Demon Front PGM

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
goatboy

Demon Front PGM

Post by goatboy » Wed Sep 24, 2008 23:13

Ben de nu trotse bezitter van een PGM moederboard met de cart 'Demon Front'. Vandaag binnen gekregen van Excellentcom.net en gelijk op m'n new astro gespeelt. Was altijd al benieuwd naar deze game. Demon Front is een 'Metal Slug' clone met een 'fantasie' sausje erover. Alleen de graphics zijn veel smoother (60fps) dan bij Metal Slug (30fps). Heb het PGM moederbord dus alleen voor deze game gekocht en beschouw het eigenlijk als 1 pcb. Games zoals Ketsui van Cave gebruiken ook de PGM hardware maar komen op een eigen pcb.

Het eerste wat me opviel is hoe mega scherp het beeld was van de new astro vergeleken met de multi-pcb. Ik heb nu dus pas echt goed kunnen genieten van de beeldkwaliteit van m'n new astro. Wat gaaf zeg!

Is het normaal dat een originele pcb een veel scherper beeld geeft dan een multi-pcb? Vergeleken met 'demon front' is het gewoon 'ruk'.
ckong

Post by ckong » Thu Sep 25, 2008 08:46

Ik heb niet zoveel verstand van RGB output signalen, maar ik kan me voorstellen dat alle output van een specifieke game pcb geoptimaliseerd is voor die game, dus geluid, maar vooral ook beeld.

Ik weet niet welke multi PCB je hebt, maar bij bijvoorbeeld de 1069 in 1 is gewoon sprake van emulatie (gebaseerd op een gemodificeerde Mame versie geloof ik). Op zo'n multi PCB zitten 'software roms' op een HD van games die oorspronkelijk verschillende output hebben, zoals verschillen in framerate (frequentie), verschillen in resoluties en verschillen in kleurpaletten. Een emulator maakt daarbij volgens mij gebruik van het beste gemiddelde, waardoor je dus nooit zomaar een optimale output per game hebt. Je kunt dit uiteraard wel weer finetunen per game (tenminste in Mame), zodat je alsnog een nagenoeg perfect beeld hebt, maar dat zal met een multi PCB niet gaan, daar zijn alle emulatie instellingen als het ware standaard ingebakken.

Lijkt me overigens een leuke game, van een screenshot gezien. Doet me een beetje denken aan een Parodius uitvoering van Metal Slug.

Een beetje offtopic, maar bij deze nog een link naar een leuk en leerzaam artikel over scanlines http://scanlines.hazard-city.de/
goatboy

Post by goatboy » Thu Sep 25, 2008 11:59

Bedankt voor je reaktie! Heb zelf de 1069-in-1 multi-pcb en je kunt inderdaad veel instellen per emu. Alleen nog niet de tijd voor genomen. maar nu eerst Demon Front! :)
Post Reply