[GEZ] PCB's van Cave
[GEZ] PCB's van Cave
Hallo allemaal,
Ik wil graag mijn verzameling wat een beetje vergroten want ik heb geen enkele pcb's hier liggen.
Hebben jullie misschien wat een paar leuke pcb's voor mij, ik wil best van jullie kopen maar alleen graag shmups (Cave).
PCB's die ik hoog ziet zitten zijn :
Pro Gear
MUSHIHIMESAMA
ESPGALUDA
DODONPACHI
DEATH SMILES
GigaWing 1 / 2
of andere vertical shooters.
Graag wil ik de bovenstaande genoemde games ook compatibel zijn met Taito Egret 3.
NeoGeo multipcb (alle neogeo games in een pcb) (Edit : deze pcb wil ik ook graag, ben dol op Metal Slugs games)
Ik wil zoveel mogelijk origineel houden.
Gr.
Robert
Ik wil graag mijn verzameling wat een beetje vergroten want ik heb geen enkele pcb's hier liggen.
Hebben jullie misschien wat een paar leuke pcb's voor mij, ik wil best van jullie kopen maar alleen graag shmups (Cave).
PCB's die ik hoog ziet zitten zijn :
Pro Gear
MUSHIHIMESAMA
ESPGALUDA
DODONPACHI
DEATH SMILES
GigaWing 1 / 2
of andere vertical shooters.
Graag wil ik de bovenstaande genoemde games ook compatibel zijn met Taito Egret 3.
NeoGeo multipcb (alle neogeo games in een pcb) (Edit : deze pcb wil ik ook graag, ben dol op Metal Slugs games)
Ik wil zoveel mogelijk origineel houden.
Gr.
Robert
Leuk lijstje, Maar zijn niet allemaal vertical shooters trouwens
Kunnen allemaal zeker draaien op een E3 maar Gigawing is CPS2 en Gigawing 2 is een Sega Naomi Cartridge waarvoor je beide een moederbord nodig hebt. Alle andere zijn gewoon plug 'n play pcb's.
En een goed gevuld spaarvarken is ook handig.
Loop niet te hard van stapel. Vooral Cave shooters hebben erg veel diepte in de gameplay score methode.

En een goed gevuld spaarvarken is ook handig.

Zet een WTB op Arcade Otaku of het Shmups forum.
Dat je perse een Cave pcb wil, kan ik goed begrijpen, de eerste game die ik kocht was Ibara.
Net even bij wat leveranciers gekeken, prijzen zijn best hoog atm. (ddp, Esp.rade, niet leuk meer)
Prijzen Sophia Corp staan op AO:
http://www.arcadeotaku.com/forum/viewto ... &start=105
nog een vertrouwd adres:
http://www.fujitacommunications.com/products.shtml
Op Yahoo Japan net even gekeken.
Ibara: 20000 yen
Deathsmiles: 50000 yen
Ketsui: 95000 yen
Dat zijn de startbedragen (redelijk hoge, dat wel deze keer) van de veilingen, kan dus oplopen en er komen zeker toeslagen en verzendkosten en mss invoerrechten overheen.
Ibara voor rond de 135 euro moet te doen zijn op een forum.
Esp.galuda is de meest toegankelijke maar kost wat meer.
Als ik jou was zou ik het op die forums proberen.
Tip: zet geld apart voor een overwachte (dure) cave aankoop. Maak een lijstje met games.
Struin veel op forums. Komt een dag dat je een mooie titel voor een redelijke prijs hebt.
Dat je perse een Cave pcb wil, kan ik goed begrijpen, de eerste game die ik kocht was Ibara.
Net even bij wat leveranciers gekeken, prijzen zijn best hoog atm. (ddp, Esp.rade, niet leuk meer)
Prijzen Sophia Corp staan op AO:
http://www.arcadeotaku.com/forum/viewto ... &start=105
nog een vertrouwd adres:
http://www.fujitacommunications.com/products.shtml
Op Yahoo Japan net even gekeken.
Ibara: 20000 yen
Deathsmiles: 50000 yen
Ketsui: 95000 yen
Dat zijn de startbedragen (redelijk hoge, dat wel deze keer) van de veilingen, kan dus oplopen en er komen zeker toeslagen en verzendkosten en mss invoerrechten overheen.
Ibara voor rond de 135 euro moet te doen zijn op een forum.
Esp.galuda is de meest toegankelijke maar kost wat meer.
Als ik jou was zou ik het op die forums proberen.
Tip: zet geld apart voor een overwachte (dure) cave aankoop. Maak een lijstje met games.
Struin veel op forums. Komt een dag dat je een mooie titel voor een redelijke prijs hebt.
Last edited by ElPancho on Sat May 23, 2009 09:25, edited 1 time in total.
Team 15 kHz
En wijze woorden van de vorige posters. Loop idd nie te hard van stapel
Hier Giga 1 btw, denk wel aan het suicide gedrag van dat systeem
http://shmups.system11.org/viewtopic.php?t=26278

