Gran Turismo 5 Prologue

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
R-Type

Gran Turismo 5 Prologue

Post by R-Type » Fri Dec 21, 2007 23:48

Ondanks dat ik niet veel met GT heb, ben ik toch voor deze game gegaan. Ik wilde een showcase titel op mijn nieuwe Ps3 en GT is altijd zo'n titel, toch? Ook kun je dit moeilijk nog een demo noemen, met 40 cars, 10 circuits, arcade mode, Event mode en straks online play.

De graphics stelden me toch ietwat teleur (doordat ik belachelijk mooie screenies had gezien), het is heel erg gladjes en niet met al te veel details (details verbleken bij een PGR4), dit is duidelijk gedaan om de game 60fps te kunnen laten draaien op een native 1080p resolutie. De rolling starts zijn duidelijk met een andere engine gedaan, en runnen op 30fps. Toen ik begon te spelen was het geluid ook nog eens vrij bagger, dat slipgeluid komt uit fucking GT1!

Maar de game groeide, de Event mode is heel erg tof. Zo heb je de standaard races (nu met veel meer opponents dan voorheen!), maar ook missions waarin je in 1 lap vanaf de 16eplek eerste moet worden op Daytona. Dit is alleen te halen door bruut te slipstreamen.

De game speelt beter dan ooit, de game voelt wat realistischer aan dan de oude GT's. Toch vind ik het qua gameplay nog wel achterliggen op Forza. Maar hier is het snelheidsgevoel beter, en de graphics ook. Vooral de cockpit view heeft hier een geweldig overzicht en speelt erg goed, de andere views zijn imo waardeloos. Cockpit had wel wat mooier gemogen, die ramen zijn veel te schoon (je ziet ze niet eens, geen reliëf.. niets).

Goed, de full game is nog een jaar van ons verwijderd... wie weet wordt er nog wel behoorlijk gefinetuned.

Nu is het wachten op kerst, dan komt de online mode (als ie maar werkt bij ons).
MUSOLINI

Post by MUSOLINI » Sat Dec 22, 2007 18:53

ben benieuwd maar de echte gt5. je reactie klinkt niet echt al the goed. persoonlijk ben ik nog steeds wel blij met gt4 op de ps2 (98.4% blijven hangen, damn). prologues koop ik persooonlijk zowiezo nooit. maar zoals je zij die screens zagen er echt goed uit. nu ik filmpjes van het spel in actie heb gezien kan ik ni zehhen dat t er echt zoveel beter uit ziet als 4 op de ps2. of 4 ziet er gewoon te goed uit voor een ps2 spel.
R-Type

Post by R-Type » Sat Dec 22, 2007 22:34

De game is vooral heel droogjes, en dan helpt die altijd sullige Japanse soundtrack ook niet echt. Maar dat is natuurlijk altijd al zo geweest met GT. Ik ben zelf meer van de PGR, en PGR4 vind ik absoluut mooier gemaakt dan GT5 Prologue. Het zit hem in de details (op het wegdek, op de auto) en het snelheidsgevoel (het is gewoon bijna geil om met een F50GT in cockpit view op je hardst door de regen over de Brooklyn bridge te razen) waar PGR4 wint. GT5 heeft waarschijnlijk concessies moeten maken voor de heerlijke 60 frames per seconde en de native 1080p resolutie.

Maar ook GT heeft zijn lekkere momenten hoor, bijvoorbeeld met de S klasse auto's in 60fps over Daytona ring slipstreamen. Slipstreamen en er dan ineens voorbij blazen, dat is echt gruwelijk om te doen in GT5! Physics zijn in GT5 ook heel goed, als je botst dan merk je echt de impact. Ik mis voor deze game dan ook keihard de Dual Shock 3 die het nog intenser zou maken.

