Ace Combat 6

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
Ken
Active Level:
Active Level:

Ace Combat 6

Post by Ken » Wed Jun 20, 2007 11:59

http://www.gametrailers.com/player/20597.html

Ga nu de nieuwe trailer bekijken mensen, gruwelijke shit.
Last edited by Ken on Fri Nov 23, 2007 23:25, edited 1 time in total.
GWAR

Post by GWAR » Wed Jun 20, 2007 15:29

Dat wordt weer genieten van Bogeys knallen....

Can't wait!
R-Type

Post by R-Type » Fri Jun 22, 2007 19:26

Ja kijk Ace Combat is gewoon de shit en de mensen die Unsung War en Zero geen kans hebben gegeven verdienen billenkoek.

AC is voor mij ook niet Assassins Creed, maar Ace Combat. Deze staat bij mij in het rijtje Bioshock, Blue Dragon en Halo 3. De games waar ik naar uitkijk in 2007. Hij wordt ook nog eens exclusief, dus er wordt hopelijk genoeg uit de hardware gehaald. En de online mode he... vond je de CPU AI vaak ook te voorspelbaar? Nu menselijke dogfight deathmatches!

Ik heb gisteren Ace Combat 2 in de PSX gepropt en ik moet zeggen dat het nog een uitstekende game is. Op de graphics na is het echt nauwelijks anders dan AC5 en zo slecht is dat niet want deze games spelen als een droom.

En er komt ook een flightstick, heel cool maar ik denk niet dat ik dat ga kopen.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Thu Jul 12, 2007 17:48

Holy shit de demo op Xbox Live is echt bruut, downloaden mensen of kom hier nooit weer!
R-Type

Post by R-Type » Thu Jul 12, 2007 19:38

Hij is vet maar ik vind de Xbox controller minder goed aanvoelen dan de Ps2 controller. Dat zal wel een kwestie van wennen zijn.

Ik ben echter niet zo'n voorstander van de spelopzet. Volgens mij speelt het zich in 1 groot gebied af en kun je non-lineair meerdere quests tegelijk uitvoeren, Namco promoot nogal 'multiple fights going on at once'. Maar wie weet pakt dat wel heel vet uit. Vernieuwing is misschien ook wel eens goed, 2 t/m Zero zijn in principe precies hetzelfde.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Fri Jul 13, 2007 09:49

Ik vind de 360 controller erg relaxed en zelfs beter dan de PS2 controller voor Ace Combat. Had ik ook niet verwacht...
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Sun Jul 15, 2007 11:08

Demo gespeeld. Maaaah! Wat een vette demo. Echt een gruwlijk moment met die raketten. Ik had echt zoiets van WTF gebeurd hier.
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Mon Jul 16, 2007 11:33

Nog een keer gespeeld. Ik kijk echt uit naar deze titel. Mijn laatste Ace Combat was deel 4 voor de PS2. Ik kan me niet meer herinneren dat ik in die titel ook moest opstijgen en landen. Weet iemand of dit zo was?

Op een of andere manier vind ik opstijgen en landen zo gruwlijk in een flight spel.
GWAR

Post by GWAR » Mon Jul 16, 2007 14:38

Landen kon als je de zone uitvloog om bv. een nieuw voorraadje missiles op te halen. Als je op start drukte, ging je gelijk verder met de missie en hoefde je niet te landen.

Het landen zelf was ook niet al te lastig.

Maar had geloof ik verder totaal geen nut.

Kan me vergissen, is een tijdje geleden.

Dit deel gaat echt rocken. Hele squadrons op live :twisted:
R-Type

Post by R-Type » Mon Jul 16, 2007 20:11

AC4 had inderdaad refills. AC5 had maar iets van 1 missie waar dat in moest, verder hoefde je niet te refillen. Maar zo nu en dan kon je pre en after mission optioneel wel landen en opstijgen.

Landen in AC is inderdaad wel tof, je moest via yaws etc precies recht op de baan afkomen en dan rustig dalen.. Stijgen stelde niets voor.
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Mon Jul 16, 2007 21:50

Vet! Dat lijkt me eerlijk gezegd een van de leukste dingen van deze game :D
R-Type

Post by R-Type » Fri Nov 23, 2007 17:52

Ben er sinds gisteren mee bezig (ik was zowat de enige die Mass Effect links liet liggen voor deze game) en het is gewoon een gruwelijke game die de vertrouwde formule behoudt, zelfs met ietwat whacke voice acting.

Online is het ook heel tof, ik had niet eens lag en zat meteen in een hectische 8 vs 8 shootout. Leuke afwisseling naast CoD4.

Ace Combat 6 is een must voor ieder zichzelf respecterend gamer. Laat die Mass Effect toch lekker liggen.

Wie heeft AC6 nog meer, of gaat hem ook halen?
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Fri Nov 23, 2007 23:24

Heb em gisteren gekregen voor de review, dus die zal ergens volgende week o.i.d. online komen.

Heb vanavond even 2 missies gespeeld. Verhaal is weer lekker Ace Combat, hoort wel in de sfeer van de serie, gaat helemaal nergens over en zo hoort het ook.

Gewoon een goede titel waar aandacht aan is besteed. Graphics zijn af, geluid is erg goed en de graphics zijn Google Earth (behalve van dichtbij maar who gives a fuck?)

Topgame, kopen dus.
R-Type

Post by R-Type » Sun Nov 25, 2007 12:10

Damn Xbox kapot toen ik met AC verder wilde gaan. Zat net bij missie 5. Heerlijke game tot zover. Alleen snap ik die Special power niet echt. Je roept dan, als je kill bar vol is, met de D-pad een squadron op om jou te verdedigen of om vijanden aan te vallen, maar moet je zelf de targets aanwijzen of gaat dit random?
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sat Dec 01, 2007 20:21

Ace Combat 7 lijkt wederom titel 'beste game die niemand speelde'te krijgen.
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Sun Dec 02, 2007 01:43

Mja. Het is ook stom dat ze hem in het najaar lanceren. Tering veel titels om mee te concurreren.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sun Dec 02, 2007 02:10

Rano wrote:Mja. Het is ook stom dat ze hem in het najaar lanceren. Tering veel titels om mee te concurreren.

Maakt niks uit, mensen die Ace Combat wilde spelen kopen em toch wel.
Het is gewoon een type spel wat niet aanspreekt bij de mainstream en dat is Nederland nu eenmaal voor 99,9%.
R-Type

Post by R-Type » Sun Dec 02, 2007 02:39

Schijnt wel relatief goede sales te halen. Stond in de eerste week in Japan op 2, achter Mario. Zo te zien heeft de AC fanbase dus wel een 360.

Maar goed, het is uberhaubt nooit een millionseller ala Halo of Gears of War. Het maakt niet uit in welk jaargetijde je hem plaatst, veel zal het niet verkopen. AC5 en Zero hebben hier volgens mij ook voor geen meter verkocht, je vindt ze bijna nergens.

Ik ben een liefhebber van de serie, en heb hem boven Mass Effect verkozen die op dezelfde dag uitkwam. Geen seconde spijt. Dit zijn gewoon van die series die ik altijd als eerste zou kiezen, net als DMC, Soul Calibur, VF...
Post Reply