niet was en dan zijn er ook kereltjes van 15 die dan alle toffe games van de PS2 willen spelen. Wat zeg jij dan? "Succes, dat haal je niet zomaar in.... "
Nuff said
Slotje misschien?
Ik word hier nu ook een beetje droevig van...
Ja mensen zoals ik hebben die tijd niet meegemaakt, wij zullen het ook nooit zo beleven zoals jullie dat deden maar dat is niet een rede om onze bek maar te houden en te zweigen tot in ons graf over dingen zoals dit. En ik mag me niet aan casuals ergeren WANT ik heb het gouden tijdperk niet meegemaakt is een heel zwak excuus, Ik mag niet spreken over dingen die ik niet heb meegemaakt want toen was ik er nog niet, nee ik doe dit toch.
Toch ben ik een van de weinige die denk ik op een commodore 64 heb gespeeld, toch heb ik vroeger uren achter de NES gezeten van een vriend EN toch moet ik mijn bek houden en mag ik niks zeggen over alles wat ouder is als de PS.... Hier word ik droevig van.
Ik ben nog maar 14 ja, dus ik mag niks zeggen. Ik mag geen column schrijven WANT ik ben niet in die tijd geweest. Maar mijn stukje gaat maar voor een gedeelte over vroeger maar vooral over de toekomst. En over de mainstream gamers. En toch moet ik mijn bek houden over dat miniscuule dingetje over vroeger want ik heb dat niet meegemaakt zoals jullie dat deden.
Maarja.... als jullie er zo over denken dan houd ik mijn bek en dan gooien jullie er maar het grootste slot op die er is, terwijl ik niks verkeerds heb gedaan...
Ja mensen zoals ik hebben die tijd niet meegemaakt, wij zullen het ook nooit zo beleven zoals jullie dat deden maar dat is niet een rede om onze bek maar te houden en te zweigen tot in ons graf over dingen zoals dit. En ik mag me niet aan casuals ergeren WANT ik heb het gouden tijdperk niet meegemaakt is een heel zwak excuus, Ik mag niet spreken over dingen die ik niet heb meegemaakt want toen was ik er nog niet, nee ik doe dit toch.
Toch ben ik een van de weinige die denk ik op een commodore 64 heb gespeeld, toch heb ik vroeger uren achter de NES gezeten van een vriend EN toch moet ik mijn bek houden en mag ik niks zeggen over alles wat ouder is als de PS.... Hier word ik droevig van.
Ik ben nog maar 14 ja, dus ik mag niks zeggen. Ik mag geen column schrijven WANT ik ben niet in die tijd geweest. Maar mijn stukje gaat maar voor een gedeelte over vroeger maar vooral over de toekomst. En over de mainstream gamers. En toch moet ik mijn bek houden over dat miniscuule dingetje over vroeger want ik heb dat niet meegemaakt zoals jullie dat deden.
Maarja.... als jullie er zo over denken dan houd ik mijn bek en dan gooien jullie er maar het grootste slot op die er is, terwijl ik niks verkeerds heb gedaan...

Wat een amusante discussie is dit zeg. Ik heb er maar 1 ding over te zeggen. Mijn pa vind de muziek uit de '60 en '70 de shit want dat was zijn jeugd. De wat oudere gamers hier die dus in hun jeugd op de NES, SNES, Amiga, etc hebben gegamed vinden dat de shit. Zo gaat dat met iedere generatie imho. Ik zweer ook bij jaren '80 en '90 muziek want dat is mijn jeugd, ik vind ook dat rpg's zoals op de SNES niet meer gemaakt worden. Waarom vind ik dat, alles was toen nieuw voor mij. Nu game ik al tientallen jaren en heb ik al veel gezien (goed en slecht) en moet een game wel heel erg goed zijn om mijn aandacht serieus te trekken. Ik vind echter dat als je je pas sinds kort serieus op gamen hebt toegelegd je moet uitkijken hoe je, ja daar gaan we weer met die bullshit termen, een 'casual' gamer beschrijft en je jezelf een 'die hard uber hardcore etc etc' gamer te noemen en te zeggen dat zij er niks van weten en het niet snappen. Dat jij er anders over denkt ok maar denk wel even na. Ik denk trouwens dat je idd de SNES periode niet meer in kan halen qua beleving die wij hadden omdat je bent opgegroeid met een latere generatie consoles. Je kan en mag die games zeker spelen en er je mening over geven maar vergeet niet dat toen FF3 uitkwam dat grafisch en qua muziek echt de shit was. Dat 'gevoel' om het zo even te omschrijven zoals de oudere gamer dat toen had zul jij denk ik nooit hebben en dat moet ook niet want dat zul jij juist bij deze generatie games hebben want nu is jouw jeugd. Jij zult idd over 10 jaar die nieuwe wave 'die hard' gamers vertellen hoe jij FFX etc beleefde en dat FFXXV daar nooit aan kan tippen. Het is wel even meer dan 1 ding geworden
btw. Maar ik denk dat het gewoon moeilijk uit te leggen is voor de wat oudere gamer wat voor gevoel hij toen bij een game had en nu omdat die alles in vergelijking trekken met het oude. Juist omdat je die games zo intens hebt beleefd doet het nieuwe al snel onder daarvoor. Om daar nu 3D de schuld van te geven vind ik ook niet eerlijk want ik vind de SF serie leuk maar goddamn wat is de VF4 serie goed en diep. Zo dat is eruit 

