Amiga 500/1200 Turrican
Amiga 500/1200 Turrican
Wil eigenlijk graag weer eens wat Turrican games spelen en aangezien er 3 op de Amiga zijn verschenen leek het mij wel weer eens leuk deze computer in huis te halen.
Het is voor mij ook weer een tijdje terug en zijn er verschillen waar ik op moet letten?Of zijn deze games gewoon speelbaar op elke amiga?
Ik weet wel dat deze gewoon aan te sluiten zijn op een tv (rgb), maar hebben alle amiga's deze optie en hoe zit het met geheugen?
Zelf vroeger een commodore gehad en had toen het geld niet voor een amiga, maar telkens als ik sommige games zie zoals turrican dan jeukt het gewoon om deze eens te kunnen spelen.Heb ook al gekeken voor een emulator voor de dc maar helaas zonder succes.
En wat kost een amiga deze dagen en wat heb ik nodig.Zal wel lastig te vinden zijn een near mint console want de meeste zijn volgens mij flink geel aangeslagen en smerig.
Het is voor mij ook weer een tijdje terug en zijn er verschillen waar ik op moet letten?Of zijn deze games gewoon speelbaar op elke amiga?
Ik weet wel dat deze gewoon aan te sluiten zijn op een tv (rgb), maar hebben alle amiga's deze optie en hoe zit het met geheugen?
Zelf vroeger een commodore gehad en had toen het geld niet voor een amiga, maar telkens als ik sommige games zie zoals turrican dan jeukt het gewoon om deze eens te kunnen spelen.Heb ook al gekeken voor een emulator voor de dc maar helaas zonder succes.
En wat kost een amiga deze dagen en wat heb ik nodig.Zal wel lastig te vinden zijn een near mint console want de meeste zijn volgens mij flink geel aangeslagen en smerig.
Tja, Erg veel leuke memories aan deze bak. Heb zelf een A1000, A500, A1200 en geoptimeerde A2000 gehad. Ik heb nog steeds m'n originele 1200 uit die tijd en die is niet geel. Misschien nu wel want het is toch wel weer een paar jaartjes geleden dat ik em uit de kast heb gehaald.
Zou gelijk voor Turrican 2 gaan (2 discs) want deze is het vetste op de Amiga. Wel alle game ideeen bij elkaar gejat (Metroid, Super Mario, Thunder Cross 2) maar dat deed eigenlijk iedereen toen. Loopt naar mijn weten op iedere standaard Amiga vanaf A500.
Denk dat de Amiga scene nog steeds erg levendig is. Maar ben er al jaren eigenlijk niet meer mee bezig.

