NVS-4000 aansluiten op New Astro

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
almighty

NVS-4000 aansluiten op New Astro

Post by almighty » Tue Feb 03, 2009 16:22

Heb hier dus de zwaardere psu voor m'n new astro maar krijg geen geluid uit m'n speakers en ook werkt de hoofdschakelaar niet.
Eigenlijk werkt alleen de monitor en de jamma harness.
Wat doe ik vekeerd en moet ik het een en ander doorlussen om het aan de praat te krijgen?
Ben nogal bang dat ik een opdonder krijg dus alle hulp is welkom :)
(graag zelfs)
Image
Dit zat er zo al in:
Image
Deze tros kreeg ik er ook nog bij:
Image
Zo is het nu aangesloten en de gele op de witte female is voor het geluid:
Image
rechtsboven kan nu dus niet i.v.m de stekker die er nu in zit, en zo dus ook green prik naar het scherm.
audio zowel als bij in en out geprobeerd:
Image
Wel het zwarte blokje weer op de psu aangesloten en wel beeld maar nu ligt het zwarte bloke (roze/blauw draadje's) er wel uit.
Deze zijn volgens mij nodig om stroom te verkrijgen naar het onderste deel van de psu?(en een werkende audio/on/off schakelaar etc.)

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en kan zeker wel wat hulp gebruiken :roll:

Marc.
ElPancho
Active Level:
Active Level:

Post by ElPancho » Tue Feb 03, 2009 17:22

Interessant Marc, ik mag het ook nog doen met mijn nvs.
Kep nu ook een cab wired met deze voeding, Pooyan ook.
Sound out moet je in ieder geval hebben. En de verbinding die je op foto 2 hebt is ook bij mij in stand gebleven.
Iid waarschijlijk nodig om stroom ter verkrijgen naar het onderste deel.
Zal later een picca posten van hoe die nvs hier gewired is.
almighty

Post by almighty » Tue Feb 03, 2009 17:28

ElPancho wrote:Interessant Marc, ik mag het ook nog doen met mijn nvs.
Kep nu ook een cab wired met deze voeding, Pooyan ook.
Sound out moet je in ieder geval hebben. En de verbinding die je op foto 2 hebt is ook bij mij in stand gebleven.
Iid waarschijlijk nodig om stroom ter verkrijgen naar het onderste deel.
Zal later een picca posten van hoe die nvs hier gewired is.

graag want ben echt reuze benieuwd naar het geluid en zou graag alles zien werken met deze prachtvoeding :)
Neem aan dat als ik het een en ander moet doorlussen dat ook met kroonsteentjes kan/mag?
Heb snoer zat wat ik eventueel kan gebruiken van die tros die erbij zat.
almighty

Post by almighty » Tue Feb 03, 2009 18:53

zag wel bij sommige van deze voedingen van die ronde schijven...(wat is/doet dat?)
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Wed Feb 04, 2009 00:11

Voor zover ik kan zien vanaf de foto's is het niet zo moeilijk, maar meer een kwestie van wat draden afknippen en op de juiste connector zien te krijgen. Het geluid bjivoorbeeld werkt natuurlijk niet zo, omddat je of de source of de speakers in de voeding stops, maar er moet natuurlijk wel iets dan op de andere connector aangesloten worden. Is een rare zin, maar het is laat.
Kijk je moet de kabels die voor de speakers bedoeld zijn die van je JAMMA komen de speaker in prikken en bij de speaker out moet je natuurlijk je speakers aansluiten. IK begrijp dus dat je niet de juiste connectors hebt, deze moet je zien te regelen en dan solderen of als je dat niet kan, met kroonsteentjes werken, wat echt foeilelijk is, maar ja het werkt dan wel. DE rest lijkt me gewoon hetzelfde, kabels herleiden, de juiste plek op de connectors vinden en aansluiten, ziet er niet dramatisch uit, maar kost wel tijd en daar weet ik alles van dat dingen lang kunnen duren. Laat maar wat horen.

Hasan
ckong

Post by ckong » Wed Feb 04, 2009 07:51

Marc, hier een foto van mijn voeding. Helpt je misschien wat verder.

Image

Voor de audio moet je simpel je cab speakers via een stekker op je audio out connector aansluiten (op mijn foto zie je dat ik er nog een oranje stekker tussen gezet heb zodat ik met een verloopsnoertje het geluid om kan leiden naar een externe (5.1) speakerset)

De twee draden in de zwarte connector 'AC 100V in' gaan naar 'AC out', oranje stekkertje.

De vier draden in de zwarte connector 'AC 100V out' gaan naar een 6-weg zwarte stekker, vanwaar ze weer verder verdeeld worden naar diverse connectoren (vraag me niet hoe precies,dat weet ik ook niet)

Overigens kun je de stekkers (man/vrouw) met pinnetjes bij Starcab kopen, type AMP Type B.

succes er mee.
Wombat
Active Level:
Active Level:

Post by Wombat » Wed Feb 04, 2009 12:06

Ik kan helaas niet helpen met hoe aansluiten etc, maar ik kan wel zeggen: Lucky bastard :D. Relaxe voeding heb je daar! Daarmee kan je het gros van alle PCB's wel draaien, als het goed is ook de exotische model 2 boards etc!
S-E-G-A 8)
goatboy

Post by goatboy » Wed Feb 04, 2009 12:15

Ja inderdaad, Lucky bastard! Wou het niet zeggen maar als je deze voedingen gaat importeren sta je niet te lachen wat shipping betreft.
almighty

Post by almighty » Wed Feb 04, 2009 14:54

Heb al de perfecte oplossing gevonden haha, en gebruik deze psu alleen voor de monitor en jamma connector.(stroom)
Het geluid ga ik anders regelen aangezien ik hier ook niet uit kom.
Fotos volgens nog en op deze manier heeft jamma standaard een subwoofer ingebouwd en voorziet alle games van geluid waar de buren niet blij mee zijn.
almighty

Post by almighty » Wed Feb 04, 2009 22:14

Nou gewoon met de standaard psu die in de New Astro zit is het overbodig om voor een NVS-4000 te gaan i.v.m goed geluid.
Heb nu dus een subwoofer en 2 sateliet speakers aangesloten op de stekker die normaal aangesloten zit naar de standaard speakers.
Gewoon 10% de standaard volume knop opendraaien(anders staat hij dicht), en dan de volume verder regelen met de afstand bediening van het surround systeem.
Op deze manier maakt jamma dus gebruik van een surround systeem met een vette subwoofer en daar kan zelfs de NVS-4000 niet aan tippen.
Zal als ik tijd heb even een filmpje schieten en deze uploaden op youtube.
Hou de psu wel want je weet maar nooit wanneer de huidige er mee ophoud en een reserve is nooit weg.
Post Reply