[Opgelost] Help! Mijn sega new astro city heeft problemen..

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
mustbeDreaming
Active Level:
Active Level:

[Opgelost] Help! Mijn sega new astro city heeft problemen..

Post by mustbeDreaming » Sun Oct 12, 2008 22:00

.. of ik snap er niks van.

Hieronder wat meer foto's en filmpjes.
Ik had vandaag mijn neogeo 4slot er aan gehangen met mvs->jamma converter ertussen. Nu gingen er wat dingen fout:

1. Op het eerste filmpje hoor je de voeding enorm knetteren, dit gebeurt ook wanneer er niets op de jamma stekker zit. Dit is denk ik niet normaal?

2. Op filmpje twee zie je rare verticale strepen, waar zou dit aan kunnen liggen?

Ik maak me vooral zorgen om punt 1, hopelijk is het niet ernstigs..

http://www.mustbedreaming.com/forumstuff/MVI_9055.avi
http://www.mustbedreaming.com/forumstuff/MVI_9057.avi

Image
Image
Image
Last edited by mustbeDreaming on Sat Oct 25, 2008 22:05, edited 1 time in total.
ckong

Post by ckong » Sun Oct 12, 2008 22:31

Dat geknetter klinkt inderdaad niet best, maar ik zou niet weten wat dat kan zijn. Ik heb ook een andere voeding in mijn New Astro staan.

Die strepen had ik gisteren ook bij een MVS game die ik voor het eerst wilde spelen (gisteren binnen gekregen), KOF 2001. Echter, na een goede schoonmaakbeurt van de contactpunten van de MVS cartridge waren de strepen verdwenen en had ik een mooi beeld. Blijkbaar was er geen optimaal contact tussen mijn game en mijn MV-1F board.

succes :?
goatboy

Post by goatboy » Sun Oct 12, 2008 23:15

Dit is inderdaad niet normaal! Phuck zeg! Ik heb dezelfde voeding in m'n New Astro en dat geknetter heb ik zeker niet. Kom je nu pas achter dat geknetter of doet ie dat sinds je het mvs board had aangesloten?
almighty

Post by almighty » Mon Oct 13, 2008 07:08

Heb hier ook dezelfde psu maar ook geen problemen mee.
Zelf denk ik dat hij je MVS 4 slot niet trekt en je zou er eens een pcb board op aan moeten sluiten om er zeker van te zijn dat het niet aan de psu ligt.
Maar als dat geknetter er al is zonder dat je er wat op aangelsoten heb dan weet ik het eigenlijk ook niet meer en vrees het ergste... :cry:

Wat pooyan zij klopt.De contact punten zijn ranzig en wat schoonmaak werk doet dan wonderen.
Last edited by almighty on Mon Oct 13, 2008 07:11, edited 1 time in total.
mustbeDreaming
Active Level:
Active Level:

Post by mustbeDreaming » Mon Oct 13, 2008 07:10

Zonder het board aangesloten knetterde hij ook.
Ik had hier bij Ronnie niet op gelet.. zal jammer zijn als ik ook nog eens een nieuwe voeding zou moeten kopen..
mustbeDreaming
Active Level:
Active Level:

Post by mustbeDreaming » Mon Oct 13, 2008 07:12

@almighty: Hij knetterde ook tijdens het "opstarten" van de monitor.
Ik zal vandaag nog eens kijken, en anders een goedkoop pcbtje ergens zien te vinden.
almighty

Post by almighty » Mon Oct 13, 2008 07:13

Wat je mischien ook kunt doen is de boel lostrekken en goed stofvrij maken en dan alles weer aansluiten.Mischien zit er ergens wat stof ofzo?

Wel balen zo...
ckong

Post by ckong » Mon Oct 13, 2008 08:10

mustbeDreaming wrote:@almighty: Hij knetterde ook tijdens het "opstarten" van de monitor.
Ik zal vandaag nog eens kijken, en anders een goedkoop pcbtje ergens zien te vinden.

Heb je je cab wel goed geaard? Ik weet niet of het knetteren daarmee te maken heeft (ook bij opstarten monitor), maar aangezien je voeding toch iets doet wat niet hoort, lijkt me een goede aarding wel zo veilig.

