Nieuwe shipment...

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Akuma_from_Germany

Post by Akuma_from_Germany » Wed Sep 09, 2009 13:20

Wie is het met de Impress? Beschikbaar?
ckong

Post by ckong » Wed Sep 09, 2009 13:32

SC-19

Image

Neo 19

Image

Ik vind ze allebei prachtig, maar de Sc-19 spreekt me net iets meer aan, wat robuuster.
goatboy

Post by goatboy » Wed Sep 09, 2009 13:59

ne0 wrote:Ik neem aan dat ik de enige ben die zo dom was dat ie het niet wist maar alsnog dacht ik ik vermeld het ff :) De SC-19 die in de eerste post staat is een andere cab dan de NEO 19.

Je bent dus niet de enige. Ik wist dit dus ook niet. Nog niet echt veel research gedaan zeg maar. Tja, Lijken wel veel op elkaar. De SC19 is inderdaad wat robuuster. Count me in!
ckong

Post by ckong » Wed Sep 09, 2009 14:53

Taito Egret 29

Image

Ik weet niet goed wat ik er van denken moet. Zou er überhaupt al eentje in NL staan?
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Wed Sep 09, 2009 15:07

Gelukkig niet, lelijk ding en veel te fragiel als je het mij vraagt.
S913
Active Level:
Active Level:

Post by S913 » Wed Sep 09, 2009 15:08

Loop hier toch wel een beetje te kwijlen ... :P

Vraagje in het algemeen (geld is toch een issue hier), maar zijn die cocktailtafel-varianten nog een beetje gangbaar/op de markt?
When altering ones mind becomes as easy as programming a computer, what does it mean to be human?
almighty

Post by almighty » Wed Sep 09, 2009 15:12

pooyan wrote:Taito Egret 29

Image

Ik weet niet goed wat ik er van denken moet. Zou er überhaupt al eentje in NL staan?

Zijn wel aparte dingen om te zien he?, ook wel erg nieuwschierig naar deze jongen.
dexx
Active Level:
Active Level:

Post by dexx » Sat Sep 12, 2009 16:33

zo.. ik SNAK naar een 2e kast, dit keer voor m,n 4-slot MVS board :D
nou heb ik de headphone plug getest.. MAARR!!! :shock: daar komt geen enkel geluid.. is dat gedeelte dan KADUUK??? want het stereo geluid komt wel uit de MVS jamma connector, kent iemand anders dit probleem?

maar goed, anders lus ik die kabels wel door naar de jamma connector, heb ik toch stereo sound ;)

die 25 inch lijkt me wel wat, OF die 19 inch.. ik twijfel nog een beetje..
maar eerst wat plek maken, 1 flipperkast weg.. ;)
rklok
Active Level:
Active Level:

Post by rklok » Sun Sep 13, 2009 16:32

Ken wrote:Gelukkig niet, lelijk ding en veel te fragiel als je het mij vraagt.

He Ken , Alles wat afwijkt is niet gelijk lelijk !! :)
Jij wijkt toch ook af en ik noem jou toch ook niet lelijk , cabinets hebben ook gevoel ! :)
Image
rklok
Active Level:
Active Level:

Post by rklok » Sun Sep 13, 2009 16:35

Akuma_from_Germany wrote:Wie is het met de Impress? Beschikbaar?

Lastig te vinden op de 1 of andere manier....
Image
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sun Sep 13, 2009 16:44

rklok wrote:

Jij wijkt toch ook af en ik noem jou toch ook niet lelijk , cabinets hebben ook gevoel ! :)

Japanse arcade cabs hebben naar mijn mening een bepaalde standaard. Hoe vind je ze in de arcadehallen, waar is echt veel op gegamed, waar stond het voor om maar even simpel te zeggen.

Dan kom je wat mij betreft veel in het rijtje Astro, Egret, Neo sitdowns. Ik vind de Cyberleads, Egret 29's en andere dogs geen toegevoegde waarde.
Een Windy zoals Psykick laatst bij je heeft opgehaald is een mooie cab enz. maar doet het gewoon niet voor mij, heb er geen 'gevoel' (!) bij...;)

Heb dat kreng ook nooit gezien in Japan, zegt ook wel wat. Opmerking over fragiel was meer een waarschuwing voordat je er aan begint die units naar Nederland te halen, goed verhaal als die dingen heel binnen komen.
rklok
Active Level:
Active Level:

Post by rklok » Sun Sep 13, 2009 17:00

Ken wrote:
rklok wrote:

Japanse arcade cabs hebben naar mijn mening een bepaalde standaard. Hoe vind je ze in de arcadehallen, waar is echt veel op gegamed, waar stond het voor om maar even simpel te zeggen.

