^Van de latere releases is KOF 2003 zeer behoorlijk. Maar, zo moet ik ook vermelden, haalt ie het niet bij KOF2000 en lager.
Maar goed, de nieuwere fighters missen die magie die oude fighters hadden. Alsof ze er teveel bullshit in willen stoppen.
Het was aan de orde van de dag, het uitbrengen van top 2d fighters. Denk aan de eind jaren 90 met SF3, KOF98, Vampire savior, Last Blade, Garou, SFA3 en zelfs de Vs series die toen nog hip waren. Stuk voor stuk de beste in hun soort. Games op oude hardware, maar wel degelijk superieur aan wat er nu word aangevoerd met pseudo uber elite 3d backgrounds en allemaal onzinnige shit.
Als ik 2d fighters wil spelen, dan pak ik de saturn erbij en het is nog steeds een genot om die stuff te spelen. Ik kan nog erg genieten van een potje Vampire Hunter of SFA2 om meteen 2 van de oudjes te noemen. Op de Ps2 heb ik slechts GGX2 (niet reload, maar de echte X2

) en SF3:TS, ook zeer goede titels. De beste 2d fighters op de console van dit moment zijn dan ook heruitgaven van al die toppers van weleer. Goedkoop in productie, en de hardcore fan koopt het wel want de games blijven goed.
Maar goed de heren devs zien er blijkbaar ook geen brood meer in, anders pleeg je geen harakiri door deze franchise bij Capcom USA neer te leggen. Capcom USA = Final Fight Revenge en Capcom fighting evolution.