PS2 import of PAL...

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
almighty

PS2 import of PAL...

Post by almighty » Sat Mar 15, 2008 09:18

Heb vroeger een Playstation 2 gehad en verkocht i.v.m met het stoppen van verzamelen.
Nu ik eigenlijk weer 2 jaartjes bezig ben wordt de drang toch steeds groter om er weer eentje aan te schaffen, maar zal ik nu voor een PAL gaan of import versie.
En kun je met een pal systeem ook booten (voor import games), wil namelijk geen omgebouwde PS2.
Eigenlijk wil ik hem graag halen voor Gradius V en R-Type Final, zijn zulke geweldige games en elke keer als ik wat filmpjes zie op YouTube dan krijg ik steeds meer drang om er toch eentje te kopen.
Uiteraard zijn er genoeg mooie andere shmups op uitgekomen.
En welke titels maken de aanschaf van een ps2 het nog meer waard...?(alleen shmups/fighters 2D)
Als je kijkt wat een import ps2 nu nog kost dan valt dat reuze mee.
Deze is wel erg mooi trouwens:
Image
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Sat Mar 15, 2008 10:02

Als je voor shmups als Gradius en R-type een ps2 aanschaft koop dan een japanse console. Er zijn naast die 2 games nog een legio aan vette shmups (waaronder die van Cave) op de ps2 uitgekomen, die je zeker ook niet mag missen.
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Sat Mar 15, 2008 14:34

Zelf heb ik gekozen om een ps3 met backwards te kopen, nooit een eigen ps2 gehad heheheh he wel een xbox en dreamcast toen die tijd, altijd de underdog blijkt maar.

op de ps3 heb ik dan ook meteen Rtype Final geboekt (echt een vette game met al die verschillende rtypes) ook capcom classicx en wat atomiswave fighters en gister nog godofwar2 van ken zitten te spelen.

Shikigami no shiro doet het niet op me ps3 jammer genoeg

Anyways een jap ps2 zou geen slecht idee zijn, ik mis toch spellen zoals samurai spirits tenkachi en hobuto no ken (weer atomiswave), SNK classics zoals battle archives en spelen zoals twinkle star sprites petite princess en wat andere smups zijn gewoon niet uit in europa :(

maar goed ps3 heb je wel gta4 binnenkort en mgs komt er ook nog aan.
Image
almighty

Post by almighty » Sat Mar 15, 2008 14:55

Ja ik denk dat een ps2 zeker geen slechte aankoop is want er zijn zoveel goede shooters/fighters op.
Ik denk dat het eigelijk nu wel duidelijk is :)
Heb ook nog een beetje bij de games lopen neuzen en er zijn er veel die hier nooit het daglicht zullen zien.
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Sat Mar 15, 2008 15:33

Ja er zijn zoals altijd in japan veel meer games uitgekomen dan hier. Een mainstream gamer mist daar niks aan maar iemand zoals jij Almighty zou er erg verstandig aan doen om een jp ps2 aan te schaffen. Veel games pik je nu ook voor weinig op op het web. Check alleen al maar eens de capcom retro releases waaronder alpha, dalkstalkers, etc en je twijfelt echt 0% meer. Dan zijn er nog de vele shmups waaronder psyvariar, ibara, double shienryu, etc, etc en je hebt echt helemaal geen spijt! Verder weet ik niet of ze hier ook uit zijn gekomen maar je hebt ook de Taito Memories serie, dat is pas oldskool ;) Ow en de 3D KOF's mocht je dat boeien en zo niet dan zijn er vele SNK collections waaronder Fatal Fury en de RB serie, AOF, Sam Sho Tenka, etc, etc. Hmm als ik dit zo eens terug lees vraag me eigenlijk af waarom je dat ding ooit hebt weggedaan ;)
almighty

