2 weken Tokyo
Nog een vraagje:
Mijn vriendin en ik hebben vandaag bekeken wat we allemaal willen doen (en dat lukt nooit in 14 dagen, maarja, beter te veel om te doen dan te weinig
).
Maar veel spoorlijnen hebben andere namen dan 'JR'. Kunnen we ook op al die lijnen met andere namen met onze Japan Rail Pass, of geldt deze alleen voor alle JR lijnen?
Mijn vriendin en ik hebben vandaag bekeken wat we allemaal willen doen (en dat lukt nooit in 14 dagen, maarja, beter te veel om te doen dan te weinig

Maar veel spoorlijnen hebben andere namen dan 'JR'. Kunnen we ook op al die lijnen met andere namen met onze Japan Rail Pass, of geldt deze alleen voor alle JR lijnen?
Ok, is het soms het geval dat je door die lijnen ergens niet 'kan' komen met je Rail Pass? Of maar een bepaald stuk en dat je dan verder nog een ticket moet kopen voor een trein op zo'n geprivatiseerde lijn?
Of kan je in principe overal komen met 'JR' lijnen maar dan via een andere weg?
@ Ken:
Check ook je PM even over onze deal...
Of kan je in principe overal komen met 'JR' lijnen maar dan via een andere weg?
@ Ken:
Check ook je PM even over onze deal...
Je kan er SOMS wel met JR komen en soms niet.
Bijvoorbeeld: hakone kun je vanuit Shinjuku doen met de Odakyu trein. (960 yen 2.5 uur of 2950 yen voor 1.45 uur)
Je kunt ook met de Shinkansen (jr) naar Odawara en dan voor 300 yen met de Odakyu Hakone Tozan line naar Hakone (Yumoto).
Voor Railpass gebruikers is dat aanzienlijk goedkoper en veel sneller.
Naar andere plaatsen kun je niet met JR. Met de meeste wel.
Geef maar een lijstje waar je heen wil.
Bijvoorbeeld: hakone kun je vanuit Shinjuku doen met de Odakyu trein. (960 yen 2.5 uur of 2950 yen voor 1.45 uur)
Je kunt ook met de Shinkansen (jr) naar Odawara en dan voor 300 yen met de Odakyu Hakone Tozan line naar Hakone (Yumoto).
Voor Railpass gebruikers is dat aanzienlijk goedkoper en veel sneller.
Naar andere plaatsen kun je niet met JR. Met de meeste wel.
Geef maar een lijstje waar je heen wil.
Ok, we hadden de volgende dingen waar we waarschijnlijk naar toe willen (buiten Tokyo dan):
- Nikko
- Hakone
- Kyoto
- Nara
- Miyajima
Verder hebben we heel erg veel dingen gezien die we in Tokyo willen doen. Maar die kunnen gewoon met de Japan Rail Pass denk ik (en anders kost met maar 100-300 yen ofzo geloof ik).
- Nikko
- Hakone
- Kyoto
- Nara
- Miyajima
Verder hebben we heel erg veel dingen gezien die we in Tokyo willen doen. Maar die kunnen gewoon met de Japan Rail Pass denk ik (en anders kost met maar 100-300 yen ofzo geloof ik).
Muzzle wrote:Ok, we hadden de volgende dingen waar we waarschijnlijk naar toe willen (buiten Tokyo dan):
- Nikko
Kan een gedeelte met JR. Je moet voor het laatste stukje wat betalen.
Je gaat wel helemaal met JR treinen, maar ze gaan een stuk over TOBU rails. Dat stukje moet je betalen als je een ticket reserveert.
- Hakone
Neem de Hikari of Kodama naar Odawara vanaf Tokyo (JR)
Neem vanaf Odawara de Hakone Tozan line (300 yen).
Je stop is Hakone Yumoto.
Aan te raden dingen: Met de trein de berg op en dan verder met de cabel car en de 2 ropeways.
Aan te raden onsen: Yuu no Sato (200 yen voor de bus, 1100 entree)
Tenzan, gratis bus, 1200 yen entree.
