Unboxing en review van de EMS TOPGUN LCD Lightgun

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
RoOd
Active Level:
Active Level:

Unboxing en review van de EMS TOPGUN LCD Lightgun

Post by RoOd » Tue Jun 19, 2007 15:51

Unboxing:
Image

Image

Image

Image

Image
(die eye toy op de tv hoort er niet bij heh :) zie nu dat verkeerde foto is want je ziet maar 1 balk)

Reviewtje
De doos is compleet en alles zit netjes ingepakt. Driver cd voor windows zit er bij en alles zit netjes vast met metalen draadjes.
Goede packaging dus.

De gun zelf is niet zwaar maar ook weer niet zo licht dat je echt het idee hebt met een waterpistooltje te staan ofzo. Er zitten voor iedere console aanlsuitingen op in de vorm van een stekker aan het eind van de draad.(zie fotos) Hij is zwart wat volgens mij in nederland wel verboden is, maar om hier nu overtuigend iemand mee te kunnen beroven denk ik dat het heel donker moet zijn en jij een goeie bluffer.

De handleiding is sumier maar duidelijk. Geeft precies aan wat je moet doen maar ook niet veel meer. Als je een beetje handig bent red je dit wel, anders is het even pielen.

Aansluitingen
zijn duidelijk aangegeven, je plugged de hele zaak in, hangt de 2 sensoren aan de zijkant van je tv (plak is meegeleverd maar niet nodig zoals je ziet blijven ze gewoon ook zo hangen)
lust het door naar je console en je kunt met configgen beginnen.
Voordat je de in-game config doet moet je eerst even de gun config doen. Aangezien je hiervoor maar een beetje moet raden of het goed gaat laat het wat te wensen over maar het calibreren gaat mbt de laser die op de gun zit wel secuur als je doorhebt wat je moet doen.

Als die setup gedaan is kan er geschoten worden!! op zich kun je dus binnen 10 minuten aan je game zitten als je even je best doet.

Overall
is de gun behoorlijk precies, niet zo precies als een guncon maar dat is ook omdat deze techniek totaal anders is. Het is me zeer meegevallen hoe goed hij werkt. er zitten voldoende knoppen op, zelfs een d-pad en een laser. De force feedback (in de vorm van een bewegende loop) is wel aardig maar niet spectaculair, vaak zul je sneller schieten dan dat de loop het kan bijhouden om op en neer te gaan. Hiervan heb ik ook het idee dat deze wel aardig hard zal slijten maar dat zal de duurtest uitwijzen :)

De gun krijgt van mij een dikke 8, gewoon omdat het de enige gun is die op iedere tv kan die er is en ook op iedere spelcomputer . Enige nadeel is dat je niet teveel kunt veranderen van plaats en dat (op de mijne) het knopje van de laser het niet helemaal doet. Dus die laser wil nooit uit bij mij. Voor de rest geen klachten en een brede glimlach iedere keer als er een Time Crisis ingaat :D
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
d2

Post by d2 » Wed Jun 20, 2007 07:17

Vette review man.
Top, ziet er dope uit.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Wed Jun 20, 2007 10:33

Relaxed. Alleen wacht ik op de Time Crisis 4 Gun van Namco die trouwens wel erg lijkt op deze...
Gameholic

Post by Gameholic » Wed Jun 20, 2007 21:59

Leuke recensie idd..

Maar zoals Ken zegt wacht ik ook lekker op de nieuwe Guncon met TC4 :p ..
Post Reply