Hier Giga 1 btw, denk wel aan het suicide gedrag van dat systeem

http://shmups.system11.org/viewtopic.php?t=26278
Team 15 kHz
Je vindt Ibara de minste maar toch ben je ernaar op zoek?
Kan niet spreken over andere Cave games dus kan en wil ook niet vergelijken. DDP en Battle Garegga met veel vuurwerk = Ibara. Wat wil je nog meer.
Heb vaak gelezen dat Ketsui ook 'overrated' is. Althans game / prijsverhouding.
Maar voordat ik dit hele topic ga hi-jacken stop ik nu maar....

Heb vaak gelezen dat Ketsui ook 'overrated' is. Althans game / prijsverhouding.
Maar voordat ik dit hele topic ga hi-jacken stop ik nu maar....

goatboy wrote: ............ Heb vaak gelezen dat Ketsui ook 'overrated' is. Althans game / prijsverhouding ..............
Heb Ketsui gespeeld op de meeting en sindsdien denk ik na om iets te gaan doen in de scheepvaart voor de kust van Somalië ........... wil hem echt graag scoren ........... ah, well someday ........
Team 15 kHz
Ja, ik zie net dat sommige Cave games een hoge prijs hebben.
Cave games spreken mij enorm aan.
Maar ik zal rustig aan doen, eerst een mvs cartridge scoren (neo geo games) daarna volop sparen voor een leuke Cave game.
Maar toch bedankt voor alle tips van Nozomi members, zonder jullie was ik al platzak
Cave games spreken mij enorm aan.
Maar ik zal rustig aan doen, eerst een mvs cartridge scoren (neo geo games) daarna volop sparen voor een leuke Cave game.
Maar toch bedankt voor alle tips van Nozomi members, zonder jullie was ik al platzak

Ken wrote:Tip: Begin met MVS. Relatief cheap en een breed scala aan games.
Je moet het natuurlijk zelf weten en ik begrijp je enthousiasme, maar CAVE Shmups is iets voor later, trust me on that one.
Ik heb net een MVS/PCB cartridge bij DragonFly Amusement besteld.
Het gaat hier om een cartridge "108 games" / "Blue Elf 2008".
Daar zitten GigaWing, Pro Gear en Blazing Star ook tusen.
Bedankt voor je tip

