Mario Galaxy
Derek wrote:Ben benieuwd of dit echt de eerste topper voor de Wii wordt voor mij. Super Paper Mario vond ik eigenlijk best wel een teleurstelling. Metroid Prime 3 moet ik nog uitgebreid spelen (verdomde tentamens...) maar is eigenlijk niet mijn soort spel. Alle hoop is gevestigd op Mario Galaxy voor dit jaar!
Ik vond (en vind het nog steeds) dat het een enorme teleurstelling dat ze het battlesysteem uit Mario -e- Luigi op de GBA en NDS niet hebben overgenomen...die was echt brilliant....(zat overigens, volgens mij ook in Paper Mario TTYD)
Is een hoop fun uit de gameplay gehaald imo...
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
Gameholic wrote:Ik heb verzuimd om Metroid Prime 3 helemaal uit te spelen. Ik weet niet of ik er ook aan toe ga komen eerlijk gezegd.
Dus ook ik gok op Galaxy .. daar ga ik wel van smullen.
Zit bij Metroid nu op zo'n punt dat ik weer moet back tracken om enkele items te vinden. Ik weet eerlijk gezegd ook niet of ik hem wel uit ga spelen. Heb me er bij deel 1 ook niet toe kunnen zetten en deel 2 heb ik helemaal overgeslagen. Had me voorgenomen om het bij deel 3 maar weer eens te proberen, maar misschien moet ik het toch maar bij de 2D Metroids houden...
Ik moet zeggen dat de game me erg goed bevalt en na metroid op de snes deze game me weer helemaal meesleurt.
Heb nu net de 5 shot missle gevonden en m'n space ship voorzien van grappling beam.Wat zit deze game goed in mekaar en zal hem zeker ook gaan uitspelen want ik heb nog wat goed te maken na Metroid Prime op de Cube.
Heb nog 10 dagen te gaan voordat Mario Galaxy uitkomt dus het wordt nog even ploegen
Heb nu net de 5 shot missle gevonden en m'n space ship voorzien van grappling beam.Wat zit deze game goed in mekaar en zal hem zeker ook gaan uitspelen want ik heb nog wat goed te maken na Metroid Prime op de Cube.
Heb nog 10 dagen te gaan voordat Mario Galaxy uitkomt dus het wordt nog even ploegen

Woah, op gamerankings staat deze Mario op #1? Nou was al langer bekend dat die lijst vol bullshit is, maar dit had ik nou ook niet verwacht.
Nou zal het wel aan mij liggen als ik het (ook hier) zo lees... Maar ik heb die Mario hype nooit begrepen. Op de (s)nes vond ik het wel grappige games, op de gameboy al helemaal... Maar Mario 64 vond ik een wanproduct, toch kreeg die game superhoge scores en wordt nog steeds beschouwd als één van de beste Marios. Toen nogmaals geprobeerd met Sunshine, die ik veel te vrolijk en eigenlijk gewoon geschift vond kwa gameplay... Maar ook die kreeg tering hoge scores... En nu is er Galaxy, waar iedereen laaiend enthausiast over is.
Enige Mario die ik echt leuk vond om te spelen was de eerste Paper Mario... De rest vond ik gewoon suffe platform games... Denk dat ik deze gewoon aan mij voorbij laat gaan. Nintendo krijgt zo vaak een veer in hun reet gestoken van reviewers kwa 1st party games dat die scores mij echt niks meer zeggen...
Vind 't wel jammer dat ik de games niks vind want als het zo begrijp schijnen ze toch tof te zijn op één of andere manier.
Nou zal het wel aan mij liggen als ik het (ook hier) zo lees... Maar ik heb die Mario hype nooit begrepen. Op de (s)nes vond ik het wel grappige games, op de gameboy al helemaal... Maar Mario 64 vond ik een wanproduct, toch kreeg die game superhoge scores en wordt nog steeds beschouwd als één van de beste Marios. Toen nogmaals geprobeerd met Sunshine, die ik veel te vrolijk en eigenlijk gewoon geschift vond kwa gameplay... Maar ook die kreeg tering hoge scores... En nu is er Galaxy, waar iedereen laaiend enthausiast over is.
Enige Mario die ik echt leuk vond om te spelen was de eerste Paper Mario... De rest vond ik gewoon suffe platform games... Denk dat ik deze gewoon aan mij voorbij laat gaan. Nintendo krijgt zo vaak een veer in hun reet gestoken van reviewers kwa 1st party games dat die scores mij echt niks meer zeggen...

