Pooyan's Retro Console and Arcade Collection

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
Post Reply
ckong

Post by ckong » Thu Nov 27, 2008 21:32

goatboy wrote:Wat een feest! Leuke pakketjes zijn dat. :)

Wat Ibara betreft. Ik gebruik zelf geen continues. Dus kom tot nu niet verder dan level 3. Je moet de bom zoveel mogelijk gebruiken om een mega score te behalen. Net zoals Garegga.

Wel kicken hoor, Galuda staat ook nog steeds op mijn lijst van betaalbare Cave pcb's.

Moet je echt kopen, is een prachtige shooter. Ik vind de Cave games zo wie zo erg vet. En dan te bedenken dat ik tot een paar maanden geleden, voor mijn NAC tijdperk, nog nooit van Cave gehoord had :shock: Wat dat betreft heeft de NAC me echt geholpen om richting te geven aan mijn hobby. Ik bedoel, het (retro-)gamen was zo breed geworden, maar onder andere door de Astro en Cave kan ik me nu op een specifiek segment van het gamen richten zonder dat ik het gevoel heb dat ik alles moet hebben omdat ik bang ben wat moois te missen.

Oh ja, afgelopen maandag is mijn Centuri Phoenix PCB binnengekomen, een rasechte gouden klassieker SHMUP die ik vroegâh veel heb gespeeld. Nog even een jamma adapter knutselen en dan gamen maar.

Ik zal binnenkort even wat pics posten, maar ik wacht nog even tot mijn DS binnen komt. en dan bedoel ik geen Nintendo :?:
almighty

Post by almighty » Thu Nov 27, 2008 22:04

Je smaak is zeker vooruit gegaan Pooyan 8)
En je hoeft je echt niet te schamen hoor want een jaar geleden had ik ook nog nooit van Cave gehoord :lol:
Ben benieuwd naar je nieuwe fotos :)
ElPancho
Active Level:
Active Level:

Post by ElPancho » Mon Dec 01, 2008 16:52

Congrats on DS Pooyan, nice get.
ckong

Post by ckong » Mon Dec 01, 2008 18:26

ElPancho wrote:Congrats on DS Pooyan, nice get.

Thanks, kan niet wachten totdat hij binnenkomt. Heb hem voor een mooie prijs gekregen dacht ik.
ckong

Post by ckong » Fri Dec 12, 2008 20:24

Vorige week heb ik weer een paar klassieke SHMUP PCB's aan mijn collectie toegevoegd: Galaga (Midway) en Gaplus (Namco).

Maar het klapstuk van deze week is toch wel DeathSmiles. Sinds ik op youtube wat filmpjes had gezien wist ik dat ik deze game wilde hebben. En Gisteren werd de kit dan eindelijk bezorgd door Sinterklaas (verkleed als postbode, wel een beetje gek). Dit is nu mijn vijfde Cave game, en ik begin nu toch wel behoorlijk trots te worden op mijn retro en moderne arcade SHMUP verzameling. Fotootje:

Image

Ik had gehoopt dat de container van Ronnie met daarin hopelijk mijn tweede NAC ondertussen zou zijn aangekomen, maar dat duurt nog een weekje of zo. En aangezien ik de monitor in mijn huidige NAC getate heb, zal ik nog even moeten wachten voordat ik de game kan spelen.
goatboy

Post by goatboy » Fri Dec 12, 2008 20:42

Had het al gezien op een ander forum. :) Wat een aanwinst! Geduld moet je wel hebben als je kunt wachten met het spelen van dit juweel. Weet niet of ik dat had gekunt. (denk het niet).

Je hebt al 5 Cave games? Heb ik iets gemist?
ckong

Post by ckong » Fri Dec 12, 2008 22:57

goatboy wrote:Had het al gezien op een ander forum. :) Wat een aanwinst! Geduld moet je wel hebben als je kunt wachten met het spelen van dit juweel. Weet niet of ik dat had gekunt. (denk het niet).

Je hebt al 5 Cave games? Heb ik iets gemist?

Je bent welkom om de game een paar weken te lenen. Je woont vlak bij me, dus je kan hem zo komen ophalen (Versturen doe ik uiteraard niet, ben er zuinig op).

