Veel Anime in USA

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:

Veel Anime in USA

Post by ZeMMiK » Mon Nov 19, 2007 19:51

Hello,

Ik kon even geen goed topic vinden, ik denk dat de meeste Animeshoppers in dit topic terecht komen.

Ik ben net terug uit de States en ik moet je zeggen dat ik verbaasd was hoeveel Anime / Manga's daar op dit moment worden aangeboden. Zeker met de lage dollar is dit misschien het overwegen waard. Nog een voordeel is het feit dat het allemaal in het Engels is. De puristen willen het in het Japans, mar ...dat is niet voor iedereen weggelegd natuurlijk.
Volgens is het daar op dit moment een rage en is op zijn hoogtepunt. Ook de meeste rare special editions zijn daar te vinden.
Echt zonder te overdrijven in de meeste kleine 'freerecordshop' achtige zaken waren er met gemak 6 tot 8 meter met Animevideo's op gesteld.
In 1 zaak stond zelfs zomaar een bak in de zaak met van die houten bamboe (samurai)zwaarden!!!
Ook in de boekhandel zijn vele soorten pockets te vinden met Manga (die je ook wel bij de Bruna ziet liggen), maar echt veel meer soorten.

Mijn koffer zat vol met Applespullen maar ik heb nog een bleachaction figuur gescored for 9 dollar...(ben niet zo'n grote verzamelaar).

Dus wil je eens de andere kant op reizen, zorg dat je ruimte hebt in de koffer.
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:

Post by ZeMMiK » Mon Nov 19, 2007 19:55

De WIRED van November bevestigd eigenlijk dit beeld nog een keer...

http://www.wired.com/techbiz/media/magazine/15-11/ff_manga

Image
MUSOLINI

Post by MUSOLINI » Fri Dec 14, 2007 03:05

die fout maak ik ni meer. heb hier mischien nog mischien 200 vhs tapes met anime en shit erop. en er is maar 1 echte manier om een anime te kijken. in t japans, wat de ondertiteling is kan me nix schelen. als het maar verstaanbaar is, dus nl, engels, duits of turks voor mij. (liefst engels, of anders nl).

en er komen ook maar weinig goede animes uit tegenwoordig. te veel pop en metro shit voor mij. te blije kleuren. ben met die fist of the north start and venus wars en gelijksoortige shit opgegroeid. en robotech natuurlijk. persoonlijk vind ik in t algemaan mangas toch beter dan animes. sommigen zijn ni eens met elkaar te vergelijken. naruto manga is een van de top mangas van t moment, terwijl de anime niet gayer kon (begon eigenlijk wel goed, tot aan de fillers).

paar aanraders voor jullie? baccano, darker than black was ook wel OK, karas, fullmetal alchemist was ook wel leuk. te veel shit gezien eigenlijk. mijn broertjes zijn meer in die shit dan mij. dus als er vragen zijn, shoot.

en ni te vergeten, voor alle old skool liefhebbers. 2008 word t jaar van ninja scroll 2, voor wie no leuke herineringen aan de eerste heeft.
Mildoe
Active Level:
Active Level:

Post by Mildoe » Mon Dec 17, 2007 17:44

Black Lagoon is ook een serie die niet te missen is :)

Seizoen 1 en 2 zijn al helemaal klaar dus kijken die hap!
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
d
Active Level:
Active Level:

Post by d » Tue Dec 18, 2007 08:44

Ninja Scroll 2? No way! Ik heb trouwens nooit de serie gevolgd, maar de 1e movie zijn met Fist of the north star mijn favorieten.
MUSOLINI

Post by MUSOLINI » Tue Dec 18, 2007 17:51

mijn broertjes vonden BL beter dan dat ik m vond. zaten wel leuke delen tussen zoals met die yakuza met die zwaard en zo.

ninja scroll de serie is echt gay (dus geen annrader). de film blijft nog steeds 1 van mijn favos. shit, dit was DE FILM die meeste van mijn anime hatende vrienden overtuigde dat er toch ook goede animes bestaan. weinig maar toch wel. maarja, er zijn ook maar weinig echt goede speelfilms in de wereld.
Post Reply