High Scores ''CAVE/ARCADE'' Espgaluda

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Buizerd

Post by Buizerd » Thu Mar 11, 2010 17:54

ojee , het zal toch niet waar wezen he :)
nou joeks, reserveer maar alvast een avond komende week, want ik heb zomaar het gevoel dat ik m'n score dan weer aan moet komen scherpen :)
succes Almighty.
almighty

Post by almighty » Thu Mar 11, 2010 18:57

thnx! :)

Aaaaah 15+ ,net niet grrrr.

*neemt een bak koffie en ga het zo nog 2/3 keer proberen...*
almighty

Post by almighty » Thu Mar 11, 2010 22:10

bijna....
Image
:(
Buizerd

Post by Buizerd » Thu Mar 11, 2010 22:14

hehe nice!
ik durfde niet te kijken :)
maareuh. . misschien is het beter als je je nu weer gaat focussen op een ander spel :wink:
joeks
Active Level:
Active Level:
Posts: 548
Joined: Tue Dec 09, 2008 12:22
Location: Goes, Nederland

Post by joeks » Thu Mar 11, 2010 22:14

NET niet nummer 1, maar mooie score is het zeker! Doe ik je niet na. Congrats!
almighty

Post by almighty » Thu Mar 11, 2010 22:20

hehe, ja we houden het nog even spannend :wink:
Buizerd

Post by Buizerd » Thu Mar 11, 2010 22:26

almighty wrote:hehe, ja we houden het nog even spannend :wink:

ja zeker weten :)
ik hou het wel in de gaten, wanneer ik weer aan de beurt ben.
ps: heb jij espgaluda2 al? if so, dan ben ik erg benieuwd naar je score.
ik wacht nog steeds op mijn exemplaar van playasia .
almighty

Post by almighty » Fri Mar 12, 2010 09:55

ps: heb jij espgaluda2 al?

Druk aan het sparen en wacht op een kleine prijsdaling :)
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Fri Mar 12, 2010 11:29

De platinum versie dus















Oh, nee wacht even ............



:D
Team 15 kHz
almighty

Post by almighty » Fri Mar 12, 2010 19:54

:evil: weer rond die 15+, daarna gaat het stukken minder....

Morgen weer eens proberen.
joeks
Active Level:
Active Level:
Posts: 548
Joined: Tue Dec 09, 2008 12:22
Location: Goes, Nederland

Post by joeks » Tue Mar 16, 2010 22:52

Niet echt de moeite waard maar als soort van topic bump toch maar mijn score van vandaag gepost :)
Mijn vorige hi-score 30.000 voorbij gegaan, poeh poeh.
Buizerd heeft ook lekker gespeeld vanavond maar zijn laatste hi-score is net niet gehaald.

Image
almighty

Post by almighty » Thu Mar 18, 2010 21:10

:evil:

3 dagen verder en kom steeds niet voorbij de 15+, maar even een paar dagen rust en dan nog maar eens proberen.

+ een bumpje :)
Buizerd

Post by Buizerd » Sun Mar 21, 2010 23:06

Gisteravond weer een paar potjes gedaan samen met Joeks.
Ging goed :) ben bij de final boss gekomen (stage5B).
had hem een kwart down. zn patterns vond ik relatief meevallen, maar de stress was best sick.
ZO close bij een 1CC :cry: dat gaan we echt nog wel een keer rechtzetten!
desalniettemin een voorlopige nieuwe highscore:

Image
ps: nog geen espgaluda2 hier, maar kan niet lang meer duren hoop ik.
almighty

Post by almighty » Mon Mar 22, 2010 18:24

Wat een monster score Buizerd! 8)

Deze staat voorlopig wel ff :)
Buizerd

Post by Buizerd » Wed Mar 24, 2010 14:07

almighty wrote:Wat een monster score Buizerd! 8)
Deze staat voorlopig wel ff :)


We zullen zien :)
Voorlopig was het denk ik even m'n laatste score voor espgaluda.
Joeks Switched als het goed is z'n pcb met Progear, en ik hoop vandaag of morgen eindelijk espgaluda2 eens te ontvangen.
tnx voor het updaten van de 1st post, maar alleen mijn score updaten is iets te veel eer :lol:

volgens mij moet dit hem zijn:

1: Buizerd: 19,707,400
2: Almighty: 16,532,000
3: Elpancho: 14,615,020
4: Joeks: 13,604,870
jiggymf

Re: High Scores ''CAVE/ARCADE'' Espgaluda

Post by jiggymf » Sat Nov 26, 2011 20:07

Iemand ergens een tutorial over hoe je dit spel 'goed' moet spelen? ^^
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Re: High Scores ''CAVE/ARCADE'' Espgaluda

Post by ElPancho » Wed Nov 30, 2011 12:04

The game's system revolves around the so-called Kakusei mode, and is one of CAVE's most complex. In Espgaluda, apart from the standard power-up and life items, there are two kinds of items to collect: green gems (which are officially called Seireiseki), and Gold Ingots. Green gems can only be acquired when you are in normal mode ( i.e. not Kakusei). When destroying an enemy in normal mode these gems appear and are automatically collected by your character.

By hitting the second button you switch to Kakusei. While in that mode, the enemies, their bullets, as well as the scrolling speed of the game itself, slow down to a crawl, while the player's speed remains unaffected. This effectively allows you to dance around thick bullet patterns with ease, and is the main reason for the game's accessibility.

Now the second kind of collectable items, the Gold Ingots, are mainly acquired in Kakusei mode. If you destroy an enemy in that mode, all their bullets turn into Gold Ingots and are automatically collected. So what you must do is let the enemies spread a lot of bullets while you whittle down their strength, and then, just when they are about to explode, switch to Kakusei mode, blow them up, and collect the Gold Ingots. The more bullets on-screen when you destroy enemies in Kakusei, the higher your score multiplier, up to a maximum of 100 -- hence the game's scoring gimmick.

However, you can't just stay in Kakusei forever, since while in that mode the number of green gems in your possession starts to decrease alarmingly fast. If you run out of gems bad things start happening: the enemy bullets will turn red and suddenly start raining down on you at impossibly fast speeds. This mode is called Kakusei Overmode, and should be avoided as it quickly results in death -- regardless of how experienced you might be.

Finally, just as in Esprade, by pressing and holding the third button a green barrier is created around the character, making him (or her) invincible, which subsequently turns into a laser when you release the button. The longer the button is held, the bigger the barrier, and the more powerful the lasers that will be shot. In Kakusei mode you can still use the guard barrier but there is also an auto-barrier enabled, presumably to help you out in tough spots. This means that the guard barrier is automatically activated if you get hit by a bullet or collide with an enemy.

The system might seem complex at first, and, well, it is, but it allows for great flexibility. You can milk the Kakusei mode to make the game easier; you can hone your technique to maximize the Gold Ingots (and therefore, your score); or you can do what I do and play the whole game in Kakusei Overmode -- impossibly difficult but also very exciting. Regardless, going for a high score is a lot of fun and extremely rewarding. It requires much practice, very good timing, and also some memorization, because you need to know when each enemy is about to die.

Bron: http://www.world-of-arcades.net/Cave/Es ... galuda.htm
Team 15 kHz
Post Reply