UFGE 2010

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
almighty

Post by almighty » Thu Dec 10, 2009 19:18

rklok wrote: "Yie ar Kungfu"

Echt een oudje, veel gespeeld op de C64 :)
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Thu Dec 10, 2009 19:40

Ik denk dat er bij fighting fans meer competitiviteit zit dan shmup fans en die essentie eerder aan hun voorbij zal gaan. Ik vind het al teleurstellend, terwijl het me geen zak uitmaakt of ik laatste of eerste wordt. Wil wel graag m'n skills kunnen testen, daar gaat het toch om?
almighty

Post by almighty » Thu Dec 10, 2009 19:44

Maar goed dat ik niet meespeel want ik OWN jullie allemaal :lol:
ElPancho
Active Level:
Active Level:

Post by ElPancho » Thu Dec 10, 2009 21:54

Yie ar Kungfu stond "bij ons" gewoon in de gokhal in een ander era.

Good times.
Team 15 kHz
R2-2D
Active Level:
Active Level:

Post by R2-2D » Thu Dec 10, 2009 22:38

Inderdaad , random character select heeft niets met de essentie van een fighting game te maken. Het haalt de funfactor eruit , en zal alleen frustratie ervoor in de plaats brengen.
S913
Active Level:
Active Level:

Post by S913 » Fri Dec 11, 2009 08:26

Mij maakt het niet uit ... ik zuig in fighters nog meer dan in shmups (al ging dat me redelijk goed af tijdens het event ;)).
Maar als ik dan mijn char zou mogen kiezen, moet ik die dag wel één van jullie inhuren (1 biertje? :P) om me te vertellen welke chars ik het best kan kiezen (ookal ken ik geen enkele move) :)
When altering ones mind becomes as easy as programming a computer, what does it mean to be human?
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Fri Dec 11, 2009 16:34

Random character kan echt niet, kom op zeg. Ken legde het al uit met wat voor ventje je random kunt krijgen.

Het is gewoon gokken en dat slaat nergens op.

Ik snap echt niet dat er besloten is voor random characer select, bij shmups event was het ook iedereen hetzelfde ventje, gelijke kansen enz. Random select gaat het meer om mazzel. Alleen het select scherm kan al bepalen wie de winnar is dan.

yier fu was de shit, had ie wel 2 player?

anders doen we gewoon karate champ, die had wel 2 player en 4 sticks. :P
Image
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Fri Dec 11, 2009 17:20

ga ik weer lekken.

-----------------

Hierbij een reactie op de vele, positief kritische, opmerkingen over "random character select".

Afgaande van het Shmup event verwachten we minimaal 50 deelnemers aan het toernooi. Dit zullen gamers zijn van divers pluimage en zeker niet allemaal gasten die tot de top van nederland behoren.
Dat is ook niet de doelstelling van de Rklok events. Het gaat bij dit event om een
2d fighting-game theme party, met hapjes, drankjes en alles erop en eraan. Onderdeel van het event is het toernooi.

We houden dan ook vast aan "random character select". Althans in de voorronde. In de vooronde speelt iedereen elk spel, en komt iedereen elkaar een keer tegen. Je kunt als "crack" dus een keer tegen een nederlaag aanlopen tegen een noob die maar wat op de knoppen heeft zitten rammen, maar dat is de charme van deze opzet. Ook zullen er weer, net zoals bij shmup, een paar minder bekende (graf)spellen hun opwachting maken. En ook zal er een grote diversiteit aan consoles zijn, van 8 bit tot next gen pracht en praal.
Minimaal 4 arcade cabinets zullen aanwezig zijn.

De echte goede 2d-fighting-gamers zullen, als ze echt goed zijn, heus wel de voorronde overleven.

Na de voorronde volgt een knockout fase. In de Knockout fase wel character select (jippie).
Er zal worden toegewerkt naar een climax waarbij de 2 besten tegen elkaar gaan strijden voor een groot publiek. In de finale zullen zij 4 fameuze 2d fighting games tegen elkaar spelen.

--------------------

begint wel iets duidelijker te worden, for fun sakes n all.

Hopelijk red ik het tot de finals en hopelijk kan ik akuma bij sf4 selecteren (als ie unlocked is)
Image
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Fri Dec 11, 2009 17:27

Mij maakt het geen ruk uit en heb geen ambities wat dat aangaat, wat willen we nou eigenlijk bewijzen? Gewoon lekker knallen tegen elkaar en er een gezellige dag van maken.

