Rustig op het forum

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
ckong

Rustig op het forum

Post by ckong » Fri Oct 01, 2010 12:55

Jongens, het is al enige tijd behoorlijk rustig op het forum. Hoe komt dat? Druk met werk? Dalende of andere interesse? Geen geld meer? Of juist te druk met de hobby om leuke dingen te posten, foto's en dergelijke?

We hebben volgens mij weer eens een meeting nodig, kleinschalig of wat groter (Ronnie? :wink: ).
goatboy

Post by goatboy » Fri Oct 01, 2010 13:56

Viel mij ook al een beetje op ja. Bij mij is er weinig verandert eigenlijk wat cabs betreft. Ben ook nog steeds heel erg blij met m'n setup en speel redelijk vaak op m'n cabs. Score af en toe een leuk PCBtje en post dat als ik er zin in heb.

Valt me wel op hoeveel cabs en games er de laatste tijd te koop staan op welbekende fora. (en vaak ook niet verkocht worden, vooral cabs) Kijk maar naar Marc's Aero die 2 jaar geleden waarschijnlijk binnen een half uur verkocht zou zijn.

Anyhoe, Ben eigenlijk meer aan het gamen. En daarnaast ben ik erg druk want ik werk op dit moment aan 4 freelance projecten tegelijk. Maar m'n bureau staat naast m'n cabs dusss..... 8)

....en een meeting is altijd leuk trouwens! :)
Last edited by goatboy on Fri Oct 01, 2010 14:02, edited 2 times in total.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Fri Oct 01, 2010 13:57

Viel mij niet in het bijzonder op eigenlijk, maar het kan altijd beter.
Wel grappig dat we net over de 30.000 posts heen zijn, voor een community als deze toch best een mijlpaal.

Ik denk dat we nog maar eens goed ook moeten kijken naar een nieuwe forum layout. Verandering van spijs doet eten.
ne0

Post by ne0 » Fri Oct 01, 2010 15:09

Ach is dat erg? Wat mij betreft hoeven er niet dagelijks topics geopend te worden hoor. Quality over quantity, ofzo. :)
legztec
Active Level:
Active Level:

Post by legztec » Fri Oct 01, 2010 15:59

Meer een lezer als een poster.
Voor mij persoonlijk ben ik actiever met arcade/olschool games dan ooit.
2d fighting rules
almighty

Post by almighty » Fri Oct 01, 2010 17:16

Zeker rustig hier op het forum.

Zelf gewoon druk met mijn nieuwe baan en in de avonduren zit ik heerlijk te gamen met wat maten van het werk op de PS3. (racen/CoD)
Arcade hou ik en heb besloten de NAC en Aero te houden en er gewoon een multi-board in te knallen.(2000 games)
Heerlijk fout maar kan op deze manier toch gewoon nog eens een DD of Turtles spelen en hou een hoop geld over voor retro/nex gen consoles.
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Fri Oct 01, 2010 18:31

Nou ik ben het laatste jaar eigenlijk alleen maar bezig geweest met mijn winkel en heb elke keer halve projecten aangenomen om er vervolgens geen tijd aan toe te wijden. Well de winkel is abrupt aan zijn einde gekomen en ik heb moeten ontruimen en zo. Dit is wel even een zeer vervelende periode voor ons, maar tegelijkertijd ook weer erg leuk, omdat we weer als gezin meer quality time doorbrengen.
Dit is ook weer gunstig voor mijn projecten, want die wil ik wel in sneltrein vaart afmaken hehe... Als het goed is zal ik weer wat actiever worden binnenkort.
Een meeting zou cker geen overbodige luxe zijn ( ik weet wij zouden het in augustus doen, maar komt er dit jaar hopelijk nog aan )
ne0

Post by ne0 » Fri Oct 01, 2010 18:42

Ja ik weet nog dat ik dacht ik haal die cab wel op bij de bbq ;) Achteraf gezien komt t me wel goed uit dat dat NIET door ging overigens!
rklok
Active Level:
Active Level:

Post by rklok » Fri Oct 01, 2010 19:55

Ik zie het wel zitten om dit forum wat meer leven in te blazen, maar dan ook wel internationaal. Of moet dit een NL forum blijven?.. Weer een member of the month, inderdaad wat meer meetings, een opfrisser voor het forum, een beurs stand enz enz.. We zijn in NL best op de goede weg wat Japanse Arcade betreft..
Ik wil mijn shop ook wel koppelen aan dit forum, ik denk dat dat voor beide kanten goed werkt.
Hetzelfde hebben ArcadeAM en Biggames ook met het NEO-Arcadia forum in Frankrijk..
Op naar Insert Coin in de lage landen..
Image
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Fri Oct 01, 2010 20:40

Jezus kut voor je Hasan, nu van plan wat mooi spul te gaan maken in de Shed?

