Dreamcast jamma
Pat7o wrote:thnx!
heb nog nooit iets gesoldeerd maar ga toch binnenkort de poging wagen met mn reserve astro cp.
valt reuze mee, zorg alleen dat je soldeerbout niet te koud maar ook niet te heet is

Moet nu alleen de boel nog even lijmen met een lijmpistool of (kit).
Dan weet ik zeker dat het niet makkelijk los raakt.
Net m'n 2'de dc hack gedaan(player 2

Meteen even een close up gemaakt hoe het dus moet en niet teveel tin gebruiken.

En Capcom vs SNK.(deze games spelen toch wel lekkerder dan de 1069in1)

m'n volgende project ga ik zelf eens maken

Pat7o wrote:Loopt als een trein zo te zien!
![]()
er zijn erg veel Arcade games voor de DC die je op je cab kunt spelen.
ziet er strak uit.
Ik hoef me in de vakantie niet te vervelen haha

Wel jammer dat de New Astro nog niet binnen is dan kan ik eindelijk de vertikale games eens gaan spelen.(nu een te klein beeld)
Opzich echt een leuke aanwinst en veel games op een cab spelen is toch echt wel leuker.(bijv. crazy taxi

- d
- Active Level:
Dit komt omdat jullie met een 480i signaal bezig zijn. RGB van Dreamcast en ps2 is 480i.
Als je mooi beeld wilt, kan je beter de PS1 versie op je cab gooien, die is 240p!
De dreamcat versie van Third Strike heeft wel allerlei 240p opties, check op gamefaqs hoe je dat moet doen. ps2 heeft ook wel een paar games die 240p draaien, maar heel weinig. De Sega Ages 2500 serie bijvoorbeeld!
Als je mooi beeld wilt, kan je beter de PS1 versie op je cab gooien, die is 240p!
De dreamcat versie van Third Strike heeft wel allerlei 240p opties, check op gamefaqs hoe je dat moet doen. ps2 heeft ook wel een paar games die 240p draaien, maar heel weinig. De Sega Ages 2500 serie bijvoorbeeld!
Ben er opzich best tevreden mee en kijk niet zo heel erg nauwkeurig naar hoe het beeld eruit ziet als een gemiddelde forum lid hier.
Ik vind dat het er prima uitziet en ben meer een gamer en daar komt ook bij dat het allemaal retro is.
Het is geen 360 of ps3 op hdtv en als je alles uit je dc wilt halen dan moet je hem op een vga aansluiten
Wil opzich als ik tijd heb wel eens wat foto's posten.(close'ups van capcom vs snk)
De games spelen wel stukken beter als op een 1066 in 1 pcb.(snelheid etc.)
Ik vind dat het er prima uitziet en ben meer een gamer en daar komt ook bij dat het allemaal retro is.
Het is geen 360 of ps3 op hdtv en als je alles uit je dc wilt halen dan moet je hem op een vga aansluiten

Wil opzich als ik tijd heb wel eens wat foto's posten.(close'ups van capcom vs snk)
De games spelen wel stukken beter als op een 1066 in 1 pcb.(snelheid etc.)
- d
- Active Level:
@almighty
Die OK Baby heeft zeker een mooi scherm ja.
@ruderudy
En zet je monitor vooral niet op 24Khz. Dat is alleen voor een paar pcb's die dat ondersteunen. Het zijn een paar Sega pcb's.
Ik ben inderdaad een beeldnazi. ik kan het niet verkroppen dat de ps2 bijvoorbeeld op bijna geen een game 480p mode heeft. Terwijl de Dreamcast dat allang had!
Blokkerig? vreemd!
Die OK Baby heeft zeker een mooi scherm ja.
@ruderudy
En zet je monitor vooral niet op 24Khz. Dat is alleen voor een paar pcb's die dat ondersteunen. Het zijn een paar Sega pcb's.
Ik ben inderdaad een beeldnazi. ik kan het niet verkroppen dat de ps2 bijvoorbeeld op bijna geen een game 480p mode heeft. Terwijl de Dreamcast dat allang had!

Blokkerig? vreemd!
Hier een filmpje, helaas echt slechte kwaliteit waarop je weinig ziet waarschijnlijk. PES 2008 en CvSnk2:
http://www.youtube.com/watch?v=A3nNsHVAvs4
http://www.youtube.com/watch?v=A3nNsHVAvs4
- d
- Active Level:

OK, nu snap ik het, de character sprites zijn lo-res (240p) sprites.
De achtergronden zijn 480p.
(Nu heeft deze ps2 game geen 480p mode dus worden beide via 480i weergegeven.)
De sprites horen zo blokkerig te zijn. Capcom vond het destijds niet nodig om de graphics up te graden

De dreamcast heeft wel 480p, maar daar wordt het juist nog blokkiger van.
Blokkerig is precies/goed/mooi. wazig is vaag/slecht/lelijk.
Als je echt mooi beeld uit je ps2 to jamma wilt krijgen moet je dus echt op zoek naar ps2 games die een 240p mode hebben. de laatst Sega Ages games bijvoorbeeld.
Heb nu battle colliseum geprobeerd, en die game lijkt een stuk langzamer te lopen dan normaal. Lijkt mij dat dat verbeelding is, want volgens mij is dat onmogelijk.
Ik ga maar eens wat andere games proberen, maar ik ben er tot nu toe niet kapot van. Ik denk toch dat de new astro vooral tot zijn recht komt mvs en cps2 games
Ik ga maar eens wat andere games proberen, maar ik ben er tot nu toe niet kapot van. Ik denk toch dat de new astro vooral tot zijn recht komt mvs en cps2 games
- d
- Active Level:
ruderudie wrote:Heb nu battle colliseum geprobeerd, en die game lijkt een stuk langzamer te lopen dan normaal. Lijkt mij dat dat verbeelding is, want volgens mij is dat onmogelijk.
Deze game heeft trouwens wel een 480p optie! Ik heb 'm ook, best een vage game eigenlijk.
Klopt want dat zijn 240p games. Maar als je een playstation 1 of Saturn aansluit ziet het er ook bruut uit.ruderudie wrote:Ik ga maar eens wat andere games proberen, maar ik ben er tot nu toe niet kapot van. Ik denk toch dat de new astro vooral tot zijn recht komt mvs en cps2 games
Ik heb onlangs een mvs aangeschaft. Games zijn mad cheap. Ik heb Metal Slug X gehaald voor 23 euro en World Heroes Perfect voor 24 euro. Dat zijn nog eens deals!
Ja ik heb zelf ook een mooie mvs collectie, maar omdat de multi-pcb alle games bevat had ik de mvs niet meer in mijn cab zitten.
Ik denk dat ik nu naast de mvs een capcom cps1 board (multi) en een cps2 board ga hangen. Deze boards zijn originele hardware waarop dan verschillende games draaien. In feite geen emulatie dus. De PS2 to Jamma convertor ga ik maar weer van de hand doen, want ik vind het echt niks.
Ik denk dat ik nu naast de mvs een capcom cps1 board (multi) en een cps2 board ga hangen. Deze boards zijn originele hardware waarop dan verschillende games draaien. In feite geen emulatie dus. De PS2 to Jamma convertor ga ik maar weer van de hand doen, want ik vind het echt niks.