Ik begin de game steeds leuker te vinden, vooral door de nu erg afwisselende GT mode (een godsgeschenk na de akelig saaie Forza 2 single player).
Mildoe
Active Level:
Active Level:

Post by Mildoe » Sun Dec 23, 2007 06:10

Speelt ie enigzins hetzelfde als de GT HD? Die was best wel pittig vond ik zelf....maar wel vermakelijk op zich.
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
d
Active Level:
Active Level:

Post by d » Sun Dec 23, 2007 10:29

Die van mij moet nog binnen komen.
Maandag hopelijk, maar ik wacht op heel veel shit.
Is TNT aan het staken ofzo?
Ik vind dat die gratis prologue demo echt gruwelijke muziel heeft. Niet als je echt gaat racen, maar alle verschillende tracks in het menu. elke keer als je ergens in gaat en weer uitkomt, hoor je andere muziek.
Mensen die echte simulators gewend zijn, zoals Ferrari F355, vinden het wel heel goed spelen. Het is gewoon realistisch. Maar ja, realistisch hoeft niet altijd leuk te zijn natuurlijk. Het is ook gewoon een showcase game. Maar ja, als online play er is, daaaaaamn. En ik ben blij dat er niets te tunen valt. Ik wil racen, racen, racen, geld verdienen, andere auto's kopen, racen, racen, racen.
Trouwens, die Lexus uit de demo is echt log. Wat een zwaar kut ding zeg. Hij heeft ook veel power, maar hij kan slecht bochten nemen. Dat gewicht wil rechtdoor. Die Nissan Gt-R rijdt bruut. Inderdaad cockpit view, omdat de andere views geen rear mirror hebben. Ik snap trouwens niet dat pgr4 meer detail heeft. als ik een commercial op tv zie, dan .............. En ik heb ook gekke bugs/onrealistisch rijgedrag gezien. Forza 2 nooit gecheckt, maar ik heb geen 360, gemiste kans dus.
Ik ga nu Outrun2sp spelen in 480p op me ps3, laters
R-Type

Post by R-Type » Sun Dec 23, 2007 11:36

GT5 is vanuit cockpit view wel heel goed te spelen trouwens, overzicht is dan nog steeds fantastisch (beter overzicht dan in oa PGR). Auto's zelf zien er ook geweldig uit, maar er is geen schademodel of viezigheid te bekennen.

GT5 stuurt inderdaad wel realistisch als je de game bij driving options op Professional zet. Maar wagens kunnen in GT niet echt powersliden of een donut maken, en dat kunnen ze in het echt wel. Ze komen ook niet echt van de grond af.

Maar begrijp me niet verkeerd, ik vind GT5 tot zover al wel de beste GT ooit. De game voelt sneller aan dan zijn voorgangers, cockpit view is goed, en Event Mode (GT Mode) is erg afwisselend deze keer. Ik hoop dat de Rally ook niet meer terug komt, dat was imo gewoon geen fun in GT...

En ik wacht met smart op de online play, die in GT5 eindelijk een feit zal zijn.
Mildoe
Active Level:
Active Level:

Post by Mildoe » Sun Dec 23, 2007 12:57

ach ja, die heren bij polyphony hebben ons vaak dingen beloofd (zoals online in GT4) en ja, ik moet het maar eens zien dat ze eens een keer de game op tijd af gaan krijgen, ipv dat ze alleen maar met van die prologue's komen....

Waar blijft GT PSP? :(

Maar voor de rest wel een toffe game...
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
R-Type

Post by R-Type » Sun Dec 23, 2007 14:21

GT PSP komt pas in 2009 uit, want ze focussen zich voor 100% op GT5.

Ik kan niet wachten op de online mode (en hoop niet dat ik als westerling locked out word) met 16 man. 1e kerstdag, dan is het zover.
R-Type

Post by R-Type » Tue Dec 25, 2007 12:29

Online mode is up guys! Speelt leuk, Japanners warpen soms wel wat over de baan.
d
Active Level:
Active Level:

Post by d » Sat Dec 29, 2007 22:48

Ik heb de blu ray binnen. veeeeeet!
Net hele middag gespeeld. Vette muziek, goeie presentatie.
vette race actie.
moeilijkheid per race/event is een beetje ongebalanceerd. Soms lig je na de 2e bocht al op kop. andere races race je 3 laps en lig je nog 4e.
Ach, ik weet ook niet precies wat ik allemaal aan het doen ben, alles in Japans :lol:
Moest wel effe ruimte vrijmaken. deze game benodigd 5 gieg.
effectieve ruimte van een 60 GB ps3 = 55 GB. dus je bent aan deze game al 1/11 van je HD space kwijt!
R-Type

Post by R-Type » Sun Dec 30, 2007 01:02

Niet als je eventjes upgrade. Maar GT5 is niet zo heel moeilijk eigenlijk. In C-class moet je de Honda Integra vooral gebruiken, ook bij die Mission.