- Kyoto
Neem een Hikari naar Kyoto (JR) vanaf Tokyo
- Nara
Neem een Hikari naar Kyoto vanaf Tokyo (JR)
Neem de Nara line naar Nara (JR) Probeer een express trein te nemen.
Scheelt 15-30 minuten.
- Miyajima
Neem een Hikari naar Osaka, Neem een Hikari Railstar naar Hiroshima.
Er zijn directe treinen, maar overstappen in Osaka is sneller. Hikari Railstar treinen gaan sneller dan Nozomi treinen en mogen gebruikt worden met je Railpass.
Stap in Hiroshima op de San-Yo line naar Miyajimaguchi (JR)
Neem daar de JR ferry naar Miyajima (ook gratis met railpass).
Tip: Neem een hotelkamer in Hiroshima voor 1 nacht. Doe op de terugweg Himeji aan (overnachting op 3min. van Hiroshima station: 8800yen voor een 2pers. kamer) voor het mooiste kasteel van Japan.
Nee, daar voor koop je op Narita je SUICA pas.
Net als de OV-Chipkaart in Nederland op te laden op stations. Hoef je niet continu tickets te halen. Werkt op de trein, tram, metro van alle spoor bedrijven in Tokyo!
Minna-san, Konnichiwa!
O-genki desuka?
Nihon wa tottemo subarashii!! Minna wa tottemo yasashi.
Ima, Akiba wa iru. Ashita, Nikko wa iku. Sugoi ne..
Tot zover mijn Japanse gebrabbel.
Alles is hier super vet, weinig mensen spreken Engels, maar we redden ons tot nu toe prima in het Japans gelukkig. De games hier zijn echt lekker goedkoop.
Deze ps2 games tot nu toe gekocht;
SF 3 3rdStrike
Guilty Gear XX
Dodonpachi Dai ou ju
Psyvariar 2: Ultimate
Virtua Fighter 4
Ook veel Japanse RPG games zoals de Tales of Serie zijn hier maar 6 euro per stuk, terwijl ik die laatst nog voor 25 euro p/s van iemand gekocht heb )de Japanse versies
).
Club Sega is ook erg gaaf. We hebben de komende anderhalve week een heel druk programma. Alles is tot nu toe geweldig, vooral de service in Winkels en restaurants is geweldig. Echt bizar. Mijn vriendin en ik waren in Shinjuku in een redelijk prijzig warenhuis, mijn vriendin had daar kleren gekocht, nou die service was ook bizar. Maar zelfs bij fastfoodketens is de service geweldig.
Niels nogmaals bedankt voor het appartement, het is echt gewoon perfect.
En verder iedereen nogmaals bedankt voor alle hulp.
O-genki desuka?
Nihon wa tottemo subarashii!! Minna wa tottemo yasashi.
Ima, Akiba wa iru. Ashita, Nikko wa iku. Sugoi ne..
Tot zover mijn Japanse gebrabbel.
Alles is hier super vet, weinig mensen spreken Engels, maar we redden ons tot nu toe prima in het Japans gelukkig. De games hier zijn echt lekker goedkoop.
Deze ps2 games tot nu toe gekocht;
SF 3 3rdStrike
Guilty Gear XX
Dodonpachi Dai ou ju
Psyvariar 2: Ultimate
Virtua Fighter 4
Ook veel Japanse RPG games zoals de Tales of Serie zijn hier maar 6 euro per stuk, terwijl ik die laatst nog voor 25 euro p/s van iemand gekocht heb )de Japanse versies

Club Sega is ook erg gaaf. We hebben de komende anderhalve week een heel druk programma. Alles is tot nu toe geweldig, vooral de service in Winkels en restaurants is geweldig. Echt bizar. Mijn vriendin en ik waren in Shinjuku in een redelijk prijzig warenhuis, mijn vriendin had daar kleren gekocht, nou die service was ook bizar. Maar zelfs bij fastfoodketens is de service geweldig.
Niels nogmaals bedankt voor het appartement, het is echt gewoon perfect.
En verder iedereen nogmaals bedankt voor alle hulp.
Last edited by Muzzle on Wed Jun 13, 2007 12:07, edited 1 time in total.