Mini NEO-GEO plexiglas cab
Mini NEO-GEO plexiglas cab
Hallo,
Ik ben op dit moment bezig met het maken van een 'mini neo-geo cab'.
Voor de hardware gebruik ik een ARM mini2440 board+5.6" tft schermpje. En voor de neo-geo emulatie gebruik ik gngeo. Dit mini2440 boardje is slechts 10cmx10cm, heeft 64mb geheugen, 128mb flash en draaid op 400mhz (snel genoeg voor gngeo).
Voor degene die interesseerd zijn, kunnen hier mijn blog lezen:
http://minicab.wordpress.com/
Groetjes,
Ray
Ik ben op dit moment bezig met het maken van een 'mini neo-geo cab'.
Voor de hardware gebruik ik een ARM mini2440 board+5.6" tft schermpje. En voor de neo-geo emulatie gebruik ik gngeo. Dit mini2440 boardje is slechts 10cmx10cm, heeft 64mb geheugen, 128mb flash en draaid op 400mhz (snel genoeg voor gngeo).
Voor degene die interesseerd zijn, kunnen hier mijn blog lezen:
http://minicab.wordpress.com/
Groetjes,
Ray
hi Psykick,
ik heb hier al over nagedacht. ik ga 1 printplaat maken met al de nodige onderdelen erop (voltage regulator, stereo versterker, led aan/uit schakelaartje). Verder denk ik een externe 12v laptop ac/dc adaptor te gebruiken. Zo zal er in de mini-cab niet veel hardware te vinden zijn
Oja, de mini2440 heeft genoeg vrije GPIO's beschikbaar, zodat ik de joystick en buttons rechtstreeks op de mini2440 kan aansluiten.
Ik denk dat het eindresultaat zeer 'clean' zal gaan uitzien
Gr.
Raymond
ik heb hier al over nagedacht. ik ga 1 printplaat maken met al de nodige onderdelen erop (voltage regulator, stereo versterker, led aan/uit schakelaartje). Verder denk ik een externe 12v laptop ac/dc adaptor te gebruiken. Zo zal er in de mini-cab niet veel hardware te vinden zijn

Oja, de mini2440 heeft genoeg vrije GPIO's beschikbaar, zodat ik de joystick en buttons rechtstreeks op de mini2440 kan aansluiten.
Ik denk dat het eindresultaat zeer 'clean' zal gaan uitzien

Gr.
Raymond
@Cageman
Lexan is eigenlijk makkelijker te bewerken dan plexi. Tevens is lexan minder krasgevoelig, maarja is dan ook een stuk duurder en niet overal te verkrijgen.
Ik ben op dit moment druk bezig met het tekenen van de plexi panels in AutoCAD. Wanneer deze klaar zijn hoef ik dan maar 1 knop te drukken en mijn kleine (eigenbouw) CNC frees doet al het werk
Moet dan wel nog de kanten schuren, maar dit gaat vrij goed.
De mini2440 is echt een zeer prachtig boardje. Alles erop wat je nodig hebt en hij draaid op 400mhz. Ik heb dit boardje al eerder gebruikt bij een ander projectje (klimaat controller voor terrarium) en ben er zeer te spreken over.
Lexan is eigenlijk makkelijker te bewerken dan plexi. Tevens is lexan minder krasgevoelig, maarja is dan ook een stuk duurder en niet overal te verkrijgen.
Ik ben op dit moment druk bezig met het tekenen van de plexi panels in AutoCAD. Wanneer deze klaar zijn hoef ik dan maar 1 knop te drukken en mijn kleine (eigenbouw) CNC frees doet al het werk

De mini2440 is echt een zeer prachtig boardje. Alles erop wat je nodig hebt en hij draaid op 400mhz. Ik heb dit boardje al eerder gebruikt bij een ander projectje (klimaat controller voor terrarium) en ben er zeer te spreken over.
rayholland wrote:Wanneer deze klaar zijn hoef ik dan maar 1 knop te drukken en mijn kleine (eigenbouw) CNC frees doet al het werk![]()
..
Je doet me denken aan een oude collega, Ben Zijlstra. Misschien ken je 'm? Maakte ook zelf dergelijke projecten. Helemaal geweldig als je dit soort skills hebt. Moet toch helemaal geweldig zijn om een zelfgemaakte CNC frees een zelf ontworpen paneel voor een Neo Geo kastje te zien uitfrezen.. ik word daar in ieder geval wel warm van

