Devil May Cry 4 en MGS4 naar 2008

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
Ken
Active Level:
Active Level:

Devil May Cry 4 en MGS4 naar 2008

Post by Ken » Sat May 26, 2007 00:18

Naar mijn mening een goede ontwikkeling. Vooral voor Metal Gear Solid.
Het is de laatste in de serie en gelukkig neemt Kojima er de tijd voor. Voor DMC is het ook alweer het vierde deel en een half afgemaakt product zou de doodsteek voor de series kunnen betekenen. Ze zien goed in dat 2008 pas het jaar van de PlayStation3 gaat worden.

De Xbox 360 zal aan het einde van het jaar met GTA4 gaan strijden om de hoogste plaatsen en daar is voor DMC en MGS gewoon ook even geen plaats voor. Dit jaar zal Microsoft nog veel zieltjes kunnen winnen, maar men zou er verstandig aan doen nog meer aandacht te geven aan een opvolger van de 360. Sony komt er wel in 2008.

Mee eens of mogen games van jullie liever vandaag dan morgen in de schappen liggen?
R-Type

Post by R-Type » Sat May 26, 2007 11:24

Ook Halo 3 gaat MS naar stardom schieten. Daar heeft een hardcore titeltje MGS gewoon geen kans tegen. Maar uitstellen hoeft niet altijd voor een beter product te zorgen, het ligt eraan om welke reden hij uitgesteld wordt. Is dat uitsluitend om concurrentie te ontlopen, dan zal de game alsnog binnen de deadline klaar zijn maar gewoon even ingevroren worden.

Een opvolger van de 360 is in de komende 3 jaren absoluut nutteloos. De console outselled the Ps3 met 2 tegen 1 en in het najaar gaat dit verschil alleen maar groeien want de kerstperiode is nu al voor microsoft. 2008 is te laat voor Sony, dan hebben ze meer dan een heel kalenderjaar compleet verloren. Dat halen ze niet meer in. 3rd parties scharen zich ook achter de console met de grootste userbase, en met deze verschillen en maandelijkse verkoopcijfers blijft Microsoft dat nog wel een tijdje.

Deze consoles gaan op zijn minst tot 2010 mee, dat is de huidige strategie.

DMC4 had ik graag wel dit jaar gehad, het zag er eerder ook al redelijk 'af' uit. MGS boeit me eigenlijk niet zo, maar ze forceren deze game juist wel want nu proberen ze hem toch dit fiscale jaar uit te brengen (voor 31 maart 08), nou ja.. vooral doen.. Of je zet hem dus tegenover Halo 3 en GTA, of je brengt hem in Februari ofzo uit, een komkommer periode direct na de dure kerstmaanden. Lijkt mij geen juiste datum voor een MGS. Maar allicht bedoelen ze Japan, en dat Amerika en Europa eind 2008 volgen.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sat May 26, 2007 11:55

Iedereen vergeet hoe slecht de PS2 was in de eerste twee jaren.
Oke, de PS2 verkocht dan wel beter omdat iedereen een dvd speler wilde, maar als eenmaal de toptitels komen zal iedere PS2 bezitter van nu ook een PS3 willen en uiteindelijk zal de PS3 de concurrentie outsellen.
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Sat May 26, 2007 15:13

Ik vind het helemaal goed. Zoals je zelf al zegt, dit najaar komen genoeg vette titels. Geen idee hoe ik een MGS4/DMC4 er nog bij zou moeten spelen :P
R-Type

Post by R-Type » Sat May 26, 2007 20:57

Ken wrote:Iedereen vergeet hoe slecht de PS2 was in de eerste twee jaren.
Oke, de PS2 verkocht dan wel beter omdat iedereen een dvd speler wilde, maar als eenmaal de toptitels komen zal iedere PS2 bezitter van nu ook een PS3 willen en uiteindelijk zal de PS3 de concurrentie outsellen.

Je zegt het zelf al, men wilde toen een DVD speler. Men wil nu dus absoluut geen Blu Ray speler.

Ps2 had vrijwel geen concurrentie, dit is een concurrentie dat 1) er tegelijk of eerder was en 2) maar aan het uitlopen blijft. De Ps3 outselled de concurrentie niet meer, dit hele jaar is al verloren en duurt nog 7 maanden. Dat zijn 2 verloren kerstperiodes. Zeker niet zonder pricecut komen ze terug en dat is oa dankzij de BR speler een erg moeilijk verhaal voor Sony. De concurrentie kan ook nog steeds omlaag gaan, ze wachten ook gewoon op een move van Sony. Zo is er dus geen houden aan. De 8000 stuks in Japan zeggen wel genoeg, volgens mij is een Sony console nooit zo diep gezonken daaro.

