Help! JAMMA harness in een MVS cabinet

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
drdiablos

Help! JAMMA harness in een MVS cabinet

Post by drdiablos » Tue Jul 27, 2010 08:01

Hoi! Ik ben nieuw hier en omdat ik kort geleden m’n eerste cab heb aangeschaft en Google resultaten omtrent arcade cabs vaak naar dit forum verwijzen dacht ik laat ik me ook registreren. Ik heb meteen een probleempje waar iemand me misschien mee kan helpen.

Ik heb m’n cab, een enorm lelijke neo geo dedicated woody, geheel gestript en opnieuw geverfd/gespoten (knalroze – wil wel fotos posten), en alle onderdelen vervangen; nieuwe sticks, buttons, switches, euro muntproevers, en een nieuw harness. Ik heb een JAMMA harness geïnstalleerd en ik weet dat er enkele verschillen zijn tussen JAMMA en MVS. Dit zou volgens mij verder geen probleem moeten zijn. Voor de speakers heb ik de nr 10 pinout (speaker pos op JAMMA/speaker R op MVS) op de + van de rechterspeaker gezet en een grond naar de nrs 1,2 pins. De L pinout (speaker neg op JAMMA/Speaker L op MVS) naar de + de van de linkerspeaker en weer een grond naar 1,2 pins. Ik heb de -5 v (pin 5) ook op de voeding gezet, dit zat ook op het oude harness zo en zou sowieso niet uit moeten maken. Verder heb ik niets anders gedaan.

Nadat ik alles opnieuw gewired had heb ik eerst m’n Hyper Neo Geo board geprobeerd, werkte perfect. Daarna echter m’n 4 slots mvs board erop gezet, meteen nadat ik de cab aanzet begonnen de speakers een snel tikkend geluid te maken (de rechter harder als de linker?), hij start verder wel op alleen lopen er grijze strepen van boven naar beneden over het scherm. En het geluid doet het dus niet, alleen tikkende speakers.

Je zou zeggen dat ik iets verkeerd gewired heb, maar ik weet niet wat. En waarom doet m’n hyper neo geo board het wel goed? Zou m’n MVS board opeens stuk zijn? Of is er een verschil tussen een 4 slots neo geo MVS en hyper neo geo wat dit probleem verklaard? Iemand ervaring?
legztec
Active Level:
Active Level:

Post by legztec » Tue Jul 27, 2010 09:04

Meestal is de 5V regelbaar mischien dat ie te hoog of te laag staat.
Kijk even op www.hardmvs.com of je daadwerkelijk de juiste pins hebt gewired.
Of post even wat je op welke pin hebt zitten.
2d fighting rules
drdiablos

Post by drdiablos » Tue Jul 27, 2010 09:52

De -5V kan het niet zijn volgens mij, MVS gebruikt geen -5V. Er is ook geen verschil tussen het wel of niet aangesloten hebben van -5V.

Ik heb dit schema gevolgd bij het bedraden:

http://www.hardmvs.com/manuals/Jamma2Ne ... Pinout.pdf

10 pin heb ik op speaker R+
L pin heb ik op speaker L+
Speaker R- en Speaker L- heb ik op pins AB12 (ground)

Het rare is ook dat m'n MVS board nu opstart met 1 credit voor beide spelers, dat deed ie daarvoor niet.
ckong

Post by ckong » Tue Jul 27, 2010 10:54

Introductie zou aardig zijn: http://forum.nozomi.nl/viewtopic.php?t= ... &start=275

en foto's van een knalroze cab willen we wel even zien, onder andere om de cab te beoordelen. :twisted:
legztec
Active Level:
Active Level:

Post by legztec » Tue Jul 27, 2010 13:01

drdiablos wrote:De -5V kan het niet zijn volgens mij, MVS gebruikt geen -5V. Er is ook geen verschil tussen het wel of niet aangesloten hebben van -5V.

Ik bedoel ook niet je -5V.
Je +5V is meestal met een potmeter een paar tiende boven of onder +5V afstelbaar.

En wat Pooyan zegt, ik ben ook benieuwd naar je roze cab :P
2d fighting rules
legztec
Active Level:
Active Level:

Post by legztec » Tue Jul 27, 2010 13:01

drdiablos wrote:De -5V kan het niet zijn volgens mij, MVS gebruikt geen -5V. Er is ook geen verschil tussen het wel of niet aangesloten hebben van -5V.

Ik bedoel ook niet je -5V.
Je +5V is meestal met een potmeter een paar tiende boven of onder +5V afstelbaar.