5 Cave games: DonPachi, Esp.ra.de, Espgaluda, Ibara en DS.
almighty

Post by almighty » Fri Dec 12, 2008 23:07

Zeer mooie aanwinst Pooyan maar dat wist je zelf natuurlijk ook wel 8)
Zou zelf niet kunnen wachten het had gewoon de crt gedraaid.
Ik blijf erbij dat 'Death Smiles' de beste cave game is hoewel ik de game nog geeneens gespeeld heb.Maar net wat je zelf al zei is als je wat filmpjes gezien heb is het eigenlijk wel duidelijk.
goatboy

Post by goatboy » Fri Dec 12, 2008 23:53

pooyan wrote:Je bent welkom om de game een paar weken te lenen. Je woont vlak bij me, dus je kan hem zo komen ophalen (Versturen doe ik uiteraard niet, ben er zuinig op).

Lenen? :shock: Wat een aanbod! Weet even niet wat ik moet zeggen.

Ik voel me zeer vereerd maar vindt dat je deze game eigenlijk eerst zelf moet spelen. Kom dan wel een keer kijken als je het goed vindt. Kan niet geloven dat ik dit af sla maar ja.
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Sat Dec 13, 2008 00:01

Nou idd, wat een genereus aanbod Erik, maar ja dat siert je wel, niet zelfzuchtig. Ik ben het in deze wel eens met Goatboy, eerst ff zelf ontmaagden hehehe. Veel speelplezier ermee! Echt een te vette game :shock:
ckong

Post by ckong » Sat Dec 13, 2008 07:58

goatboy wrote:
pooyan wrote:Je bent welkom om de game een paar weken te lenen. Je woont vlak bij me, dus je kan hem zo komen ophalen (Versturen doe ik uiteraard niet, ben er zuinig op).

Lenen? :shock: Wat een aanbod! Weet even niet wat ik moet zeggen.

Ik voel me zeer vereerd maar vindt dat je deze game eigenlijk eerst zelf moet spelen. Kom dan wel een keer kijken als je het goed vindt. Kan niet geloven dat ik dit af sla maar ja.

Is goed, je bent altijd welkom.
ckong

XBOX 360

Post by ckong » Mon Jan 19, 2009 23:11

Gisteren ben ik bij almighty op bezoek geweest (chapeau Marc, prachtige verzameling heb je in huis), en ik heb daar een virus opgelopen: Het 360 SHMUP virus. Dit virus blijkt erg besmettelijk te zijn en je komt er alleen bovenop (maar niet vanaf) door de faciliteiten te verschaffen om dit virus het hoofd te bieden.

Dus heb ik zojuist maar een Asian XBOX 360 besteld bij Play Asia. Weliswaar zonder HD, maar met een HDMI poort en draaiend op 220V. Scheelt tenminste weer gedoe en risico met een stroomconverter (hè Marc :wink: ) Morgen koop ik waarschijnlijk een losse HD, een VGA kabel en nog wat spullen bij dealextreme.com (hebben veel en nooit verzendkosten).

Uiteraard ook wat software gekocht:

- Dodonpachi etc. (pre order)
- Shooting Love (pre order)
- Raiden IV
- Ketsui (pre order)
- Ortomedius

Ik heb thuis weliswaar geen LCD TV, maar volgens Psykick zien de games er ook vet uit op een 31KHZ 29" VGA arcade monitor. En laat ik die nou net hebben :D

Dat wordt binnenkort genieten.
almighty

Re: XBOX 360

Post by almighty » Tue Jan 20, 2009 08:04

pooyan wrote:Gisteren ben ik bij almighty op bezoek geweest (chapeau Marc, prachtige verzameling heb je in huis), en ik heb daar een virus opgelopen: Het 360 SHMUP virus. Dit virus blijkt erg besmettelijk te zijn en je komt er alleen bovenop (maar niet vanaf) door de faciliteiten te verschaffen om dit virus het hoofd te bieden.

Dus heb ik zojuist maar een Asian XBOX 360 besteld bij Play Asia. Weliswaar zonder HD, maar met een HDMI poort en draaiend op 220V. Scheelt tenminste weer gedoe en risico met een stroomconverter (hè Marc :wink: ) Morgen koop ik waarschijnlijk een losse HD, een VGA kabel en nog wat spullen bij dealextreme.com (hebben veel en nooit verzendkosten).

