Laatst gespeelde Retro titel?

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Mon Jun 29, 2009 10:56

http://cgi.ebay.com/MOONWALKER-JAMMA-3-Player-RARE-Arcade-EXC-COND_W0QQitemZ250453376167QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item3a502f3ca7&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65%3A12%7C66%3A2%7C39%3A1%7C72%3A1205%7C240%3A1318%7C301%3A1%7C293%3A1%7C294%3A50

Grappenmaker, die seller.. Zat op Neo-Geo.com al te lezen dat er mensen zijn die geneigd zijn om 'Buy Now' te doen (usd 20.000!), en dan gewoon niet te betalen. Gewoon om te pesten :-)

Misschien toch een paar jaar geleden de PCB moeten scoren; destijds vaak genoeg zien staan op EBay enzo..
goatboy

Post by goatboy » Mon Jun 29, 2009 11:05

En er is zeker iemand die dit koopt. Was te verwachten deze gekte en het is nog maar net begonnen ook.

Baal wel want de enige Megadrive game die ik niet terug kan vinden is Moonwalker. :D Evil!
almighty

Post by almighty » Mon Jun 29, 2009 11:28

Erg he? haha.

Zag laatst een Moonwalker voor de Megadrive voor 99,00 euro op ebay.
Stond bij RARE!!! hahaha, echt te triest voor woorden en deze game is zeker in een redelijke oplage uitgekomen.
En om nu te zeggen dat het een uber game is :?
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Mon Jun 29, 2009 19:01

zow das een duure kast, tja die pcb was uberhoud moelijk te krijgen en de prijs za ergens bij de 200 ofzow.

Zelf heb ik de arcade gespeeld toen ik klein was in spanje, zeker een aardig spel vooar als je in de robot tranformeerd. 3 kleurige mj's die met hun dans moves aanvallen. Classic en het sloot ook goed aan met de andere multi-multi arcade kasten zoals gountlet, turtles en natuurlijk de simpsons.

Console versies heb ik nooit gespeeld maar zie nu ook dat de prijs opgekrikt is. Denk dat het maar goed is dat ik de console versies niet gespeeld heb :P

http://www.gametrailers.com/video/angry ... tack/44106
Image
Gameholic

Post by Gameholic » Wed Jul 01, 2009 10:47

Nou ik heb een tijd geleden eens gezocht naar een mint exemplaar van Moonwalker op de MD, maar die is niet snel te vinden .. maar ja ik heb ook niet meer echt gezocht..
d
Active Level:
Active Level:

Post by d » Wed Jul 01, 2009 12:15

haha, deze thread :D
OK, ghosts 'n Goblins voor de Wonderswan in de trein!
Wel klote want de wonderswan is niet backlit en als je door een tunnel rijdt bijvoorbeeld heb je issues. Anyway, vette game met veel sprites uit de SNES Super Ghouls n ghosts
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Wed Jul 01, 2009 18:50

Heb jij deze niet dan?

Image

Ik kan niet zonder, zeker niet als ik Metal Slug op m'n NeoGeo Pocket Color speel :-)
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Sat Jul 04, 2009 11:08

Gisteravond nog een uurtje GunHed gespeeld op de PC Engine.. Leuke game, fijne soundtrack :-)
ElPancho
Active Level:
Active Level:

Post by ElPancho » Fri Jul 10, 2009 10:59

The game that got me into the game

commodore 64 iridium
Team 15 kHz
har the cat

Post by har the cat » Fri Jul 24, 2009 13:27

Het laatste spel da ik speelde was final fight van ccc1 op de playstation. Dit spel was tevens ook het eerste dat ik speelde op een cab op centerparcs. Toen was ik 7 jaar en meteen weg ervan. Vooral het het tweede level met die metro's vind ik nog steeds het mooist.
Ooit schaf ik hem nog origineel aan als jamma-print.
d
Active Level:
Active Level:

Post by d » Fri Jul 24, 2009 13:39

har the cat wrote:Het laatste spel da ik speelde was final fight van ccc1 op de playstation 2.

