New Astro City vragen

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
almighty

Post by almighty » Tue Oct 28, 2008 21:32

pooyan wrote:
ruderudie wrote: Ga niet meteen denken aan monitoren opschuren

:wink: Zeg dat nou niet tegen hem. Hij geeft zelf al aan dat hij er nog niet zoveel kaas van heeft gegeten. En straks gaat hij de monitor inderdaad nog opschuren, in plaats van polijsten. Dat moeten we niet hebben.

:lol:
mustbeDreaming
Active Level:
Active Level:

Post by mustbeDreaming » Wed Oct 29, 2008 22:16

Heb wat tijd genomen om de astro wat beter te bekijken (staat nog onder dekens in m'n nieuwe huis).

[ EDIT : foto weggehaald ]

Vragen bij foto van aardedraden:
- Het eerste draad loopt dus naar 1, en waarschijnlijk daarna naar de ground aansluiting aan de achterkant.
Waar moet ik nummertje drie op aansluiten? Zo iets als op de vorige link? Volgens mij heb ik niet zoveel draden.
- Wat doet het draad op de rechterfoto en waar moet deze op?

Image

Hoop dat ik door deze foto's wat meer duidelijk kan maken over mijn vraagjes :)
mustbeDreaming
Active Level:
Active Level:

Post by mustbeDreaming » Thu Oct 30, 2008 21:19

Ik heb de stukken metaal die aan de sloten moeten gevonden! Ze lagen in het muntenbakje :oops:

Nu blijkt wel dat de sloten allemaal iets te lang zijn die ik bij excellentcom heb gekocht. De deurtjes sluiten net allemaal niet goed, blijven op een kier. Dat wordt verder zoeken..

De speakers zijn volgens mij via 1 kabel mono aangesloten, wanneer ik deze stereo wil maken, moet ik er een kabeltje bij halen met eigen stekkertje.

Het coin mechanisme lag er ook uit, hoop dat ik genoeg onderdelen heb om deze weer vast te schroeven, gok het niet.. (hooray, nog meer zoeken ;))

Ik laat de technische vragen wel zitten, tot mijn huis af is en ik de tijd heb om me ook echt goed met de kast bezig te houden. Nu stel ik vragen waar ik soms zelf ook achter kan komen..
OneEye
Active Level:
Active Level:

new astro city stereo geluid

Post by OneEye » Wed Nov 04, 2009 10:14

haha we hebben hetzelfde probleem!
Als mijn huis op orde is ga ik ook weer verder met mijn net op de kop getikte new astro city.

Het eerste wat ik wil aanpakken is het geluid. Mijn MVS moet natuurlijk wel stereo aangesloten kunnen worden :)

Nu zie ik alleen een volume knopje op de voeding zitten. Zit er een (stereo) amp ergens op een andere plek in een new astro city kast ? Of moet ik het bij de voeding zoeken ? Als ik em stereo wil maken hoe kan ik dat dan het beste doen ? een extra versterker inbouwen ?
mustbeDreaming
Active Level:
Active Level:

Post by mustbeDreaming » Wed Nov 04, 2009 10:23

Oud topic :) Heb 'm al een hele tijd draaien.

Stereo versterker zit op het MVS board zelf. En dan een verloopkabeltje maken.
OneEye
Active Level:
Active Level:

Post by OneEye » Wed Nov 04, 2009 12:00

een verloopkabeltje waarheen ?
jamma is mono, dus is het niet nodig dat ik of mijn jamma harnass rewire met een schakelaar om te switchen van mono naar stereo,

of een stereo amp inbouw ? zodat ik ook andere systemen stereo kan aansluiten naast MVS.

Ik heb een jamma2MVS adapter op het oog, waar je het stereo signaal vanaf kan halen en dat naar je versterker kan leiden. Vandaar dat ik het idee heb dat je een losse versterker in je kast zou moeten bouwen.

Als je alleen maar een verloop maakt naar jamma, blijf je toch een mono signaal houden ?
mustbeDreaming
Active Level:
Active Level:

Post by mustbeDreaming » Wed Nov 04, 2009 12:14

Ik heb ook diezelfde adapter, anders gaat het volgens mij niet helemaal goed :)

Maar de versterker zat volgens mij op het moederbord zelf en die mvs2jamma (!! http://www.jammaboards.com/store/neogeo ... d_198.html) zorgt er dus voor dat je met een kabeltje zelf het stereo signaal weer kan doorsturen rechtstreeks naar de speakers, je zit dus op de goede weg :)
OneEye
Active Level:
Active Level:

Post by OneEye » Wed Nov 04, 2009 12:28

aha ,dat gaan we eens uitproberen :)

Dan zou het MVS stereo probleem opgelost zijn.
Ik vraag me alleen af of er PCB's zijn met stereo output, die geen versterker
aan boord hebben. Hiervoor zou je het dan op een andere manier moeten oplossen.
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Wed Nov 04, 2009 15:37

Sega NAOMI is daar een voorbeeld van. Als je die in een JAMMA cab zet heb je een versterker nodig. Die zit ingebouwd in de JAMMA I/O van Capcom. Zelf heb ik een standaard Sega I/O, en heb een eenvoudig Velleman versterkertje in elkaar gesoldeerd met een fatsoenlijke ringkerntrafo eraan. 2x15 watt uit twee autospeakers in m'n cab (oude woody). De buren weten het als ik de Naomi aanzet :-) :-)
Post Reply