Coole Shooter... maar de naam?

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
Drifter
Active Level:
Active Level:

Coole Shooter... maar de naam?

Post by Drifter » Sat May 30, 2009 08:32

Guys,

Op de laatste meeting heb ik een tijdje een waanzinnig shooter zitten spelen, voor de die-hards een classic, voor mij een hele nieuwe ervaring! Ik wil deze game in de gaten houden en zodra deze ergens voor een leuke prijs te koop is graag in mijn uit 1 spel bestaande collectie hebben. Ik weet alleen de naam niet!

Het was een spel op de meest rechtse cab, met een beetje Da-Vinci look... Twee vliegtuigjes (propeller) schoten op zeppelins etc.. Beetje sepia look... waanzinnige gameplay.. Weet iemand de naam?
S913
Active Level:
Active Level:

Post by S913 » Sat May 30, 2009 09:17

Dat was toch die horizontal shooter?
When altering ones mind becomes as easy as programming a computer, what does it mean to be human?
ElPancho
Active Level:
Active Level:

Post by ElPancho » Sat May 30, 2009 09:19

Pro Gear No Arashi
Team 15 kHz
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Sat May 30, 2009 09:25

Daar noem je er idd wel ff eentje op, supervette game, maar nooit zomaar kopen. Enorm veel bootlegs in de omloop en hangt ook altijd wel een lekker prijskaartje aan....
goatboy

Post by goatboy » Sat May 30, 2009 10:55

Fantastische game! Erg jammer dat die uitgerekend op CPS2 hardware is. En zoals Hasan al zei met bootlegs en dat gelul met suicide batteries en zo. Heb ik me daarom ook nooit in verdiept. Een blauw origineel board van deze game is ERG zeldzaam dus meestal bootleg. Wel een leuk feit dat de meeste CPS2 games goed ge-emuleerd zijn. :)

Er is ook een CPS / CPS2 bootleg x - in - 1 board verkrijgbaar net zoals de 60 in 1 zeg maar. Deze loopt dus op originele hardware. Alleen heb ik hier nog nooit iets goeds of slechts over gehoord.
SmokinJokerZz

Post by SmokinJokerZz » Sat May 30, 2009 12:17

ElPancho wrote:Pro Gear No Arashi

Zijn er verschillende versies van Pro Gear ?
goatboy

Post by goatboy » Sat May 30, 2009 12:28

Naast de Japanse ook een US versie, Storm of Progear.

En uh, Progear DX voor mobiel. :P
Drifter
Active Level:
Active Level:

Post by Drifter » Sun May 31, 2009 07:35

goatboy wrote: Wel een leuk feit dat de meeste CPS2 games goed ge-emuleerd zijn...

You're right, er zijn mame versies die opeens op mijn harde schijf opduiken.. huh? 8)

Gisteren met s913 onze kick-ass Mame config samen gesteld bij Informatique dus die moeten we binnenkort even ophalen... Wellicht gelijk bij Pascal/Hasan langs om mijn SFIII board op te halen en een durum te happen! :lol:
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Sun May 31, 2009 11:01

Altijd goed ;)
Drifter
Active Level:
Active Level:

Post by Drifter » Sat Jun 27, 2009 23:32

Ik kan je zeggen... hij emuleert als een jekko! Heb zojuist zitten gamen maar ik heb geen doekjes meer... dus moest stoppen! :D
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Sun Jun 28, 2009 00:09

Da's mooi Addie, kan je de rest ook doen, ik heb al een chronisch tijdegebrek en dan MAME is iets wat altijd op de lange baan wordt geschoven. Heb danzij Erik wel een coole setup, maar moet echt nog gaan perfectioneren. Welke frontend draaien jullie nu? Ik ben wel gecharmeerd van Maximus Arcade, alleen dus nog steeds geen tijd gehad om serieus in te duiken :cry:
S913
Active Level:
Active Level:

Post by S913 » Sun Jun 28, 2009 18:40

Drifter wrote:Ik kan je zeggen... hij emuleert als een jekko! Heb zojuist zitten gamen maar ik heb geen doekjes meer... dus moest stoppen! :D
Phew, ben blij dat hij goed draait ... anders had ik het op mijn bordje gekregen als de hardware het niet aankon :P

Software is Drifter's verantwoordelijkheid, maar inderdaad heeft hij ook z'n oog laten vallen op Maximus.
When altering ones mind becomes as easy as programming a computer, what does it mean to be human?
Drifter
Active Level:
Active Level:

Post by Drifter » Sun Jun 28, 2009 22:33

Maximus Arcade is DE BOM! Even 25 dollar schokken, en je hebt me een knap en cool staaltje programmeer werk in handen! Heb momenteel meer dan 7000 games die werken onder mame maar voor de mensen die mij kennen ben ik even wat verder doorgeslagen...

Achter de Maximus (de naam doet er eer aan) heb ik naast Mame nu ook een good old Amiga en Atari2600 emulator hangen... Alleen mijn C64 nog en ik kan mijn kast swaffelen... Af en toe loop ik mijn schuur uit, stap ik naar binnen en denk ik... van wie zijn die fucking kids hier... totdat ze me aanspreken met Pappa! Oja.. ik had ook nog iets van een sociaal leven... :D Wacht maar tot ie Combat op de 2600 met paps op de kast mag spelen!

De CHD (hardisk) dumps doen het wel, maar een aantal (heb er nu pas twee gezien) die willen wel eens haperen .. Ik heb twee van die Arcade Lookalike USB joysticks en die doen het prima... totdat je StreetFighter speelt en opeens twee knoppen te weinig tot je beschikking hebt... Heb nog steeds blauwe plekken!

Al met al... life's great.. volgende week mijn Magnum halen en ombouwen tot WMM!
(Wicked Mame Monster)

Rave, je hebt een kick-ass config uitgezocht.. eentje om niet alleen je vingers mee af te likken...
Image
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Mon Jun 29, 2009 00:25

:lol: Zo da's mooi, ben benieuwd als het helemaal af is! Succes!
S913
Active Level:
Active Level:

Post by S913 » Mon Jun 29, 2009 07:38

Drifter wrote:Rave, je hebt een kick-ass config uitgezocht.. eentje om niet alleen je vingers mee af te likken...

Thnx :D En, smaakte die koelpasta een beetje? :)
almighty

Post by almighty » Mon Jun 29, 2009 11:30

Drifter wrote:Af en toe loop ik mijn schuur uit, stap ik naar binnen en denk ik... van wie zijn die fucking kids hier... totdat ze me aanspreken met Pappa! Oja.. ik had ook nog iets van een sociaal leven... :D

hahaha...erg leuk stukje! :wink:
S913
Active Level:
Active Level:

Post by S913 » Mon Jun 29, 2009 13:25

Jaaaaaa, we hebben beeld :mrgreen:

Image

Alleen de controls via het tobo zijn klote, snel de Jpac installeren :)
Drifter
Active Level:
Active Level:

Post by Drifter » Mon Jun 29, 2009 21:17

Commodore 64 draait er ook op... (als we dan toch gaan emuleren nietwaar?). Heb me het zweet in mijn naad gerend tijdens Aztec Challenge... damn wat was dat een moeilijk spel en natuurlijk Bruce Lee even uitgespeeld.... Oh joy.. nu een sigaartje en een whisky... keep you posted.. foto's komen morgen!
S913
Active Level:
Active Level:

Post by S913 » Mon Jun 29, 2009 21:50

Cool, van die C64 ... da's toch mijn oude liefde (naast Arcade).

Update het Mame topic anders, ne0 wil ook graag een update :P
Post Reply