Fixed!
Volgens mij is er geen enkele final fight game op de ps1 te bekennen....toch?
Struis
Active Level:
Active Level:

Post by Struis » Wed Aug 05, 2009 12:11

Eh, Battle Squadron op een Amiga 500. Het mooist zou zijn als dat ooit op een cab zou kunnen ;)
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Wed Aug 05, 2009 13:09

Hey Struis,

Is altijd wel iets voor te regelen :-) Ik heb zelf een tijdje een MSX in m'n cab gehad (voor de shmup 'Space Manbow'. Briljante game trouwens). Nooit een Amiga gehad, maar kan nooit te gek moeilijk zijn lijkt me..
Trailblazer
Active Level:
Active Level:

Post by Trailblazer » Wed Aug 05, 2009 17:44

KOF 98 en SS1

Eindelijk!!!!!! Zalig!!!!! Geen wachttijden (NG CD)!!!!

Zal vanavond eens fotootje van mn game paradijsje posten!
All your base are belong to us and I will kill your dicks! Thank you Mario, would you kindly? Well the cake is a lie and btw, our princess is in another castle!
har the cat

Post by har the cat » Tue Aug 18, 2009 19:01

d wrote:
har the cat wrote:Het laatste spel da ik speelde was final fight van ccc1 op de playstation 2.

Fixed!
Volgens mij is er geen enkele final fight game op de ps1 te bekennen....toch?

Ja, sorry. het moet natuurlijk ps2 zijn.

Laatst super mario bros 3 en parodius gespeeld voor de nes.
Pat7o
Active Level:
Active Level:

Post by Pat7o » Sat Aug 22, 2009 21:03

sega rally 95 championship edition op de ps2..heb m al jaren liggen als bonus game bij de japanse sega rally 2006 voor de ps2 maar heb nooit geweten dat het ipv een saturn port zoals de sega ages serie, de echte geemuleerde arcade versie is...beter!
eerste game die ik op mn playseat speel ook op een hantarex vga 28''. de eerste keer dat ik deze game speelde was in disneyland parijs heel wat jaartjes geleden. was daar toen met mijn werk en heb de hele dag alleen in de arcade daar rondgehangen...geweldig!!!!

Image
ilove you

"RETRO GAMES "

Post by ilove you » Sat Aug 29, 2009 11:30

My last retro game was in Paris KOFF 98 on a new astro cab .
For me is this one off the best games ever made . :D
But i lost the first figth against the crazy frensh people .... :twisted:

It makes funn to play this game against good fighters .......NEO GEO ...
rockes the world . :lol:
But see himm next time to beet himmmmmm. :D
Aleste
Active Level:
Active Level:

Post by Aleste » Sat Aug 29, 2009 18:55

De laatste dagen een paar rondjes Street Fighter 2' Hyper Fighting (emulated), Street Fighter Alpha 3 (emulated) en Street Fighter 3 Third Impact (Dreamcast) gespeeld. Daarnaast door Triggerheart Excelica (Dreamcast) en Gryzor/Contra (MSX2) heengeknald.:D
almighty

Post by almighty » Sat Aug 29, 2009 19:15

Trigger Heart zeker mijn fav. op de Dreamcast 8)
RoOd
Active Level:
Active Level:

Post by RoOd » Mon Aug 31, 2009 14:16

mijn cab had een opleving gisteren na een week van de stroom af te zijn geweest dus we hebben :
Turfmasters
GAROU
Magical drop 3
Samsho II (geen aanrader na bovenstaande games....te slow)

maar weer uit de kast gehaald, biertje erbij en gaan!

vanavond de xbox mame bak weer aanzetten dus dan updaten we wel weer :)
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
japancollector
Active Level:
Active Level:

