Street Fighter IV

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Fri Feb 27, 2009 11:45

Hier op de arcade is de moeilijkheidsgraad echt te laag. Speelt het zo met iedereen uit, echt treurig. Versus is het echter de shit, alleen hier in Japan is Tekken 6 veel groter, en Virtua Fighter 5 R ook trouwens. SFIV wordt eigenlijk niet zo veel gespeeld, erg jammer. In Australie en Hong Kong had ik meer competitie. Game ruled nog steeds echter, ongelofelijk cool.

Heel even buiten topic om; PS3 is hier 30.000 Yen voor de 80 GB versie. Dat is ongeveer EURO 240, aangezien games regio vrij zijn dacht ik dat dat misschien wel eens een goede aankoop kon zijn. Hoe zit het echter met garantie, kan ik hem gewoon naar Sony terugsturen als ie het begeeft?
Mildoe
Active Level:
Active Level:

Post by Mildoe » Fri Feb 27, 2009 12:33

wereldgarantie afsluiten?
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Fri Feb 27, 2009 13:46

ruderudie wrote:Hoe zit het echter met garantie, kan ik hem gewoon naar Sony terugsturen als ie het begeeft?

Nee dat kan niet.
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Fri Feb 27, 2009 18:55

De anime film(je) bij de collectors edition valt wel erg tegen, op alle vlakken teleurstellend.

De cut scenes (anime) van de game zijn een stuk beter, vond vooral het verhaal tussen abel en guile echt humor.

lange focus ex ultra combos is me nogsteeds lastig.

Online gamen nog steeds leuk, winnen en verliezen. Wat is wel vreemd vind zijn die n00bs die zodra ze voelen dat ze verliezen gewoon de internet stekker eruit trekken om geen punten te verliezen.
Image
LBL
Active Level:
Active Level:

Post by LBL » Fri Feb 27, 2009 21:21

Ik heb net een PS3 aangeschaft voor deze game. Überhaupt al lang niet gegamed. Favo SF is 3S. Ten opzichte van 3S voelt deze game toch wat minder dynamisch (of ik moet nog wennen aan de timing).

Iig wil ik mn skills weer wat opvijzelen 8). Vanaaf ben ik dus online met SF4. Mijn nick is CAPCOM1982 (origineel, ik weet het :wink: ). Invite me voor een game.
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Sun Mar 01, 2009 14:50

Ik kom net terug van downtown Kyoto, waar ik in een arcade was beland waar een SF4 toernooitje bezig was op 4 Vewlix`. Fuck zeg wat zit die game goed in elkaar als je die gasten bezig ziet! Ik beheers natuurlijk nog niet de helft van de cancels en focus attacks die zij daar even laten zien, dus zelf ben ik maar even toeschouwer gebleven. Sommige gasten hadden zelfs een hele guide bij, dus dan weet je wel wat het niveau daar was. Echt mooi om te zien, hysterisch schreeuwende host erbij met een microfoon, jammer dat ik geen camera bij me had. Echt een spektakel en rijen toeschouwers, wat een vette game is dit toch...
Gameholic

Post by Gameholic » Sun Mar 01, 2009 18:24

Dat SFIV leeft is me inmiddels wel duidelijk geworden .. ik geniet er ook van als SF-leek, en heb zelfs op de gemiddelde difficulty moeite met de eindbaas (fucking Focus attacks) maar plezier heb ik wel!
ckong

Post by ckong » Sun Mar 01, 2009 21:08

Capcom has announced that the Street Fighter training manual is now available to download and enjoy. It contains information and techniques for characters as well as some extra content such as interviews. Download it from

http://static.capcom.com/streetfighter/ ... 09_SML.pdf

Het is daar nu erg druk, dus geduld is een schone zaak.
Mildoe
Active Level:
Active Level:

Post by Mildoe » Mon Mar 02, 2009 13:21

sommige combo's in die trial mode zijn echt verrot hard...ik krijg maar niet die ultra combo's gestringed na een focus cancel :S

is dat nou heel slecht van mij? :o
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Mon Mar 02, 2009 14:12

Mildoe wrote:sommige combo's in die trial mode zijn echt verrot hard...ik krijg maar niet die ultra combo's gestringed na een focus cancel :S

dat probleem heb ik duz ook, focus dash cancel gaat echt niet consequent en vooral niet iets erachter plakken. Zit al eenpaar dagen te oevenen, denk dat ik te oud ben hahahah ha
Image
R-Type

Post by R-Type » Mon Mar 02, 2009 20:50

In training kan ik Sagat's Tiger uppercut vrij makkelijk focus cancellen in zijn Ultra (Gebruik backdash). En Ryu's DP ook in zijn Ultra (foward dash). En Rufus' Messiah kick LK finisher. Maar tijdens live fights zijn er betere alternatieven imo.