Uiteraard ook wat software gekocht:

- Dodonpachi etc. (pre order)
- Shooting Love (pre order)
- Raiden IV
- Ketsui (pre order)
- Ortomedius

Ik heb thuis weliswaar geen LCD TV, maar volgens Psykick zien de games er ook vet uit op een 31KHZ 29" VGA arcade monitor. En laat ik die nou net hebben :D

Dat wordt binnenkort genieten.

:lol:

Veel plezier straks met je 360 Erik maar dat zal zeker wel goed komen :wink:
ckong

Post by ckong » Fri Jan 23, 2009 19:30

Ik heb vandaag mijn Asian 360 in ontvangst mogen nemen. Gelukkig kon ik er probleemloos mijn 203W PAL 360 PSU op aansluiten, dus hij deed het meteen (mijn stekker adpater voor de Asian PSU is nog ergens onderweg).

Ik heb meteen twee gamertags aangemaakt, eentje met lokalisatie Japan (nickname Arkumori) en eentje met localisatie Nederland (nickname umagumari). Nu nog even wachten tot mijn VGA kabeltje en de SHMUP's binnen komen, en dan is het knallen maar.

Almighty en Psykick, maak jullie borst maar nat (als je tenminste toegang hebt tot Japan Live), ik schiet jullie compleet van het scherm af :twisted:
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Fri Jan 23, 2009 19:50

pooyan wrote:Almighty en Psykick, maak jullie borst maar nat (als je tenminste toegang hebt tot Japan Live), ik schiet jullie compleet van het scherm af :twisted:

Bring it on 8)
ElPancho
Active Level:
Active Level:

Post by ElPancho » Fri Jan 23, 2009 19:56

Psykick wrote: Bring it on 8)

Ik dacht al dat kan nooit lang duren !

Nog een maandje, zal ik hem ook wel hebben.
almighty

Post by almighty » Fri Jan 23, 2009 20:15

Psykick wrote:
pooyan wrote:Almighty en Psykick, maak jullie borst maar nat (als je tenminste toegang hebt tot Japan Live), ik schiet jullie compleet van het scherm af :twisted:

Bring it on 8)

:lol:
Als je net zo slecht speelde als bij mij met 'Salamander' dan heb ik niks te vrezen :wink:
Moet trouwens ook nog eerst een gold membership bestellen...
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Fri Jan 23, 2009 21:52

Via marktpaats kan je ze vaak vinden voor rond de 35 a 40 euro scheelt toch weer zo'n slordige 20 Euro ;)

ps deze was nog gratis, maar alle volgende tips ga ik vanaf nu geld voor rekenen ;)
ckong

Post by ckong » Thu Feb 05, 2009 12:43

Zojuist ontvangen uit Japan (Yahoo items):

Image

Tot mijn verrassing is dit de limited edition, dus inclusief de onslaught raiden fighters special edition DVD (This is an official game strategy DVD of the game, produced by INH CO.,LTD. It was based on The Onslaught Raiden Fighters walkthrough video series, but with remastered video footage, new tutorial layout, audio commentaries from producers, players, composers. The INH shop order also includes Raiden Fighters Aces Secret File, which includes additional strategies and bonus game production materials. The DVD is included in the limited version of the game).

Ik dacht dat ik de gewone versie had gekocht, dit is dus een meevaller.

En:

Image

Hier heb ik lang over nagedacht, maar ik heb er zoveel goeds over gelezen, dat ik uiteiindelijk toch maar tot aankoop ben overgegaan. Deze upscan converter zal ik vooral gebruiken om oudere gameconsoles inclusief de PS2 en de Gamecube op VGA monitoren en LCD schermen aan te sluiten. Maar je kunt er veel meer mee doen. Voor wie wat meer wil lezen over upscan converters en zo:
http://retrogaming.hazard-city.de/

Tot slot heb ik zojuist Death Smiles bij Play Asia besteld (ik lig met griep in bed, heb dus alle tijd om dit soort aankopen overdag te doen :? ) De release date is 23 april.