Zelf de afgelopen 2 maanden bezig geweest met verhuizen en verbouwen, nu is net 2 weken alles een beetje ingericht. Heb ook een nieuw hok voor al mijn spul, dus als dat een beetje af is zal ik eens een paar foto's posten. Verder onveranderde interesse voor arcade, op console gebied staat het al een tijd op een laag pitje, maar dat is altijd wel op de 2e plaats gekomen. Ik begin nu eigenlijk net de vert games te ontdekken, dus nog genoeg voer in ieder geval. Wegens tijdgebrek staat mijn vert Aero gewoon al maanden leeg, simpelweg niet aan toe gekomen. Gaat nu verandering in komen!!

Verder lijkt het altijd rustig op het forum als de mensen die gewoon het meeste posten (voorheen Marc en Erik denk ik) het een beetje rustig aan gaan doen, dat trekt wel weer bij als het vuur weer oplaait. En dat gebeurt altijd weer, altijd zijn ups en downs in deze hobby. Ik vind nog steeds dat het forum ten opzichte van een aantal jaar geleden flink is gegroeid en de vaste klanten gewoon lekker blijven posten.

Verder moeten we inderdaad zeker weer een keer meeten, beat-em up meet bij Ronnie is ook helaas nooit van de grond gekomen destijds dus misschien dat dat project nog eens wordt opgepakt :)?
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Mon Oct 04, 2010 16:25

Ook vanuit Breda het beste, Hasan. Hopelijk niet teveel negatieve gevolgen..

Soms is het wat stil op het forum, soms wat drukker. Die tendens zie je ook wel op andere arcade-gerelateerde fora (AO misschien uitgezonderd) , maar ook bij mij leeft de hobby nog altijd levendig. Flink bezig om de Blast van Ronnie schoon te maken en weer terug in elkaar te zetten :-)

Ik herken het gevoel dat Marc beschrijft; De ene maand zit ik meer in arcade, de maand daarna meer in consoles, de maand erna weer meer in online gaming, en zo wisselt het nog al eens.

Ik vind het idee van Ronnie om meer relatie te krijgen tussen zijn activiteiten en dit forum een goed idee.

Ik zit zelfs nog te denken aan een derde cab, maar moet echt eerst ruimte gaan maken :-) Verkoop denk ik binnenkort mijn oude liefde, mijn eerste (houten) cab.
Ratson
Active Level:
Active Level:

Post by Ratson » Mon Oct 04, 2010 16:33

Ikzelf ben voorstander van meer meetings en Ronnie zin shop eraan koppelen lijkt mij persoonlijk ook wel een goed idee.
Ik ben trouwens de nieuwe eigenaar van de AMBO Universe cab(zodra ik hem op haal).
Dus ja ben nog zeer actief met mijn cabs en games.
Ook teveel op N-G.com ipv hier of AO.
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
ckong

Post by ckong » Mon Oct 04, 2010 18:57

Gelukkig, goed om te lezen dat we er toch allemaal nog zijn en nog steeds volop met de hobby bezig zijn. :D

Wat Cageman$ en Marc zeggen klopt inderdaad. Het is mezelf lang geleden al opgevallen dat interesses in een soort golfbeweging zitten. De ene periode ben ik vooral bezig met consoles, dan maanden lang met japanse cabs en dan weer lange tijt met classic cabs. En dat gaat eigenlijk onbewust.

En verder is het duidelijk dat er behoefte is aan een meet en de ideeën van Ronnie spreken mij ook wel aan.

@Hasan, klote van je winkel/eethuis, maar fijn dat je nu lekker veel tijd door kunt brengen met je gezin. Dat is toch het belangrijkste. En je vindt je weg wel weer. Hoe is het trouwens met de gezinsuitbreiding? :wink: Zijn ze al zindelijk? :lol:
ne0

Post by ne0 » Tue Oct 05, 2010 21:17

Ronnie heeft die toko waar shmup event was toch niet meer?
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Tue Oct 05, 2010 21:38

Dank je jongens voor de hart onder de riem ;)

De puppies gaan we eind deze week halen Erik, dus dat hoor je nog wel. De shit met de winkel zorgt er nu wel voor dus dat ik echt meer tijd heb voor de hobby en de projecten kan afmaken. Samen met Pascal willen we echt dolgraag een meet organiseren in Den Haag, hopelijk zit er vaart bij ons achter en kunnen we dat ook echt waarmaken. Ik hou het forum wel op de hoogte van de vorderingen. Laterzzz!
ne0

Post by ne0 » Wed Oct 06, 2010 09:36

Een meet in 070 is natuurlijk ook altijd ok :) maar eerst je eigen spul op de rit krijgen natuurlijk!
Post Reply