Ik speelde GT HD Concept trouwens en omg wat een gigantische schijtgameplay. Nu ben ik er ook wel meteen achter dat GT5 wel degelijk een enorme verbetering is, want HD Concept is precies als GT4 en damn die zuigt echt ass (net zoals alle oude GT's).

GT5 is voor mij daarom nu al de beste in de serie.
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Sun Dec 30, 2007 01:43

R-Type wrote:Niet als je eventjes upgrade. Maar GT5 is niet zo heel moeilijk eigenlijk. In C-class moet je de Honda Integra vooral gebruiken, ook bij die Mission.

Ik speelde GT HD Concept trouwens en omg wat een gigantische schijtgameplay. Nu ben ik er ook wel meteen achter dat GT5 wel degelijk een enorme verbetering is, want HD Concept is precies als GT4 en damn die zuigt echt ass (net zoals alle oude GT's).

GT5 is voor mij daarom nu al de beste in de serie.

Jup. Ik heb de game ook. Hij speelt lekkerder dan GT3 en 4. Het ziet er ook echt schitterend uit. Het enige waar ik me nu nog aan stoor zijn die irritant piepende (schreeuwende, krijsende) banden en het ontbreken van een schademodel. Voor de rest, heerlijk.
d
Active Level:
Active Level:

Post by d » Sun Dec 30, 2007 03:55

Nu kan ik de hele tijd niet online racen.
1 op de 20 keer lukt het.
Soms ben ik ook de enige van de 6 en dan komt er niemand bij en gaat het ook mis. Ik heb een 384kbp kabel internet abonnement van chello. Ligt het hier aan? Moet ik upgraden?
Hoe werkt de online mode bij jullie? Werkt het elke keer?
Ik vindt deze game gruwelijk.
Ik snap niet waarom iedereen een schademodel wilt. Ik haat schademodellen.
autofabrikanten houden daar niet zo van, daarom zit het er niet in.
Ik hoop dat gt5 zo blijft zonder tunen, want daar heb ik ook een hekel aan.
Eigenlijk is deze game al perfect voor mij, alleen een beetje weinig tracks en de besproken glitches die er nog in zitten moeten er nog uit.
voor iedereen die het bandengesnerp erg vind moet ie het geluid van de banden uit zetten. Als ik me niet vergis is dat de 4e optie van boven bij sound. Vrienden van me werden ook helemaal gek :lol: Ik stoor me er nog niet zo aan omdat het voor mij een functie heeft, namelijk hoeveel grip je nog hebt. Niet dat ik goed ben ofzo. net wel de C-mission gehaald, poeh!
Ik heb nu geld nodig voor de R8. 9 mio rupies ofzo.
R-Type

Post by R-Type » Sun Dec 30, 2007 13:04

Online speelt goed maar het stelt echt geen reet voor. Het is niet iets wat je nog nooit eerder hebt gezien.

Je kunt kiezen uit een paar fixed courses die vastzitten aan een Class en thats it. Geen trueskill oid... gewoon een enkele loze fixed race doen. Daarbij rammen die jappen mij ook -duidelijk- expres van de baan (op een breed circuit als Fuji, come on.. vermijden is easy). Goed, ze krijgen dan een penalty van 3 seconden ofzo in de 1e gear oid rijden, maar ik lig 10 seconden in de zandbak te spinnen. Balans suckt ook, want met een BMW heb je geen kans tegen een Ferrari die kennelijk ook in dezelfde race allowed is.
Post Reply