MF 1.5 xbox 360

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
ckong

MF 1.5 xbox 360

Post by ckong » Fri Oct 23, 2009 22:19

Nog een paar weken wachten, maar wel de moeite waard:

http://www.youtube.com/watch?v=LG0pyFWlqxw&fmt=35
ElPancho
Active Level:
Active Level:

Post by ElPancho » Sat Oct 24, 2009 07:27

:D

Als de port net zo goed gelukt is als de port van DS is het 1 om naar uit te kijken.

Heb zelf de LE gepreordered bij PA eerder deze week.
Team 15 kHz
SD5k

Post by SD5k » Sat Oct 24, 2009 21:22

Zit er voor 35euro extra alleen een soundtrack CD bij die limited edition?
almighty

Post by almighty » Sun Oct 25, 2009 07:40

ja :)
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Sun Oct 25, 2009 11:29

Wat ziet dit er heftig uit zeg!! Dat wordt eindelijk eens Mushi spelen zonder dat we er een rib voor moeten inleveren. En geloof me hij wordt echt net zo heftig als het board, kan niet wachten... :twisted: 8)
almighty

Post by almighty » Sun Oct 25, 2009 13:05

Game ziet er zeker goed uit en ben erg benieuwd hoe het speelt.
Wacht toch nog even en misschien gaat de prijs nog iets zakken voor de arcade versie.
Ratson
Active Level:
Active Level:

Post by Ratson » Tue Nov 03, 2009 08:08

Er komen toch als het goed is een paar jap shmups uit die regio vrij zijn voor xbox360? Zo ja weet iemand misschien welke?
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
almighty

Post by almighty » Tue Nov 03, 2009 08:39

Futari en met een beetje geluk Espgaluda II.
Als het een succes wordt dan worden Death Smiles en de eerdere games ook regio vrij uitgebracht.
joeks
Active Level:
Active Level:

Post by joeks » Tue Nov 03, 2009 08:41

Over de Xbox360 shmups die uitkomen, de eerste is dus Mushihimesama Futari op 26 november. Die is bevestigd als regio-vrij, dus importeren maar :)

Daarna komt volgend jaar lente de Xbox360 port van Espgaluda II. Nog niet bevestigd of ie regio-vrij is, maar kansen zijn groot denk ik omdat Mushi Futari het ook is.

Later wordt er dan nog een port van Dodonpachi DFK verwacht volgens mij. En met Ketsui zijn ze ook al een tijd bezig maar daar hebben ze geen indicatie van releasedatum gegeven voor zover ik weet (is al een keer uitgesteld ofzo).

Dit zijn alleen de Cave games. Van eventueel andere shmups weet ik niet veel af.
SD5k

Post by SD5k » Tue Nov 03, 2009 09:10

MM Futari wordt als test regiovrij uitgegeven, wanneer deze goed verkocht wordt buiten Japan worden toekomstige Cave ports ook regiovrij of zelfs buiten Japan uitgegeven.
Hopelijk ook met terugwerkende kracht want ik wil Deathsmiles spelen. :)
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Tue Nov 03, 2009 09:40

Zou wel vet zijn als het regiovrij is idd. Ik heb wel 2 Jap consoles, maar toch beter als je alles via 1 console kan doen dan allemaal verschillende.
Ik heb trouwens nog een video van Mushi Futari binnengehaald en het ziet er echt vet uit, zelfde als Deathsmiles, hoge resolutie :twisted:

Nou maar hopen dat het allemaal goed wordt verkocht, dan betekent dat niet alleen regiovrije games, maar ook meer ports!!
Ratson
Active Level:
Active Level:

Post by Ratson » Tue Nov 03, 2009 09:40

Wat is de makkelijkste manier om te importeren,als het via Ronnie kan(RKLOK) dan houd ik me aanbevolen
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
joeks
Active Level:
Active Level:

Post by joeks » Tue Nov 03, 2009 09:50

Mushi Futari en eigenlijk alle JP import spellen bestel ik altijd bij www.play-asia.com.
d
Active Level:
Active Level:

Post by d » Tue Nov 03, 2009 12:11

OneEye
Active Level:
Active Level:

Post by OneEye » Thu Nov 05, 2009 09:27

Ik heb helaas nog geen JAP 360.
Wat ik me afvraag... welke nieuwe 360 shmups kun je taten en op die manier vertikaal fullscreen spelen op je candy?

Want dan wordt het wel heel erg verleidelijk om het een en ander aan te schaffen....
almighty

Post by almighty » Thu Nov 05, 2009 09:38

Futatari is regio vrij dus gewoon af te spelen op je pal 360.
Met een beetje geluk zullen meer games volgen en eerdere games die zijn uitgebracht ook regio vrij worden.
Je kunt dus gewoon je pal 360 aansluiten op je try-sync chassis en Futari gewoon lekker taten.

