New Astro City kabels aansluiten...

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
BDT

New Astro City kabels aansluiten...

Post by BDT » Sat Aug 30, 2008 17:27

I'm lost! haha

Ik heb nu het voor en achterdeel weer aan elkaar, maar ik weet echt niet meer wat ik met al die connectors moet. Ik wil nog kapot maken natuurlijk.

Verder nog een ding: voor mijn NAOMI moet ik em op 15khz zetten. Ergens zit een switch, maar waar?

Ik heb hier foto's met de losse kabels. Ik hoop wel dat het duidelijk genoeg is.

Graag hulp(na alle toffe hulp die ik al heb gehad vandaag!)

Zie net in dat andere topic over de Astro dat ik verkeerde schroeven heb gebruikt op 1 plaats, kan ik dus overnieuw doen :)

Hier de plaatjes:

Image

Hier het meeste werk. Moet alles ghiervan vast? De aarde heb ik trouwens al wel vastgemaakt. Waar zijn die rode knopjes trouwens voor?

Image

Meer dieper in de kast...

Image

En het control panel

Ga ik even schroeven wat ik verkeerd had gedaan en verder op zoek naar de 15khz switch
almighty

Post by almighty » Sat Aug 30, 2008 19:08

Ik ga een poging wagen o.k :wink: (mischien nummer plaatsen bij de cirkels?)

bovenste foto:

links boven(de groen)= aarde en moet vast aan de onderplaat.
links onder = gaat volgens mij(bijna wel zeker) naar je scherm.(je kunt de kleuren nog even checken)
links midden=gaat naar speakers.(ook even de kleuren checken)
midden onder=die gaan naar de power(tweede foto/2 groen kabels)
rechts boven de jamma connector is bij mij ook niet aangesloten.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is want is altijd lastig zeggen via een paar fotos, als ik in de buurt woonde had ik het zo even voor je kunnen aansluiten.
Mischien hebben andere leden ook tips, hoop het.

succes!
BDT

Post by BDT » Sat Aug 30, 2008 19:46

Ok thx,

Heb wel dingen op elkaar aangesloten van zelfde kleur. Dan moet het haast wel goed zijn toch. Op zich past alles maar op 1 ding, dus echt veel fout kan het niet toch?

:-)
almighty

Post by almighty » Sat Aug 30, 2008 20:27

Volgens mij kan het idd maar op 1 manier aangesloten worden.
En ik weet ook dat er wat kabels extra waren.Ik hoop dat het goed komt maar dat zal vast wel.
Het is ook vaak proberen etc.
Kan me nog goed heugen dat ik bij forumlid d m'n eerste cab ophaalde en wist er echt helemaal niks vanaf.
BDT

Post by BDT » Sat Aug 30, 2008 20:47

Ok, ik ben iets verder. Alles met grone cirkel is volgens mij goed aangesloten nu. Die stekker met die groene draadjes kon aan een andere stekker met groene draadjes. Aarde is vastgeschroefd, video zit er in.

Alles wat rood is weet ik niet of het nog moet worden aangeslten en waarop. Misschien ook nog aan de controlstickaansluitingen?

Leuk he, zo'n ding uit elkaar halen en dan zonder echt verstand van zaken weer in elkaar zetten hehe.

Wel leuk!

Nou ik hoop dat jullie het duidelijk vinden en wellicht zien wat ik nog moet met de stekkers.

Oja, het scherm op 15khz zetten? Hoe doe ik dat. Heb op een franse site een vage foto zonder uitleg gezien die ergens een switch markeerd...

Ik moet hem op 15khz zetten voor NAOMI namelijk...

Image
BDT

Post by BDT » Sun Aug 31, 2008 08:23

Nog 1 ding: waar sluit ik de audio nou op aan vanuit het frontpanel? Moet die bij de controlpanel helemaal links?
BDT

Post by BDT » Sun Aug 31, 2008 09:10

De bovenste rode heb ik inmiddels aangesloten op de meest rechtse groene cirkel. Het zwarte stekkertje uit de voeding zit nu nergens aan vast. De bovenste rode was trouwens van de TL balk bovenin. Welke ik nu nog het vreemdst vind is de onderste rode. Met het dikke stuk plastic erachter.

so close now :-)
BDT

Post by BDT » Sun Aug 31, 2008 21:05

Nou.... Ik heb alles gecontroleerd en geloof dat alles goed zit. Heb dit ook in de manual nagekeken zover als ik kon(zie andere topic)

NAOMI aangesloten met de capcom I/O op de Jamma. Jeah, NAOMI bootscherm! Volume staat hard! Ik draai dus aan volumeknop en boem.... reboot.

Vreemd, maar ok. ZO nog 3 keer. En een paar keer opnieuw geprobeerd. Virtua Tennis heb ik zelfs 1 set kunnen spelen, maar daarna weer: black screen en niks meer. VIrtua Striker 2 deed het ook, maar die had een schermfreeze.

Bij de NAOMI heb ik dipswitch 1 aan gezet(dat is 15khz) Verder geen gekke dingen. Monitor staat op 15khz.

Waarom zou die rebooten? Iets met voltage? Ik ga de NAOMI morgen nog even met mijn supergun testen om zeker te zijn dat NAOMI het goed doet.

Enig idee iemand?