Je kunt met Sagat ook gewoon zijn forward HK als anti-air doen en dan een Ultra erop. En met Ryu kun je een springende vijand met een LP Dragon Punch raken en dan opvangen met je Ultra. Als wakeup zijn beide via FADC wel handig, omdat je nogal wel eens een DP uitdeelt nadat je opstaat (breekt FA charges geloof ik).

Het beste is oefenen in Arcade mode totdat het een soort 2nd nature wordt. tegen zo'n stille training dummy en met infinite bars wordt het niet echt beter.
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Tue Mar 03, 2009 01:01

tja nou zelfs in trials lukt het me niet om die jump HK, low MP, HP tigerupper, FADC, HK tiger knee en dan de ultra.

blijf altijd hangen na die cancel, of hij dashed niet of schopt, of geen cancel of andere ellende.

crouch MK, ex uppercut en dan een ultra is wel sweet.

Heb net iets van 4 mensen die geen punten hebben, elke keer dat ik win krijg k maar 1 puntje erbij lol. Snap niet dat ze niet oevenen voordat ze met ranked bezig gaan en waarom installeren ze niet de game op de hdd ffs. Elke keer extra wachten voor 1bp newbz.
Image
Gameholic

Post by Gameholic » Tue Mar 03, 2009 10:02

Met een normale controller is het volgens mij sowieso amper te doen .. en dan heb ik nog wel de PS3-versie. Ik vind de game gewoon erg moeilijk lijkt het wel (medium). Ik kom gewoon bijna niet voorbij Seth met z'n kut aanvallen. Voor de rest is de game redelijk te doen, behalve Seth dan.

Iemand tips? Ik poep dan ook nog niet die Ultra's uit ..
Muzzle

Post by Muzzle » Tue Mar 03, 2009 17:40

Gameholic wrote:Met een normale controller is het volgens mij sowieso amper te doen .. en dan heb ik nog wel de PS3-versie. Ik vind de game gewoon erg moeilijk lijkt het wel (medium). Ik kom gewoon bijna niet voorbij Seth met z'n kut aanvallen. Voor de rest is de game redelijk te doen, behalve Seth dan.

Iemand tips? Ik poep dan ook nog niet die Ultra's uit ..

Ik denk dat het gewoon wennen is. Ik las volgens mij dat je hiervoor nooit echt SF games gespeeld hebt? Ik game nu niet zo veel meer zelf, maar bij SF IV gooi ik alle moves er zo uit, heb ook geen moeite met de arcade mode, speel hem vrij makkelijk met 1 credit uit op Hard (en bijna op de graad boven Hard inmiddels).
Zelf speel ik ook gewoon met de PS3 controller en ben niet anders gewend (speelde vroeger altijd de Alpha serie op de PSX enz.) dus ook dat vind ik geen probleem. Ik moet juist altijd wennen als ik een Street Fighter game ga spelen op mijn arcade kast... want ik speel al veel langer SF games op consoles dan op arcade kasten.

Gewoon volhouden in ieder geval. Het is in mijn ogen vooral een tactisch spelletje waarbij timing heel erg belangrijk is. Ook vind ik dat in de arcade mode er best wel bewegingspatronen te ontdekken zijn bij de meeste tegenstanders.

Succes ermee in ieder geval en gewoon volhouden, SF is echt een game die alleen maar toffer wordt als je zelf beter wordt.
Gameholic

Post by Gameholic » Tue Mar 03, 2009 19:11

Bedankt voor je advies/thoughts! Ik heb alleen SF2 (Turbo) vroeger relatief vaak gespeeld. Ik ben dan oook zeer te spreken over SFIV uiteraard maar ik moet nog helemaal aan de timing wennen. Het spel is gewoon enorm tijdloos en dient echt gekoesterd te worden, wil je echt beter worden. Maar daar is niks mis mee! Ga dus ook zo maar weer lekker oefenen :)
Muzzle

Post by Muzzle » Tue Mar 03, 2009 19:18

Ja, ik ben zelf ook niet super goed hoor (in Japan werd ik ook keihard geowned in de arcades met verschillende SF games). Maar ik speel alle SF games al vanaf mijn 10de ofzo, misschien zelfs wel iets jonger. Dus alle moves etc. zitten er echt ingebakken. Momenteel game ik niet zo veel meer, maar vroeger echt enorm veel, dus vandaar, het is net als fietsen, dat verleer je ook niet.
Online win ik met SF IV ook meestal wel, maar ik kan eigenlijk helemaal niet zulke fancy dingen haha. Ik speel echt puur op timing en strategie zegmaar. Ik kan wel gewoon alle moves en ultra's etc. maar cancels etc. amper...
Gewoon zorgen dat je niet constant in 'anti-air' moves springt etc....
Dan win je al een hele hoop ;-).
Gewoon minder fouten maken dan de tegenstander :-).

Succes ermee!