Voor als je het niet weet: aan de achterkant van je cab vindt je het aarde-aansluitpunt. Gebruik het!
mustbeDreaming
Active Level:
Active Level:

Post by mustbeDreaming » Mon Oct 13, 2008 19:49

De kast staat op dit moment in de garage, ik ga wel verder testen wanneer hij in huis staat. Wie weet is het wel iets vochtiger in de garage.. denk het niet, maar weet het anders ook niet.

De monitor maakt nu ook al rare "high-voltage" geluiden.

Bedankt voor de tips en ik kom er later wel op terug..
goatboy

Post by goatboy » Mon Oct 13, 2008 20:30

Misschien beide cabs z.s.m. naar binnen verhuizen voordat je nog meer schade krijgt. Als je garage verwarmt is hoeft dit natuurlijk niet. Hoop dat het allemaal goed komt.
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Mon Oct 13, 2008 22:24

Dat geknetter van je voeding duidt erop dat er idd iets met de joints op je voedingprint aan de hand is. Dit kan je oplossen evt. door de voeding open te schroeven goed schoon te maken en eigenlijk alle soldeerpunten na te lopen en opnieuw te solderen. Je zal als je hem open aansluit ook waarschijnlijk horen welk onderdeel knettert en zo het probleem herleiden. Je kunt dan evt. dat onderdeel vervangen. Ik heb in het ergste geval nog wel zo'n zelfde voeding voor je liggen, maar ik ben zelf eigenlijk een voorstander van je cab 220 te maken door een 220 voeding erin te gooien, het enige wat op 110v moet blijven in jouw geval is de monitor.

ALs ik kijk naar je JAMMA connector zie ik een blauwe connector met daaraan een print en daarna weer een zwarte JAMMA connector die je dan weer aansluit aan je MVS. Ik wil je iig adviseren om die print eraf te halen en de blauwe JAMMA connector die direct aan de kabels verbonden is op je MVS aan te sluiten.
Mocht je het probleem blijven houden moet je de MVS openmaken, alle stof wegblazen of stofzuigen, daarna met contactspray de gamesleuven inspuiten en dan weer dichtmaken. Daarna pak je je games en een heel fijn schuurpapiertje, daarmee ga je de 2 printen van je games licht opschuren ( beide kanten ), dit doe je ook met je MVS aansluitpunt naar JAMMA. Beide kanten licht opschuren, zo zorg je dat de contacten dus weer goed contact maken met elkaar en kan je dat iig uitsluiten. Daarna kan je pas zeggen of het probleem in je game zit of je moederboard. Maar je begint eerst met uitsluiten zodat je de oorzaak uiteindelijk kan opsporen

Heb je btw een MVS board en een spel maar? Probeer het spel in een andere sleuf sowieso en kijk of je een ander board en spel kan scoren, zo kan je uitsluiten. Ik heb er evt. wel eentje voor je te leen, maar dan moet je wel de verzendkosten heen en weer betalen, of je moet jouw spullen sturen zodat ik het voor je kan fixen evt. Succes!

Hasan
mustbeDreaming
Active Level:
Active Level:

Post by mustbeDreaming » Mon Oct 13, 2008 23:46

@ Psykick: Is er makkelijk een nieuwe voeding in te zetten en waarom zou dit beter zijn?

Ik vind het nog steeds raar dat ik bij Ronnie niets hoorde.. wie weet is er tijdens het transport wel iets fout gegaan.

Verder weet ik nog heel weinig over de hardware in de kasten, dus durf er nog niet zoveel mee te doen, maar wanneer er plek voor is, ga ik zeker alles "debuggen".

De print is dit: http://www.jammaboards.com/store/neogeo ... d_198.html

Het enige spel wat ik nu heb is een nieuwe samurai shodown 5, dus deze is nog helemaal schoon. Maar er komen nog meer losse mvs cartridges aan binnenkort waarmee ik ook kan testen. Ik merkte wel gelijk dat de knoppen totaal niet goed gemapped waren, maar dat is weer een ander verhaal denk ik ;)

Wel lastig dat ik twee problemen tegelijk heb, maar de voeding is voor nu veel belangrijker.

