Mame: Drifter's en S913's Braindump

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
S913
Active Level:
Active Level:

Post by S913 » Sun Sep 06, 2009 16:40

Yay!!! Dubbel succes!

1. Én tot genoegen van mijn vrouw staat de E3 op zolder

(Met dank aan Drifter en de possé)

2. De nieuwe ArcadeVGA doet ut!! Zie foto hieronder.

Heb ik alleen nog één vraag: Met de PC aangesloten op de E3 is het scherm ietsje getilt (schuin). Is dat te corrigeren? Kleiner maken zodat alles gewoon past, lukt ook niet wat vertikaal staat hij al op z'n kleinst en nog steeds linksonder en rechtsboven iets buiten het beeld. Dus het scherm recht zou ervoor zorgen dat alles in beeld is ... Iemand?

Image

Alleen kan mijn beamer scherm nu niet helemaal naar beneden, maar dat zoek ik nog wel uit :)
When altering ones mind becomes as easy as programming a computer, what does it mean to be human?
goatboy

Post by goatboy » Sun Sep 06, 2009 17:28

Top dat ie nu boven staat!

Je kunt de rotatie op het chassis wel bijstellen. Wel klote als je grote handen hebt. ;)

Hier heb je de handleiding van je monitor, Pagina 5. Veel succes!

http://www.henknieborg.nl/wei-ya_M31_series.pdf
S913
Active Level:
Active Level:

Post by S913 » Sun Sep 06, 2009 18:04

Thnx Henk!

Tja, hij stond onderhand zo lang beneden dat ik steeds banger werd dat hij nooit boven zou komen ;) Nu heb ik lekker de ruimte en rust om te sleutelen :)
When altering ones mind becomes as easy as programming a computer, what does it mean to be human?
S913
Active Level:
Active Level:

Post by S913 » Mon Sep 07, 2009 22:07

Vandaag lekker aan het kabeltrekken geweest en ik heb nu alle knoppen aan de J-pac hangen. Het enige waar ik niet uitkwam, was het geluid uit de PC over de standaard E3 speakers krijgen (via de J-pac). Daar schijn je een (powered?) geluidskaart met amplifier voor nodig te hebben ... Maja, wat dan.

Kon het niet over mijn hart verkrijgen om te gaan lopen kloten met de orginele speakers (vervangen o.i.d.), dus maar een quick 'n dirty oplossing ... Een oud speakersetje gesloopt en de speakers op wat schuim in de cp gelegd:

Image
(incl. mijn bekabelingskunsten :P)

Enige is dat er nog een centerspeaker overbleef met nog wat knopjes. Die staat dus in de cab, ook niet echt netjes, maar heb er niets voor hoeven slopen in de cab ... Het geluid is trouwen best goed zo.

Image

Het enige wat nog rest is het programmeren van de J-pac en configureren van de software.
sjorspion
Active Level:
Active Level:

Re: Mame: Drifter's en S913's Braindump

Post by sjorspion » Sat Mar 03, 2012 17:13

@S913

Vraagje over die J-pac, krijg die binnenkort ook binnen.
Maar nou lees ik op verschillende forums verschillende verhalen over wat je met de Power supply moet doen?
Hoe heb jij dat gedaan, heb je gewoon die 12v/5v edd kabels op je power supply laten zitten of los gekoppeld?

Maar die power supply levert volgens mij wel de stroom voor de monitor..
Las ook iets over dat je sommige voedingen niet zonder 'load' aan moet laten ivm met doorbranden.
Maw woorden allerlei verschillende verhalen en kom er nou ef niet uit wat ik nou precies moet doen,
dus ben benieuwd hoe jij dat gedaan hebt :)

Die J-pac is me iets te duur om te frituren...:P

thnx
"SSSSSSEEEEEEEGAAAAA...."
Post Reply