Favoriete Neo Geo MVS games
Favoriete Neo Geo MVS games
Wat zijn jullie favoriete MVS games en waarom?
Mijn top 5:
1: Neo Turf Masters
Geweldige golfgame. Iedereen kan het gelijk oppakken maar om er goed in te worden ben je toch wel even bezig. Goede gameplay, erg leuk om tegen vrienden te spelen.
2: Windjammers / Flying Power Disc
Een simpel concept maar super verslavend om te spelen tegen vrienden of in je eentje. Verder eigenlijk hetzelfde verhaal als Neo Turf Masters. Iedereen kan het gelijk spelen, maar om er goed in te worden moet je wel even oefenen.
3: Garou Mark of the Wolves + KoF 98 + Samurai Shodown 2
Deze 3 fighters zijn denk ik mijn favoriete fighters op de MVS (al heb ik niet alle fighters gespeeld). Gewoon goede games.
4: Puzzle de Pon!
Leuke puzzelgame, ook erg tof om te spelen tegen vrienden.
5: Super Sidekicks 2
Eigenlijk is dit vooral jeugdsentiment. Ik heb hier vroeger zoveel guldens ingegooid op de plaatselijke voetbalvereniging. Opzich is er wel veel mis met het spel, maar uit nostalgisch oogpunt moet deze toch in mijn persoonlijke top 5.
Niet echt een 'normale' top 5 qua Neo Geo MVS games denk ik, maar deze games heb ik wel het meeste lol aan beleefd.
Mijn top 5:
1: Neo Turf Masters
Geweldige golfgame. Iedereen kan het gelijk oppakken maar om er goed in te worden ben je toch wel even bezig. Goede gameplay, erg leuk om tegen vrienden te spelen.
2: Windjammers / Flying Power Disc
Een simpel concept maar super verslavend om te spelen tegen vrienden of in je eentje. Verder eigenlijk hetzelfde verhaal als Neo Turf Masters. Iedereen kan het gelijk spelen, maar om er goed in te worden moet je wel even oefenen.
3: Garou Mark of the Wolves + KoF 98 + Samurai Shodown 2
Deze 3 fighters zijn denk ik mijn favoriete fighters op de MVS (al heb ik niet alle fighters gespeeld). Gewoon goede games.
4: Puzzle de Pon!
Leuke puzzelgame, ook erg tof om te spelen tegen vrienden.
5: Super Sidekicks 2
Eigenlijk is dit vooral jeugdsentiment. Ik heb hier vroeger zoveel guldens ingegooid op de plaatselijke voetbalvereniging. Opzich is er wel veel mis met het spel, maar uit nostalgisch oogpunt moet deze toch in mijn persoonlijke top 5.
Niet echt een 'normale' top 5 qua Neo Geo MVS games denk ik, maar deze games heb ik wel het meeste lol aan beleefd.
1. Real Bout 2
Veruit de beste fighter op de neo imo.
2. Windjammers
Super concept, snel; arcade op zijn best
3. Slug 1 en X
Geen commentaar voor nodig
4. Pulstar
Juweeltje, ook al is het een clone
5. Samurai Shodown 4/2
Sfeer is gewoon geweldig in alle ss games, deze zijn net even beter dan de rest
Verder zijn er nog genoeg games die zeer de moeite zijn, vooral mooi is dat veel neo games nooit gepoord zijn, hoewel ze geniaal zijn. Denk aan Pulstar, Blazing Star, Shock Troopers, Turf Masters, etc.
Veruit de beste fighter op de neo imo.
2. Windjammers
Super concept, snel; arcade op zijn best
3. Slug 1 en X
Geen commentaar voor nodig
4. Pulstar
Juweeltje, ook al is het een clone
5. Samurai Shodown 4/2
Sfeer is gewoon geweldig in alle ss games, deze zijn net even beter dan de rest
Verder zijn er nog genoeg games die zeer de moeite zijn, vooral mooi is dat veel neo games nooit gepoord zijn, hoewel ze geniaal zijn. Denk aan Pulstar, Blazing Star, Shock Troopers, Turf Masters, etc.
- Trailblazer
- Active Level:
1. Last Blade 1 en 2 - super sfeer, technisch en optisch de beste fighters op de Neo imo
2. RB 2 - heerlijk combo systeem, super voor de arcade (en heerlijke sounds)
3. SS 4 - gewoon lekker ook weer vanwege de sinistere sfeer maar vooral de gameplay
4. The SlugZ - absoluut onovertroffen met heerlijke sprites en een zalige gameplay. Arcade hakkers ten top
5. AoF 1 - jeugdsentiment. Wil niet weten hoeveel Spaanse Pesetas ik in die kast heb gefli&*rd destijds
Ik zou dit lijstje nog wel willen aanvullen tot tien trwns....
2. RB 2 - heerlijk combo systeem, super voor de arcade (en heerlijke sounds)
3. SS 4 - gewoon lekker ook weer vanwege de sinistere sfeer maar vooral de gameplay
4. The SlugZ - absoluut onovertroffen met heerlijke sprites en een zalige gameplay. Arcade hakkers ten top
5. AoF 1 - jeugdsentiment. Wil niet weten hoeveel Spaanse Pesetas ik in die kast heb gefli&*rd destijds
Ik zou dit lijstje nog wel willen aanvullen tot tien trwns....
Garou: Mark of the Wolves
Best uitgewerkte fighting game op de mvs.
KOF 98
Speelt ook heerlijk.
Last blade
Gameplay en sfeer ftw.
Twinkle star sprites
Verslavende shmup die ook nog VS kan
Puzzle Bobble
Ook goed voor de vrouwen ;P
Wind Jammers
Frisbee sport game.
Metal slug X
Contra on crack.
Ninja Masters
Donkere sfeer, bloed, ninjas en goede gameplay ftw.
Best uitgewerkte fighting game op de mvs.
KOF 98
Speelt ook heerlijk.
Last blade
Gameplay en sfeer ftw.
Twinkle star sprites
Verslavende shmup die ook nog VS kan

Puzzle Bobble
Ook goed voor de vrouwen ;P
Wind Jammers
Frisbee sport game.
Metal slug X
Contra on crack.
Ninja Masters
Donkere sfeer, bloed, ninjas en goede gameplay ftw.