Games list :
2020 Baseball
3 wonders
Aero Fighters 2
Aero Fighters 3
Alien vs Predator
Andro Dunos
Area 88
Armored Warriors
Bang Bead
Battle Circuit
Blazing Star
Blue`s Journey
Breakers Revenge
Cadillacs and Dinosaurs
Capcom Sports Club
Captain Commando
Captain Tomaday
Carrier Airwing
Childeren of the Atom
Cowcaizer
Destruction 2
Double Dragon
Dynasty Wars
Eco Fighters
Final Fight
Forgotten Worlds
Fullmetal Madness
Gem Fighter Mini Mix
Ghostlop
Ghouls `n Ghosts
Gigawing
Joy Joy
Kabuki Klash
King of the Dragons The Punisher
Knights of the Round
KOF 1997
KOF 1997 plus
KOF 1998
KOF 2000
KOF 2002
KOF 2002 Magic 2
KOF 2002 Plus 2
Last Resor t
Leaque Bowling
Magical Drop 3
Magician Lord
Mark of the Wolves
Mars Matrix
Marvel Super Heroes
Marvel VS Capcom
Marvel VS Street Fighter
Matrimelee
Mega Man 2
Mega Twins
Metal Slug 1
Metal Slug 2
Metal Slug 3
Metal Slug 4
Metal Slug 5
Metal Slug 6
Metal Slug X
Musashi Ganryuki
Nemo
Neo Bomberman
Neo Driftout
Neo Geo Cup `98
Neo Mr.Do!
Nightmare in the Dark
Nineteen 44 1944
Nineteen 45 1945
Ninja Masters
Pang 3
Prehistoric Isle 2
Progear
Puzzle Bobble
Puzzle Bobble 2
Puzzle Fighter 2
Puzzloop 2
Ragnagard
Samurai Showdown 0
Samurai Showdown 2
Samurai Showdown 3
Sengoku 3
Shadow over Mystara
Shock Troopers
Shock Troopers 2
SNK VS Capcom
Spin Master
Street Fighter 2
Street Fighter Alpha
Street Fighter Alpha 2
Street Fighter Alpha 3
Street Hoop
Strider
Super Sidekicks 4
Super Streetfighter 2
The Last Blade 2
Tower of Doom
Twinkle Star Sprites
Vampire Savior 2
Waku Waku 7
Warriors of Fate
Warriors of Fate 3 players
World Heroes 2
X-men VS Street Fighter
Zed Blade
Zupapa
Bestellen bij Dragonfly Amusement gaat vloeiend, thanks Jan

En ik had je zowiezo een ander multi-pcb aangeraden dan deze 108 in 1. De 'Redbox' of de 100 in 1 MVS cart zijn erg goed. Hoop dat je er toch blij mee zult zijn.

Heb zelf nogal wat probleemjes ervaren met deze 108 in 1 op een Egret 3.

Niet maar zo wat kopen gozer of je moet het echt zeker weten!
goatboy wrote::!: Dude! Had het even laten weten dan had ik em mee kunnen laten komen van Excellentnet.com (China) Nu heb je waarschijnlijk de hoofdprijs betaald.
En ik had je zowiezo een ander multi-pcb aangeraden dan deze 108 in 1. De 'Redbox' of de 100 in 1 MVS cart zijn erg goed. Hoop dat je er toch blij mee zult zijn.
Heb zelf nogal wat probleemjes ervaren met deze 108 in 1 op een Egret 3.![]()
Niet maar zo wat kopen gozer of je moet het echt zeker weten!
Sorry man