Bedankt voor de info, zal alles zeker nog proberen.
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Tue Oct 14, 2008 00:24

Ga maar eerst ff testen en dan zien we wel weer verder. De voeding veranderen in 220 is gewoon makkelijker vind ik, is kleiner en je hoeft zo'n enorm blok aan je cab te hangen om om te vormen, Je kan gewoon alleen een kleine omvormer in je cab doen voor je monitor alleen. Succes!
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Mon Oct 20, 2008 18:51

Hoe gaat het hier met de astro, leeft ie al?
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Mon Oct 20, 2008 20:17

ja idd, whazzup? Leeft de ts eigenlijk nog wel, je weet maar nooit met 110v hehe
mustbeDreaming
Active Level:
Active Level:

Post by mustbeDreaming » Mon Oct 20, 2008 22:35

Ben nog steeds aan het klussen aan mijn huis. Dus de cabs staan te niksen.
En in m'n andere thread had ik een paar foto's van mijn neogeo spellen gezet, dus ik ben zeker wel levend ;)

En hopelijk mijn cabs ook. Over een aantal weken.
mustbeDreaming
Active Level:
Active Level:

Post by mustbeDreaming » Sat Oct 25, 2008 22:05

Het is opgelost!

De kast in het huis gezet, een nachtje laten staan en het heeft geholpen.
Hij is nu helemaal stil, geen knetter meer en geen enge monitorgeluiden.

De neogeo 4-slot doet het er goed op, heb de jamma connector schoon gemaakt met contact spray. Daarna nog wel een blunder gemaakt door perongeluk heel het motherboard met contactspray onder te spuiten, omdat ik dacht dat ik de air duster (?) in mijn handen had.

Nu op naar de volgende stappen:
- alle buttons correct aansluiten (pinouts oid zoeken dus..)
- kijken of de speakers ook via stereo kunnen worden aangesloten
- schoonmaken en schroeven erbij zoeken.. de coin counter heeft 70500~ wat is die van jullie? :)
almighty

Post by almighty » Sat Oct 25, 2008 22:22

Fijn om te horen dat alles weer goed is man 8)
Even gekeken en mijn 'coincounter' staat nu op 59.000~
ckong

Post by ckong » Sat Oct 25, 2008 23:15

mustbeDreaming wrote:Het is opgelost!

Daarna nog wel een blunder gemaakt door perongeluk heel het motherboard met contactspray onder te spuiten, omdat ik dacht dat ik de air duster (?) in mijn handen had.

de coin counter heeft 70500~ wat is die van jullie? :)

Mijn coin counter staat op 86446. Maar ik heb de laatste tijd ook aardig wat gespeeld :wink:

Weet je wat ik een keer gedaan heb om een pcb board schoon te krijgen? Ik had een PCE Duo waarvan het geluid niet goed werkte. Dit bleek onder andere te komen doordat er een hoop condensatoren in zaten van slechte kwaliteit, veel lekkage. Ik heb toen het moederbord uit de PCE gehaald en het voeding gedeelte en het lasergedeelte verwijderd. Vervolgens heb ik het moederbord in de vaatwasser gestopt. Blokje zeep er bij en wassen maar (lang programma). Het kwam er weer erg schoon uit, en na 24 uur drogen heb ik de boel weer gemonteerd. De PCE deed het gewoon, behalve het geluid want er moesten nog behoorlijk wat condensatoren vervangen worden.
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Sat Oct 25, 2008 23:21

mustbeDreaming wrote:Het is opgelost!

De neogeo 4-slot doet het er goed op, heb de jamma connector schoon gemaakt met contact spray. Daarna nog wel een blunder gemaakt door perongeluk heel het motherboard met contactspray onder te spuiten, omdat ik dacht dat ik de air duster (?) in mijn handen had.

Dat is geen probleem hoor, dat is alleen maar goed ;)
Voor de rest goed om te horen dat alles naar wens verloopt!
Post Reply