PS. Ik haal regelmatig Lexan bij de Praxis.. ja echt, zonder dollen.
ja, zo'n cnc frees is echt een uitkomst. kost wel wat meer voorbereidingswerk (autocad tekening maken enz.)
voorheen deed ik alles met een elec proxxon figuurzaag, maar dit gaf niet zo'n mooi resultaat vergleken met een cnc frees.
wanneer de frees bezig is met de panels te frezen zal ik een fotootje maken en op de blog zetten.
voorheen deed ik alles met een elec proxxon figuurzaag, maar dit gaf niet zo'n mooi resultaat vergleken met een cnc frees.
wanneer de frees bezig is met de panels te frezen zal ik een fotootje maken en op de blog zetten.
mini2440+innolux 5.6" tft schermpje was 169$ (http://cgi.ebay.com/Samsung-S3C2440-ARM ... 19b51cc95c)
buttons worden de Sanwa OBSF-24 (zie www.arcadeshop.de)
voor de joystick sloop ik dit space invader spel (http://www.amazon.co.uk/Space-Invaders- ... B0002E7C9G)
de 'normale' joysticks zijn te groot voor dit projectje.
joystick en buttons kunnen rechtstreeks op de mini2440 worden aangesloten met deze gpio kabel
http://cgi.ebay.com/Cable-Kit-Arm9-Mini ... 3a5b1eedac
(moet ik nog bestellen, maar eerst de cab afmaken
)
buttons worden de Sanwa OBSF-24 (zie www.arcadeshop.de)
voor de joystick sloop ik dit space invader spel (http://www.amazon.co.uk/Space-Invaders- ... B0002E7C9G)
de 'normale' joysticks zijn te groot voor dit projectje.
joystick en buttons kunnen rechtstreeks op de mini2440 worden aangesloten met deze gpio kabel
http://cgi.ebay.com/Cable-Kit-Arm9-Mini ... 3a5b1eedac
(moet ik nog bestellen, maar eerst de cab afmaken

buigen gaat echt super makkelijk, je moet wel effe wachten totdat de weerstanddraad goed warm is (moet bijna roodgloeiend zijn).
het moeilijke zal zijn de plexi in de juiste hoek te buigen (90 graden is wel met het blote oog te doen), maar ik denk dat ik hiervoor een paar 'mockups' uit hout voor ga maken.
het moeilijke zal zijn de plexi in de juiste hoek te buigen (90 graden is wel met het blote oog te doen), maar ik denk dat ik hiervoor een paar 'mockups' uit hout voor ga maken.
Last edited by rayholland on Wed Jun 09, 2010 20:36, edited 1 time in total.
eindelijk heb de sidepanels klaar! in eerste instantie had ik deze gemaakt met mijn eigenbouw cnc frees, maar het eindresulaat viel tegen.
Dus ben ik vandaag naar Belgie gegaan om het plexi te laten snijden m.b.v. een CO2 laser machine. Het mooie van een laser is dat ik het plexi niet hoef na te bewerken.
Het resulaat is echt perfect.
Zie mijn blog voor een filmpje
Dus ben ik vandaag naar Belgie gegaan om het plexi te laten snijden m.b.v. een CO2 laser machine. Het mooie van een laser is dat ik het plexi niet hoef na te bewerken.
Het resulaat is echt perfect.
Zie mijn blog voor een filmpje
het is weer een tijdje geleden. maar ik heb vandaag wat plexi liggen buigen en de cab begint langzamerhand vorm te krijgen.
Ik wil nu verder gaan met het boren van de gaten in het plexi voor de buttons en joystick.
Hiervoor wil ik graag zo'n kegel boorkop gebruiken (ziet eruit als een kegel en hoe dieper je boort, hoe groter het gat wordt). Maar ik ben al bij de Praxis, Karwei enz. geweest maar kan hem nergens vinden.
Weet toevallig iemand waar men zo'n boor kan krijgen?
Ik wil nu verder gaan met het boren van de gaten in het plexi voor de buttons en joystick.
Hiervoor wil ik graag zo'n kegel boorkop gebruiken (ziet eruit als een kegel en hoe dieper je boort, hoe groter het gat wordt). Maar ik ben al bij de Praxis, Karwei enz. geweest maar kan hem nergens vinden.
Weet toevallig iemand waar men zo'n boor kan krijgen?