Tips voor (online) arcade shops / sellers?

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
mustbeDreaming
Active Level:
Active Level:

Tips voor (online) arcade shops / sellers?

Post by mustbeDreaming » Mon Sep 15, 2008 14:12

Na een mezelf een beetje up to date te hebben gemaakt met de arcade wereld (veel forums, system16, coinopexpress voor prijzen..) ben ik wel benieuwd waar je het beste kan beginnen met verzamelen.

Zit te denken aan atomiswave, naomi, cps3, cps2, neogeo mvs etc. en dan het liefste kits natuurlijk :) Er is zoveel moois..

Echter, waar kan je shoppen zonder zorgen of het goed aankomt en voor een redelijke prijs?

Vooral voor cps3 is een goede shop belangrijk, aangezien deze blijkbaar snel dood kunnen gaan.

Zijn er daarnaast veel bootlegs in de omloop? Welk systeem heeft de meeste bootlegs of zijn het lastigste te herkennen?

Bedankt!
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Wed Sep 17, 2008 07:43

excellentcom en welink zijn goede shops in HongKong: laagste prijzen en de verzending is altijd super. Ik heb meestal alles binnen 3 dagen na bestelling. Deze shops hebben veel originele arcade software, als je ernaar vraagt hebben ze echter ook alle soorten multi-carts en eventueel boots.

Bij Shops in Hongkong (of elders in China) is het verstandig altijd te benadrukken dat je niet op zoek bent naar boots, om misverstanden te voorkomen.

fujitacommunications is een goede japanse shop, uiteraard iets duurder in verzending. Veel originele arcade software, en alles arriveert altijd in uitstekende conditie. Bij een CPS2 board bijvoorbeeld wordt altijd de batterij gecheckt, nieuw kick-harness meegeleverd en gekopieerde art bijgevoegd. Boots zijn absoluut taboe bij Fujita (en alle Jap shops), dus daarover hoef je je geen zorgen te maken.

Als je het niet erg vindt om smerige carts te ontvangen kun je ook nog MVS's bij Yaton bestellen. Kijk op arcademvs.com hiervoor, maar let op: de sectie 100% working zijn boots.

Wat CPS3 betreft is het meer van belang dat borden die suicide hebben gepleegd (nog) niet te herstellen zijn. Haal dus nooit een "untested" CPS3 van ebay of iets dergelijks.

Wat betreft de omloop van boots: op de eerste plaats staan de oudere pcb's. Omdat de arcade industrie toen nog uit onbeveiligde boards bestond die tegelijkertijd veel geld opleverde, zijn deze veelvuldig nagemaakt. Denk aan alle pc boards van voor het cartridge/cd-tijdperk. Echter, makkelijk te herkennen meestal.

MVS is ook boot-gevoelig, maar eigenlijk valt het behoorlijk mee met de hoeveelheid boots die aangeboden worden. Laatste jaren is er wel een trend dat de nieuwere games als boot worden aangeboden, vooral door de shops in HongKong. Ze maken ze nog steeds nieuw, denk aan games als sengoku 3, strikers 45 en samurai shodown 5 special. Ik moet bekennen dat ik zelf een boot van strikers heb gehad en deze wel erg goed was, 100% identiek en geen glitches of andere belemmeringen.

Alles na de MVS is vrijwel niet na te maken en derhalve geen markt voor boots voor deze systemen: Naomi, AW, CPS3 etc
mustbeDreaming
Active Level:
Active Level:

Post by mustbeDreaming » Wed Sep 17, 2008 10:08

Bedankt!

Ik heb ook wat shops gevonden:
arcadeshock
Neoamusement-Japan
coinopexpress

Zal ook nog wel de stickies in het "Buy, Sell & Trade" forum doorlezen.
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Wed Sep 17, 2008 10:28

Ja arcadeshock is ook prima.

Coinopexpress is naar mijn ervaring niet echt ingesteld op kleine afnames. Ik geloof minimaal 250$ bestelling.

Verder kwam daar bij dat ze in Hongkong zitten maar alles op de website nog in Japan aanwezig is. Gevolg hiervan is dat ze mij dubbele shipping costs wilden laten betalen, omdat ze die verzendkosten gewoon doorberekenen. Dus je betaalt verzending van Japan-HK en HK-Nl. Al met al verpestte dat de goede prijs van de producten keer op keer, dus tot op heden heb ik daar nooit iets besteld.
Marc

Re: Tips voor (online) arcade shops / sellers?

Post by Marc » Tue Apr 10, 2012 14:09

Damn! Ik wist niet dat er in Hong Kong ook van die mooie arcade hallen zijn.

http://youtu.be/zRoqes7QWmI
Post Reply