Pooyan's Retro Console and Arcade Collection

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
Post Reply
ckong

Post by ckong » Sat Apr 11, 2009 00:04

Kleine update: ik heb de Universal cab goed schoon gemaakt. Nog nooit zo'n smerige cab gezien, vooral de binnenkant van de monitor kast en de binnenkant van de bezel. Maar goed, alles blinkt weer en de cab is inmiddels weer in elkaar gezet. Alles werkt goed en de monitor heeft een perfect beeld. Al wat proef gedraaid met de 360 en een PC, prachtig beeld.

Maar het controlepaneel bevalt me niet zo. Er zitten Seimitsu LS33 sticks op die veel te weinig response geven. Bovendien heeft de kast maar 4 knoppen per speler (3 origineel plus 1 ooit eens door iemand bijgeboord, links en rechts echter niet gelijk). Kortom: ik heb deze week nog wat losse onderdelen besteld, zoals een 2 x 6-button panel, wat artwork, losse plastic delen, etc., en een extra sticker om een sigaret burnplek te verbergen. Nieuwe sticks en buttons volgen nog. Als de cab naar mijn zin af is post ik wat plaatjes.

Verder heb ik vandaag 2 game PCB's binnen gekregen: Dogyuun en Batsugun. Erg mooie SHMUp's (vind ik tenminste). En ik heb een eerste koopoptie op een game waar ik al lang naar op zoek ben: Armed Police Batrider. Als het goed is kan ik die in de zomer aan mijn collectie toevoegen.

Tenslotte heb ik vandaag mijn 2 Mametopia PCB's ontvangen. Die heb ik via Arcadeotaku van Xenepp gekocht. Ben al een beetje aan het stoeien geweest met de setup, maar waarschijnlijk ga ik bij 1 van de PCB's de 40 Gig HD vervangen voor een (veel) grotere, en een ander frontend, ik ben niet zo kapot van Mala, is te beperkt.

Kortom, er valt nog genoeg te knutselen.
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Sat Apr 11, 2009 17:20

Lekker bezig Erik, klint allemaal top man, ook die ganes die je hebt gescoord, zeker de minste niet, veel plezier daarmee ;)
Ik ben ook zeer benieuwd naar je Naomi als ie klaar is, altijd leuk een fris opgeknapte cab. Ook cool van die Mametpia boards, de mijne komt hopelijk ook binnekort, ga jij maar lekker alles perfect draaiend krijgen, dan maak ik lekker ff een 1 op 1 backup van jouw schijf :twisted: Succes! ;)
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Sat Apr 11, 2009 21:03

Cool man, je blijft weer lekker bezig met je arcade hobbie. Batsugun is echt een hele vette shmup! Congrats daarmee en vooral veel knal plezier ;)
ckong

Post by ckong » Sat Apr 11, 2009 22:12

Psykick wrote:......Ook cool van die Mametpia boards, de mijne komt hopelijk ook binnekort, ga jij maar lekker alles perfect draaiend krijgen, dan maak ik lekker ff een 1 op 1 backup van jouw schijf :twisted: Succes! ;)

No problem Hasan, zodra het helemaal naar mijn zin is maak ik met alle plezier een image voor je.
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Tue Apr 14, 2009 22:50

Thnx Erik, ik had niet anders van je verwacht ;)
ckong

Post by ckong » Fri Apr 17, 2009 09:48

Gisteren mijn nieuwste aanwinst ontvangen, en meteen helemaal op uitgeleefd: Truxton 2. Is echt een prachtige SHMUP van Toaplan uit 1992. De muziek is ook helemaal early nineties. Kortom, een aanrader.
almighty

Post by almighty » Fri Apr 17, 2009 14:32

nice, maar waar blijven de foto's? :wink:
ckong

Post by ckong » Fri Apr 17, 2009 16:32

almighty wrote:nice, maar waar blijven de foto's? :wink:

Marc, je hebt helemaal gelijk, maar het is op dit moment door een wat langdurige verbouwing zo'n zooitje bij mij thuis dat ik nauwelijks ruimte heb om foto's te maken. Maar als het even meezit heb ik in het najaar een gameroom in een nog te bouwen schuur. Die gameroom ga ik helemaal naar mijn eigen smaak inrichten, uiteraard met de cabs en alle gameconsoles, maar ook sfeerverlichting, neon, passende vloerbedekking, platen aan de wand en dergelijke. En misschien ook nog een flipperkast en klein barretje. Dat wordt dan echt mijn 'game domein' (de vrouw krijgt een infrarood sauna als compensatie :) ).

En dan komen er ongetwjfeld veel foto's. En mogelijk een uitnodiging voor de 2e Nozomi meeting, als de 1e tenminste leuk gaat worden (no doubts here).
almighty

Post by almighty » Fri Apr 17, 2009 16:41

Beter werk Erik! Helaas hier is dit huis geen ruimte voor zoiets, maar als we gaan verhuizen dan komt er zeker ook gameroom met bijpassende sfeer verlichting en een mooi stukje tapijt.
Ik ben dan ook reuze benieuwd :)

Succes verder met de verbouwing en we zien elkaar gauw.
ElPancho
Active Level:
Active Level:

Post by ElPancho » Fri Apr 17, 2009 17:32

Goeie plannen Pooyan ! Goed onderhandeld ook, met je vrouw.
Ik bedoel: een gameroom voor een ired-sauna, meteen doen !
Vandaag (weer :) ) vrij gehad en vanaf half 6 vanochtend bezig geweest met mijn pinball Black Knight.

Heb je al pinballs die je zeker wilt hebben? Uit de jaren 80 of 90 of veel eerder?

