Doet de lengte ertoe?

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
DAY
Active Level:
Active Level:

Doet de lengte ertoe?

Post by DAY » Sat Oct 06, 2007 16:20

Nee, het gaat niet om de lengte van je ..., maar de lengte/duur van een game. Bij de reviews van heavenly sword zaten veel mensen te bitchen over de korte speeltijd van hs, maar imo gaat het niet om de lengte, het gaat om de beleveing van een game. Een korte game kan velen malen beter zijn dan een langdradig saaie game.

Wat is jullie mening hierover?
Keep on Dreaming
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sat Oct 06, 2007 17:03

Hangt puur af van welk genre het is. Bij Heavenly Sword is het geen probleem, bij bijv. een rpg (zeker met beperkte graphics) wel. Nu is het wel zo dat ik bijna niets meer uitspeel wat ik aanraak. Het belangrijkste aan een game is dat de speler wordt beloond als hij verder komt. Bij Gran Turismo krijg je een auto, bij Onimusha een beter zwaard etc. Als een game dit mist is het naar mijn mening niet goed uitgedacht. Zonder rankings was Halo 3 of Call of Duty 4 bijvoorbeeld lang niet zo leuk.

Een antwoord op je vraag is dus eigenlijk afhankelijk van het type spel.
Gameholic

Post by Gameholic » Sat Oct 06, 2007 18:06

Wat Ken zegt van het ranken bij Halo 3/COD4 is idd waar. Maar als het singeplayer games aangaan heb ik tegenwoordig liever een spelduur van circa 6 uur.

Een Heavenly Sword kan misschien kort zijn, maar het gaat er toch om dat je fun hebt? Metroid 3 is tof, maar naar mijn mening duurt ie gewoon te lang. Maarja dat is mijn persoonlijke smaak.

Dus; liever een game van 6 uur met een hoop lol, dan een game van 18 uur die na 10 uur in herhaling gaat vallen.
Blackdragon

Post by Blackdragon » Tue Oct 09, 2007 20:39

Ik vind lengte er niet altijd toe doen, maar inderdaad hangt dat van het spel af. Zo vind ik het bij een RPG wel belangrijk dat het lang duurt, maar bij een hack & slash game niet altijd. Maar ik hang de lengte altijd aan de replay value. Als die goed is hoeft een spel niet lang te wezen vind ik persoonlijk.
Dem.

Post by Dem. » Thu Oct 11, 2007 17:07

Singleplayer games zonder online functie raak ik per definitie al nauwelijks meer aan. Als ze dan ook nog ontzettend kort zijn kunnen ze het al helemaal vergeten. Ik heb genoeg tijd om te gamen, en als ik voor 60 euro een game koop mag ik hopen dat ik hem niet in één middagje uitspeel... Het is misschien een gave ervaring, maar dan ga ik liever naar de bios of iig iets anders doen. Kijk in me kast en ik zie allemaal titels die ik in binnen 2 of zelfs 1 dag uit had, en daarna nooit meer aangeraakt. Achteraf gezien was de helft alsnog bagger slecht ook, waste of money. Tuurlijk leg ik het voor sommige games wel neer, maar meestal na lang getwijfeld te hebben. 6 uur is niks, budget misschien, maar mijn 60 euro echt niet waard.
Kenshiro
Active Level:
Active Level:

Post by Kenshiro » Thu Oct 11, 2007 18:14

Ik denk ook dat de lengte van het spel ook afhangt van hoeveel je de game speelt. Als je een game elke dag 5 uur speelt en de game biedt 15 uur gameplay tja....dan zijn die 3 dagen fun zo voorbij. Is ook maar net hoeveel tijd je er aan besteedt, is natuurlijk wel zo dat het moeilijk is om een game te laten staan als het voor jij echt een top-game is.

Toch is het denk ik wel zo dat sommige games barsten van de eye-candy, en echt je pakken, dan ook heel kort zijn qua levels, missies, verhaallijn.... Zo'n game voor de snelle adrenaline-kick, zoals bijvoorbeeld Black een tijd geleden deed. Qua online gamen doet vaak het verhaal niet terzake, tenzij het een co-op van de singleplayer is zoals Halo 3 en nog een zwik games..... Ben er mee eens, dat een ranking of een beloning er zeker voor zorgt dat je online blijft spelen. Ik zit dus ook elke avond wel een potje Halo 3 online te spelen :)
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Sat Oct 13, 2007 15:25

Ik speel bijna alleen maar games die geen speelduur kennen (fighters) of anders met zeer korte duur, daar ik nooit tijd of zin heb langer dan een uur of wat te gamen. En anders knal ik er gewoon elk half uur een andere game in.
Post Reply