"Having a Blast"

Bied hier alles aan en wat je zoekt voor arcade en consoles.
Post Reply
rklok
Active Level:
Active Level:

"Having a Blast"

Post by rklok » Tue Jan 19, 2010 21:28

Image
Last edited by rklok on Wed Mar 03, 2010 09:49, edited 1 time in total.
ckong

Post by ckong » Tue Jan 19, 2010 22:44

:shock:
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Tue Jan 19, 2010 23:06

Kijk dat zijn de betere acties, hoeveel moeten we vooruit betalen voor reservering? Hoeveel zijn er beschikbaar trouwens?
rklok
Active Level:
Active Level:

Post by rklok » Tue Jan 19, 2010 23:18

Geen vooruitbetaling, kijken en (eventueel kopen)

Reservering betekent nog steeds wel dat , op het moment dat ze er zijn, je er wel snel bij moet zijn...anders worden ze weer vrijgegeven. (ivm de beschikbare ruimte)
Image
rklok
Active Level:
Active Level:

Post by rklok » Tue Jan 19, 2010 23:20

Ik wacht eigenlijk wel een positief commentaar op mijn groeiende Photoshopvaardigheden :)
Image
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Tue Jan 19, 2010 23:51

rklok wrote:Ik wacht eigenlijk wel een positief commentaar op mijn groeiende Photoshopvaardigheden :)
Ronnie, wat ik nog wilde zeggen: Mooie flyer 8)
rklok
Active Level:
Active Level:

Post by rklok » Wed Jan 20, 2010 00:09

Cageman wrote:
rklok wrote:Ik wacht eigenlijk wel een positief commentaar op mijn groeiende Photoshopvaardigheden :)
Ronnie, wat ik nog wilde zeggen: Mooie flyer 8)

Hey , bedankt man!, alleen jammer dat ik er elke keer om moet vragen :)
Image
goatboy

Post by goatboy » Wed Jan 20, 2010 00:26

Hier wordt ik dus echt blij van heh! Ik kom zeker effe langs de boel inspecteren. (ahem!) :D
almighty

Post by almighty » Wed Jan 20, 2010 08:21

Hmmm, scherpe actie Ronnie en kom zeker even kijken :)
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Wed Jan 20, 2010 09:33

Heel erg vet en een zeer nette prijs, ga er eens over nadenken...
Tek-9
Active Level:
Active Level:

Post by Tek-9 » Wed Jan 20, 2010 11:02

Super Aktie en wat een mooooie plaatjes van die blast! :)
Is het mogelijk om te reserveren, of is het wie het eerste komt wie het eerst maalt begin maart?
rklok
Active Level:
Active Level:

Post by rklok » Wed Jan 20, 2010 11:05

Ik schrijf de geintreseerden op, geen aanbetaling, in die volgorde hier kijken en direct beslissen.. wees erbij, want ik heb het idee dat het hard gaat ;)...
Image
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Wed Jan 20, 2010 11:59

PM gestuurd ;-)
Mildoe
Active Level:
Active Level:

Post by Mildoe » Wed Jan 20, 2010 13:16

echt een superdeal man! Klasse ronnie!

Alleen jammer dat ik dan net die week terug kom van een maand china/hong kong....:(
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
almighty

Post by almighty » Wed Jan 20, 2010 13:37

Mildoe wrote:
Alleen jammer dat ik dan net die week terug kom van een maand china/hong kong....:(

idd balen voor je, misschien wil hij er wel eentje voor je achter houden ofzo?
Pat7o
Active Level:
Active Level:

Post by Pat7o » Wed Jan 20, 2010 18:05

zucht.

....en dan die prijs!
goatboy

Post by goatboy » Wed Jan 20, 2010 20:50

Pat7o wrote:zucht.

....en dan die prijs!

Precies! Iedereen heeft straks een Blast of Aero thuis staan. :) Ben erg benieuwd.
ne0

Post by ne0 » Wed Jan 20, 2010 21:14

Zijn dit dezelfde monitoren die goatboy ook in zn blast heeft?
goatboy

Post by goatboy » Thu Jan 21, 2010 00:56

Als het originele Blast schermen zijn dan ja want dit zijn Toshiba CRT's. 8) De beste tri-sync monitor die ik tot nu toe gezien heb.

Je hebt ze in 2 varianten. Bij de eerste lichting Blast City's (Nanao MS-2930) moet je handmatig de frequentie schakelen d.m.v. jumpers. (Deze zitten makkelijk bereikbaar onder het control panel) Dit type is maar een jaar geproduceerd en vervangen met een auto-sync chassis.