Leuk hoe dicht pin bij jamma zit, hobby-gewijs dan
Team 15 kHz
ckong

Post by ckong » Sat Apr 18, 2009 00:42

ElPancho wrote:Goeie plannen Pooyan ! Heb je al pinballs die je zeker wilt hebben? Uit de jaren 80 of 90 of veel eerder?

Eerlijk gezegd heb ik er nog geen idee van. Het meervoud pinballs klinkt leuk, maar ik denk dat het er hoogstens 1 wordt (wacht even, dat zei ik geloof ik ook over arcade cabs :? ) Het moet dus meteen een goede pinball worden, ik denk van ergens midden jaren negentig of zo.

Maar voorlopig genoeg ge..... over pinballs. dadelijk worden we nog uit dit forum gegooid :wink:
ckong

Post by ckong » Sun Apr 26, 2009 19:53

Dankzij Beatmaster-P en Psykick heb ik vandaag weer een prachtige SHMUP gescoord: Rezon van Taito/Allumer uit 1991. Echte een topper, gemaakt door hetzelfde team dat ook R-Type heeft gemaakt. Ze lijken dan ook erg veel op elkaar, maar toch zijn er genoeg verschillen om deze aankoop te rechtvaardigen.

Als ik zo mijn lijstje met SHMUP's eens doorkijk, dan valt me op dat de golden aera van SHMUP's toch wel tussen 1987 - 1993 ligt, Cave uiteraard even niet meegerekend.
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Sun Apr 26, 2009 21:53

Veel plezier ermee Erik ;)
ckong

Post by ckong » Sat May 02, 2009 15:37

Het heeft even geduurd, maar eindelijk heb ik een paar arcade krukjes op de kop kunnen tikken.

Image
almighty

Post by almighty » Sat May 02, 2009 15:43

Nice Erik 8)

Zien er nog goed uit man!
ckong

Post by ckong » Tue May 12, 2009 20:11

Zojuist 'gewonnen'op Ebay: Salamander original PCB van Konami voor GBP 82. Nette prijs voor deze classic SHMUP.
SmokinJokerZz

Post by SmokinJokerZz » Thu May 14, 2009 16:08

pooyan wrote:Het heeft even geduurd, maar eindelijk heb ik een paar arcade krukjes op de kop kunnen tikken.

Image

Waar haal je deze mooie sexy stoelen vandaan ?
ckong

Post by ckong » Thu May 14, 2009 16:56

SmokinJokerZz wrote:Waar haal je deze mooie sexy stoelen vandaan ?

Deze twee heb ik van een member van ik geloof jamma+ gekocht.

Maar SURPRISE :lol: zojuist nieuwe info gekregen inzake een inkoopactie voor krukjes, zie topic in buy, sell trade
ckong

Post by ckong » Thu May 14, 2009 16:57

Jongens, vandaag mijn eerste hardcore Beat 'm up arcade PCB gekocht: Asterix :o

Nou ja, misschien niet zo harccore, maar het is toch een vermakelijke game.
ckong

Post by ckong » Sun May 24, 2009 16:51

Na de kleine teleurstelling van een paar dagen geleden heb ik me weer hervonden:

Zojuist op Ebay toch nog een Soul Caliber PCB kunnen scoren. Yes, maar jammer genoeg kan ik niet online matten met S913 :twisted:

Gisteren ook de arcade versie van Radiant Silvergun + ST-V met dual bios gekocht. Volgens velen is RSG de beste vertikale SHMUP ooit, maar anderen vinden dat niet. Ik heb hier nog geen mening over, maar zoals sommigen persé alle SHMUP's van een bepaalde game console willen hebben, goede en slechte, ben ik pas tevreden als ik ALLE arcade SHMUP's heb. Uiteraard eerst allemaal origineel, en daarna alle bootleg varianten. en daarna de bootlegs van de bootlegs. En daarna begin ik met de Beat 'm ups. :wink:
Last edited by ckong on Sun May 24, 2009 17:28, edited 1 time in total.
S913
Active Level:
Active Level:

Post by S913 » Sun May 24, 2009 16:53

pooyan wrote:Na de kleine teleurstelling van een paar dagen geleden heb ik me weer hervonden:

Zojuist op Ebay toch nog een Soul Caliber PCB kunnen scoren.

Yay! 8)

Yes, maar jammer genoeg kan ik niet online matten met S913 :twisted:
We kunnen nu allebei goed oefenen, dan knokken we het de volgende meeting wel uit :D
When altering ones mind becomes as easy as programming a computer, what does it mean to be human?
ElPancho
Active Level:
Active Level:

Post by ElPancho » Sun May 24, 2009 17:25

Nice catch Erik ! Mazzel dat je nog op tijd was gok ik zo ......

Maar met RS heb je wel een yoko shmup in huis gehaald dat dan weer wel ............ :wink:
Niet dat het veel boeit, RS is evengoed briljant.
Team 15 kHz
ckong

Post by ckong » Sun May 24, 2009 17:31

ElPancho wrote:.....Maar met RS heb je wel een yoko shmup in huis gehaald dat dan weer wel ............ :wink:

:oops: Dat wist ik wel, wilde je even testen hèhè
ckong

Post by ckong » Sat Jun 20, 2009 16:10

Zojuist gewonnen in Japan:

Strikers 1945 II

Image

Strikers 1999

Image

Gokujyou Parodius

Image

MushihimeSama

Image

Esprade jammer genoeg net misgelopen, maar komt binnenkort wel weer.
almighty

Post by almighty » Sat Jun 20, 2009 18:01

mooie aanwinsten Erik 8) , zelf ook net Mushihme sama gescoord :wink:
Post Reply