Forza Motorsport 2

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Ken
Active Level:
Active Level:

Forza Motorsport 2

Post by Ken » Thu May 10, 2007 13:00

Heeft iemand al de demo gedownload van Forza Motorsport 2?
De demo staat sinds vandaag online dus ik zou zeggen ga even checken en laat even weten wat je er van vindt!

-edit-
De full game is uit. Wat vinden we er van?
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Thu May 10, 2007 14:58

Demo net een half uur gespeeld.Over het algemeen stelt de demo teleur.

- Geen cockpit view
- Geen levendige omgeving
- Pixelig (720p)
- De auto's glimmen te veel
- Gebruik van textures terwijl het polygonen moeten zijn (o.a. bandenstapels)
- Veel te simpel
- Géén schademodel (sorry, krasjes en gebroken ruiten zijn geen schademodel)
- Te weinig auto's in een race

+ Het aantal auto's
+ Geluid
+ Krassen op de auto zijn dan weer wel mooi gedaan
Gameholic

Post by Gameholic » Thu May 10, 2007 18:48

Ik ben em nu aan het downen .. ik laat zo mijn thoughts weten.

Ik heb er iig geen hoge verwachtingen van.

Wanneer kom jij eigenlijk eens een keer op Live Ken?
Gameholic

Post by Gameholic » Thu May 10, 2007 19:25

Het speelt wel bruut hoor ... heel realistisch.

Maar het ziet er een beetje flauw uit allemaal .. Ik denk dat GT5 er veeel dikker uit gaat zien.

Maarja dat is ook maar afwachten.
R-Type

Post by R-Type » Thu May 10, 2007 20:08

Zeer brute gameplay.
Gameholic

Post by Gameholic » Thu May 10, 2007 23:12

De gameplay is idd wel bruut ... Maar visueel is het aan de matige kant .. Het deed me een beetje denken aan GT4 op de PS2 maar dan HD...
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Fri May 11, 2007 00:07

Ik ben alweer een tijdje niet op Live geweest, speel bijna nooit met next gen consoles.
R-Type

Post by R-Type » Fri May 11, 2007 16:47

Deze game trapt GT de vernieling in.

Auto's voelen hier aan als echte auto's. Verschil in zwaarte en PK's is duidelijk te voelen, in tegenstelling tot GT waarin een Impreza evenveel gewicht als een mini cooper lijkt te hebben. Impact van een spin en botsing is ook goed gedaan.
Gameholic

Post by Gameholic » Fri May 11, 2007 18:01

De feel van de auto's is idd super gedaan .. veel beter dan GT..

Alleen snap ik niet waarom de graphics zo matig zijn.
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Tue May 15, 2007 19:21

Ik vind het niet veel soeps. Lijkt wel een Nintendo game zo blij zijn de kleuren imo. Grafisch ook niet veel om over naar huis te schrijven, op sommige punten vind ik GT4 op de ps2 nog mooier. Voor mij zijn de controls ook niet alles. GT speelt veel strakker dan deze glijbaan. Ook het geluid van een aantal auto's klinkt als een 2 pk grasmachine. Ik had al niet veel van deze game verwacht maar toch wel iets meer dan dit zeg....
R-Type

Post by R-Type » Wed May 16, 2007 20:18

GT speelt onrealistischer. Dat kan zijn wat je zoekt, maar persoonlijk ga ik dan liever voor PGR of RR. En niet voor iets wat zich propageert als realistisch, als GT.

Als je voor realisme gaat, dan is Forza toch echt beter. Auto's glijden nou eenmaal als je stuurt tijdens het remmen, te hard of in een te hoge versnelling de bocht in gaat. Ik vind het behoorlijk kloppen, geraak in het gras... en het is hetzelfde als ik de auto in het echt het gras op rijd.. weinig controle. Ik vind de gameplay bijna perfect aanvoelen.

De graphics zijn niet zo bijzonder nee. Maar zowiezo wordt de AA nog aangepakt (2x AA) en dat kan al een redelijk verschil maken. Wel 60fps en natuurlijk online.
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Sun Jun 10, 2007 11:43

Forza 2 ligt in de winkels. Ik heb hem zelf nu een paar keer gespeeld. Wat een toffe game is dit. Hier gaan uren in zitten 8) Ik ben helemaal in mijn element met het ontwerpen van vette custom designs!
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sun Jun 10, 2007 13:38

Ik ben ook helemaal hooked aan het designen man, wat ongelooflijk heftig is deze game. Ook het racen valt me niet tegen, het is de beste 'simulatie' achtige racer die er bestaat.
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Sun Jun 10, 2007 15:52

Image
Image
Image

Image
Image

Image

Image

Image

Image
Image
Image
Image

OMFG!!!!!
R-Type

Post by R-Type » Sun Jun 10, 2007 16:38

Zoals ik al zei is dit is een gruwelijke game.