Dan kom je wat mij betreft veel in het rijtje Astro, Egret, Neo sitdowns. Ik vind de Cyberleads, Egret 29's en andere dogs geen toegevoegde waarde.
Een Windy zoals Psykick laatst bij je heeft opgehaald is een mooie cab enz. maar doet het gewoon niet voor mij, heb er geen 'gevoel' (!) bij...;)

Heb dat kreng ook nooit gezien in Japan, zegt ook wel wat. Opmerking over fragiel was meer een waarschuwing voordat je er aan begint die units naar Nederland te halen, goed verhaal als die dingen heel binnen komen.

Ik snap wel wat je bedoelt hoor, alleen is het JOUW gevoel inderdaad, maar het lijkt mij minder om constant de woorden "kreng" en "dog" te horen als ik een cab , die mij wel een bepaald gevoel geeft, gekocht heb, of van plan ben te gaan kopen.. :wink:
Image
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sun Sep 13, 2009 17:12

Net zo goed als dat ik bepaalde cabs de hemel in prijs kan en mag ik die toch wel afkraken op een forum? Als iemand er een wil bestellen, zal die zich echt niet er vanaf houden omdat Ken het een lelijk ding vind.
rklok
Active Level:
Active Level:

Post by rklok » Sun Sep 13, 2009 17:16

Ken wrote:Net zo goed als dat ik bepaalde cabs de hemel in prijs kan en mag ik die toch wel afkraken op een forum? Als iemand er een wil bestellen, zal die zich echt niet er vanaf houden omdat Ken het een lelijk ding vind.

Of course!, iedereen mag doen wat hij wil.., Alleen af en toe heb je als eigenaar/moderator van een forum meer invloed dan dat jezelf misschien denkt..

Anyhow, ik merk wel dat die Impressen lastig te vinden zijn (en Windy 2's)...
Image
ne0

Post by ne0 » Sun Sep 13, 2009 17:28

Ik ken Ken niet, dus die heeft 0 invloed op mij en alsnog denk ik er hetzelfde over :lol: . Iedereen moet gewoon zn eigen ding doen en dat niet laten bepalen door wat een ander vindt. Mensen die zo'n Egret 29 mooi vinden en lekker hun ding doen en hem in huis halen krijgen echt wel serieus respect van mij daarvoor, maar als ik pics zie in de gallery ervan ga ik ook echt niet roepen van "joh wat een rete-gave kast". We zijn allemaal wel volwassen genoeg dat we daarmee om kunnen gaan volgens mij 8)

PS sorry voor de lichtelijke off-topic :)
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Sun Sep 13, 2009 18:57

Ik weet wel dat ze er op AO een tijdje geleden om gevochten hebben zo'n Egret met een dakje. Omdat ie zo schaars is, willen mensen toch graag zoiets in huis halen. Persoonlijk vind ik trouwens de Namco cabs wel vrij aardig, zowel de rode exceleena als cyberlead vind ik wel wat hebben. In Namco tower in Kyoto was het een vrij cool gezicht om 10 van die rode cabs naast elkaar te zien.
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Sun Sep 13, 2009 19:26

Mensen op de fora blijken alleen maar cabs interessant te vinden omdat ze moeilijk te krijgen zijn. Een tijd geleden werden er moorden gedaan voor Egret 2's daarvoor waren het Naomi Universals en daarvoor maakte het niet eens uit wat het was, als het maar een Candy Cab was. Nu doet iedereen ineens interessant over allerlei cabs als ze maar niet bij een ander staan en moeilijk te krijgen zijn.

Je moet lekker kopen wat je zelf gewoon mooi vind en niet jezelf gek laten maken door wat andere vinden of kopen. Dit is een forum waar iedereen vrij is om te zeggen wat hij mooi vind, ik zeg ook duidelijk of ik iets mooi vind of niet, anders moet je je foto's niet posten.