Zelf zou ik nog even wachten met het aanschaffen van een import 360 want straks zul je zien dat veel games regio vrij worden en jij dan met een import 360 zit opgescheept.
Ben er even van uitgegaan dat je de 360 dan alleen aanschaft voor de ''shmups''
OneEye
Active Level:
Active Level:

Post by OneEye » Thu Nov 05, 2009 10:28

Ik zou em aanschaffen voor de schmups idd, SFIV bijvoorbeeld kan ik gewoon op de PAL 360 spelen. Maar daarnaast zijn er vast nog meer japanse pareltjes die dan de moeite waard zijn.

Ik heb de 360 nog niet aan de candy hangen, maar ga dat nu wel doen om futari te proberen natuurlijk :) (Ik heb mn candy pas een week dus ik heb nog geen enkele console aangesloten.... DC en 360 hebben nu prioriteit)

Mocht dat heel erg bevallen weet ik niet of ik het geduld kan opbrengen om te wachten met een JAP 360.

Maar kan ik ergens opzoeken of spellen als Raiden Fighters Aces ook te taten zijn ? Of zijn ze allemaal standaard te taten ?
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Thu Nov 05, 2009 10:39

Ziet er inderdaad erg cool uit. Sinds de shmup dag ben ik ook steeds meer aan het shmuppen, dus deze shmup ik zeker ook.

Is het alleen een beetje te doen op een normale tv, of moet ik net als Ken een tate-able plasma kopen?
OneEye
Active Level:
Active Level:

Post by OneEye » Thu Nov 05, 2009 10:48

Goede vraag.
Ziet het er strak uit in 640x480 op een tv of arcademonitor?
almighty

Post by almighty » Thu Nov 05, 2009 14:54

Heb de games zowel op VGA als op HD tv gezien en mijn voorkeur gaat uit naar HD tv (of plasma).
Maximale resolutie via VGA is 640/480 terwijl de output van de 360 veel hoger is dus scherpere graphics.1080P/1080i is als je geen vergelijking heb (dus 2 naast elkaar), met het blote ook niet te zien.
Een LCD/Plasma is niet makkelijk te taten en heb ook wel ergens gelezen dat de kleuren dan niet correct worden weer gegeven maar er schijnen lcd's te zijn die je kunt taten.Ga als Futari en Espgaluda II erg goed speelbaar zijn zeker weten een lcd aanschaffen voor ''tate'' only.Een lcd van 55/60 cm is voor mij voldoende.

Met een beetje handigheid maak je gewoon een beugel om een lcd/plasma te taten en dat lijkt mij de ultieme setup!
Neemt niet weg dat een 360 op een Astro niet gaaf is, maar ik heb niks met consoles in een cab, echt niet mijn ding.(meer)
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Thu Nov 05, 2009 15:34

Heb eens zitten kijken en er zijn inderdaad veel muurbeugels voor platte schermen die een rotatiefunctie hebben. Opgelost.
almighty

Post by almighty » Wed Nov 25, 2009 14:56

Staat nu ook vermeld bij Play-Asia dat de game regio vrij is.

Straks 1 grote 'shmup' tournooi, want volgens mij halen veel Nozomi leden deze game.
De opties liegen er ook niet om en de game is te taten en heeel veeel meer.
http://www.youtube.com/watch?v=-gGf51rJPZA
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Thu Nov 26, 2009 21:49

OMG :shock: :shock: :shock: Wat een ubervet spel is dit zeg!! Ongelooflijk kikke!! Ik ben helemaal nog niet zo een Cave fanatic, maar ik begin wel steeds meer respect te krijgen voor deze gasten, vooral deze port is wederom grafisch superieur boven de Arcade versie en dat maakt toch echt het grote verschil. Het is met Death Smiles begonnen en het wordt alleen maar gekker. Wat er allemaal op je netvliezen komt is echt waanzin en het speelt als een droom.

Ik heb nog niet heel veel gespeeld, maar moest dit toch even kwijt. De laadtijden zijn ook nihil en dan heb ik hem nog niet eens op mijn schijf gezet 8)

Als het zo doorgaat met deze ports dan is er nog heel wat vets om naar uit te kijken hehehe.... :lol:
SmokinJokerZz

Post by SmokinJokerZz » Thu Nov 26, 2009 22:29

Nog een paar daagjes wachten, dan kan ik eindelijk MF 1.5 spelen :D

Ik kijk naar dit spel meer uit dan naar CoD MW 2 !
Een echte shmup festijn :)
General Wong
Active Level:
Active Level:

Post by General Wong » Fri Nov 27, 2009 12:30

Goed om te zien dat de laadtijden kort gehouden zijn. Zo hoort het ook bij een arcade titel als deze. Ben echt blij dat ze eindelijk hebben gekozen om dit soort spellen regiovrij te maken. Kost ze niets extra's en levert een hoop blije gezichten op in de community.

Ik denk er vrij sterk over om deze te gaan halen, maar twijfel nog een beetje wegens tijdgebrek.

Hij is nu zo'n 53 euro bij PA, zeker betaalbaar in combo met een coupon. Coupon codes kun je natuurlijk vinden bij www.play-asia-coupon.com
Image
Post Reply