New Sega Astro cab order/cancel!

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
almighty

Post by almighty » Sat May 10, 2008 02:19

eden die nog interesse hebben zijn:

Pat7o
jaguarwong1
almighty
sparky
goatboy

leden die geen interesse meer hebben:

th30n3---->ordernummer:007
ckong

Post by ckong » Sat May 10, 2008 10:24

Goedemorgen allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, maar zeker geen noob in de (retro)game scene. Ik verzamel sinds een paar jaar retro games consoles (laatste aanwinst vorige week is een japanse Neo Geo CD) met bijbehorende games, maar ik ben ook niet vies van de moderne consoles en emulatie software. Verder heb ik een paar jaar geleden zelf een originele maar gestripte arcade kast omgebouwd tot een prachtige Mame kast met een 'gewone' PC CRT monitor. Op dit moment ben ik met een tweede Mame kast bezig waar een echte Arcade monitor in hangt.

Dit was ter introductie, maar nu terzake. Ik heb een paar jaar geleden een Neo Geo candy cabinet gehad met een aantal Jamma PCB's en MVS cartridges. Helaas moest ik deze vanwege geldgebrek weer vrij snel wegdoen. Ik heb 1 PCB gehouden (King Kong, een bootleg van Donkey Kong). Toch bleef het verlangen naar een candy kast altijd aanwezig. Nu zat ik gisteren toevallig een beetje te googelen naar een stroomomvormer voor mijn Neo Geo CD, en via 1 of andere link kwam ik terecht bij de inkoopactie van de New Astro City Cab. Helaas bleek er geen plaats meer te zijn, todat ik las dat th30n3 zijn order heeft geannuleerd vanwwege een 'foutje' in de specificaties. :o

Betekent dit dat er nu toch weer een plekje is? Zo ja, dan wil ik graag meedoen, mits de overige specificaties wel kloppen (met name 230V machines en roteerbare schermen). Ik ben ook in voor twee vierkante japanse arcade krukjes, mochten die eventueel met een andere container komen.
almighty

Post by almighty » Sat May 10, 2008 12:18

welkom pooyan :)

De cabs zijn geen 230v maar er zit wel een stepdownconverter bij dus dat is geen probleem.
Dit namelijk omdat deze leverancier niet ombouwd en verder zijn de cabs gewoon hetzelfde gebleven.

Ik denk dat we eerst eens kijken wie de cabs allemaal komen halen en storten het geld terug van de leden die geanuleerd hebben en mocht het dan zo zijn dat er wat cabs blijven staan dan laat ik je het meteen weten o.k?
Stuur me anders even een pm o.k.?
ckong

Post by ckong » Sat May 10, 2008 13:10

almighty wrote:welkom pooyan :)

Ik denk dat we eerst eens kijken wie de cabs allemaal komen halen en storten het geld terug van de leden die geanuleerd hebben en mocht het dan zo zijn dat er wat cabs blijven staan dan laat ik je het meteen weten o.k?
Stuur me anders even een pm o.k.?

Akkoord. PM sent.
ckong

Post by ckong » Sat May 10, 2008 13:40

Voor degenen die hem nog niet hebben: via deze link http://www.killercabs.com/forum/viewtopic.php?t=12323 kun je een manual van de new astro city lezen (pdf) en/of downloaden.

En dan nog iets anders: Coinopexpress verkoopt ook new astro city cabs, voor USD 495 (EUR 320). Daar komen dan nog wel kosten voor transport en dergelijke bij, deze liggen bij een container order ergens tussen de USD 150 (EUR 97) en USD 250 (EUR 162) per cab. Ofwel, voor maximaal EUR 482 heb je een new astro city cab. En het begeleidende plaatje laat een 2-player CP zien! Let op: je hebt nog wel een stepdown converter nodig. Link: http://www.coinopexpress.com/products/machines/cabinets_only/New_Astro_City_712.html

Ik weet dat de informatie op die pagina wat summier is, maar misschien is dit wel een goed alernatief als we toch persé een 2 player cab willen hebben. Overigens hebben ze ook andere cabs (http://www.coinopexpress.com/products/machines/cabinets_only.html) , waardoor ook mensen die een Egret willen hebben aan hun trekken kunnen komen. Volgens mij heb je dan zo een container vol.
Pat7o
Active Level:
Active Level:

