Sinds lange tijd zijn we vanmiddag weer eens in Enschedé geweest en ik heb natuurlijk een uitgebreid bezoek gebracht aan de retro game afdeling van Gameshop Twente.
Altijd heerlijk om daar rond te lopen en te snuffelen naar mooie games die op mijn wensenlijst staan. En ik moet zeggen dat de afdeling sinds mijn vorige bezoek een behoorlijke opknapbeurt heeft gehad. Veel meer aankleding en zo, de hele verdieping ruikt en voelt gewoon naar RETRO, heerlijk. Even kort gesproken met de 'floormanager' en hij heeft nog wat meer plannen, zoals inderdaad een 60 in 1 in die ongelofelijk lelijke woody.
En de Blast City staat daar uiteraard mooi te zijn. Ik heb soms met een half oor geluisterd naar wat de 'kids' zeggen als ze hem zien staan en moest daar af en toe van binnen hard om glimlachen ("Wow, dit zou je in huis moeten hebben staan". Ha, ze moeten eens weten

).
Oh ja, uiteraard ook wat gekocht, Manic Mania (Megadrive) en een NOS Banjo-Kazooie (N64). Plus opbergtassen voor een PS2 en een XBOX 1.
Kortom, een geslaagde middag en binnenkort kom ik zeker weer terug.
Nu ken ik niet zo heel veel shops met een retro afdeling, maar ik denk dat Gameshop Twente, en dan met name het filiaal in Enschedé, toch wel één van de betere in Nederland moet zijn. Eén minpunt: waarom toch overal die lelijke grote prijsstickers opgeplakt, zelfs op de kale cartridges wordt het prijsstickertje nog op het etiket geplakt terwijl er genoeg kaal plastic ruimte over is.
Desalniettemin een topper. Wie heeft er ervaring met andere 'echte' retro game winkels?