Naomi strippen en vervoeren

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
almighty

Naomi strippen en vervoeren

Post by almighty » Sun May 16, 2010 16:27

Ik ben voor 80% zeker dat ik volgend weekend de nieuwe eigenaar van een Naomi upright word.(uiteraard zal deze gechopt worden want staand zien ze d'r niet ut :P ).

Nu heb ik in mijn Hyundai meerde dingen vervoerd maar bij een Naomi ga ik toch twijfelen of dit gaat lukken.Heb dus ff gekeken wat een busje huren kost en dan is ook niet mis.Zit al gauw aan de 120 euro en de eerste 100km krijg je erbij.
Dit zijn kosten voor weekend tarief en doordeweeks is geen optie i.v.m werk.
Nu leek het mijn in eerste instantie wel makkelijk maar hij moet zowiezo uit elkaar want krijg hem in m'n eentje niet heel naar boven.

Dus als ik hem strip bij de verkoper is dat probleem ook weer opgelost.
Is het een beetje te doen met mijn ervaring?Een nac/aero kan ik wel dromen maar een Naomi nog eigenlijk nooit goed bekeken.

En welke gereedschap heb ik nodig? (torx type mm?) met of zonder gat om niet voor verrassingen te komen staan straks.Na mijn idee als hij eenmaal uit elkaar ligt (onderbak, poten, cp en crt) dan is dit volgens mij prima te doen toch?

Ik hoor het wel,

alvast bedankt,

Marc.
DLX

Post by DLX » Sun May 16, 2010 16:53

Sterschroevendraaier, torx met zo'n gaatje erin, misschien wat steek/pijpsleutels voor de poten, knijptang kan ook geen kwaad en je kan je mooie upright Naomi vervoeren ;)

Maten weet ik niet precies, maar geen bizar grote ofzo!

Oh ja misschien een platte schroevendraaier om af en toe wat stekkertjes los te wippen.

De poten zijn 1,80m. Cab kan volledig uit elkaar, met als grootste onderdelen de monitor en de onderbak.
almighty

Post by almighty » Sun May 16, 2010 17:53

A mooi dan weet ik genoeg denk.

Waar haal je trouwens een torx (met dat gaatje?), normale torx kun je kopen bij de bouwmarkt maar die andere versie niet.
En voordat ik een hele set haal, wat best wel duur is, welke maat moet ik nemen?
Sleutelset heb ik (alle maten) en de rest is ook geen probleem.Zit er veel bedrading in een Naomi, jamma valt reuze mee dus volgens mij heeft een Naomi nog minder.

Alvast bedankt!

*kwijlt nu even naar de gallerij van Goatboy's Net City :wink: *
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Sun May 16, 2010 21:46

Ik heb zelf een security bits setje bij de Praxis gekocht voor iets van 20 euro. Zit alles in, alle maten, van security torx (met dat gaatje) tot en met driehoekige bits. Merk is LUX tools. Ik wil best zo'n setje hier oppikken (als ze 'm nog in het assortiment hebben), en naar je opsturen hoor. Ik kan er eventueel morgen even langsrijden.

Laat maar weten.
Ahoud
Active Level:
Active Level:

Post by Ahoud » Sun May 16, 2010 22:11

Kijk anders ook even naar mijn Naomi Universal foto's voor wat extra voorbereiding :D
almighty

Post by almighty » Mon May 17, 2010 05:49

Bedankt voor je gebaar Cageman maar net even op de site van Praxis gekeken en ze verkopen die setjes nog.
Zal morgen eens langsgaan.
Gelukkig zitten er maar 6/8 torx boutjes in die Naomi en dragen geen zware dingen.

Zal je pic's ook eens goed bekijken Ahoud, hoewel ik al veel gezien en gelezen heb op AO etc.

Heb er zin in :)
Ahoud
Active Level:
Active Level:

Post by Ahoud » Mon May 17, 2010 21:26

Is allemaal redelijk overzichtelijk, zo'n Naomi. Met goed gereedschap, een gedegen voorbereiding en wat geduld kom je een heel eind. Maar daar twijfel ik niet aan, gezien jouw NAC/Aero ervaringen.

Alvast veel plezier :)

Mocht je nog wat specifieke foto's nodig hebben voor bij het in elkaar zetten, dan hoor ik het wel.
almighty

Post by almighty » Tue May 18, 2010 06:17

thnx,

Ja kreeg gisteren een e-mail en hij wou hem alvast voor me strippen.
Wil hem eerst zien draaien want als hij (teveel) burn heeft wil ik hem geeneens.

Zaterdag gaat het gebeuren en heb er zin in :)
almighty

Post by almighty » Thu May 20, 2010 21:53

Naomi gaat niet door, verkoper heeft de hele inhoud verkocht en kan dus de cab niet meer testen bij de koop.
Beetje jammer maar koop niet iets op de gok, dan zaterdag maar even bij Ronnie kijken :wink:
goatboy

Post by goatboy » Thu May 20, 2010 22:06

Waarom? Dan neem je toch een Naomi mobo + game mee van Ronnie of zo? En aan de ene kant zijn er toch nog genoeg Naomi's te krijgen dus...

