WTB: Naomi -> ATX verloopstekkertje

Bied hier alles aan en wat je zoekt voor arcade en consoles.
Post Reply
ne0

WTB: Naomi -> ATX verloopstekkertje

Post by ne0 » Mon Feb 14, 2011 15:10

Gezocht een verloopstekker om een Naomi met een ATX powersupply te kunnen gebruiken. Ik heb zelf de stekkertjes niet liggen, en niet veel zin om te hacken.

Zoiets als deze dus, maar dan wat netter als t ff kan :)
Image
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Mon Feb 14, 2011 17:37

Is niet zo moeilijk om te maken, ik heb een complete ATX voeding naar Naomi omgezet, maar moet wel zeggen dat ook de Naomi gevoelig is voor voltage verschillen en ik zover ik me kan herinneren de ene Naomi het wel deed en de andere weer niet. Als je hem echt niet kan vinden, dan doe ik het wel, maar gebruik mij maar even als Last Resort, want ik heb het echt stervensdruk!
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Mon Feb 14, 2011 17:39

En anders wil ik het ook best doen, maar raad je toch ook aan om gewoon een Naomi PSU in te koppen.

Check sega-naomi.com, market section. Er worden er altijd aangeboden, en ze zijn niet duur. Neem wel de SUN PSU, geen ander merk.
ne0

Post by ne0 » Mon Feb 14, 2011 17:48

Heb m niet echt nodig aangezien m'n psu nog goed is, maar ben alles aan het cleanen en volgens mij scheelt het aardig wat ruimte in de base als ik geen 110v meer nodig heb, vandaar. Die suns zijn 110v only zover ik zie. Thnks for the offer, aangezien ik m niet echt nodig heb geef ik het nog ff tijd, wellicht heeft iemand gewoon wat in de la liggen.

En psykick maak jij eerst die megalo maar af, mvc3 is al uit ;)
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Mon Feb 14, 2011 18:49

Ja klote man, ik ben last minute voor 5 dagen naar Turkije gegaan, anders was ie denk ik wel af geweest, maar ja deze week dan hopelijk ;)
goatboy

Post by goatboy » Mon Feb 14, 2011 19:28

ne0 wrote:Heb m niet echt nodig aangezien m'n psu nog goed is, maar ben alles aan het cleanen en volgens mij scheelt het aardig wat ruimte in de base als ik geen 110v meer nodig heb, vandaar. Die suns zijn 110v only zover ik zie.

Scheelt ruimte in je cab? Je bedoelt die omvormer weg? Heeft jouw scherm een eigen PSU of zo?
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Mon Feb 14, 2011 19:44

Cageman wrote:En anders wil ik het ook best doen, maar raad je toch ook aan om gewoon een Naomi PSU in te koppen.

Check sega-naomi.com, market section. Er worden er altijd aangeboden, en ze zijn niet duur. Neem wel de SUN PSU, geen ander merk.

2 weken terug nog 1 proberen te bestellen daar maar was geen stock meer terwijl er op de site nog 2 stonden :(
Echt crap kan nu mijn gd-rom niet gebruiken...
Klopt het dat via een naomi 2 je geen extra voeding nodig hebt voor de gd-rom?
ne0

Post by ne0 » Mon Feb 14, 2011 20:07

goatboy wrote:Scheelt ruimte in je cab? Je bedoelt die omvormer weg? Heeft jouw scherm een eigen PSU of zo?

Ja scherm is gewoon standaard 220v pc-stekker. Omvormer wordt volgens mij alleen gebruikt voor de naomi psu, en wellicht ook voor de verlichting, maar die vervang ik dan wel gewoon door 220. Zit een hoop kabelmeuk en omvormers en weet ik het wat dat volgens mij gewoon weg kan als ik de naomi ook op 220 kan laten draaien.

Eventueel kan ik gewoon een usa stekker aan de sun psu zetten en hem in een console stepdown convertertje steken dati k nog heb liggen.
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Mon Feb 14, 2011 20:50

Ik heb nog wel Sun psu's liggen geloof ik, zal wel ff checken, maar die zijn sowieso 110volt.

@Neo je kan idd gewoon een kleinere omvormer erin zetten, ik kijk wel voor je als ik NL ben ;)
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Mon Feb 14, 2011 21:18

ne0 wrote:Eventueel kan ik gewoon een usa stekker aan de sun psu zetten en hem in een console stepdown convertertje steken dati k nog heb liggen.

Die zijn niet zwaar genoeg voor een Naomi. Zeker niet als je ook nog een GDROM aansluit.
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Mon Feb 14, 2011 21:22

Baki wrote:2 weken terug nog 1 proberen te bestellen daar maar was geen stock meer terwijl er op de site nog 2 stonden :(
Echt crap kan nu mijn gd-rom niet gebruiken...
Klopt het dat via een naomi 2 je geen extra voeding nodig hebt voor de gd-rom?

sega-naomi.com heeft geen stock; het is een forum ;-) Er staan er momenteel wel wat te koop. Anders PM je maxarcade of mar.vetto even; die hebben bijna altijd iets liggen.

Een Naomi/Naomi2 heeft geen power output. Stroom naar de GDROM wordt
verzorgd door een splitter loom (split de originele loom van de PSU met een extra 5-pins connectie voor de GDROM). De Naomi/Naomi2 kan ook van stroom worden voorzien via de JAMMA/JVS I/O (alleen Capcom I/O), maar dat is ZEEEER af te raden. Beste is een goede PSU te gebruiken met de splitter, en de I/O zijn stroom vanaf het JAMMA harness te laten pakken (of vanaf de standaard voorziening in de cab, indien JVS bedraad).

Hoop dat je wat van dit gebrabbel kan volgen ;-)
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Mon Feb 14, 2011 21:40

Mijn naomi 1 krijgt nu via de I/O die op de jamma zit stroom. Ik heb een splitter cable voor de gd-rom maar wil eerst weten wat het beste is voordat ik iets sloop ;) daar ben ik namelijk goed in hehe. Want als ik nu de gd-rom aansluit via die splitter cable dan gaat de handel uit nadat de game een paar sec aanstaat.
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Mon Feb 14, 2011 22:33

We gaan een beetje off-topic. Misschien ff dit topic splitten (ken? ;-)). Kan Baki tenminste ongegeneerd foto's erbij plakken enzo ;)
Post Reply