Wat voor problemen heb je dan met 108 in 1 / Blue Elf 2008 op een Taito Egret 3 ?
Ik zag net dat er Espgaladu en ESP Ra.De.- AD 2018 Tokyo en Aero Fighters ook in Red Box zatten, hoeveel kost deze cart (redbox) eigenlijk ?
Mij maakt het niet uit maar heb zelf deze (Blue Elf) pcb ook gehad en een aantal andere multi-pcb's die ik meestal gelijk weer van de hand deed.
Het probleem met de Blue Elf en net zoals de '192 in 1' pcb en de 'Happy Fish 302 in 1' is de snelheid waarop de games lopen. Menu en systeem ziet er erg leuk uit maar het zijn de games waar het om gaat. De games lopen namelijk op 30 fps dat will zeggen dat ze een frame missen waardoor de refresh blurry wordt. De originele games zijn namelijk silky smooth en dat wil je op z'n minst ook van een bootleg verzamel pcb.
Heb zelf nooit problemen ondervonden met wat voor systeem/pcb dan ook op de Egret3 maar de Blue Elf had 'control' problemen oftewel ze reageerden niet. Misschien is dat nu verholpen? Vindt jammer dat ik je deze info nu pas kan meegeven.
Aanraders zijn:
100 in 1 MVS cart (benodigt / loopt op origineel MVS moederboard).
60 - 1 Classic (Donkey Kong, Pacman etc.)
De Redbox is een gemodificeerde versie van de gamebox en is tamelijk duur en heb em alleen nog maar op de 'japandeal' website gezien.
http://www.grebo.eu/arcadegames/shop/index_eur.htm
Heb hier zelf geen ervaring mee maar heb er goede dingen over gehoord.
Het probleem met de Blue Elf en net zoals de '192 in 1' pcb en de 'Happy Fish 302 in 1' is de snelheid waarop de games lopen. Menu en systeem ziet er erg leuk uit maar het zijn de games waar het om gaat. De games lopen namelijk op 30 fps dat will zeggen dat ze een frame missen waardoor de refresh blurry wordt. De originele games zijn namelijk silky smooth en dat wil je op z'n minst ook van een bootleg verzamel pcb.
Heb zelf nooit problemen ondervonden met wat voor systeem/pcb dan ook op de Egret3 maar de Blue Elf had 'control' problemen oftewel ze reageerden niet. Misschien is dat nu verholpen? Vindt jammer dat ik je deze info nu pas kan meegeven.
Aanraders zijn:
100 in 1 MVS cart (benodigt / loopt op origineel MVS moederboard).
60 - 1 Classic (Donkey Kong, Pacman etc.)
De Redbox is een gemodificeerde versie van de gamebox en is tamelijk duur en heb em alleen nog maar op de 'japandeal' website gezien.
http://www.grebo.eu/arcadegames/shop/index_eur.htm
Heb hier zelf geen ervaring mee maar heb er goede dingen over gehoord.
Lijkt mij prima om met een multi te beginnen, kun je kijken wat nou echt het genre of de hardware is waar je verder mee wilt gaan als je nog geen flauw idee hebt. Zolang dat ding loopt natuurlijk, maar dat moet geen probleem zijn en anders ruil je hem gewoon voor een andere, daar doen ze niet moeilijk over.
Ik ben ook erg benieuwd naar de resultaten... Ik ben zelf ongelofelijke Metal Slug fan, dus als ze er alle 6 inzitten en goed lopen vind ik dat wel wat.. Die RedBox ziet er idd goed uit en voor 200 euro valt de prijs nog wel mee... toch? Er zit alleen geen streetfighter in
Maar daar heb hier op het forum een oplossing gevonden 

Tja, Misschien vinden sommige mensen deze Blue Elf pcb wel ok. Ik niet omdat ik arcade perfect wil of in ieder geval erg close. In geval van de Blue Elf vondt ik dat wel erg jammer omdat het geheel erg compact is en je geen externe voeding nodig hebt. Plug 'n play dus.
Redbox is de meest complete multi-pcb wat betreft instellingen, games en prestatie. Vindt E 200,- ook wel meevallen voor datgene wat je krijgt. Vooral dat je vertikaal en horizontal kunt jumperen is een erg leuk feature. De meeste multi pcb's zijn horizontaal of vertikaal georienteerd.
Redbox is de meest complete multi-pcb wat betreft instellingen, games en prestatie. Vindt E 200,- ook wel meevallen voor datgene wat je krijgt. Vooral dat je vertikaal en horizontal kunt jumperen is een erg leuk feature. De meeste multi pcb's zijn horizontaal of vertikaal georienteerd.
Als je alleen alle slugs wilt hebben, kun je het beste (als je voor boot wilt gaan iig) voor een 100 in 1 mvs cart gaan, met een mvs 1slots moederbordje. Ben je in totaal voor 100e klaar, en dan heb je wanneer je in de toekomst ook voor de real deal wilt gaan alvast een neo moederbord. Als je ook alle streetfighters wilt hebben, gewoon die elf nemen zou ik zeggen om te beginnen of een 1000 in 1 pcb. Niet 100% accuraat, wel goede databse om alle games te kunnen checken.