Trouwens, ik heb nog 2 coupons van $5, geldig tot 16 maart. De eerste twee die mij een PM sturen krijgen de code.
Last edited by ckong on Thu Feb 05, 2009 13:16, edited 2 times in total.
almighty

Post by almighty » Thu Feb 05, 2009 12:49

Ook de Death Smiles [First Print Limited Edition] gekocht of de normale versie?
Helaas nog wel even wachten maar ben reuze benieuwd naar deze port.
ckong

Post by ckong » Thu Feb 05, 2009 13:15

De normale versie, wat moet ik met een soundtrack?
ckong

Post by ckong » Sun Mar 29, 2009 19:49

Zo, even een update. De laatste tijd heb ik weinig gepost in dit topic, maar ik heb toch niet stil gezeten. De afgelopen maanden heb ik de volgende PCB's aangeschaft (allemaal origineel uiteraard):
Pac-Man, Donkey Kong, Ms. Pac-Man, Moon Cresta, Galaga, Gaplus, Galaga '88, R-Type, R-Type 2.

Ik weet, het zijn allemaal oude games, maar je kunt niet ontkennen dat het echte klassiekers zijn. En hoewel je ze ook 100% accuraat in Mame kunt spelen, is het toch leuk om een aantal originele arcade games te hebben. Mijn wensenlijstje is nu al weer aardig ingekort, er staan er nog 30 (!) op, waaronder Batrider, Batlle Garegga, Pooyan (uiteraard) en andere toppers.

Oh ja, en vandaag heb ik Tekken 4 gekocht, inclusief een Naomi Universal cab :D Hoewel ik niet een grote fan ben van Figters, lijkt Tekken 4 me een mooie game.

Maar het ging me uiteraard om de Universal. Ik moest er vandaag wel het hele land voor over (van Duitse grens tot Zeeland zo'n beetje), maar het is de moeite waard geweest. Ik ben nu de trotse eigenaar van een Naomi Universal Cab (met system 246, whatever). De cab ziet er nog goed uit, maar is wel erg smerig. Maar goed, er is niets wat een poetsdoek en een luchtcompressor niet schoon krijgt. Belangrijkste is dat de monitor perfect is, geen screen burn en een erg mooi plaatje.

Ik moest de cab wel bijna helemaal demonteren voordat hij in mijn auto paste, maar dat komt me goed uit want nu kan ik alle onderdelen goed reinigen voordat ik de cab weer in elkaar zet. De verkoper was verrast dat ik zo maar aan het 'slopen' ging, en ik eigenlijk ook. Maar ja, alles wat in elkaar is gezet kan uit elkaar en weer in elkaar. Zo lang je het maar met beleid doet :lol:

Ik weet nog niet of ik er meer games voor ga kopen. Maar ik hang er in ieder geval mijn DC, de PS2, de XBOX en de XBOX 360 in.

Zoals eerder gezegd zit er nu een soort PC in (system 246) en allerlei andere voor mij onbekende elektronica. Ik moet me daar eerst maar eens in verdiepen, en misschien wil ik wel een GD rom set (of zeg ik nu iets stoms, Goatboy).

Zodra de cab staat zal ik wat pics posten.
goatboy

Post by goatboy » Sun Mar 29, 2009 20:04

Gefeliciteerd Erik en welkom bij de club van Naomi bezitters. :D En geen screenburn? Grandiose catch zou ik zeggen. Naomi GD-Rom setup is wel een aanrader maar als je er een DC in propt heb je eigenlijk hetzelfde maar dan zonder de arcade settings.

De Namco System 246 mobo + Tekken 4 kun je eventueel zeker verkopen voor rondt de Euro 200,- mocht je dit willen. Niet aan mij want ik hou ook niet van fighters. :wink:

Veel plezier bij het schoonmaken en ik kijk uit naar de pics.
Last edited by goatboy on Sun Mar 29, 2009 20:06, edited 1 time in total.
ElPancho
Active Level:
Active Level:

Post by ElPancho » Sun Mar 29, 2009 20:05

Goede vangst Erik, gefeliciteerd !

Benieuwd naar de foto's.
Team 15 kHz
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Sun Mar 29, 2009 20:45

Damn nice catch, dat is het ritje wel waard. Mocht je de 246 + tekken 4 kwijt willen dan hou ik me aanbevolen ;)
Post Reply