Post by almighty » Sat Mar 15, 2008 15:46

Tja dat snap ik ook niet haha.
Heb een paar jaar geleden alles weggedaan en erg veel spijt van gehad, maar moet wel zeggen dat ik toen een pal versie had.
Op Play Asia zijn echt veel cheap titels te verkrijgen en kan eigenlijk moeilijk een keuze maken.
Eigelijk heb ik altijd gedacht dat Dreamcast alleen veel goede fighters/shooters had maar dat neem ik meteen terug :wink:
Wel jammer dat die pink versie niet meer te verkrijgen is dus ga dan maar voor een witte 8)
Nu m'n DC collectie aardig opschiet met dit soort games wil ik gaan uitbreiden naar een andere console en volgens mij heeft de PS2 me nog genoeg te bieden :D
d
Active Level:
Active Level:

Post by d » Sat Mar 15, 2008 21:01

Japanse ps2 heeft zeker veel te bieden.
Ik zou vooral yesasia checken voor games, gratis shipping.
succes.
Er zijn ook games met 480p, die geven velen malen betere beeldkwaliteit.
Je moet dan wel natuurlijk een tv hebben die 480p ondersteunt
check deze lijst ouwe.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_HD ... _PS2_games
Ik probeer zelf (op dit moment als enige volgens mij 8) ) deze lijst up to date te houden.
almighty

Post by almighty » Sat Mar 15, 2008 21:14

Kijk hier heb ik teminste wat aan hehe :P
Ga meteen even kijken en 480p geen probleem hier 8)
Als iemand anders hier nog een paar goede shops weet(goede ebay sellers) laat het me weten :P
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Sat Mar 15, 2008 23:27

zommigge games zijn wel mad duur trouwens voor ps2 je kan natuurlijk wel budget gaan met Best collections (soort platinum)

Maar voor helemaal oldschool zag ik laats konami MSX classix deel 3. zullen dus meer delen van zijn met echt ouwe shizzle.
Image
japancollector
Active Level:
Active Level:

Post by japancollector » Sat Mar 15, 2008 23:35

Ik zal zelf voor jap ps2 gaan.op japan yahoo kijkt zijn er ook veel swamp magic bootdisc voor de japan ps2 op de markt

ik denk zelf een japan ps2 + swampdisc aan te scaffen op jh in de toekomst geld heb
almighty

Post by almighty » Sun Mar 16, 2008 08:45

ZiEk wrote:zommigge games zijn wel mad duur trouwens voor ps2 je kan natuurlijk wel budget gaan met Best collections (soort platinum)

Klopt deze zie ik ook veel op play asia voor volgens mij als Best price voor 9,67 euro per stuk.
Kijk om op deze manier aan een paar leuke fighters te komen.
Image
Deze zijn allemaal zo rond een tientje.
almighty

Post by almighty » Sun Mar 16, 2008 08:56

japancollector wrote:Ik zal zelf voor jap ps2 gaan.op japan yahoo kijkt zijn er ook veel swamp magic bootdisc voor de japan ps2 op de markt

ik denk zelf een japan ps2 + swampdisc aan te scaffen op jh in de toekomst geld heb

daar bedoel je dus mee te zeggen dat je er pal games mee kunt draaien?
almighty

Post by almighty » Sun Mar 16, 2008 08:59

Ik heb iedergeval deze games al op m'n lijstje staan als ik er eentje bestel:

PlayStation2 Console Ceramic White (SCPH-90000CW)
Capcom vs SNK 2: Millionaire Fighting 2001
Garou: Mark of the Wolves (NeoGeo Online Collection the Best)
Vampire DarkStalkers Collection (CapKore)
Street Fighter III 3rd Strike: Fight for the Future (CapKore)
R-Type Final (PlayStation2 the Best)
Muzzle

Post by Muzzle » Sun Mar 16, 2008 10:53

Hey Marc,

Een Japanse PS2 is zeker de moeite waard. Ik heb zelf een omgebouwde PAL PS2. Ik speel er regelmatig op. Street Fighter III 3rd Strike, Hyper Street Fighter 2 Anniversary Edition, Psyvariar 2 etc.

