Arcade Cabinet import

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Arcade Cabinet import

Post by ruderudie » Mon Nov 03, 2008 08:25

Ik dacht dat het misschien handig is om de verschillende mogelijkheden in het importeren van cabs hier weer te geven. Zelf kan ik de komende tijd hier niks aan doen omdat ik in januari 3 maanden ga reizen en daar veel geld voor nodig heb. Hier mijn correspondentie van de laatste tijd:

Highway Sales (Australië):

Hi Rudie,

We would probably only ship you the Egret 2 cabinets from Asia as the freight costs from Australia is not reasonable. We have Egret 2 cabinets @$595usd in Japan. I also have stock stock in Hong Kong but most are with monitor burn (pricing is $395usd if you take all stocks - around 11pcs - machines 220v, clean and tidy).

If I can help with any other details please let me know.
Kind Regards,
Steve

Coinopexpress (Honk Kong):

Hello Rudie,

My best pricing for 2 player control panel, 110volt machine on container order basis is;

18pcs Egret 2 - $595usd
18pcs Egret 3 - sold out (price for reference is $795usd)
39pcs Blast City - $895usd
22pcs Astro City - sold out (price for reference is $450usd)
12pcs New Astro City - $495usd
16pcs Atomiswave SD - sold out (price for reference is $495usd)

If any cabinet is of interest, please inform to me and I will immediately check the freight costs for you (please advise me which is your nearest port). We have daily shipments to Europe so hope I can give you the best pricing on the freight.

Best Regards,
Thomas Ho
goatboy

Post by goatboy » Mon Nov 03, 2008 19:10

Ok, Wat is de intentie dan? Om een container met cabs te laten komen of gewoon een paar?
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Mon Nov 03, 2008 19:13

Container in het nieuwe jaar :lol:
Begin maar te sparen jongens en het vrouwtje een tijdje goed in de watten teleggen hehe
ckong

Post by ckong » Mon Nov 03, 2008 20:55

Psykick wrote:Container in het nieuwe jaar :lol:
Begin maar te sparen jongens en het vrouwtje een tijdje goed in de watten teleggen hehe

Je bent wat van plan dus. Ben benieuwd. :P Hoe meer cabs in ons kikkerlandje, hoe beter.
mustbeDreaming
Active Level:
Active Level:

Post by mustbeDreaming » Mon Nov 03, 2008 21:57

Een AWSD voor 500 dollar?? Dan heb ik op het verkeerde moment eentje gekocht voor 800 euro, excl. verzendkosten..

Wanneer komt er een disclaimer op deze site dat je aan één candy nooit genoeg zal hebben? ;)
almighty

Post by almighty » Mon Nov 03, 2008 22:08

mustbeDreaming wrote:Een AWSD voor 500 dollar?? Dan heb ik op het verkeerde moment eentje gekocht voor 800 euro, excl. verzendkosten..

En de rest want er komen zeker nog wel wat kosten bij :wink:
goatboy

Post by goatboy » Mon Nov 03, 2008 23:02

mustbeDreaming wrote:Een AWSD voor 500 dollar?? Dan heb ik op het verkeerde moment eentje gekocht voor 800 euro, excl. verzendkosten..

Ja, die prijzen zijn erg misleidend, Ik wou een tijdje terug 2 egret3 cabs uit japan laten komen. Die waren dus EURO 545,- per stuk. (ex works) Dat will zeggen dat alle shippingkosten (douanekosten, tax, vervoer in nederland, opslag) voor de koper zijn.

Toen ik aan het rekenen ging en ongeveer de kosten ging optellen kwam het per cab ongeveer op 1100,- uit. :shock: Dus dat had in mijn geval bijna geen zin. De tijd en moeite (en misschien hoofdpijn) nog achterwege te laten.

Een AWSD voor EURO 800,- is een mooie prijs vindt ik.
mustbeDreaming
Active Level:
Active Level:

Post by mustbeDreaming » Mon Nov 03, 2008 23:19

Bedankt voor je geruststelling ;)

Ik zal wel ergens in 2009 weer geld hebben voor evt. een (deze keer) near-mint egret2 :)
goatboy

Post by goatboy » Mon Nov 03, 2008 23:36

Een Egret 2 naast m'n Egret 3. (Yumm!) En m'n New Astro natuurlijk niet te vergeten die ik erg veel gebruik voor Ibara op het moment. Gruwelijk gewoon! :)
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Tue Nov 04, 2008 08:26

Als je de goede contacten hebt is het zeker mogelijk om een goede AW cab in Nederland te krijgen voor rond de 600 euro. Uiteraard moet je dan wel een container met +- 10-12 stuks importeren.
goatboy

Post by goatboy » Tue Nov 04, 2008 09:29

AWSD's zou ik zowiezo niet importeren. Omdat je deze nog wel 'ns in overvloed tegen komt. En het 2P panel probleem natuurlijk.

Ik heb zelf helaas geen tijd om dit soort dingen te regelen. Vooral het logistieke gedeelte is niet echt mijn ding.

