Emulator op PSP

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Emulator op PSP

Post by ruderudie » Sun May 31, 2009 10:22

Ik heb 1,5 jaar geleden mijn PSP laten "hacken" (geen idee of je dat zo noemt) door een vriend, die er een andere firmware op heeft gezet. Dit alles heb ik laten doen met het idee om eens flink los te gaan met MAME ed. op de PSP, maar dat ding ligt sindsdien stof te vangen en ik heb er nooit meer iets mee gedaan.

Gisteren wilde ik dit weer oppakken, maar het gaat me echt niet lukken. Wie o wie kan voor mij MAME op de PSP programmeren, of een CPS2 emulator en NEORAGE oid?

Het menu ziet er zo uit, en je komt daarin door R in the houden en de PSP aan te zetten. Verder kom ik niet, ik heb wat zitten kloten maar er komt niks uit:

Image
Drifter
Active Level:
Active Level:

Post by Drifter » Sun May 31, 2009 10:27

Hier is de uitleg: http://www.youtube.com/watch?v=D819kidwuHk

Maar ik wilde dit voor mijn PSP ook gaan doen dus wil het voor jou ook wel doen als het gelukt is hoor! 8)
ne0

Post by ne0 » Sun May 31, 2009 10:31

Je zit in het compleet verkeerde menu, dit is als ik het goed heb het recovery menu om te restoren van een firmware flash die verkeerd gelopen is, dus zonder hem te bricken e.d.

Emulatoren start je gewoon op door ze op je memorycard te gooien en vanuit de xmb op te starten.
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Sun May 31, 2009 11:03

Ik ga hier een van deze dagen ook weer eens mee verder, want dat is echt zo tof. Ik had CPS2 en 1, Neo Geo, NES, SNES en MEgadrive perfect aan de praat, dus die hebben we al, maar moet dus ook maar eens oppakken en MAME werkend krijgen. Laat je wel weten hoe of wat ;)
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Sun May 31, 2009 11:18

Hehe, eigenlijk zo easy dat ik te moeilijk dacht. Deze tutorial was super, ik heb hem nu werkend, basic. Vanavond proberen wat games te installen.
ElPancho
Active Level:
Active Level:

Post by ElPancho » Sun May 31, 2009 13:04

Kom net van het strand rollen.
Ga die psp ook maar weer eens zoeken, mame voor mee te nemen is idd wel wat.
Eens kijken vanavond hoeveel er op 2Gb gepropt kan worden.
Team 15 kHz
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Sun May 31, 2009 13:38

Ik heb zojuist mijn mame roms tussen de roms gezet die er al op staan als je die psp mame erop knalt, maar alles wat ik zelf heb toegevoegd werkt niet. De list met games verschijnt, ik selecteer de game die ik wil spelen, maar bij iedere game loopt de psp vast wanneer de geselecteerde game aan het inladen is. Iedere game loopt trouwens vast bij de 3e .rom file die op het scherm verschijnt. Ben dus weer terug bij af hehe, vanavond nog maar eens kijken.

Hasan heb je een link naar neorage en cps2 emulatoren voor psp en werkt dit hetzelfde als die mame? Gewoon programmatje in game-file en roms erop knallen?
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Sun May 31, 2009 14:01

Moet nu snel de deur uit, maar heb alles van Neo, CPS2, CPS1 helemaal compleet op stick staan, dus kan je zo van me krijgen, ff kopietje van maken en spelen ;)
Muzzle

Post by Muzzle » Sun May 31, 2009 15:29

--
Last edited by Muzzle on Mon Jun 01, 2009 12:52, edited 1 time in total.
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Mon Jun 01, 2009 00:07

Phew jeez na heel wat gekloot eindelijk alles van Cave aan de praat, wel heftig hoor om dat op zo'n schermpje te zien, ziet er echt fantastisch uit :shock:
Uiteindelijk nog niet met Mame4all, want zelfde probleem als bij Ruud, maar met FBA4PSP (Final Burn Alpha voor PSP ) zitten experimenteren en is echt veel mee te doen, alleen ben nog wel ff bezig om het te perfectioneren. Vooralsnog blijt NJ de beste voor CPS1, CPS2 en MVS, echt helemaal top! Is die PSP nog tenminste iets waard :lol:
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Mon Jun 01, 2009 09:28