Zou gelijk voor Turrican 2 gaan (2 discs) want deze is het vetste op de Amiga. Wel alle game ideeen bij elkaar gejat (Metroid, Super Mario, Thunder Cross 2) maar dat deed eigenlijk iedereen toen. Loopt naar mijn weten op iedere standaard Amiga vanaf A500.
Denk dat de Amiga scene nog steeds erg levendig is. Maar ben er al jaren eigenlijk niet meer mee bezig.
Zelf heb ik me toen meer met de C64 bezig gehouden maar een vriend van mij had toen een Amiga 1200.Laatst had ik een mooie gevonden maar die gast wou er 85 euro voor en dat vond ik te veel.Ding had ook flink gerookt en was knettergeel.
Turrican is gewoon geweldig en gewoon voor mij 1 van de mooiste platform games en idd een beetje Metroid-achtig, maar beter goed gejat dan slecht verzonnen.
Ook is Hard 'n' Heavy is een geweldige game maar geen idee of deze ook op de amiga was verschenen.Toch marktplaats maar eens in de gaten houden en ik meende ook dat iemand bij de nozomi meeting ook veel in amiga deed.
Turrican is gewoon geweldig en gewoon voor mij 1 van de mooiste platform games en idd een beetje Metroid-achtig, maar beter goed gejat dan slecht verzonnen.
Ook is Hard 'n' Heavy is een geweldige game maar geen idee of deze ook op de amiga was verschenen.Toch marktplaats maar eens in de gaten houden en ik meende ook dat iemand bij de nozomi meeting ook veel in amiga deed.
Voor zover ik weet kun je turrican 1 en 2 gewoon op een Amiga 500 spelen, zonder geheugenuitbreiding. (een A500 is uit te breiden van een halve naar een hele MegaByte!)
Ik weet niet of ze ook werken op een Amiga 1200.
Ik zou gewoon een A500 op de kop tikken, die kosten echt bijna helemaal niks. Je hebt wel een TV modulator nodig om em op een TV aan te sluiten. Dit gaat gewoon met een antenne kabeltje, maar je hebt echt retestrak beeld met die modulator.
In een A1200 zit de modulator ingebouwd. Let wel op, niet alle spellen zijn compatible met de A1200.
Ik weet niet of ze ook werken op een Amiga 1200.
Ik zou gewoon een A500 op de kop tikken, die kosten echt bijna helemaal niks. Je hebt wel een TV modulator nodig om em op een TV aan te sluiten. Dit gaat gewoon met een antenne kabeltje, maar je hebt echt retestrak beeld met die modulator.
In een A1200 zit de modulator ingebouwd. Let wel op, niet alle spellen zijn compatible met de A1200.
Heb hier al een Amiga 500 staan met 1024 geheugen, ook zit er een rgb scart kabel bij die ik zowel op m'n philips crt kan aansluiten of op een gewone tv.
Turrican blijft een geweldige game maar dan houd het ook wel op voor mij.
Heb ze gespeeld maar de Amiga zit nu netjes weer in een plastic zak opgeborgen bij de rest
Ben toch eigenlijk meer van de spel computers en die begint bij mij toch wel bij de ''NES''.
Uiteindelijk heeft deze aankoop mij ook niet veel gekost en heb er een bak games en een mooie rgb crt bij, die alleen is het geld al waard.
Turrican blijft een geweldige game maar dan houd het ook wel op voor mij.
Heb ze gespeeld maar de Amiga zit nu netjes weer in een plastic zak opgeborgen bij de rest

Ben toch eigenlijk meer van de spel computers en die begint bij mij toch wel bij de ''NES''.
Uiteindelijk heeft deze aankoop mij ook niet veel gekost en heb er een bak games en een mooie rgb crt bij, die alleen is het geld al waard.
De Turricans zijn gewoon beiden op een Amiga 500 te spelen
I know, want ik heb het HEEL veel gedaan
Ik was nog eentje die eerst van 1981-1983 fulltime VIC-20 speelde, daarna tussen 1983 en 1987 ongeveer de C64 (en erg veel uitgespeeld
en daarna tussen 1987 en 1993 de Amiga 500 en ook een beetje de 1200 (ik heb nog steeds een stuk of 5 C64's, een Spectrum, een SX64 'portable', een A1200 tower, A1000, A1200 gewoon (met turboboard), 5 Amiga 500's en nog wat random oude meuk (Atari 2600, Plus-4, Apple Lisa e.d.).
Daarna jaren PC (boring) en RSI opgelopen.
Maar ja, games vond ik altijd al geweldig, en dat is nu niet anders. Dus binnenkort de eerste cab
Ik heb er nu alweer zin in. Ook al zal ik mijn hele kamer wel moeten verbouwen...

Daarna jaren PC (boring) en RSI opgelopen.
Maar ja, games vond ik altijd al geweldig, en dat is nu niet anders. Dus binnenkort de eerste cab

- d
- Active Level:
Check dattie 60 hz loopt. Ik weet niet uit mijn hoofd of en welke turricans al ge pal optimized zijn (vol beeld).
Ik had vroeger altijd een vaag schijfie waarmee ik alle games in 60 hz kon spelen. Een soort boot disc achtig schijfie, d'r in en daarna de game erin. 60 HZ!
T2 is dope, hele mooie muziek en ook shmup levels
Heel weinig games gebruiken meer dan 1 knop, helaas, maar ze zijn er wel.
Ik had vroeger altijd een vaag schijfie waarmee ik alle games in 60 hz kon spelen. Een soort boot disc achtig schijfie, d'r in en daarna de game erin. 60 HZ!
T2 is dope, hele mooie muziek en ook shmup levels

Heel weinig games gebruiken meer dan 1 knop, helaas, maar ze zijn er wel.