Post by Pat7o » Sat May 10, 2008 16:21

maximaal 482 euro...en wie gaat ze opslaan dan?
Ronnie vraagt slechts 525 en slaat ze ook nog op tot je hem komt op halen.
daarnaast is hij bekend en betrouwbaar en neemt hij het risico op zich, en hoefden we slechts 1/4 aan te betalen.
dit soort berichten zijn leuk, maar een order op je nemen en van begin tot eind regelen is toch ff wat anders...dan bestel ik hem liever bij iemand die al jaren ervaring heeft met handelen in Japan en goederen hierheen halen.
Ronnie dus.
Ik laat me iig niet aan het twijfelen brengen door eventuele goedkopere acties die waarschijnlijk uiteindelijk toch duurder uitvallen.
Ronnie neemt het risico, regelt opslag en de hele actie van begin tot eind voor maar 525 Euro...
Eindelijk hebben we een group order in Nederland die nog gaat lukken ook en dan gaan we vallen over een 1 player paneltje?
kom op zeg :!:
goatboy

Post by goatboy » Sat May 10, 2008 17:30

Precies, Dit gaat nergens meer over. We hebben het wel over een vette new astro cab hier, Laten we dat niet vergeten. Gewoon ophouden met zeiken nu. :D
Hoop dat alles gewoon doorgaat en ik binnenkort een echte cab thuis heb staan. Dan kun je daarna nog altijd verder aan je cp sleutelen mocht je dat willen. Tis uiteindelijk ook een leuke hobby of niet dan?

I roep hierbij de rest op om pleaze niet te cancellen, Ik dank u!
ckong

Post by ckong » Sat May 10, 2008 18:34

goatboy wrote:Precies, Dit gaat nergens meer over. We hebben het wel over een vette new astro cab hier, Laten we dat niet vergeten. Gewoon ophouden met zeiken nu. :D
Hoop dat alles gewoon doorgaat en ik binnenkort een echte cab thuis heb staan. Dan kun je daarna nog altijd verder aan je cp sleutelen mocht je dat willen. Tis uiteindelijk ook een leuke hobby of niet dan?

Helemaal mee eens! Mijn post is ook niet bedoeld om te zeiken, alleen maar om een mogelijk alternatief aan te geven. Als jullie veel vertrouwen hebben in Ronnie (wiens reputatie voor mij onbekend is, maar ik kom ook pas sinds gisteren op dit forum) dan moet de order vooral niet gecancelled worden. En voor mij is een 1 player CP ook zeker geen probleem, dan heb ik tenminste ruimte om wat dingen als een trackball en/of spinner en zo toe te voegen. Ik wil er namelijk een 'dual boot' cab van maken, dat wil zeggen de oorspronkelijke technische configuratie, maar er ook een PC met Mame op aansluiten.

Maar vooralsnog heb ik niets te willen, immers ik sta niet op de order lijst. Mijn enige hoop is dat er orders gecancelled worden, zoals th30n3 heeft gedaan.
almighty

Post by almighty » Sun May 11, 2008 07:57

pooyan wrote:
goatboy wrote:Precies, Dit gaat nergens meer over. We hebben het wel over een vette new astro cab hier, Laten we dat niet vergeten. Gewoon ophouden met zeiken nu. :D

Helemaal mee eens! Mijn post is ook niet bedoeld om te zeiken, alleen maar om een mogelijk alternatief aan te geven. Als jullie veel vertrouwen hebben in Ronnie (wiens reputatie voor mij onbekend is, maar ik kom ook pas sinds gisteren op dit forum) dan moet de order vooral niet gecancelled worden. En voor mij is een 1 player CP ook zeker geen probleem, dan heb ik tenminste ruimte om wat dingen als een trackball en/of spinner en zo toe te voegen. Ik wil er namelijk een 'dual boot' cab van maken, dat wil zeggen de oorspronkelijke technische configuratie, maar er ook een PC met Mame op aansluiten.

Maar vooralsnog heb ik niets te willen, immers ik sta niet op de order lijst. Mijn enige hoop is dat er orders gecancelled worden, zoals th30n3 heeft gedaan.

We gaan er gewoon vanuit dat alles goed gaat komen met deze inkoop actie dus nog even geduld.
Als er teveel mensen afhaken dan denk ik nog steeds dat ik Ronnie kan overtuigen dat die cabs gewoon moeten laten komen want er is echt veel interesse na.
Alleen al de mails via Marktplaats waren er al dik 15 in 4 dagen dus die cabs raak je echt wel kwijt.
Dat alternatief laten we mooi links liggen want er zullen wel weer meer kosten bijkomen etc.
En zou het daarom waarderen als je daarvoor een ander topic aanmaakt en dat niet hier gaat posten aangezien Ronnie(en ik) uiters ons best doen dit alles tot een goed eind te laten aflopen :)
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Sun May 11, 2008 08:55

Almighty, misschien moet je eens informeren of er 2-player cp's met een zending van Ronnie meegestuurd kunnen worden. In feite betaal je voor die dingen vooral de shipping, dus mocht je vanwege de afwezigheid van een 1 player cp erg veel afmeldingen krijgen kun je dat zo gemakkelijk opvangen.
Een nog goedkopere optie is repro cp's bestellen zonder sticks en buttons, die kosten misschien 2 tientjes. Maar de kwaliteit is ook minder.
Al met al is het eigenlijk een probleem van niks en het zou geen reden mogen zijn om de order te cancellen.