Zelf wil ik nog wel een minicute of zo'n kleine Neo kast, maar cker niet voor de huidige prijzen.
almighty

Post by almighty » Sun Sep 13, 2009 20:01

Zelf lijkt mij die Egrett 29 wel een leuke cab om te zien, bedoel is weer eens wat anders.
Een Astro/Egret II heeft iedereen nu inmiddels wel staan :wink:(zijn natuurlijk ook gewoon geweldige cabs)
Zelf heb ik ook bewust gekozen voor een 'Aero' omdat het eens wat anders is en de strakke vormgeving mij persoonlijk gewoon aanspreekt.Ander groot pluspunt is dat het eens geen 29 inch scherm heeft maar een 26 inch waardoor de scanlines gewoon mooier tot hun recht komen.
Ik blijf het gewoon geweldig vinden al die cabs en is gewoon top dat er nu ook eens wat cabs binnen komen die je gewoon (nog) niet zo vaak ziet.
Een candy cab hebben staan waar er gewoon weinig van in Nederland zijn is natuurlijk altijd leuk en er zijn altijd mensen die zich willen onderscheiden van anderen, maar maak die keuze dan wel voor jezelf en koop het niet omdat je buurman het ook heeft.
rklok
Active Level:
Active Level:

Post by rklok » Sun Sep 13, 2009 20:26

De ene hecht meer aan het games op de cab en de andere neigt meer naar verzamelen, de volgende weer naar pimpen en de meeste naar alle 3
Mooi toch, dat er op zoveel mogelijkheden plezier beleefd kan worden aan deze cabs ??
Toen ik de eerste keer 20 NAC's importeerde had ik ze nog ooit gezien :).
Maar nu vind ik het geweldig om ook rariteiten en andere cabs te zien/ importen.
De zoektocht is op zich al geweldig, maar dat heb ik met alle Japans-game gerelateerde dingen.
Het is prachtig om te zien dat er steeds meer interesse komt voor deze aparaten, waarop je toch een beetje verliefd kunt worden :oops:

Iedereen mag zijn mening absoluut geven en moet dat ook zeker doen, maar af en toe kan ik me het voorstellen dat het annoying is dat je trots een beetje afgekraakt wordt. :wink:
Image
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Mon Sep 14, 2009 20:25

Precies Ronnie, laat maar komen al dat spul! The more the better, als de prijzen maar zacht zijn. Met die oude cabs hoop ik daarop in ieder geval.
goatboy

Post by goatboy » Mon Sep 14, 2009 21:12

Er stonden laatst een aantal Egret29 cabs voor ongeveer EUR 80,- p.s. op YHJ. :lol: En zag er niet uit als junk.
ckong

Post by ckong » Fri Sep 25, 2009 09:10

Ronnie, de cabs zullen inmiddels wel onderweg zijn, ze zijn eind oktober immers beschikbaar. Welke cabs komen er en in welke hoeveelheden? Heb je al (richt-)prijzen?
rklok
Active Level:
Active Level:

Post by rklok » Fri Sep 25, 2009 10:17

pooyan wrote:Ronnie, de cabs zullen inmiddels wel onderweg zijn, ze zijn eind oktober immers beschikbaar. Welke cabs komen er en in welke hoeveelheden? Heb je al (richt-)prijzen?

De cabinet gaan ergens volgende week vertrekken, ik heb nog geen prijzen , die worden bepaald aan de hand van de conditie..

Overigens, de cabinets waarop gespeeld wordt bij SHMUP 2009, kunnen ook gekocht worden, 3 x Sega New Astro City en 1 Sega Astro 2
Image
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Sun Oct 04, 2009 14:44

Ik heb er geld voor opzij gezet! Ben erg benieuwd wat er allemaal aan komt. Wordt m'n eerste candy :-)
ckong

Post by ckong » Sun Oct 04, 2009 15:19

Cageman wrote:Ik heb er geld voor opzij gezet! Ben erg benieuwd wat er allemaal aan komt. Wordt m'n eerste candy :-)

Ach gut, z'n eerste candy :roll:

Nee, zonder gein, ik weet hoe je je voelt, heb ik nog niet zo lang geleden ook meegemaakt. Welke candy hoop je eigenlijk te scoren?
Locked