Jammer dat Ronnie's volgende zending zo'n 'load of crap' is. :wink:
mustbeDreaming
Active Level:
Active Level:

Post by mustbeDreaming » Tue Nov 04, 2008 09:34

Misschien moet er maar eens een lijstje gemaakt worden met iedereen's wensen, voordat er weer een nieuwe aktie start en uiteindelijk niemand interesse heeft, omdat iedereen net iets anders wil. Of zal dat wel meevallen?
goatboy

Post by goatboy » Tue Nov 04, 2008 09:54

Een verlanglijst met allemaal verschillende cabs kan ik me vorstellen dat het moeilijk is deze allemaal te vinden. Denk dat het er ook net vanaf hangt wat je aangeboden krijgt.
ckong

Post by ckong » Tue Nov 04, 2008 10:26

goatboy wrote:Jammer dat Ronnie's volgende zending zo'n 'load of crap' is. :wink:

Nou, dat is wel erg kort door de bocht :? :wink:

Ik heb toevallig wel weer een NAC gereserveerd, dus als het meezit heb ik er binnenkort twee :D
Pat7o
Active Level:
Active Level:

Post by Pat7o » Tue Nov 04, 2008 10:34

goatboy wrote:Jammer dat Ronnie's volgende zending zo'n 'load of crap' is. :wink:

voor jou misschien, maar zeker niet voor mij!

ik ga er zeker 1 en ik hoop zelfs twee kasten uit halen. Ik ben er van overtuigd dat hij ook deze zending zo kwijt is.
nogmaals...smaken verschillen, gelukkig.
goatboy

Post by goatboy » Tue Nov 04, 2008 10:43

Ouch! Was ook niet echt serieus bedoeld mannen! :o

Trouwens, Zo'n 'Blast City' wordt met de dag stoerder in I.M.H.O.
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Tue Nov 04, 2008 12:01

Ronnie is die cabs zo kwijt, dat is echt geen probleem. Alleen de Aero's importeren is een gokje, maar astros en windies raak je zeker zo kwijt.

Om allemaal verschillende cabs op verzoek te importeren is echt een hele opgave. Bij KC was er wel een mogelijkheid hiertoe af en toe, omdat wegens jarenlange contacten er een gratis opslag in Japan geregeld kon worden. Gedurende maanden kochten ze dan cabs via Yahoo en suppliers, lieten ze allemaal naar 1 opslag brengen en uiteindelijk werd de hele partij in een container gestopt en vervoerd.

Ik weet niet hoe het met Ronnie's opslagmogelijkheden zit, maar indien deze aanwezig is zou het ook mogelijk zijn om wanneer je een cab vind deze te kopen en laten vervoeren naar zijn opslag. Vervolgens met een zending mee laten komen.

Anyway, ik weet niks van Ronnie's business dus ik denk dat we tot nu toe al erg blij moeten zijn met deze ontwikkeling dat er regelmatig candies naar Nederland komen. Ik denk dat als dit (vruchtbaar) blijft lopen en de contacten met suppliers steeds beter worden, er vanzelf een punt wordt bereikt dat zowel kwaliteit, prijs als cabkeuze alleen maar beter wordt. Neem dus vooral die volgende lading van Ronnie af!!!

@ goatboy:

AW's zou ik juist wel importeren, cabs zijn nog erg jong, tri-sync, best ogende cabs op de markt, demontabel cp, etc. Je hebt dan gewoon een cab van slechts enkele jaren oud voor erg weinig geld. Een cp is zo vervangen, anders laat je er eentje custom maken. AW's rulen.
goatboy

Post by goatboy » Tue Nov 04, 2008 12:21

Dat van die AWSD's was uit persoonlijk oogpunt en als je een beetje rondneust kun je deze erg makkelijk vinden in Belgie, Duitsland en Frankrijk. Dus het zou zonde zijn als je er een aantal importeerd die uiteindelijk duurder uitvallen.

Het zijn natuurlijk erg mooie cabs qua vormgeving en opties. Had er zelf ook bijna 1 gekocht maar heb toen m'n E3 kunnen kopen.

Alleen waarom moeten we er contant op gewezen worden dat we blij/dankbaar moeten zijn? Uiteindelijk wordt er goed geld voor betaald.
Dat we blij zijn met onze aanwinsten bewijzen de reakties op dit forum toch ook wel?
almighty

Post by almighty » Tue Nov 04, 2008 12:41

goatboy wrote:Dat van die AWSD's was uit persoonlijk oogpunt en als je een beetje rondneust kun je deze erg makkelijk vinden in Belgie, Duitsland en Frankrijk. Dus het zou zonde zijn als je er een aantal importeerd die uiteindelijk duurder uitvallen.

http://www.kapaza.nl/Diversen/Automaten/12424614/Borne_darcade_Jamma_Egret_Atomiswave.html
800 euro :wink:
Blijft een plaatje om te zien.(samen met een Egret III)
goatboy

Post by goatboy » Tue Nov 04, 2008 13:10

Dat bedoel ik. Hij heeft er nog 5. :)
ckong

Post by ckong » Tue Nov 04, 2008 14:37

goatboy wrote:Dat bedoel ik. Hij heeft er nog 5. :)

Binnenkort misschien nog maar 4.
goatboy

Post by goatboy » Tue Nov 04, 2008 14:44

pooyan wrote:Binnenkort misschien nog maar 4.

Ik hoop het voor je. :) Als je er toch heen rijdt neem dan gelijk wat van die stools mee. ...Serieus.
Pat7o
Active Level:
Active Level:

Post by Pat7o » Tue Nov 04, 2008 15:18

stelletje Cabjunkies!

:wink:
ckong

Post by ckong » Tue Nov 04, 2008 15:27

Pat7o wrote:stelletje Cabjunkies!

:wink:

Ook een junkie leeft maar 1x
mustbeDreaming
Active Level:
Active Level:

Post by mustbeDreaming » Tue Nov 04, 2008 16:31

pooyan wrote:
goatboy wrote:Dat bedoel ik. Hij heeft er nog 5. :)

Binnenkort misschien nog maar 4.

En ik had nummertje 6 gekocht :D
Post Reply