Maar het designen gaat me toch wel te ver. Het is ontmoedigend voor mij. Als je wilt kun je wellicht alles, maar ik zie mezelf no way zo'n REZ auto maken.

En nee, je kunt geen simpele gif's uploaden en plakken. Je moet ALLES handmatig tekenen via triangles, squares, circles... etc. Hierdoor kun je wel alles namaken wat er bestaat.. als je de skills hebt.
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Sun Jun 10, 2007 20:21

Wel opvallend dat er bij een MS racegame allemaal niet MS game designs gemaakt worden ;) Doet niks af aan de game uiteraard.
R-Type

Post by R-Type » Mon Jun 11, 2007 17:57

Een MS of windows logo is niet zo boeiend.

Maar ik heb wel veel Halo, Gears of War en Blue Dragon auto's gezien. Er zitten echt kunstwerkjes tussen, vooral als je je realiseert hoe dit tot stand gekomen is (zit soms 6 uur werk in).

Ik zag trouwens een hele hele ubervette op de Auction staan voor 2 miljoen en dat was een Optimus Prime Transformers auto.. Die was echt fucking knalgek!!
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Mon Jun 11, 2007 18:16

Ook die Barricade van de nieuwe film (copcar) met Decepticon logo's zie je regelmatig. Ik ben benieuwd wat voor design updates er zullen komen op de marketplace...sky is the limit.
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Thu Jun 14, 2007 12:56

Mijn eerste creatie :p

Image

Image

Image

Image
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Thu Jun 14, 2007 22:48

Leuk gedaan dude, ik begin er ook wel redelijk goed in te worden al zeg ik het zelf...al ben ik vergeleken met alles wat ik tot nu toe heb gezien kansloos hehe.
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Fri Jun 15, 2007 13:15

Ik had deze auto voor 350.000 credits gekocht:

Image

Image

Image

Weg gedaan voor 600.000. Nu ik 2.500.000 credits heb, heb ik best wel spijt. Want ik ben hem niet weer op de Auction House tegen gekomen. Vette Akira wagen :)
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Mon Jun 18, 2007 15:02

Forza 2 heeft me in zijn macht terwijl ik die tijd niet heb.

Shite...
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Thu Oct 11, 2007 00:42

Speelt iemand dit spel nog?

Vandaag PGR4 demo gedownload en die viel vies tegen.
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Thu Oct 11, 2007 09:39

Ken wrote:Speelt iemand dit spel nog?

Vandaag PGR4 demo gedownload en die viel vies tegen.

Idd. Bagger vind ik het.

Forza 2 speel ik ook niet meer. Werd veel te herhalend :O
R-Type

Post by R-Type » Fri Oct 12, 2007 20:00

Probeer PGR4 toch eens uit, Guys.

De demo viel mij ook heel erg tegen, en het eerste gedeelte in Arcade mode vond ik ook nog niet overtuigend (dat komt omdat St Petersburg er niet echt tof uitziet en tot zover geen boeiende circuits heeft)... maar de game is toch wel echt heel goed. En dan heb ik alleen nog maar Online en Arcade gedaan. Arcade is trouwens gewoon al de hele PGR3 single player game, en meer.

De auto ziet er minder goed uit in behindview, maar let goed op regen etc wat op je bak blijft zitten.. dat is dus echt heel wreed. Bovendien is de hood cam ook hier de way to go. Nieuwe steden als Shanghai, Quebec en de revamped PGR3 tracks zien er echt formidabel uit. De optionele weather effects zijn ook gewoon heel erg tof, het maakt iedere course een compleet andere ervaring. Zelfs de motoren zijn geen eens klote, je moet er even aan wennen.

De nieuwe challenges als Superstar zijn ook heel tof. En de oude frustrerende cone challenge opzet is weg :)

Ik heb de game vandaag zo'n 4 uur achter elkaar gespeeld en kon bijna niet stoppen... het is weer zo'n game waarvan de demo tegenvalt en die op gang moet komen. Hij is alvast veel beter dan PGR3, en eigenlijk gewoon de beste racer op deze console.
Post Reply