@ Pooyan: Wil je echt een new astro gaan verminken met een trackball? :cry:
almighty

Post by almighty » Sun May 11, 2008 10:49

Dit heb ik dus al aan Ronnie gemeld betreft de 2 player cp optie.
Ik wacht nu ook op verdere info en wij wachten nu ook op de aanmeldigen die nog doorgaan voordat we verdere actie kunnen ondernemen.
Bang zijn dat er veel afhaken zou geen probleem zijn want die cabs raken we echt wel kwijt.
De leverancier wacht nu op de order en wij wachten nu op jullie :wink:
En een 2 player cp monteren kan m'n zusje zelfs nog dus het zou zonde zijn al je alleen om deze verandering een cab als deze links laat liggen.

@ Pooyan: Wil je echt een new astro gaan verminken met een trackball?

En een trackball in een New Astro is hetzelfde als een lelijke eend met 19 inch velgen... :lol:
goatboy

Post by goatboy » Sun May 11, 2008 10:57

almighty wrote:De leverancier wacht nu op de order en wij wachten nu op jullie :wink:

Van de mensen die eerder een order geplaatst hebben kunnen er altijd een paar op vakantie zijn toch? Order die cabs toch gewoon. :)
almighty

Post by almighty » Sun May 11, 2008 11:00

goatboy wrote:
almighty wrote:De leverancier wacht nu op de order en wij wachten nu op jullie :wink:

Van de mensen die eerder een order geplaatst hebben kunnen er altijd een paar op vakantie zijn toch? Order die cabs toch gewoon. :)

Ik ga niet over het geld zo graag ik ik deze order ook wil plaatsen :wink:
ckong

Post by ckong » Sun May 11, 2008 11:30

[quote]

@ Pooyan: Wil je echt een new astro gaan verminken met een trackball?

En een trackball in een New Astro is hetzelfde als een lelijke eend met 19 inch velgen...

[einde quote]

Dat is eigenlijk wel waar. Nou ja, mocht ik er 1 bemachtigen, dan maak ik waarschijnlijk gewoon een 2e CP en hoef ik de new asto city cab niet te verminken. Ik heb nog wat knoppen en sticks liggen, dus dat is geen probleem.
rklok
Active Level:
Active Level:

Stauts NEW Astro / Egret II cabinets..

Post by rklok » Sun May 11, 2008 18:19

Beste mensen,

Hierbij even een een update van mijn kant van het "cabinet"- project.

Het project heeft wat vertraging opgelopen omdat mijn aanspreekpunt/tussenpersoon afgehaakt heeft om een of andere vage reden.
Ik heb nu rechtsreeks contact met de Japanse leverancier, die de cabs levert. Van deze leverancier kreeg ik te horen dat de cabinets niet standaard 2 player zijn, maar 1 player set up hebben. Dit is mij dus door de tussenpersoon foutief uitgelegd. Eveneens zijn de cabinets gewoon 110 volt en worden dus niet omgebouw naar 200 volt
Ter compensatie wordt bij iedere cabinet een 300watt converter geleverd door mij.

Ik begrijp dat er hierdoor mensen kunnen afvallen, maar ja , dat zei zo dan.
(ik denk overigens dat het nog steeds een leuke kans is om deze cabinets te krijgen voor een geschikte prijs)
De aktie gaat zeker door voor diegenen die overblijven!
Satus is nu dat ik de laatste vragen bij de leverancier heb neergelegd, hier verwacht ik begin volgende week antwoord op.

Excuus voor de vertraging, maar het gaat zeker goed komen

Ronnie

PS. Ik wilde hier ook nog even Marc bedanken voor zijn belangeloze bemiddeling tot nu toe ..
almighty

Post by almighty » Sun May 11, 2008 21:21

leden die nog interesse hebben zijn:

Pat7o
jaguarwong1
almighty
sparky
goatboy
Robert

almighty

Re: Stauts NEW Astro / Egret II cabinets..

Post by almighty » Sun May 11, 2008 21:25

rklok wrote:
PS. Ik wilde hier ook nog even Marc bedanken voor zijn belangeloze bemiddeling tot nu toe ..

Geen probleem Ronnie.
Aangezien de vele reacties was dit wel even handig om zelf even iets te posten.
ElPancho
Active Level:
Active Level:

Post by ElPancho » Sun May 11, 2008 21:41

me too !

