What the FAQ?

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Drifter
Active Level:
Active Level:

What the FAQ?

Post by Drifter » Sun Jun 14, 2009 07:25

Ik zit eraan te denken om een big-ass FAQ achtig iets op te zetten voor de newbe N00Bs zoals ik. Je hebt zoveel wat je niet weet, uit moet zoeken e.d. Dat voorkomt dan weer domme vragen op de fora... alleen al het aantal verschillende game manufacturers met hun eigen systemen, boarden die sterven als je maar naar de batterij kijkt en dan de kreten... SHMUP, CAVE.... Waarom de kennis telkens weer op moeten zoeken nietwaar?

Maar als ik eraan denk, hebben veel slimmere mensen dat natuurlijk al lang bedacht of uitgevoerd... weet iemand of dit zo is en wat dan de URL of boeknaam is?
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Sun Jun 14, 2009 11:07

Goed idee, het is nooit eerder gebeurt denk ik omdat Nozomi niet altijd zo levendig is geweest als op het moment. Bij wijlen Killercabs (Voor de nieuwelingen: groots arcade forum, nu "opgevolgd" door Arcadeotaku) was wel bijna alles te vinden: Informatie over candycabs, hardware, tech, software, noem maar op, vaak gewoon in de vorm van een sticky.

Als je dat goed uitwerkt, heb je echt een mooi naslagwerk. Verschillende faqs/sticky's over verschillende onderwerpen natuurlijk, een aantal voorbeelden waarvan ik het nut wel zou zien:

- Een faq/s met alle hardware en bijbehorende software
- Een faq/s over alle candycab producenten + afmetingen en specs van de cabs
- Een faq/s met alle sellers van arcade gerelateerde producten

Veel kun je al opzoeken op het web natuurlijk, maar alles bundelen op Nozomi zou een goede ontwikkeling zijn. Wat ook wel mooi zou zijn is om bij elke game te proberen een goede review met pics ed. toe te voegen, zelf geschreven danwel goed gejat ergens op het web.

Belangrijkste: Wie heeft tijd en hebben de mods zin om dit bij te houden?
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sun Jun 14, 2009 11:48

Willen we dit in het Nederlands of het Engels doen?

Ik kan me voorstellen dat als je het in het Engels doet je een veel groter aantal mensen blij maakt. Je zou met Arcadeotaku een alliantie aan kunnen gaan en members kunnen strikken die ieder een deel van de FAQ voor hun rekening nemen?
Drifter
Active Level:
Active Level:

Post by Drifter » Sun Jun 14, 2009 12:02

Je zou het inderdaad in het engels kunnen doen. Aan de andere kant vind ik dit "kleine" gezellige ook wel wat hebben... Als niemand problemen met het Engels heeft is dat natuurlijk ook geen probleem.

Voor wat betreft de FAQs weet ik zeker dat s913 en ik dat wel willen vullen. We zijn het ten slotte nu ook allemaal bij elkaar aan het googlen... Voor wat betreft de Game reviews, dat vind ik helemaal een top idee, als het goed opgezet wordt zijn wij volgens mij de eerste die dit doen en dat is ook weer cool...
ne0

Post by ne0 » Sun Jun 14, 2009 12:08

Drifter wrote:Voor wat betreft de Game reviews, dat vind ik helemaal een top idee, als het goed opgezet wordt zijn wij volgens mij de eerste die dit doen en dat is ook weer cool...

http://www.shmups.com/reviews.html
http://www.neo-geo.com/reviews/index.htm
http://www.neogeoforlife.com/viewpage.php?page_id=3

;)
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sun Jun 14, 2009 12:17

Ik ben voor een andere opzet hiervan, namelijk een review van een alinea, dus max. 10 regels. Een review in 10 regels is makkelijk lezen, anders dan dertig pagina's waar je doorheen moet knokken.

In een review zou je gelijk de gemiddelde prijs op internet kunnen meenemen, zodat je meteen een price guide hebt.

We zouden een apart subforum kunnen openen.
FAQ's & Reviews

Whatta ya say...
Drifter
Active Level:
Active Level:

Post by Drifter » Sun Jun 14, 2009 13:15

I stand corrected... N00b status confirmed...

Image

Ken wrote:We zouden een apart subforum kunnen openen.
FAQ's & Reviews. Whatta ya say...

Klinkt goed! Je zou ook de font-end hiervoor kunnen gebruiken? Dus de reviews of FAQ's buiten het forum maar een niveau hoger.. wordt die ook gebruikt... Is dat misschien ook nog wat?
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sun Jun 14, 2009 14:29

Nee ik ga zoiets niet op de homepage zetten, forum only als hier genoeg support voor is.

Wie er bereid af en toe wat te schrijven hiervoor? Reviewtje van een game of gewoon iets technisch zodat het makkelijk terug te zoeken is.