(Net geprobeerd om very hard met 1 credit uit te spelen, maar Seth gaf me net het laatste tikje terwijl hij ook nog maar 1 tikje nodig had, helaas :-(....)
Derek

Post by Derek » Wed Mar 04, 2009 00:05

Eindelijk SF4 ontvangen van Play.com. Het spel is zeker goed, maar m'n eigen vaardigheden vallen me vies tegen, vooral online. Vraag me af of ik wel de tijd/het geduld heb om net zoveel tijd in een beat 'em up te steken als vroeger. Mochten mensen nog een potje online willen spelen, mijn PSN is Derekbou.

Wie is jullie vaste character trouwens? Ik zit eraan te denken om met Rufus te oefenen. Na de paar potjes die ik online heb gespeeld, heb ik het idee dat hij wel effectief kan zijn tegen al die ken en ryu spelers die je tegenkomt.
Blackdragon

Post by Blackdragon » Wed Mar 04, 2009 01:03

Ik wordt gestoord van die online Blanka spelers heb er vaak maar geen antwoord op.
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Wed Mar 04, 2009 03:23

Blackdragon wrote:Ik wordt gestoord van die online Blanka spelers heb er vaak maar geen antwoord op.

dit werkt soms voor mij:

electra kan je crouch HK.

Slide kan je blokken en punishen.

bal kan je uppercutten

hoge bal blokken en punishen.

gellukkig moeten ze hun move laden, heb ook weleens last van die turtle blanka's en guiles.
Image
xxstillaxx

Post by xxstillaxx » Wed Mar 04, 2009 23:31

Blackdragon wrote:Ik wordt gestoord van die online Blanka spelers heb er vaak maar geen antwoord op.

Je kan tegen die horizontale rollen LP spammen.
Last edited by xxstillaxx on Wed Mar 04, 2009 23:58, edited 1 time in total.
Blackdragon

Post by Blackdragon » Wed Mar 04, 2009 23:44

Bedankt voor de tips, speel soms Akuma, maar het meeste Fei Long tot nu toe.
xxstillaxx

Post by xxstillaxx » Thu Mar 05, 2009 00:04

Kspeel zelf met de shoto's maar voornamelijk Gouken(bad ass mofo).
Vind wel tof dat iedreen van de oude garde maar ook nieuwe spelers fighting games weer een beetje oppakken. Was bijna uitgestorven op casual gebied. Voor mensen die willen sparren:
PSN: ShinShoryuken
XBLive: NTS Kakashi

Mildoe wrote:sommige combo's in die trial mode zijn echt verrot hard...ik krijg maar niet die ultra combo's gestringed na een focus cancel :S

Tuurlijk niet. Probeer als je misschien moeite hebt met die FC het op een knop te zetten die je niet gebruikt(als je ryu speelt dat je bijv. kkk weghaald en vervangt met Focus attack). En voor trail raad ik aan de lange combo's in stappen te oefenen. Dus als je moeite heb met laatste gedeelte alleen dat oefenen tot het lukt en daarna de string. Hier misschien ook een tip voor hard-trial : http://www.eventhubs.com/news/2009/feb/ ... nk-combos/ (niet veel mensen die dit weten :wink: )
Derek

Post by Derek » Thu Mar 05, 2009 11:44

Speel nu veel online met Blanka. Hij is ideaal tegen al die scrub shoto's. Even een EX-Ball door hun Hadouken heen, een d,f HP onder hun Hadoukens door. Shoryukens uitlokken en dan een High Ball doen. Ik vind het alleen wel zonde dat bijna iedereen met Ken/Ryu/Akuma/Sagat speelt. Hierdoor leer je alleen maar tegen zulke characters te spelen en heb je weinig variatie in de gevechten.

Iemand al mensen tegengekomen die echt goed waren met minder populaire characters? Ben één goede Vega tegengekomen. Iemand toevallig nog tips om al die luchtaanvallen (en grabs) tegen te gaan? HP of HK werkt vaak niet goed.
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Sat Mar 07, 2009 10:26

Hier in de arcade (Japan) spelen veel mensen met Zangief, Honda en Abel en ik moet zeggen dat die gasten echt tering goed zijn. Jammer is wel dat er veel gasten zijn die connecten met een lp/lk en dan constant dezelfde dikke combo eruit gooien. Ik zal morgen eens proberen een filmpje te posten van een arcade match hier, ik hoop dat ik een filmpje kan maken van een goede pot met Abel of Zangief.
almighty

Post by almighty » Sat Mar 07, 2009 11:11

ruderudie wrote:Hier in de arcade (Japan) spelen veel mensen met Zangief, Honda en Abel en ik moet zeggen dat die gasten echt tering goed zijn. Jammer is wel dat er veel gasten zijn die connecten met een lp/lk en dan constant dezelfde dikke combo eruit gooien. Ik zal morgen eens proberen een filmpje te posten van een arcade match hier, ik hoop dat ik een filmpje kan maken van een goede pot met Abel of Zangief.

Zelf hier een E-Honda speler en als je tijd/zin heb zie ik ook graag een goede match met een e'honda speler :wink:
Post Reply