Hey Hasan, kun je mij wat links sturen anders? Ik heb nu die CPSPSP erop staan en de MVSPSP, maar ondanks dat ik het logo krijg starten die emulatoren ook niet op. Ik krijg een foutmelding en wordt weer teruggestuurd naar het menu Any help is appreciated, voor ik mijn mem card naar je stuur of een keer langs kom, wil ik zelf ook even mijn skills uittesten :)
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Mon Jun 01, 2009 10:37

Ik heb je de gehele map Game gestuurd naar je mail adres. Werkt bij mij prima op mijn slim psp. Links en dat soort dingen heb ik ff niet, weet ff zo snel niet. Mocht het niet lukken kan ik altijd nog wel een en ander aan links opzoeken en posten. Succes!
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Mon Jun 01, 2009 19:45

Ik heb de mvs emu nu draaiend, maar de meeste games proberen in te laden en geven dan de melding dat een cache file mist. Enkele games draaien wel. Iemand een idee wat ik hier aan moet doen, ik ben een harde noob in dit soort dingen. Ik moet dus een cache file hebben om de grotere games te laten draaien blijkbaar, maar van deze tutorial kan ik niks bakken vanaf 0:53:

http://video.filestube.com/video,29b3be ... e03ea.html
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Wed Jun 03, 2009 07:57

Tot nog toe geen succes, hulp wordt gewaardeerd als iemand weet hoe ik dat cache verhaal aan moet pakken.
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Wed Jun 03, 2009 08:10

Ben ff druk Rudie, maar zal er asap in duiken, heb hier wel alle cachmappen iig van de games die op mijn mem stick staan, maar weet ff niet meer zo snel hoe ik toen alles heb gedaan. De cachmappen zijn behoorlijk groot, bij mij is ie al 1,5 GB, voor niet al te veel games. Btw je hebt nog steeds niet vermeld wat voor een PSP je hebt en welke firmware die draait? Kan je vinden onder system settings en dan system info geloof ik....
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Wed Jun 03, 2009 08:58

Ok:

- Phat PSP
- firmware: 3.71 M33
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Wed Jun 10, 2009 10:28

Ik heb nu alle cps2 en MVS games met cache files, maar ik krijg ze niet werkzaam op mijn psp. Weet iemand welke versie van de emulator ik moet hebben voor mijn firmware?
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Mon Aug 17, 2009 11:58

Zo eindelijk de tijd genomen om dit te perfectioneren en kan zeggen dat ik nu alles heb draaien op een Phat en SLimline PSP ( 2000 model )
Ik weet niet hoe ver jij ermee bent, maar bij een evt. meet kan ik het wel voor je in orde maken als je je PSP meeneemt. Zorg er wel voor dat je batterij volledig opgeladen is en pobeer een Memory stick pro duo te regelen van 4GB, kan zo goed als alles erop ;)
Ik hoor het wel!

Hasan
ElPancho
Active Level:
Active Level:

Post by ElPancho » Mon Aug 17, 2009 12:13

Gaaf Hasan, kep je ff een pmetje gestuurd.
Team 15 kHz
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Tue Aug 18, 2009 21:05

Super Hasan, ik neem dat ding dan in ieder geval 10 oktober mee naar Ronnie als ik je voor die tijd niet meer zie bij Rob. Ik hoop dat ik nog een 4 gb kaartje heb liggen, anders schaf ik die aan voor die tijd.
R-Type

Post by R-Type » Thu Aug 20, 2009 21:42

Die emulators moeten in PSP/GAME. Volgens mij komt er verder heel weinig bij kijken behalve roms in de map roms te sodemieteren. Ja, MVS roms vereisen de Xbox 1 manier, oftewel het aanmaken van een cachebestand voor iedere rom.

Maar goed ik speel die emu's echt nooit meer (na een dag of 2 heb je het wel gezien). alleen Sonic CD op PicoDrive emu eigenlijk. Die game is dan ook wel erg vet op de PSP.

Er zijn ook wel complete voorgebakken emu's met de hele romsets te leechen.
Post Reply