Zodra er dan een vraag is in het Arcade forum met een nuttige knowlegdebase kan dit in het FAQ forum?
Drifter
Active Level:
Active Level:

Post by Drifter » Sun Jun 14, 2009 14:55

De Knowledgebase/FAQ's wil ik wel vullen.
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Sun Jun 14, 2009 17:23

Een review schrijven doe ik graag, liefst inderdaad kort en krachtig. Moet echter wel geregeld worden in welk format en waar het naartoe moet.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sun Jun 14, 2009 17:25

Nou gewoon op het forum dus, aan de andere kant zou dit ook kunnen in het huidige Arcade forum om echt alles bij elkaar te houden?
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Sun Jun 14, 2009 18:37

Mij lijkt het eerder voorgestelde subforum een beter idee, dan is het ook makkelijker om eventueel uit te breiden naar niet-arcade gerelateerde onderwerpen in de toekomst.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sun Jun 14, 2009 18:43

We moeten even goed bedenken wat het verschil dan wordt tussen Arcade en FAQ/Review, zodat niet alles door elkaar loopt.

FAQ/Review:

- Reviews van arcade en normale games met max. 10-15 regels.
- FAQs (aparte topics over bijv. JAMMA, Kick harness etc.)
Als iemand dus een vraag heeft kan hij deze eerst opzoeken in de FAQ topics, maar als men deze niet kan vinden moet de vraag in Arcade gevraagd worden.

Maw, de info uit een hele Arcade topic wordt samengevoegd in een topic in FAQ?

Verder nog iets?
almighty

Post by almighty » Sun Jun 14, 2009 19:03

Misschien een onderdeel met alle technische specs van candy cabs + foto's?
ElPancho
Active Level:
Active Level:

Post by ElPancho » Sun Jun 14, 2009 19:37

almighty wrote:Misschien een onderdeel met alle technische specs van candy cabs + foto's?

Wat ruimte om wat manuals in pdf te hosten zou mooi zijn.
Kunnen mooi de tech.specs erbij.

Wil wel een faq maken over voedingen en het gebruik van een multimeter. Simpel werk zoals: staat er spanning op deze draad en hoeveel. Is deze draad met dit connectpuntje verbonden, dat soort werk.

Op Killercabs vroegah heb ik veel gehad aan de tut het taten van een astro.

Iedereen met een astro kent dat nu wel, gaan we voor compleet of zijn deze tuts niet meer nodig.

Dreamcast en 360 padhacks wil ik ook wel een tut voor doen.
Team 15 kHz
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sun Jun 14, 2009 20:41

Okey we gaan er mee aan de slag, hou het maar een beetje in de gaten vanavond...
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Sun Jun 14, 2009 20:50

Op de vraag 'wie kan er iets bijdragen' kan ik wel het 1 en ander kwijt over naomi (hardware, bekabeling, kleine repairs), Jamma (harnesses, verloopjes maken), herbedraden van cabs, etc..

Kortom, ik doe graag mee.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sun Jun 14, 2009 20:53

Begin maar alvast met typen gents!
-edit-
Jullie gebeden zijn gehoord!
Drifter
Active Level:
Active Level:

Post by Drifter » Mon Jun 15, 2009 07:13

ElPancho wrote:Iedereen met een astro kent dat nu wel...

Nou.. de beginners dus niet :) Top Ken... ik ga ook mijn best doen..
ElPancho
Active Level:
Active Level:

Post by ElPancho » Mon Jun 15, 2009 08:24

Maak ik die astro tate faq ook even als ik dat weer eens doe.

Kan even duren (ze staan me goed, zo verticaal ;-) maar wanneer ik 1 astro ga refurben ligt toch alles uit elkaar en is het een kleine moeite om die tate-pica's ook even te schieten.
Team 15 kHz
RoOd
Active Level:
Active Level:

Post by RoOd » Mon Jun 15, 2009 10:15

ik was ooit begonnen met een tips n tricks document, maar bij geen belangstelling behalve van Baki ben ik ermee gestopt, zal zo wel ff het documentje zoeken en uploaden ergens, misschien dat iemand er nog wat mee kan. zo niet dan flikker ik het weg :)
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
RoOd
Active Level:
Active Level:

Post by RoOd » Mon Jun 15, 2009 10:23

ongelofelijk, mijn feilloze archiefsysteem heeft het document gevonden.

check het op deze locatie
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Mon Jun 15, 2009 10:42

RoOd wrote:ongelofelijk, mijn feilloze archiefsysteem heeft het document gevonden.

check het op deze locatie

Staat zeker nuttige algemene info in, vooral voor newbies: Misschien aardig om wat er in staat gewoon bij elkaar te vegen in een paar topics? Het document zelf kan dan alsnog weg :-) Ik zou de engelstalige info over de Naomi (komt denk ik van SEGA-NAOMI.COM?) er uit halen. ff verwijzen naar een URL is dan wel voldoende lijkt me..
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Mon Jun 15, 2009 11:02

Holy shit dude. Online knallen in het FAQs subforum!!
Drifter
Active Level:
Active Level:

Post by Drifter » Mon Jun 15, 2009 11:29

@Ro0d: Helemaal de bom! Precies wat ik bedoel en ik ben bezig met een MAME doc, waarin alle config en zut is opgenomen. Ik zal die NOZOMI header hierin bakken... beetje reclame kan nooit kwaad!
Post Reply