Vind 't wel jammer dat ik de games niks vind want als het zo begrijp schijnen ze toch tof te zijn op één of andere manier.
Ik heb helemaal niks met de hele mario-scene tegenwoordig, maar mario 64 was toch redelijk baanbrekend destijds. Nu speel ik alleen nog 1x per jaar mario party met sloten bier erbij. Maar echt, mario 64 was een uitzonderlijke game toen hij uitkwam. Verder zal ik me met dit topic niet meer bemoeien daar ik van verdere mario's de ballen verstand heb.
Dem. wrote:Maar Mario 64 vond ik een wanproduct, toch kreeg die game superhoge scores en wordt nog steeds beschouwd als één van de beste Marios. Enige Mario die ik echt leuk vond om te spelen was de eerste Paper Mario... De rest vond ik gewoon suffe platform games... Denk dat ik deze gewoon aan mij voorbij laat gaan.
Nintendo krijgt zo vaak een veer in hun reet gestoken van reviewers kwa 1st party games dat die scores mij echt niks meer zeggen...
Er is een verschil tussen een mening en het feit dat zowel Mario 64 als Galaxy op een dergelijke manier in elkaar zitten dat alles gewoon klopt. De game is af, de learning curve is goed, de graphics zijn fantastisch, het geluid is instant classic en het verhaal wordt leuk opgebouwd met herkenbare characters. Mario = gaming en als je dat niet begrijpt of kan waarderen twijfel ik aan je liefhebberij. Het is de reden waarom we ooit zijn gaan gamen en voor mij de reden om anno 2007 nog enthousiast te worden van een game.
En uit gaan van reviews over Nintendo games is onzin. Er is sinds Mario 64 geen enkele Nintendo titel uitgekomen waar ik zo enthousiast over ben. De Wii kan me verder gestolen worden en de DS ligt stof te happen op New Mario Bros.na, maar als je dit aanknalt is het gewoon erg moeilijk uit te zetten. Wat mij betreft de essentie van gamen in het algemeen.
Ken wrote:Dem. wrote:Maar Mario 64 vond ik een wanproduct, toch kreeg die game superhoge scores en wordt nog steeds beschouwd als één van de beste Marios. Enige Mario die ik echt leuk vond om te spelen was de eerste Paper Mario... De rest vond ik gewoon suffe platform games... Denk dat ik deze gewoon aan mij voorbij laat gaan.
Nintendo krijgt zo vaak een veer in hun reet gestoken van reviewers kwa 1st party games dat die scores mij echt niks meer zeggen...
Er is een verschil tussen een mening en het feit dat zowel Mario 64 als Galaxy op een dergelijke manier in elkaar zitten dat alles gewoon klopt. De game is af, de learning curve is goed, de graphics zijn fantastisch, het geluid is instant classic en het verhaal wordt leuk opgebouwd met herkenbare characters. Mario = gaming en als je dat niet begrijpt of kan waarderen twijfel ik aan je liefhebberij. Het is de reden waarom we ooit zijn gaan gamen en voor mij de reden om anno 2007 nog enthousiast te worden van een game.
En uit gaan van reviews over Nintendo games is onzin. Er is sinds Mario 64 geen enkele Nintendo titel uitgekomen waar ik zo enthousiast over ben. De Wii kan me verder gestolen worden en de DS ligt stof te happen op New Mario Bros.na, maar als je dit aanknalt is het gewoon erg moeilijk uit te zetten. Wat mij betreft de essentie van gamen in het algemeen.
Well said

Mario 64 was voor mij de beste Mario ooit en Galaxy borduurt eindelijk voort op deze titel. Zoals Ken zegt, alles zit gewoon goed in elkaar. Alles klopt en de beste game en reden om een Wii in huis te hebben.. period!