Nintendo rocks Japan (verkoopcijfers april)

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
Ken
Active Level:
Active Level:

Nintendo rocks Japan (verkoopcijfers april)

Post by Ken » Sun May 06, 2007 07:46

Top Ten Japan Software Sales: 4/23 - 4/29

1. Final Fantasy XII: Revenant Wings (DS)
2. Super Paper Mario (Wii)
3. Momotarou Dentetsu DS: Tokyo & Japan (DS)
4. Wii Sports (Wii)
5. Big Brain Academy: Wii Degree (Wii)
6. Gyakuten Saiban 4 (DS)
7. One Piece Unlimited Adventure (Wii)
8. Panel de Pon DS (DS)
9. Mario vs. Donkey Kong 2: March of the Minis (DS)
10. Wii Play (Wii)

Plaats 1 t/m 10 voor Nintendo. Wie had dit 3 jaar geleden ooit gedacht...

Om even voor mezelf wat quotes terug te halen van de afgelopen jaren wat ik dacht dat er met Nintendo zou gebeuren. Hebben jullie zoiets ook op forums ergens of sites, plaats het even.

25 juli 2005
Nintendo’s strategie, games en handheld hardware zullen de komende jaren vertrouwd en uniek tegelijk aanvoelen. Zet hier een krachtige marketing campagne tegenaan en Sony en Microsoft zouden zich nog eens lelijk kunnen vergissen in de gouden wissel op de bank.

Ik zie de strategie en marketing plannen van Nintendo nog de meest succesvolle worden in de geschiedenis van videogaming. Nintendo heeft zich voordat er ook maar een screenshot van de nieuwe console is verschenen al in een positie gemanoeuvreerd waar het zich prettig voelt, namelijk als underdog.
Gameholic

Post by Gameholic » Sun May 06, 2007 12:36

Ik heb er maar één woord voor;

RESPECT.

Laten we eerlijk zijn, zoals Ken aangeeft; Wie had dit nu gedacht?

Dat ze na een underdog periode van de N64 tot en met de Cube hun strategie en producten zo kunnen bijstellen dat ze gewoon weer aan de top staan.

En laten we eerlijk zijn; naar mijn mening was de kans van mislukken groter dan slagen. Want de DS was een 'gok' alsmede de Wii. Terwijl beide apparaten nu gewoon erg geslaagd zijn. Nu nog even wat toppers uitbrengen voor de Wii en het zit snor voor Nintendo de komende jaren.
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Wed May 09, 2007 20:46

De strategie van Nintendo legt ze zeker geen windeieren.

Maar ik vind dat Nintendo de "echte" gamer uit het oog verliest. Nintendo laat ze in de steek. Zo voel ik me in ieder geval. De "echte" spellen komen pas eind 2007 of later uit. Ik heb de Wii gewoon een jaar lang voor niets in huis. Dat ding staat al maanden stof te happen.
Mittens666

Post by Mittens666 » Tue Jun 05, 2007 16:44

ken jij voorspelt toch altijd alles goed :P
Post Reply