En dus als 2e (Nanao MS-2931) de versie met digitaal chassis, onscreen display en auto-sync. :D

Opmerking: Bijna iedere MS-29xx heeft last van convergence 'problemen' in de hoeken van het scherm. Dit betekend dat de hoeken iets onscherp kunnen zijn oftewel de RGB lijnen zijn niet helemaal mooi uitgelijnt. Gezien de algemeen hoge kwaliteit van het scherm is dit eigenlijk te verwaarlozen of je moet een zeikerd zijn en een nieuw scherm verwachten in een cab van 13 jaar oud. Je kunt natuurlijk geluk hebben en een Blast treffen met weinig of geen speel uren. :o

Anyhoe, Originele Blast schermen zijn de beste tri-syncs die je in je cab kunt wensen.
almighty

Post by almighty » Thu Jan 21, 2010 08:10

Een vraagje aan de kenner :wink: :

Is een Blast nu makkelijk te demonteren en zijn er nog dingen waar je op moet letten?
En past een Blast een beetje makkelijk in een auto :roll:

31kHz games zien er dus geweldig uit maar ik ben ook wel heel nieuwschierig hoe de 15kHz games het erop doen.(kleuren, scanlines, etc.)
Eigenlijk nooit op een Blast gespeeld en dat terwijl ik ze wel vaak gezien heb.
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Thu Jan 21, 2010 08:32

goatboy wrote:Opmerking: Bijna iedere MS-29xx heeft last van convergence 'problemen' in de hoeken van het scherm. Dit betekend dat de hoeken iets onscherp kunnen zijn oftewel de RGB lijnen zijn niet helemaal mooi uitgelijnt.

Zie mijn post in Arcade voor hoe dat er uitziet (NAC met een Toshiba CRT, Rodotron Chassis): http://www.nozomi.nl/forum/viewtopic.php?t=2565

549 euro.. Alleen het scherm + chassis is de prijs al waard. Je krijgt er eigenlijk gewoon een Blast-behuizing bij :-).
Craig Walker verkoopt het Nanao MS2931 chassis nog los, tegen een niet gering bedrag: http://www.giz10p.co.uk/Monitors/Chassis/Nanao-MS2931-Tri-Sync-Chassis/prod_171.html
almighty

Post by almighty » Thu Jan 21, 2010 08:36

Craig Walker verkoopt het Nanao MS2931 chassis nog los, tegen een niet gering bedrag: http://www.giz10p.co.uk/Monitors/Chassi ... d_171.html

:shock: , wat een prijs man niet normaal meer.
Daar koop ik dan liever een 2'de cab voor.
goatboy

Post by goatboy » Thu Jan 21, 2010 08:51

almighty wrote:Een vraagje aan de kenner :wink: :

Is een Blast nu makkelijk te demonteren en zijn er nog dingen waar je op moet letten?
En past een Blast een beetje makkelijk in een auto :roll:

31kHz games zien er dus geweldig uit maar ik ben ook wel heel nieuwschierig hoe de 15kHz games het erop doen.(kleuren, scanlines, etc.)
Eigenlijk nooit op een Blast gespeeld en dat terwijl ik ze wel vaak gezien heb.

Tis een Sega kast dus is makkelijk te demonteren net zoals een NAC. Denk niet dat ie 'makkelijk' in een boodschappen autootje past. :) Het panel kan volledig verwijderd worden. De voeding zit in een soort slede en kan d.m.v. een paar schroefjes aan de achterkant makkelijk verwijderd worden.

Je kunt de BC opsplitsen in een voorkant en achterkant. Aan de voorzijde zit ook de meeste bedrading. Deze delen zijn ongeveer 15cm langer/hoger dan een NAC.

Om de Blast op te splitsen moet je niet alleen de achterkant losschroeven maar ook de bodemplaat en de wieltjes. Haal van te voren wel de monitor eruit want dit maakt alles een stuk veiliger / lichter.

De bezel heeft helemaal geen schroeven meer en is makkelijk te verwijderen door het panel te openen en de 2 lipjes naar onderen te trekken. Zo wordt de bezel ontgrendeld en kan je hem eruit halen.

Om de monitor te verwijderen moet je alleen maar de powercord eruit trekken, 4 bouten verwijderen en kunt je hem eruit tillen. Dit is echt een stuk lastiger als bij de Astro want het scherm ligt veel dieper in de cab en je hebt bijna geen ruimte voor je vingers. Het is aan te raden dit met z'n tweeen te doen.

Dus snel effe taten is er helaas niet bij zoals bij de NAC.

31K games zijn inderdaad erg strak op een MS-2931 scherm en 15K games zijn net zo fantastisch maar dit is PCB afhankelijk. Bijvoorbeeld bij PGM boards (Galuda, Ketsui etc.) zijn de scanlines wel een beetje overdreven maar dit is op de NAC ook zo bij deze boards. Oudere en nieuwe Cave boards zien er subliem uit behalve Ibara dan (Tja)

Je zult over het algemeen dus wel iets grovere scanlines hebben als bij een 15K only scherm. Maar dit is iets wat je echt zelf moet bekijken.
almighty

Post by almighty » Thu Jan 21, 2010 09:02

thnx for de uitleg Henk en ik zal hem eerst eens goed bekijken en er wat games op testen.
Hoop idd ook dat deze wel in mijn boodschappen autootje past hehe :wink:
legztec
Active Level:
Active Level:

Post by legztec » Thu Jan 21, 2010 10:35

goatboy wrote: Oudere en nieuwe Cave boards zien er subliem uit behalve Ibara dan (Tja)

Wat is er met Ibara dan? laat dit nou juist de game zijn waar ik een leuk kastje voor zoek.
2d fighting rules
Post Reply