Je zou evt. alleen voor de die hards die echt zichzelf willen bewijzen een sidequest kunnen doen met aparte inschrijving en prijzenpot. Die spelen dan een hardcore SF4 toernooi, want als je jezelf wilt laten zien, dan lijkt me dat het spel bij uitstek! ( Hoeft ook cker niet lang te duren, of gewoon tussen de bedrijven door )
almighty

Post by almighty » Fri Dec 11, 2009 18:28

Gaat om de fun jongens en de gezelligheid etc.Ik krijg altijd een kick als ik met Dhalsim een spammende (alleen maar fireballs) Ryu/Ken player afmaak via xbox live.
Elke personage heeft z'n voor en nadelen en sommige zijn niet perse slecht maar eisen gewoon meer skillz :twisted:

Het gaat allemaal goedkomen :wink:
Ratson
Active Level:
Active Level:

Post by Ratson » Fri Dec 11, 2009 18:37

Ik heb iig de garantie dat ik laag eindig.Ik heb de afgelopen 10 jaar bijna geen fighting game serieus gespeeld.
Ik heb er wel een paar ook op mijn mvs.Had ze wel eens geprobeerd,maar moest echt nieuwe joysticks hebben.Die heb ik nu en wat denk je?
IK BEN NOG STEEDS EVEN SLECHT,lol
Ach,ik kom toch wel weer langs want ik heb het de vorige x echt naar mijn zin gehad en wil nog eens een joint roken met ZIEK (ik neem wel wat mee)
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
rklok
Active Level:
Active Level:

Post by rklok » Fri Dec 11, 2009 21:27

Als ik de kritiek goed lees , kun je dus niet allround goed zijn in een fighting game, maar meer uitblinken in het character uit een fighting game ??
Ik begrijp de ophef en reacties helemaal niet.
Shmups was een event wat ons best wat geld gekost heeft, maar dat werd zeker goed gemaakt door het plezier wat van de mensen afstraalde.
Dan stuit een post als, "Ronnie dat moet anders" mij enorm tegen de borst.
Doel was om, net zoals bij Shmups, een event te creeren, waarbij iedereen plezier aan het gamen heeft. Als dit uit zou moeten draaien op een event waarbij zogenaamde "die-hards" hun "Skills" moeten laten zien haken we af..
Mensen , het zijn games, FUN, MEER niet!

Beste citaat uit de reacties :
wat willen we nou eigenlijk bewijzen? Gewoon lekker knallen tegen elkaar en er een gezellige dag van maken.

Dit is ons doel
Image
Ratson
Active Level:
Active Level:

Post by Ratson » Fri Dec 11, 2009 21:38

+1 voor Ronnie
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
almighty

Post by almighty » Fri Dec 11, 2009 22:09

Snap de ophef ook niet zo, gaat toch om de gezelligheid etc?
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Fri Dec 11, 2009 22:12

Ja man Ratson we roken er eenjte en je moet je niet meer verstoppen bij je auto :P

Ik weet zeker dat er nog steeds wel fun zal zijn net als vorige keer met het shmups event. Over regels heeft iedereen een mening te hebben.

Wat mijn beleving van fighting games is, je pakt een game je speelt hem uit met alle characters, kies je je lievelings character uit, daar bouw je op door alles van hem te kennen en kunnnen tot je het verveelt en een andere fighting game pakt.

Iedereen heeft zijn favorite character waar diegene ook meer mee kan dan een andere, bij mk kan ik veel meer met scorpion dan kano, bij sf4 kan ik veel meer met akuma dan met chun li.

Wat er ook nog schuilt in veel fighting games hebben crappy characters die geen ruk kunnen doen, of de gene die overpowered zijn die juist teveel kunnen doen.

en het kan allemaal nog een stuk dieper met combos, zoning, matchmaking, framedata, glitches, enz.

Kortom random select word wel veel humor, met vreemde afwendingen die verrasingen kunnen opleveren. Na de voor rondes wel je eigen character mogen kiezen is ook erg nice kadeutje.

Ik ben nog van de partij :twisted:
Image
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sat Dec 12, 2009 00:10

rklok wrote:Dan stuit een post als, "Ronnie dat moet anders" mij enorm tegen de borst.

Dat lijkt me ook wat overdreven. Je wilt toch wel input hebben voor het event, ik wil graag helpen meedenken om eventuele irritatie te voorkomen en blijkbaar was dat niet geheel ongegrond toch?
cthulhu
Active Level:
Active Level:

Post by cthulhu » Sat Dec 12, 2009 09:58

Ik ben een groot fan van vechtspellen en gebruik zo ongeveer altijd dezelfde characters, omdat die het beste bij mijn "vaardigheden" passen...mij lijkt het dus wel lollig om in iedergeval in de eerste ronde random characters te moeten gebruiken, forceert je om anders te denken en te spelen wat best verfrissend kan werken. Is er eigenlijk al een datum vastgesteld van wanneer dit gedoe gaat plaats vinden?
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Sat Dec 12, 2009 10:56

Ken wrote:Je wilt toch wel input hebben voor het event, ik wil graag helpen meedenken om eventuele irritatie te voorkomen

Ach.. ik sluit me gewoon bij Ratson aan in de onderklasse

Volgens mij is dit geen wereldkampioenschap 2D fighting, maar een community-event waar iedereen een beetje lol komt trappen (letterlijk :-)).

Enige karakter waar ik bedreven in ben is Law uit Tekken 1.. Geeft wel een beetje aan hoe vaak ik fighters speel. Laatste poging heb ik gedaan met DOA4 op de XBOX360. Allejezus, daar werd ik ff afgeslacht zeg. Niet normaal meer.

Ik zuig echt grote tijden in fighters. Of ik nou in de voorronde met Ken of Ryu of een gemuteerde gehaktbal moet spelen; allemaal om het even :-)
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Wed Dec 23, 2009 16:23

Image
Post Reply