Tot slot: nog 2 plaatjes. Hij staat tijdelijk in de woonkamer om em te testen en vooral ook om schoon te maken.

Image

Image
almighty

Post by almighty » Sun Aug 31, 2008 21:47

Zier er wel onwijs gaaf uit BDT, maar over naomi kan ik je niks vertellen.
BDT

Post by BDT » Mon Sep 01, 2008 21:05

Volgens mensen van het sega-naomi.com forum moet het voltage ongeveer op 5,13 staan voor NAOMI. Ik krijg de PSU max op 4,9 bij startup.

Soms na een minuutje krijgt ie wat meer power, maar het lijkt erop dat de PSU niet krachtig genoeg is voor de 3D graphics.
almighty

Post by almighty » Mon Sep 01, 2008 21:09

Hoe zet je trouwens de monitor in 24khz?Kan het namelijk niet echt vinden en ook niet in de pdf manual.Of ik kijk er nu helemaal overheen...
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Mon Sep 01, 2008 22:20

Welke PSU heb je BDT?
BDT

Post by BDT » Mon Sep 01, 2008 22:34

Ik gebruik die van de Astro. Zie de foto's in voorgaande posts. Jamma harness op de Capcom I/O.

@Almighty: Het is een stekker op het board bij de monitor. Links is 15KHZ en als je hem in het rechterdeel doet is het 24KHZ. Staat trouwens ook in het boekje. Niet heel duidelijk maar als je even goed leest dan kom je er hoop ik wel uit.
almighty

Post by almighty » Mon Sep 01, 2008 22:43

BDT wrote:Ik gebruik die van de Astro. Zie de foto's in voorgaande posts. Jamma harness op de Capcom I/O.

@Almighty: Het is een stekker op het board bij de monitor. Links is 15KHZ en als je hem in het rechterdeel doet is het 24KHZ. Staat trouwens ook in het boekje. Niet heel duidelijk maar als je even goed leest dan kom je er hoop ik wel uit.

gevonden, helemaal overheen gelezen.
BDT

Post by BDT » Mon Sep 01, 2008 22:45

Hij staat trouwens volgens mij standaard op 15. Ik heb er dus niks aan gedaan 8)
almighty

Post by almighty » Mon Sep 01, 2008 22:55

BDT wrote:Hij staat trouwens volgens mij standaard op 15. Ik heb er dus niks aan gedaan 8)

Vraag me eigenlijk af als je hem op 24khz zet of het dan scherper is bij jamma games?
En omdat ik er een dc op aan wil sluiten is dat mischien ook beter of toch niet...
BDT

Post by BDT » Mon Sep 01, 2008 23:04

Zou goed kunnen. Pooyan heeft dat misschien wel gedaan? Dunno :-)

Die DC mod moet ik ook nog eens maken.

Ik baal dat ik nu niet ff lekker NAOMI kan spelen... Maarja moet de cab nog goed aan de buitenkant schoonmaken ook...
ckong

Post by ckong » Tue Sep 02, 2008 15:36

Jamma PCB's werken op een specifieke Khz. dus een jamma game die gemaakt is voor 15Khz zal niet op een andere freq. werken.
BDT

Post by BDT » Tue Sep 02, 2008 15:48

Maar op welke khz staat ie voor jouw Dreamcast connectie?
d
Active Level:
Active Level:

Post by d » Tue Sep 02, 2008 15:51

24 Khz is alleen bedoeld voor een paar uitzonderlijke Sega pcbs.
ckong

Post by ckong » Tue Sep 02, 2008 16:51

BDT wrote:Maar op welke khz staat ie voor jouw Dreamcast connectie?

15, en ik heb een superstrak beeld.
BDT

Post by BDT » Tue Sep 02, 2008 19:59

Wat betreft mijn NAOMI op de astro: als ik de voeding van de kast vervang met deze:

Image

Dat is de NVS-4000. Wordt gebruikt voor NAOMI en Model 2 en 3. Zit ook een 3,3V op.

Die kan ik toch gewoon in de astro gooien?

En verder: als ik een losse voeding voor de NAOMI koop: hoe zorg ik dat de kabel goed weggewerkt kan worden. Want ik neem aan dat je een extra stroomkabel hebt lopen dan. Zelfde geld natuurlijk voor een multiPCB. Daar zit ook een losse voeding aan...

Veel vragen weer hehe
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Tue Sep 02, 2008 20:03

Achterin je cabinet zit een dop die je kunt weghalen waardoor de kabel weg kan lopen naar een stekkerdoos.
ckong

Post by ckong » Tue Sep 02, 2008 20:09

BDT wrote:Wat betreft mijn NAOMI op de astro: als ik de voeding van de kast vervang met deze:

Image

Dat is de NVS-4000. Wordt gebruikt voor NAOMI en Model 2 en 3. Zit ook een 3,3V op.

Die kan ik toch gewoon in de astro gooien?

Dat kan zeker. ik heb exact dezelfde in mijn astro staan.
BDT

Post by BDT » Tue Sep 02, 2008 20:11

die zat er bij jou standaard in?

damn, ik heb die extra power nodig :-)

@ken: ik zie het ja. Netjes!

Ben trouwens bezig met extra (originele) sega PSU te kopen + GDROM kit. Wilde ik ook al lang en dan gaat er een hele nieuwe wereld aan games weer open :-)
Post Reply