En welke toptitels moeten het zijn? GTA is multiplatform, en de top 3 best selling Ps2 games zijn de 3 GTA's. MGS zal het goed doen, maar anno 2008 is het niet meer realistisch om te denken dan een MGS boven de bekende online knallers zal uitstijgen. MGS3 werd al volledig ingemaakt door GTA SA en Halo 2. Dan is er nog troep als Gran Turismo dat sinds deel 1 niet meer is vernieuwd. En Square dat FF behoorlijk aan het killen is. Dat was zo'n beetje de Ps2 top 10. Er moeten dus nieuwe franchises opstaan..
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Sat May 26, 2007 22:35

Ik zie het nog simpeler. 360 owned met online play, dat is de toekomst. Het feit dat de ps3 al zonder headset komt zegt al genoeg over de benadering van sony naar online gamen. Mits ze niet met online toptitels komen die ps3 only zijn zie ik ze niet winnen van de concurrentie. Ik zie ze nog wel inlopen maar er boven uit stijgen lijkt me damn moeilijk. Vergis je niet ik ben echt een sony fan zeker als je naar games als Okami en Shadow of the Colossus kijkt. Dat zijn originele en hele goede games. MGS is voor mij wel een game om naar uit te kijken. Ik ben een fan van de serie. Gelukkig heb ik al een ps3 en ik ben geduldig maar op dit moment is het echt schraal met de huidige games op de ps3. GTA4 mag misschien multi platform zijn feit is wel dat rockstar de game moet downtunen omdat de 360 niet standaar met een HD komt. Maw op de ps3 had de game grafisch zoveel meer kunnen zijn, dat is dan de downside van multiplatform. just my 2 cents ;)
R-Type

Post by R-Type » Sun May 27, 2007 09:17

Dat GTA downtunen is nog niet helemaal zeker. Rockstar zei slechts dat het een uitdaging was, en OPM maakte daarop zelf de suggestie dat de 360 versie dus gedowntuned moet worden. Maar verder ben ik het wel eens dat MS dom is geweest met die HDD. Ik had die Core pack het lieftst helemaal niet gezien, en de 20gb HDD is ook gewoon klein. Ik bedoel die gasten bieden in Amerika zelfs complete rentalmovies aan, en die talloze musicclips... download content van bijv. oblivion wat al 1 gb is. Na een jaar zal die 20 gb bij iedereen wel vol zijn. Nu zal dit bij Sony ooit ook wel het geval zijn (grotere contents en cacheinstalls maken de 60gb ook niet bijster veel), aangezien er al geruchten zijn over een grotere Sony HDD. Het is ook niet erg om te upgraden, vroeger deden we het al met memorycards en controllers etc, maar die HDD's zijn oh zo verrekte duur.

Maar voor mijn part maken ze GTA HDD only.
Mittens666

Post by Mittens666 » Tue Jun 05, 2007 16:38

Rano wrote:Ik vind het helemaal goed. Zoals je zelf al zegt, dit najaar komen genoeg vette titels. Geen idee hoe ik een MGS4/DMC4 er nog bij zou moeten spelen :P

Dat deze games voor jouw op een tweede plan komen te staan klopt al niet veel van hoor :P
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Wed Jun 06, 2007 23:01

Mittens666 wrote:
Rano wrote:Ik vind het helemaal goed. Zoals je zelf al zegt, dit najaar komen genoeg vette titels. Geen idee hoe ik een MGS4/DMC4 er nog bij zou moeten spelen :P

Dat deze games voor jouw op een tweede plan komen te staan klopt al niet veel van hoor :P

Pff. Eerst komt, eerst maalt he? :P
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Thu Jun 07, 2007 15:53

lol tjah 2008 en dan pas op top staan en dan in twee jaar gekicked worden door het nieuwste, jammer dat ze geen extra chips of upgrades via games geven (hardwarematigg zoals vroeger) tja ik moet maar zien geen game boeit me nog echt om ps3 of xbox360 te doen.

GTA jah

heavenly sword neeeeeh, snap ook niet datt er zoveel gt newbs dat vet vinden :/
Image
Post Reply