:wink:
almighty

Post by almighty » Sun May 11, 2008 21:52

Pat7o
jaguarwong1
almighty
sparky
goatboy
Robert
ElPancho

rklok
Active Level:
Active Level:

Post by rklok » Sun May 11, 2008 22:08

pooyan wrote:Voor degenen die hem nog niet hebben: via deze link http://www.killercabs.com/forum/viewtopic.php?t=12323 kun je een manual van de new astro city lezen (pdf) en/of downloaden.

En dan nog iets anders: Coinopexpress verkoopt ook new astro city cabs, voor USD 495 (EUR 320). Daar komen dan nog wel kosten voor transport en dergelijke bij, deze liggen bij een container order ergens tussen de USD 150 (EUR 97) en USD 250 (EUR 162) per cab. Ofwel, voor maximaal EUR 482 heb je een new astro city cab. En het begeleidende plaatje laat een 2-player CP zien! Let op: je hebt nog wel een stepdown converter nodig. Link: http://www.coinopexpress.com/products/machines/cabinets_only/New_Astro_City_712.html

Ik weet dat de informatie op die pagina wat summier is, maar misschien is dit wel een goed alernatief als we toch persé een 2 player cab willen hebben. Overigens hebben ze ook andere cabs (http://www.coinopexpress.com/products/machines/cabinets_only.html) , waardoor ook mensen die een Egret willen hebben aan hun trekken kunnen komen. Volgens mij heb je dan zo een container vol.

Hallo,

Even een paar kanttekeningen bij dit bericht :

Er worden hier een paar dingen vergeten :

- invoer BTW : 19% over het goederen totaal
- inklaring : +/- 500 euro
- transport haven rotterdam naar opslag : +/- 500 euro
- Opslag
- Transportverzekering
- Vooruitbetaling

En het belangrijkste : Ik heb contact gehad met Coinopexpress voor een backup voor het geval iets fout mocht gaan , zij hebben geen Egret II, en als je een New Astro besteld, weet je van te voren nooit of het een 1 of 2 player wordt..(plaatje bij dit soort bedrijven zegt helemaal niets)

Pooyan, zo gemakkelijk is het dus niet..!!, anders was het al wel vaker gelukt waarschijnlijk ;)

Gr,
Ronnie
ckong

Post by ckong » Mon May 12, 2008 10:10

rklok wrote:
pooyan wrote:Voor degenen die hem nog niet hebben: via deze link http://www.killercabs.com/forum/viewtopic.php?t=12323 kun je een manual van de new astro city lezen (pdf) en/of downloaden.

Hallo,

Even een paar kanttekeningen bij dit bericht :

Er worden hier een paar dingen vergeten :

- invoer BTW : 19% over het goederen totaal
- inklaring : +/- 500 euro
- transport haven rotterdam naar opslag : +/- 500 euro
- Opslag
- Transportverzekering
- Vooruitbetaling

En het belangrijkste : Ik heb contact gehad met Coinopexpress voor een backup voor het geval iets fout mocht gaan , zij hebben geen Egret II, en als je een New Astro besteld, weet je van te voren nooit of het een 1 of 2 player wordt..(plaatje bij dit soort bedrijven zegt helemaal niets)

Pooyan, zo gemakkelijk is het dus niet..!!, anders was het al wel vaker gelukt waarschijnlijk ;)

Gr,
Ronnie

Bedankt dat je op mijn post hebt gereageerd. Er komt inderdaad meer kosten en moeite bij kijken dan in eerste instantie lijkt. Ik ben blij dat je de moeite neemt om dit te doen en dat je een aantal mensen daar zeer gelukkig mee maakt.
Mildoe
Active Level:
Active Level:

Post by Mildoe » Tue May 13, 2008 10:39

Sorry dudes, misschien de volgende keer!

Ook mede dat ik bezig ben met een huis aan het kopen.

Hopelijk kan iemand anders deze bestelling overnemen....
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
almighty

Post by almighty » Tue May 13, 2008 14:28

Pat7o
jaguarwong1
almighty
sparky
goatboy
Robert
ElPancho

Mildoe----->ordenummer:006
goatboy

Post by goatboy » Tue May 13, 2008 15:28

Mildoe wrote:Sorry dudes, misschien de volgende keer!

Ook mede dat ik bezig ben met een huis aan het kopen.

Dan juist wel! Krik je de hypotheek toch gewoon iets op. Als je je toch met je nek in de schulden steekt pak je gelijk die astro er mooi bij. :D
Pat7o
Active Level:
Active Level:

Post by Pat7o » Tue May 13, 2008 20:06

:D

Goed om te horen dat de actie hoe dan ook doorgaat Ronnie!

Marc, ook namens mij bedankt voor je werk mbt deze actie.
Post Reply