Het is inderdaad een rare term Hardcore. Ik gebruik het zelf eigenlijk nooit. Ik ben nou niet een persoon die alle games heeft gespeeld, zelfs niet alle klassiekers, maar ik stort wel mijn hart en ziel in het spelen van games.
Over retro gesproken. Ik ben zelf inderdaad met de C64 begonnen en daarna Amiga etc...maar goed...bij elke generatie consoles zijn de gfx voor die tijd de shit. Gameplay wordt anders. Wat ik zo aan de games van vroeger tof vond (en vind), vinden de gamers (en dan heb ik het over de mainstreamers) het gewoon ouderwets en die zien er de fun waarschijnlijk ook niet in.
Ik denk dat Sam de lol er nog wel van inziet van die coole retrogames. Nou dat is toch mooi
Ik denk dat we blij moeten zijn met mensen als Sam, die de roots van gaming toch wel waardeert.
Besides...mainstream, hardcore. We zijn allemaal gamers. We benaderen het alleen allemaal anders.
We come in peace!
Over retro gesproken. Ik ben zelf inderdaad met de C64 begonnen en daarna Amiga etc...maar goed...bij elke generatie consoles zijn de gfx voor die tijd de shit. Gameplay wordt anders. Wat ik zo aan de games van vroeger tof vond (en vind), vinden de gamers (en dan heb ik het over de mainstreamers) het gewoon ouderwets en die zien er de fun waarschijnlijk ook niet in.
Ik denk dat Sam de lol er nog wel van inziet van die coole retrogames. Nou dat is toch mooi

Besides...mainstream, hardcore. We zijn allemaal gamers. We benaderen het alleen allemaal anders.

"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
Er is al een topic over de term 'hardcore gamers'...
http://www.nozomi.nl/forum/viewtopic.php?p=829&highlight=#829
Maar goed, waar kan een mens zich druk over maken?
Als je je ergert aan je vrienden moet je dat met hun bespreken, dit is het forum van de Tina niet.
http://www.nozomi.nl/forum/viewtopic.php?p=829&highlight=#829
Maar goed, waar kan een mens zich druk over maken?
Als je je ergert aan je vrienden moet je dat met hun bespreken, dit is het forum van de Tina niet.

Ik kan er wel meeleven met mijn casual gamer vrienden, alleen zal ik de komende tijd elke keer weer moeten uitleggen dat ik de 360 niks vind, en dat ze me niet kunnen dissen qua gaming discussie's
.(heb echt een ontzettende hekel aan de term "dissen" want de (meeste) jeugd kan op het moment niet eens normaal meer disscusieren)
maarja we zijn nu al heel lang aan het blaten over die hardcore term die ik heb gebruikt, iemand een idee wat een beter woord is?
En ik snap nogsteeds niet waarom ik geen column mag schijven over de casual gamers te grote aandeel in de markt
Dit is het enigste stukje wat iets met vroeger te maken heeft gehad, en daar hebben wij nu over geblaat. Ik zie de lol er eigenlijk nu wel van in
.

maarja we zijn nu al heel lang aan het blaten over die hardcore term die ik heb gebruikt, iemand een idee wat een beter woord is?
En ik snap nogsteeds niet waarom ik geen column mag schijven over de casual gamers te grote aandeel in de markt
De markt die zoals het vroeger was, niet alleen om geld te verdienen maar ook games maken voor diegene die meer ziet in zijn hobby gaming, jammer genoeg heb ik hier alleen de ondergang van meegemaakt.
Dit is het enigste stukje wat iets met vroeger te maken heeft gehad, en daar hebben wij nu over geblaat. Ik zie de lol er eigenlijk nu wel van in

- General Wong
- Active Level:
Het mag van mij wel, maar ik vind de 360 niks. maarja ze geilde op de Xbox vanwege de mooie graphics
en vinden de PS2 daardoor niks.... En dan is het straks omgekeerd en dan boeit het ze ineenkeer niets meer. En dan zeg ik dit en dan zeggen ze "Dus...." En dan ben ik ineenkeer gedist
. En zo gaan die (kuche leuke kuche) discussie's dan.
naja nu ben ik weer aan het praten over mijn ergernissen, en zoals Mano als zei"het is hier niet de Tina", maar ik denk dat ik het zo wel heb uitgelegd.

naja nu ben ik weer aan het praten over mijn ergernissen, en zoals Mano als zei"het is hier niet de Tina", maar ik denk dat ik het zo wel heb uitgelegd.
- General Wong
- Active Level:
Sam, wat is nu eigelijk je punt man.
Je loopt wel een hoop te zevenzeiken over dissen, blaten en hardcore, maar je maakt geen standpunt behalve van wat je vindt.
Geef eens argumenten of facts waarom je wat vindt, beredeneer het nu eens in goed lopende Nederlandse volzin.
En over het oneerlijke gedeelte in je eerdere posts......

Je loopt wel een hoop te zevenzeiken over dissen, blaten en hardcore, maar je maakt geen standpunt behalve van wat je vindt.
Geef eens argumenten of facts waarom je wat vindt, beredeneer het nu eens in goed lopende Nederlandse volzin.
En over het oneerlijke gedeelte in je eerdere posts......