Ik zie in de gallery wel wat het uiteindelijk geworden is. :)
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Thu May 20, 2010 23:31

Ja idd, moet niet zo'n probleem zijn, maar ja als je uberhaupt een Naomi zonder burn verwacht kan je thuis blijven, want die bestaan zo goed als niet. Tenzij je heel veel geluk hebt of kan leven met een beetje burn, maar zonder burn voor die prijs is een onbegonnen quest en ik weet dat jij ook een pietje precies bent, dus je zult altijd concessies moeten maken, in ieder geval voor dat geld. Succes, en als je hulp nodig hebt weet je me te vinden!
almighty

Post by almighty » Fri May 21, 2010 05:49

Tja, gewoon een beetje vaag van de verkoper om zonder te overleggen alles te verkopen.Hij wou hem ook al strippen dat ik hem zo kon inladen, op die manier weet ik dus helemaal niet wat ik koop.

Ook de kans op burn is iets wat voor mijzelf persoonlijk een doorn in het oog is net wat Hasan al zij.En voor de prijs zal er vast wel burn inzitten.
Moet eens goed gaan kijken/denken wat er bij mij het beste in mijn collectie past aangezien dit de laaste cab zal worden.

Ben een shmup speler hoofdzakelijk en een tweede Aero zou ook niet mis zijn.Ik ga er nog maar eens over nadenken.
Hasan en Henk bedankt voor de uitleg op de meet he, en mocht ik toch nog voor een Naomi gaan de laat ik je het even weten.
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Fri May 21, 2010 08:43

Een Naomi draait ook perfect in een NAC of Aero hoor ;-)
almighty

Post by almighty » Fri May 21, 2010 18:50

Cageman wrote:Een Naomi draait ook perfect in een NAC of Aero hoor ;-)

Maar dat wilde ik juist niet :wink:
Hoofdzakelijk omdat hij ge'chopt mooi is en er een dc in te hangen.Maar na het gezien te hebben van de Hantarex weet ik niet of ik dan nog wel tevreden ben met de crt van de Naomi.

Speel toch meestal golden oldies en shmups en misschien toch niet de juiste keuze voor mij op lange termijn.
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Fri May 21, 2010 23:08

almighty wrote:
Cageman wrote:Een Naomi draait ook perfect in een NAC of Aero hoor ;-)

Maar dat wilde ik juist niet :wink:
Hoofdzakelijk omdat hij ge'chopt mooi is en er een dc in te hangen.Maar na het gezien te hebben van de Hantarex weet ik niet of ik dan nog wel tevreden ben met de crt van de Naomi.

Speel toch meestal golden oldies en shmups en misschien toch niet de juiste keuze voor mij op lange termijn.

Kwaliteit monitor is inderdaad een uitdaging.. Ik heb ook flink gezocht naar een Naomi cab, maar alle monitoren die ik heb gezien hebben flinke burn. Maar qua shmup titels zit je op DC/Naomi natuurlijk wel goed: radirgy, chaos field, border down, ikaruga, en ga nog maar even door. Ik heb trouwens nog een DC-JAMMA converter liggen, mocht je van gedachten veranderen ;-)
Matthijs

Post by Matthijs » Sat May 22, 2010 15:34

Hmm, blijkbaar heb ik geluk gehad dan met mijn Naomi. Mijne heeft helemaal geen burn. :)
DLX

Post by DLX » Sat May 22, 2010 18:44

:) Mijne heeft ook geen burnin. Heb gisteren XBOX aan de monitor gekoppeld en ziet er goed uit op 640*480. Ff SF4 erin en valt niet tegen!

Je kan ook ff een laptop ofzo via VGA aan de monitor hangen, moet ook wel lukken!
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Sat May 22, 2010 22:32

Hebbben jullie allebei wel goed gekeken met een wit scherm? Anders hebben jullie idd geluk gehad, maar dat is echt zelden ;)
goatboy

Post by goatboy » Sun May 23, 2010 11:50

Een beetje burn maakt ook niet uit als ie verder scherp beeld geeft maar bij Naomi's kun je deze burn vaak lezen en dat is net iets minder. (Virtua Tennis, Virtua Striker)
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Sun May 23, 2010 12:15

Idd zo erg is het cker niet, maar ja je wordt steeds kritischer en wil natuurlijk altijd voor een dubbeltje op de eerste rij zitten ;)
goatboy

Post by goatboy » Sun May 23, 2010 12:33

Psykick wrote:Idd zo erg is het cker niet, maar ja je wordt steeds kritischer en wil natuurlijk altijd voor een dubbeltje op de eerste rij zitten ;)

Precies, De Blast City's van Ronnie zijn daar ook een goed voorbeeld van.
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Sun May 23, 2010 13:09

goatboy wrote:
Psykick wrote:Idd zo erg is het cker niet, maar ja je wordt steeds kritischer en wil natuurlijk altijd voor een dubbeltje op de eerste rij zitten ;)

Precies, De Blast City's van Ronnie zijn daar ook een goed voorbeeld van.

Heheh. Ik zei het nog tegen Ronnie vorige week zaterdag; zeker als je keuze hebt uit zoveel cabs ga je toch een beetje staan mierenneuken, terwijl voor die prijs je gewoon meteen zo'n Blast moet inkoppen. Ik bedoel, de monitor + chassis zijn de prijs al waard!
almighty

Post by almighty » Mon May 24, 2010 07:48

En dan na te gaan dat Nederland 3 jaar geleden nog helemaal niet zoveel cab's telde, bedoel we mogen onze handjes dichtknijpen met zoveel moois. :wink:
Post Reply