En wat Pooyan zegt, ik ben ook benieuwd naar je roze cab :P
2d fighting rules
drdiablos

Post by drdiablos » Tue Jul 27, 2010 14:31

ok thanks, ga vanavond even kijken en post dan wel ff een foto in dat andere topic.
drdiablos

Post by drdiablos » Tue Jul 27, 2010 20:01

als ik in voorstel topic op post reply klik gaat ie weer terug naar de forum index? Anyway, bij deze een foto van de gayste cab van het land:

Image

van de achterkant zie je ook goed hoe roze roze is:

Image[/img]

Hij is nog niet af, er komt nog side art op, nieuwe marquee en control panel overlay. en ik ben nog een stukje vergeten roze te maken, van de marquee naar het glas toe. verder nog wat touch up werk.
legztec
Active Level:
Active Level:

Post by legztec » Thu Jul 29, 2010 11:26

Heb je een speciale reden dat je m roze hebt gemaakt?
2d fighting rules
ckong

Post by ckong » Thu Jul 29, 2010 12:40

Ik denk dat dit een grote inspiratiebron is geweest: http://www.wickedretarded.com/~crapmame/ :lol: :wink:
Ratson
Active Level:
Active Level:

Post by Ratson » Thu Jul 29, 2010 14:04

Om toch maar even te zeuren,ik dacht dat het om een echte NeoGeo cab ging die roze was gespoten.Daar had je dan geen vrienden mee gemaakt :lol: .Die kast is gewoon een universele cab die werd bestickerd met mvs maar verder geen echte dedicated als die ik heb.Ik schrok al.
En tja roze,je had hem ook als mvs kunnen laten en puzzle bobble er in kunnen steken om de vrouw happy te houden.Minder opvallend ook :D
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
drdiablos

Post by drdiablos » Thu Jul 29, 2010 14:07

whehehe. ik zei toch dat het work in progress is! deze non mechanically inclined nerd heeft in elk geval inmiddels het bovengenoemde probleem met geluid e.d. opgelost.
Ratson
Active Level:
Active Level:

Post by Ratson » Thu Jul 29, 2010 14:10

Het heeft inderdaad met het geluid te maken,alhoewel mijn mvs cab beide kan hebben,zowel jamma als mvs.Ben erg benieuwd naar het eindresultaat,kinky kleurtje iig.
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
drdiablos

Post by drdiablos » Thu Jul 29, 2010 14:13

Ratson wrote:Om toch maar even te zeuren,ik dacht dat het om een echte NeoGeo cab ging die roze was gespoten.Daar had je dan geen vrienden mee gemaakt :lol: .Die kast is gewoon een universele cab die werd bestickerd met mvs maar verder geen echte dedicated als die ik heb.Ik schrok al.
En tja roze,je had hem ook als mvs kunnen laten en puzzle bobble er in kunnen steken om de vrouw happy te houden.Minder opvallend ook :D

aha, nee ik wist wel dat het om een totaal waardeloze cab ging voordat ik 'm te lijf ging. m'n vriendin vond zwart inderdaad ook te lelijk, en vind puzzle bobble het leukste spel dat ik er bij heb :roll:
drdiablos

Post by drdiablos » Thu Jul 29, 2010 14:15

overigens, als er iemand een Europees alternatief kent voor http://www.gameongrafix.com/, voor de side art en dergelijke dan ben ik wel geinteresseerd.
legztec
Active Level:
Active Level:

Post by legztec » Thu Jul 29, 2010 15:20

http://arcarc.xmission.com/Web%20Archiv ... b.free.fr/
Bij bovenstaande kan je ontzettend veel vector artwork vinden.
De vector art kan op elke groote zonder kwaliteitsverlies bij elke redelijke drukker op sticker worden afgedrukt.

Ik heb zelf ooit custom artwork bij zoetemelk.com laten afdrukken.
http://www.nozomi.nl/forum/viewtopic.ph ... c&start=50
2d fighting rules
legztec
Active Level:
Active Level:

Post by legztec » Thu Jul 29, 2010 15:23

drdiablos wrote:whehehe. ik zei toch dat het work in progress is! deze non mechanically inclined nerd heeft in elk geval inmiddels het bovengenoemde probleem met geluid e.d. opgelost.

Waar lag het nou aan? ben wel beneuwd eigenlijk.
2d fighting rules
rklok
Active Level:
Active Level:

Post by rklok » Thu Jul 29, 2010 18:52

legztec wrote:http://arcarc.xmission.com/Web%20Archives/vectorlib.free.fr/
Bij bovenstaande kan je ontzettend veel vector artwork vinden.
De vector art kan op elke groote zonder kwaliteitsverlies bij elke redelijke drukker op sticker worden afgedrukt.

thnx voor die link, kende ik nog niet!!
Image
drdiablos

Post by drdiablos » Mon Aug 02, 2010 12:12

ja die link is echt cool inderdaad!

Probleem lag tcoh aan het board zelf, een nieuw board op de kop getikt en alles werk weer.
Post Reply