Post by japancollector » Fri Oct 16, 2009 21:33

door de shmups event heb wat shmups uitgespeeld op taito legends 2 voor de ps2

gun frontier (met slechte einde)
metal black
grid seeker

ga hierna weer verder met shadow the hedgehog alles in a rank halen en vietifull joe met dante uitspelen .En tussen de eindbaas van gunfrontier zijn schild proberen te schieten
Struis
Active Level:
Active Level:

Post by Struis » Wed Oct 21, 2009 21:22

Cageman wrote:Hey Struis,

Is altijd wel iets voor te regelen :-) Ik heb zelf een tijdje een MSX in m'n cab gehad (voor de shmup 'Space Manbow'. Briljante game trouwens). Nooit een Amiga gehad, maar kan nooit te gek moeilijk zijn lijkt me..

Mja, ik heb nu nog het idiote idee om de 1069-in-1 board te upgraden naar XP, Mess en Mamewah erop te proppen en te kijken of ik de C64 en Amiga zooi er op draaiend kan krijgen :) En anders gewoon een van mijn eigen Amiga 500's en C64's er in stoppen... Alleen Jamma naar digitale joystick en video out van C64 en Amiga naar Jamma wordt lastig denk ik ... ;)
Struis
Active Level:
Active Level:

Post by Struis » Wed Oct 21, 2009 21:24

Oh wacht, laatst gespeelde oldies game. Als Risk voor de Amiga niet telt, dan is het Bruce Lee op de C64... Natuurlijk even rondgespeeld ;)
japancollector
Active Level:
Active Level:

Post by japancollector » Thu Dec 03, 2009 21:16

gunfrontier uit met goede einde
shadow hedgehog 100% uit ook in expert mode
kingdom hearts 100% uit level 99

ik ben met gradius 3 begonnen voor de playstation 2 .Gradius 4 was aardig makkelijk behalve organische level was best moeilijk. En gunwall was ookwel pittig al tijdje geleden uitgespeeld

ik dacht het effe gauw binnen een week uit te spelen .Ik speelde gradius 3 toen ik nog 12 /13 was kwam toen tot stage 3 op de snes.Inmiddels zijn mijn shmupskills verbeterd dus zag alles als gemakkelijk .De eerste level kon ik nog wel doorheen komen zonder dood te gaan .Maar ik merkte al gauw dat deze versie veel moeilijker was dan de snes versie .

Maar de 2de stage XD. Op de snes kwam ik hier altijd gemakkelijk doorheen .Hier krijg je de bubbels niet optijd stuk dus moet allemaal moeilijk ontwijk manoeuvres uitvoeren.En de eindbaas van stage 2 is op de snes zo verslagen nog makkelijker dan de eerste .Hier is die een stuk moeilijker .

Nu eindelijk in stage 3 gekomen .Midden stuk was ook best moeilijk van stage 3 .Maar bij de eindbaas zit ik nu al 3 dagen vast, imiddels al 100x geprobeerd .Kan de laser aanval perfect ontwijken .Maar als die als een gek begint te schieten zonder slowdowns. Me record is dat het me 1x gelukt is om in leven te blijven tot de core rood is en toen sloot die.Ik vind jammer ik hem toen niet verslagen had aangezien ik het aardig zat begin te worden

http://www.youtube.com/user/Bill307#p/s ... vZoZQxOHwc

mischien moet ik toch vanaf checkpoint midden starten met wat meer options(inplaats van 1 met laser) heb .Moet dan wel weer door dat moeilijke middenstuk(4:26 van video) .
Xtincthed
Active Level:
Active Level:

Post by Xtincthed » Fri Dec 04, 2009 01:20

ben bezig met metal gear solid 2 (wil me naar 4 toewerken) en ook Breath of Fire 4 (vetste ps1 graphics imho) speel ik regelmatig de laatste tijd :)
Image
- Playstationcollecting.com .. The online Playstation Collecting Community
Post Reply