Toen ik in Japan was heb ik ook wat games ervoor gekocht. In Japan zelf zijn de games nog net wat goedkoper dan op Play Asia enzo. Ik heb Psyvariar 2, Street Fighter III enzo daar echt voor een heel goede prijs kunnen vinden.
Het was echt een hemel om daar games te kopen. Kan niet wachten tot ik volgend jaar weer naar Japan ga.

Maar je zit in ieder geval 100% goed met een JAP PS2. Qua arcade games toch wel het grootste aanbod denk ik.

Veel plezier ermee. Die witte console is echt erg mooi trouwens :-).
almighty

Post by almighty » Sun Mar 16, 2008 12:04

Helaas zit een reis naar japan er voor mij niet in maar je kunt ook niet alles hebben :wink:
Ik denk ook zeker dat een ps2 geen slechte aankoop is en er is genoeg keuze 8)
Nu even wachten op de 20'ste van de maand... :roll:
R-Type

Post by R-Type » Sun Mar 16, 2008 17:32

Amerikaanse PS2 moet je alvast vermijden, daarop is echt helemaal niets qua shooters te vinden.

Zelf zou ik voor een omgebouwd PAL systeem gaan. Veel fighters en shooters vind je hier voor een knaak, zoals KOF Neowave en Samurai Aces enzo terwijl je dan voor Japanse games als ESPgaluda kunt gaan.
almighty

Post by almighty » Sun Mar 16, 2008 19:18

Wel lastig om een pal systeem te vinden die al is omgebouwd en als je er eentje gevonden hebt dan is daar een elfstedentocht op gehouden.(marktplaats etc.)
Gewoon jammer dat veel gamers hun spullen niet netjes kunnen houden...
En weet ook niet snel waar ik hem kan laten ombouwen.
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Sun Mar 16, 2008 19:46

:twisted:
Last edited by ZiEk on Fri Apr 18, 2008 00:42, edited 1 time in total.
Image
almighty

Post by almighty » Sun Mar 16, 2008 20:00

Zou niet weten waarom en zag dat ze de pink versie ook hebben en omgebouwd.
Image
Hij is meteen wel 230 euro en voor 116 heb je een japanse(verzendkosten komen er nog bij)
Zucht...wat is wijsheid :roll:
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Sun Mar 16, 2008 22:05

Gewoon een japanse voor 116 en dan meteen een aantal vette jp games erbij! Koop svp geen omgebouwde shit, daar krijg je vet spijt van. En die kleur, de '80 zijn voorbij...
almighty

Post by almighty » Mon Mar 17, 2008 09:12

Hij is wel erg roze :P
Tja ombouw heb ik liever ook niet i.v.m gezeik achteraf etc.
almighty

Post by almighty » Mon Mar 17, 2008 15:43

almighty wrote:Ik heb iedergeval deze games al op m'n lijstje staan als ik er eentje bestel:

PlayStation2 Console Ceramic White (SCPH-90000CW)
Capcom vs SNK 2: Millionaire Fighting 2001
Garou: Mark of the Wolves (NeoGeo Online Collection the Best)
Vampire DarkStalkers Collection (CapKore)
Street Fighter III 3rd Strike: Fight for the Future (CapKore)
R-Type Final (PlayStation2 the Best)

Zojuist deze order geplaatst 8)
Waren namelijk nog maar 5 op voorraad en heb geen zin om achter het net te vissen :P
3/4 dagen wachten en ik kom het paasweekend wel weer door!
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Tue Mar 18, 2008 19:51

Image
almighty

Post by almighty » Tue Mar 18, 2008 20:54

Heb er wat op m'n verlanglijstje staan :wink:
Het is nu wel ff mooi geweest.
almighty

Post by almighty » Mon Mar 24, 2008 20:47

Baki wrote:Ja er zijn zoals altijd in japan veel meer games uitgekomen dan hier. Een mainstream gamer mist daar niks aan maar iemand zoals jij Almighty zou er erg verstandig aan doen om een jp ps2 aan te schaffen. Veel games pik je nu ook voor weinig op op het web.

Vandaag Ibara besteld en kan niet wachten :wink:
Al het een en ander gezien en ziet er onwijs gaaf uit 8)
Post Reply